Treindeuren niet open

9 posts
Treindeuren niet open
« on: Sunday 11 November, 2018, 21:13:53 »
Hallo,
Ik krijg in geen enkele route de deuren open, en ja de Academy staat aan gevinkt.
Ik weet dat het al diversen malen is gevraagd, en ik heb alles gedaan wat er gezegt word maar de deuren gaan echt niet open.
Ik hoop dat jullie er een oplossing voor hebben , want ik weet het echt niet meer!
MvG
Aad Broere

**
Route creator
7.049 posts
Re: Treindeuren niet open
« Reply #1 on: Sunday 11 November, 2018, 22:07:13 »
Hmm, je krijgt bij geen enkele route de deuren open, maar geldt dat ook voor routes die in TS201* zitten zoals Munich Augsburg enz.?
Of zijn het alleen de NL routes?

Groeten trainsxp

2.267 posts
« Reply #2 on: Monday 12 November, 2018, 09:51:31 »
Hallo,
Ik krijg in geen enkele route de deuren open, en ja de Academy staat aan gevinkt.
Ik weet dat het al diversen malen is gevraagd, en ik heb alles gedaan wat er gezegt word maar de deuren gaan echt niet open.
Ik hoop dat jullie er een oplossing voor hebben , want ik weet het echt niet meer!
MvG
Aad Broere

Ik neem aan, dat je deze handeling doet in de Scenario Editor en niet in de Route Editor?

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #3 on: Monday 12 November, 2018, 10:05:48 »
Tsja Frison als het zo is gedaan als op de site van ChrisTrains staat zou het moeten werken want daar komt bovenstaand plaatje vandaan, en er staat bij dat het in de route editor moet:
https://www.christrains.com/helpdesk/knowledgebase.php?article=40

Dus hoe jij erbij komt dat dit in de scenario editor moet gebeuren, geen idee. ;D

2.267 posts
« Reply #4 on: Monday 12 November, 2018, 10:18:12 »
Omdat ik in de Scenario Editor het vinkje weg kan halen en terug kan zetten, dus als in het Scenario geen vinkje staat, gaan de deuren dus nooit open, toch?  ???

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #5 on: Monday 12 November, 2018, 11:34:05 »
Ja zoals je redeneert zou je denken ....., maar als proef op de som zie onderstaand knipsel waarbij het niet is aangevinkt en de deuren opengaan.
En het lijkt mij als er daadwerkelijk een vinkje in de scenario editor had gemoeten dat dit beschreven stond bij de genoemde link op de site van Chris. ;)

13 posts
« Reply #6 on: Friday 16 November, 2018, 17:56:00 »
Hoe vink je die middelste aan? Ik krijg die namelijk niet aangevinkt...

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #7 on: Friday 16 November, 2018, 18:05:20 »
Links/geheel rechts zijn voor de route editor.
En midden/rechts is voor de scenario editor.
Dus als je in de route editor zit kun je de middelste niet aanvinken

13 posts
« Reply #8 on: Saturday 17 November, 2018, 21:14:29 »
Hmmm weet er iemand hier toevallig waarom de deuren niet opengaan op de nederlandse stations? Op routes in bijv. duitsland gaan de deuren gewoon open. Alleen met nederlandse routes willen de deuren niet opengaan  :'(

13 posts
« Reply #9 on: Saturday 17 November, 2018, 21:16:42 »
En ja. Bovenstaande trucjes heb ik al geprobeerd evenals de Christrains methode met de DTG/Acadamy aanvinken (met de route-editor).
« Last Edit: Saturday 17 November, 2018, 21:31:03 by dennisboy56 »

Sjef61 (maker LUA scripts en assets) lid MSTS/RW
213 posts
« Reply #10 on: Monday 19 November, 2018, 11:50:56 »
Hmmm weet er iemand hier toevallig waarom de deuren niet opengaan op de nederlandse stations? Op routes in bijv. duitsland gaan de deuren gewoon open. Alleen met nederlandse routes willen de deuren niet opengaan  :'(

Ook als je  de Duitse trein omwisselt voor een CT trein in die werkende scenario? Of andersom kan ook.
(Eerst het originele scenario klonen en dan aanpassen in de SE)
Het is een van de mooiste vergoedingen van het leven, dat niemand oprecht een ander kan helpen zonder zichzelf te helpen.

Ralph Waldo Emmerson

13 posts
« Reply #11 on: Wednesday 21 November, 2018, 14:36:21 »

Ook als je  de Duitse trein omwisselt voor een CT trein in die werkende scenario? Of andersom kan ook.
(Eerst het originele scenario klonen en dan aanpassen in de SE)

Als ik bijv. op de Hagen Siegen lijn rijd, gaan de deuren wel open van het CT materieel. Daarbij gaan de deuren van de ICE daarintegen ook niet open op de Nederlandse stations.

