zelf controle over openen en sluiten treindeuren?

21 posts
zelf controle over openen en sluiten treindeuren?
« on: Tuesday 13 November, 2018, 00:21:46 »
Hoi allemaal! Even een (denk ik) simpele vraag maar ik stel hem toch even. Je hebt op stations de prachtige, realistische mogelijkheid om de deuren van je trein te openen. Maar, en dit vind ik een beetje typisch, het sluiten gebeurt door een onzichtbare HC die ergens waarschijnlijk op zijn fluitje blaast en dan de sleutel omdraait. Als meester krijg je op de bok op veel treinen dan keurig een groen lampje dat de deuren dicht zijn en dat je dus kunt gaan rijden. Maar wat nu juist het realistische betreft: ik zou eigenlijk liever zelf besluiten wanneer ik de deuren dicht doe. Ik bedoel, voor hetzelfde geld moet ik nog even naar de wc (of ik zit de krant te lezen) en de dienstregeling staat dit ook toe qua tijd, maar toch is daar dan die onzichtbare HC die de deuren sluit. Is er een mogelijkheid om die man of vrouw met pensioen te sturen ;-) en de controle over de deuren zelf ter hand te nemen? Bedankt voor jullie reacties!

Sjef61 (maker LUA scripts en assets) lid MSTS/RW
213 posts
Re: zelf controle over openen en sluiten treindeuren?
« Reply #1 on: Tuesday 13 November, 2018, 00:43:33 »
Dag Gerwil,

Helaas is dat niet mogelijk zover ik weet.
Ik heb dit geprobeerd te beinvloeden met LUA script op CT treinen maar ook dat werkt niet.

Sjef61.
Het is een van de mooiste vergoedingen van het leven, dat niemand oprecht een ander kan helpen zonder zichzelf te helpen.

Ralph Waldo Emmerson

**
TreinPunt.NL Vriend
64 posts
« Reply #2 on: Tuesday 13 November, 2018, 06:50:05 »
Ja die vraag is ook al eens aan Christrains gevraagt, en die zei toen ook al dat de deuren door TS bedient moeten blijven worden i.v.m dat anders TS niet weet waneer de deuren dicht zijn, en dat krijg je AI treinen die met de deuren open rijden

Sjef61 (maker LUA scripts en assets) lid MSTS/RW
213 posts
« Reply #3 on: Tuesday 13 November, 2018, 07:48:06 »
Dat klopt.  ;)
Die deur animatie kan alleen worden aangestuurd door TS en de laad/los knop.

21 posts
« Reply #4 on: Tuesday 13 November, 2018, 17:48:38 »
Oké, weet ik dat. Hartstikke bedankt allemaal!