Route zuid-west België

*
Stoomlocomotief
6 posts
Route zuid-west België
« on: Thursday 17 May, 2018, 21:26:51 »
Beste,

Aangezien TS 2018 een spel is waar blijkbaar 4 GB aan objecten kan gebouwd worden in route editor.
Nu heb ik het idee om de zuid-west route wat verder uit te breiden waarbij ik graag de Noord-Zuid verbinding van Brussel wil nabootsen en hierop wil ik dan verder bouwen met stations zoals Mechelen en Antwerpen maar ook zou ik graag de stations Brussels-Airport, Leuven, Tienen, Landen, Luik er willen integreren. Zo wil ik al zeker lijn 25, 25N, 27, 27B, 36C, 36N + de HST tussen Leuven en Luik bouwen. Zou dit haalbaar zijn gezien de beperkte 4 GB of niet?

TreinPunt.NL Moderator
Intercity
Scenario bouwer, lua scripter en veel meer
784 posts
Re: Route zuid-west België
« Reply #1 on: Friday 18 May, 2018, 10:38:20 »
De game kan in totaal maximaal 3,4 GB memory gebruiken, geen 4 GB.
Ga een route niet zo groot maken dat alleen de route al de beschikbare memory in gebruik heeft.
Dan is er niets meer over om scenario's te kunnen bouwen en rijden. Ook iedere trein gebruikt ook een deel van de memory.
Wanneer het memory gebruik op de zwaarste delen van de route rond 2 GB is blijft er nog genoeg memory over om leuke scenario's te kunnen maken/rijden. Maar hoe minder memory er gebruikt wordt hoe beter. Dan kan er meer diversiteit aan treinen in scenario's gebruikt worden wat het plezier van het rijden zal bevorderen.

Kort samengevat:
Ik vraag me ten zeerste af of alle genoemde trajecten in één route gebouwd kunnen worden.
Mocht het toch lukken dan zal de route onbruikbaar zijn om scenario's op te bouwen/rijden, omdat er nagenoeg geen memory meer beschikbaar zal zijn daarvoor.
Het is verstandiger om de genoemde trajecten in verschillende routes te bouwen. Sommige zullen wel gecombineerd kunnen worden in één route. Bijvoorbeeld Leuven-Luik normaal + hst.

*
Stoomlocomotief
6 posts
« Reply #2 on: Friday 18 May, 2018, 14:33:35 »
Merci voor de reactie!
Ik ben er nog niet uit wat ik zou doen.
Moest het lukken zou ik zeker alles bouwen wat ik in voorgaande reactie heb opgesomd.
Anders wil voornamelijk tot Leuven-Luik bouwen en Mechelen-Antwerpen links laten liggen.
Als scenario zou ik vooral de lijn Quiévrain - Saint-Ghislain - Bergen - Brussel (Zuid/Centraal/Noord) Leuven - Tienen - Landen - Luik willen nabootsen. Daarnaast zou ik ook de voorstadslijn Leuven-'s Gravenbrakel er willen invoegen. En nog enkele...
Wel jammer dat er een limiet op het bouwen staat.

TreinPunt.NL Moderator
Intercity
Scenario bouwer, lua scripter en veel meer
784 posts
« Reply #3 on: Friday 18 May, 2018, 15:38:22 »
De nadelen van een 32-bit game  :(
En DTG zal het niet gaan ombouwen naar 64-bit.
Dat kunnen ze ook niet, want ze bezitten de huidige broncode niet.

*
Stoomlocomotief
6 posts
« Reply #4 on: Sunday 20 May, 2018, 14:01:37 »
Inderdaad, echt een groot nadeel van een 32-bit game.
Spijtig dat ze niet willen updaten naar een 64-bit game ofwel gewoon alles naar TSW plaatsen.
Ik hoop dat er ergens een 'zot' rondloopt die in TSW gans Benelux wilt bouwen. Lijkt me heel gaaf!
Kan je eigenlijk ergens in de game folder van TS2018 ergens vinden hoeveel een route al ingenomen heeft op vlak van memory of niet?