Poll

Wat vind jij  van deze add-on?

Absolute topper, ik raad hem zeer aan.
1 (100%)
Een goede add-on, ik raad hem aan.
0 (0%)
Gemiddeld, de add-on heeft een aantal verbeterpunten.
0 (0%)
Matig, ik zou hem niet direct aanraden.
0 (0%)
Slecht, ik raad hem af.
0 (0%)

Total Members Voted: 1

BR Class 52 'Western' Loco Add-On is nu beschikbaar

*
Hondekop
Accepteer van anderen dat ze anders zijn.
136 posts
BR Class 52 'Western' Loco Add-On is nu beschikbaar
« on: Thursday 02 May, 2019, 14:13:02 »
BR Class 52 'Western' Loco Add-On is nu beschikbaar op Steam

In 1955 werd het moderniseringsplan van British Railways gepubliceerd. Het plan riep alle regio's op om geleidelijk stoomlocomotieven geleidelijk uit te faseren ten gunste van moderne drijfkracht met dieselmotoren. Het grootste deel van het netwerk koos voor dieselelektrische technologie, de Westernregio nam echter een andere aanpak en begon het idee van het gebruik van hydraulische transmissie te volgen.

Een handvol ontwerpen zou in de volgende jaren worden geproduceerd voor verschillende taken, maar geen enkele zou zo opvallend zijn als de "Western" die voor het eerst in de vroege jaren zestig van de productielijn rolde. Afgeleid van Duitse diesel hydraulische technologie, de "Western" was uitgerust met twee motoren, die in combinatie resulteerde in een veel hogere trekkracht dan de eerder gebouwde inspanningen.

De Class 52 was in staat om 90 mph (145 km/h) te bereiken, en onofficiële records beweren dat ze snelheden van 110 mph (177 km/h) konden bereiken, maar ze definieerden de norm voor GWR-express-werking gedurende de jaren 1960 en 1970, wat bewijst dat diesel-hydraulische tractie effectief kon worden gebruikt. Deze regering duurde echter slechts tot 1977 toen ze werden verdrongen door de nieuwe BR Class 50 en het paradepaardje van de hogesnelheidstrein van British Rail.

Van een totale locomotiefpark van 74 locomotieven, zouden er slechts 7 bewaard blijven. Ookal zijn sommige exemplaren in zeer slecht staat, doen ze nu dienst op de West Somerset Railway.

Note: voor de bijgeleverde content is de Train Sim World®: West Somerset Railway Route Add-On benodigd om onder andere met de bijgeleverde scenario's te kunnen rijden.

Lees meer: hier  

Voor wie de benodigde route en de class 33 nog niet heeft is er tevens een bundel beschikbaar met deze loc erbij.

Wat is jouw mening? Schrijf als eerste een review over deze add-on!
« Last Edit: Thursday 02 May, 2019, 14:38:22 by RemkoH »