Can we help you?

Please search the forums before asking a question. It may be answered already.

Trackir en bewegende cams

*
Stoomlocomotief
28 posts
Trackir en bewegende cams
« on: Friday 21 June, 2019, 16:09:08 »
Even voorstellen, ik ben The Unknown (54) en vandaag lid geworden, jaren geleden speelde ik alleen MSTS maar toen kwam ik train simulator 2019 tegen en ben weer hooked.
Ik ga op zeker het NS materiaal aanschaffen want dat ziet er geweldig uit en de routes idem, dat was het nu voor even.

Ik gebruik voor de truck simulators freetrack als alternatief voor trackir, schakel ik de freetrack uit dan kan ik nog steeds de cam niet bewegen met de muis.
Moet ik de verhalen van het net geloven dan moet je trackir of freetrack volledig deinstalleren, is er geen config bestand waarin de trackir uitgeschakeld kan worden. :)
Doe en leef Nu, binnen 1 minuut kan alles anders zijn.

TreinPunt.NL Administrator
Intercity
Twitch Streamer
Let's drive some trains!
822 posts
Re: Trackir en bewegende cams
« Reply #1 on: Friday 21 June, 2019, 22:53:15 »
Hallo en welkom The Unknown, je bent hier zeker aan het goede adres voor Train Simulator en vooral op het Nederlands gerichte. :D

Heb zelf alleen ervaring met TrackIR (met de proclip), maar gebruik het al een tijdje niet meer voor TS, alleen met ETS2/ATS.
Met TrackIR is het voldoende om het programma zelf niet te draaien, dan kun je gewoon de muis gebruiken (rechtermuisknop ingedrukt houden om te bewegen).

Het kan zijn dat het inladen van freetrack met opstarten van Windows actief blijft en eventueel dus ervoor zorgt dat je de game niet kan bedienen met de muis.
Misschien kun je het automatisch opstarten uitschakelen dat het probleem dan is opgelost.
Treinpunt Administrator
De downloads worden bekeken en behandeld door het team. Bij afkeuring altijd een PB.
Vragen over downloads? Stuur het team een PB!

Te vinden op Twitch (Za/Zo, 19:30u).
Meer informatie op http://www.robjansen.info

*
Stoomlocomotief
28 posts
« Reply #2 on: Saturday 22 June, 2019, 05:08:46 »
Dankjewel voor het welkom, ik heb gekeken en er was niets van freetrack actief en er de Xbox controller aangesloten op de PC kan ik eveneens de cam niet bedienen middels het pookje of muis.
« Last Edit: Saturday 22 June, 2019, 08:27:47 by The Unknown »

*
Stoomlocomotief
28 posts
« Reply #3 on: Sunday 23 June, 2019, 11:09:31 »
Ik vond op internet dat facetracknoir de boel verstoord, deze verwijder maar het probleem bleef aanwezig, aangezien ik al tijden trackhat gebruik laat ik facetracknoir voor wat het is.
Het probleem ligt in de NPClient64.dll en NPClient.dll die in de hoofdmap van trackhat zitten, ik heb op het bureaublad een map aangemaakt waar ik de dll bestanden naartoe verplaats zodat ze niet in de hoofdmap van trackhat meer aanwezig zijn.
Start ik dan TS 2019 op dan kan ik de freecam met de muid bedienen of middels de xbox controller, mocht ik dan ETS2 gaan spelen dan plaats ik tijdelijk de .dll bestanden weer in de trackhat hoofdmap en werkt trackhat weer.

Het is een workaround totdat TS het zelf oplost middels een knop om trackir in en uit te schakelen zoals bij OMSI 2 ook kan, hopelijk zal dat een keer toegepast worden.