Dit probleem doet zich trouwens voor sinds ik naar TS19 ben overgestapt van TS18.

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #12 on: Wednesday 21 November, 2018, 15:16:18 »
En het spel via Steam laten controleren op fouten heb je dat ook al uitgevoerd?

6 posts
« Reply #13 on: Wednesday 21 November, 2018, 16:18:02 »
Ik had het zelfde probleem. In de world editor lukte het me ook niet. Scenario editor moest ik twee vinkjes zetten. Maar niet zoals het op het screenshot staat, de laatste twee icoontje aanvinken loste het voor mij op.

13 posts
« Reply #14 on: Friday 23 November, 2018, 18:05:31 »
Ik had het zelfde probleem. In de world editor lukte het me ook niet. Scenario editor moest ik twee vinkjes zetten. Maar niet zoals het op het screenshot staat, de laatste twee icoontje aanvinken loste het voor mij op.

Welke 2 laatste icoontjes bedoel je????

En het spel via Steam laten controleren op fouten heb je dat ook al uitgevoerd?

Jazeker! Alleen mocht dat jammergenoeg ook niet baten :(
« Last Edit: Friday 23 November, 2018, 18:46:14 by RemkoH »

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #15 on: Friday 23 November, 2018, 18:48:59 »
Nou dan heb je de cache ledigen ook al eens tussendoor gedaan zeker wat dus niet hielp? :-\

13 posts
« Reply #16 on: Friday 23 November, 2018, 19:57:49 »
Nou dan heb je de cache ledigen ook al eens tussendoor gedaan zeker wat dus niet hielp? :-\

Dat is correct :(

13 posts
« Reply #17 on: Thursday 29 November, 2018, 21:27:23 »
Heb diverse assets opnieuw geinstalleerd maar zonder resultaat. De deuren gaan nog steeds niet open. Heeft er iemand toevallig een tip voor mij welke asset eventueel cruciaal kan zijn in dit probleem?
« Last Edit: Thursday 29 November, 2018, 21:40:52 by rjz222 »

**
Asset developer
581 posts
« Reply #18 on: Friday 30 November, 2018, 15:47:52 »
Twee tips:

1.
Ga naar je Steam bibliotheek, kies Train Simulator 2019 en kijk in de lijst van DLC of daar "Acadamy - UK, US and German training zones" tussen staat EN of deze als Geïnstalleerd staat aangegeven. Als deze niet geïnstalleerd vermeld staat, dan het betreffende vinkje erachter aanzetten

2.
Ga naar de website van ChrisTrains en haal daar het laatste Scenery pakket op en installeer die versie.
Je hebt best kans dat je tijdens de overstap van TS2018 naar TS2019 ook nog even wat anders hebt geïnstalleerd, waar toevallig verouderde versies van de perrons uit het CT Scenery pakket meegeleverd zijn.

13 posts
« Reply #19 on: Saturday 01 December, 2018, 18:13:54 »
Twee tips:

1.
Ga naar je Steam bibliotheek, kies Train Simulator 2019 en kijk in de lijst van DLC of daar "Acadamy - UK, US and German training zones" tussen staat EN of deze als Geïnstalleerd staat aangegeven. Als deze niet geïnstalleerd vermeld staat, dan het betreffende vinkje erachter aanzetten

2.
Ga naar de website van ChrisTrains en haal daar het laatste Scenery pakket op en installeer die versie.
Je hebt best kans dat je tijdens de overstap van TS2018 naar TS2019 ook nog even wat anders hebt geïnstalleerd, waar toevallig verouderde versies van de perrons uit het CT Scenery pakket meegeleverd zijn.

Allereerst dank voor deze tips. Zowel punt nummer 1 als 2 zijn (met de nieuwste versies) geinstalleerd.

Het gekke is alleen dat ik nu wel mensen op het perron heb staan, maar de deuren nog steeds niet opengaan.

36 posts
« Reply #20 on: Saturday 01 December, 2018, 18:38:51 »
Ik had hier ook last van.... :(

Geen van bovenstaande hielp en alles wat aangevinkt moest staan stond aan.
Wat bij mij heeft geholpen is de route waar het omgaat verwijderen via de editor.
En dan opnieuw instaleren via de het utility-programma

Het werkt nu weer perfect.

13 posts
« Reply #21 on: Saturday 01 December, 2018, 22:57:04 »
Ik had hier ook last van.... :(

Geen van bovenstaande hielp en alles wat aangevinkt moest staan stond aan.
Wat bij mij heeft geholpen is de route waar het omgaat verwijderen via de editor.
En dan opnieuw instaleren via de het utility-programma

Het werkt nu weer perfect.

Heb het zojuist geprobeerd. Helaas zonder resultaat :(