Paint

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
Paint
« on: Tuesday 30 August, 2016, 16:00:34 »
Was eens wat aan het prutsen om een nieuwe paint te krijgen en of dat een beetje lukken wilde wat volgens mij aardig gelukt is en er zodoende meer gemaakt kunnen worden. 8)
Zoals vele route bouwers weten heeft SAD oa. een  SAD street old paint.
N.a.v. dat ben ik ff bezig geweest en heb nu een nieuwe paint textures gemaakt genaamd SAD street modern.
Maar omdat dit een vrij gekleurde klinker is zie je het in vakken motief wat bij egale kleuren wellicht minder is.
Afijn mijn vraag; wat vinden jullie ervan wat het plaatje laat zien bij Nijmegen Lent? :P
   
Groeten trainsxp

*
Hogesnelheidstrein
2.099 posts
Re: Paint
« Reply #1 on: Wednesday 31 August, 2016, 00:04:58 »
Leuk! Ik vraag me alleen af of die klinkers zo groot horen te zijn... ???

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
Re: Paint
« Reply #2 on: Wednesday 31 August, 2016, 07:56:05 »
Ja de verhouding van een klinkertje is idd veel te groot en zou minimaal een derde kleiner moeten zijn.. :o

Nu ben ik aan het zoeken geweest en ben eens een website tegengekomen waar je speciaal voor dit soort zaken textures kunt downloaden.
Weet bv. een objecten bouwer welke site dat was/is? ;)

Edit/
Oeps, kreeg ineens een ingeving om bij Google eens op "textures website" te zoeken en ja hoor de 1e hit was meteen raak.
Oftewel deze Website bedoelde ik. :P
« Last Edit: Wednesday 31 August, 2016, 08:03:34 by trainsxp »

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
Re: Paint
« Reply #3 on: Wednesday 31 August, 2016, 11:12:33 »
Ja de verhouding van een klinkertje is idd veel te groot en zou minimaal een derde kleiner moeten zijn.. :o

Tsja ze zijn dan wel veel te groot maar maak je ze de helft kleiner dan word het er al niet duidelijker op laat staan als je de werkelijke maat in schaal aan zou houden. ???
Zie 1e plaatjes van dichtbij, en een WIP totaal plaatje: ;)

*
Sprinter
Krammerdijks Deltaland
476 posts
Re: Paint
« Reply #4 on: Wednesday 31 August, 2016, 22:59:43 »
Ziet er ansich prima uit zo  :)
En bespaard waarschijnlijk ook geheugen t.o.v. het leggen van echte wegen.

Hoe heb je dit gemaakt trouwens?

*
Hogesnelheidstrein
Routebouwer Groningen-Delfzijl
1.110 posts
Re: Paint
« Reply #5 on: Thursday 01 September, 2016, 12:34:18 »
Goed idee om dat op deze manier te doen.
Het ziet er alleen een beetje wazig uit als je het vergelijkt met het voet- en fietspad.
Verder ziet ik hier wel toekomst in wat betreft andere ondergronden   :)

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
Re: Paint
« Reply #6 on: Thursday 01 September, 2016, 15:17:48 »
Ja zo dacht ik er ook over, steeds maar weer dezelfde paint te zien word eentonig.
Als proef had ik dit in de map van SAD uitgeprobeerd maar heb nu een eigen paint map gemaakt in de ....\Marklin\Mid-Ned\...... map.
Dat het er wazig uitziet kan oa. te maken hebben omdat het textures bestand (.TgPcDx) maar 256 x 256 pixels is.
Het kan maar zo zijn als je dit 512 x 512 pixels maakt dat het wat duidelijker wordt maar ook meer geheugen gaat kosten. (al heb ik hier niet zo zeer weet van!)
Afijn, daar is nu onderstaand bijgekomen als proef met als editor naam 't HvN street marmer. (als het beestje maar een naam heeft ;D)

*
Sprinter
378 posts
Re: Paint
« Reply #7 on: Friday 30 September, 2016, 16:24:48 »
@ Trainsxp: Check even deze Blog over textures maken voor Trainsimulator ( Ondergrond )

http://the-art-of-rws.blogspot.nl/2010/06/wang-part-1.html

van 1 tot en met 7 is de serie.
Het zijn de Dwarsliggers die de Sporen recht houden.....( met uitzondering van Bochten )

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
Re: Paint
« Reply #8 on: Friday 30 September, 2016, 17:20:36 »
Bedankt voor de link, zal het eens op me gemak lezen met Google vertaler, Engels is niet mijn sterkste punt. ;)