Vraagje ...

*
Stoomlocomotief
2 posts
Vraagje ...
« on: Tuesday 11 December, 2018, 08:27:38 »
Beste allemaal,
Om te beginnen, leuke site (keep up the good work), ik kom oorspronkelijk uit het "TrainZ'-wereldje en ben daardoor het 1 en ander ietwat anders gewend. 1 van de mooie extras van Trainz vond ik altijd de zgn. 'Sparks' en 'verkanting' mogelijkheden. De vraag is dan ook of dit ook gerealiseerd kan worden in TS2019? Neem mij niet kwalijk als ik dit heb gemist heb of over het hoofd heb gezien .. maar ja .. ben ook maar 'n noob .. lol  ;D
Met vriendelijke groet,
mcn_vb (aka AOvv)

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.897 posts
Re: Vraagje ...
« Reply #1 on: Tuesday 11 December, 2018, 09:16:41 »
Ja dat is mogelijk ,de verkanting is gewoon mogelijk in TS2019 , als je even op YT kijkt staan daar wel wat voorbeelden hoe je dat kan realiseren.Zoek even naar ''superelevating''

*
Hogesnelheidstrein
7.615 posts
« Reply #2 on: Tuesday 11 December, 2018, 12:10:37 »
...., als je even op YT kijkt staan daar wel wat voorbeelden hoe je dat kan realiseren.....

Ja, zoals oa. op dit YT filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=LX8Lm7fNtD0

Groeten trainsxp

*
Stoomlocomotief
2 posts
« Reply #3 on: Wednesday 12 December, 2018, 02:51:46 »
ok,
duidelijk .. thnx for de uitleg .. maar moet wel zeggen .. oei dat word weer n heel gedoe om dat voor elkaar te krijgen (tenminste als i het op de 'proper' manier doe .. lol)

Grtz
mcn_vb

*
Hogesnelheidstrein
7.615 posts
« Reply #4 on: Wednesday 12 December, 2018, 13:05:32 »
Ja, als je er voor het eerst mee begint is het nog een heel gedoe.
Vooral als je het samen met Google Overlay doet om vanuit een recht spoor een boog te maken om vervolgens weer precies recht uit te komen.
Want zit je vanuit de boog er een halve cm naast dan word het verloop op 1 km bv. 1 meter. ;)