Trein rijden in Duitsland

*
Stoomlocomotief
1 posts
Trein rijden in Duitsland
« on: Friday 24 May, 2019, 10:34:39 »
Rijden met db br 101/155/185/189  in Duitsland ( eigenlijk alles)
Is er een tutorial te vinden als inleiding ?
voorbeeld : sta bij een station en scenariotekst zegt dat ik kan vertrekken ( geen sein te zien)
Het is een M trein .. kom in een wisselgebied nog eerst en heb geen idee wat de baansnelheid daar is?
(ook de seinen lijken ouderwets daar in dat wisselgebied)

Moet de pzb altijd ingeschakeld gaan worden ( of gebeurd dit automatisch ivm de veiligheid)
Kortom allemaal vragen …

Heb de loco add on db br 155 gekocht (sale)  en er zouden ook railfan mode scenarios te zien zijn ?
Ik zie ze niet staan in het drive screen onder de career tab v.d trainsimilator 2019
(staat ook niet in de manual wat de voorwaarden hiervoor zijn ? : een route add on voor de db br 155 ? )

Ik zoek een tutorial die de hoodfdlijnen uitlegt v/h rijden in duitstland in verschillende rijomgevingen 

*
Hondekop
176 posts
Re: Trein rijden in Duitsland
« Reply #1 on: Friday 24 May, 2019, 17:48:35 »
Alle vragen die jij stelt zijn eenvoudig te vinden in de handleidingen... In de Railworks-map staat een map genaamd Manuals. Zoek de goede handleiding erbij. Hier staan vaak aparte handleidingen voor los gekocht loco's en handleiding voor hele routes+scenarios en bijgeleverd mat, hier staat ook uitleg over de H/V en KS seinsystemen in.

*
Stoomlocomotief
Route Builder (Amateur)
28 posts
« Reply #2 on: Tuesday 25 June, 2019, 21:26:51 »
Wat Esmee zegt.
Je kan tevens ook bij de Academy de tutorials doen

Groeten
Train Driver's POV Dutch Railways and Cabview Holland Dutch Railways management

*
Stoomlocomotief
7 posts
« Reply #3 on: Tuesday 30 July, 2019, 16:04:39 »
Hallo Janambo,

Je hoeft pzb niet aan te zetten. In het echt moet dat uiteraard wel. Maar dan moet je bij (voor)seinen die een langzamere snelheid aankondigen of stoppen verwachten aankondigen bij het passeren de PZB Wachsam knop indrukken en daarna de snelheid verlagen. Ook bij gele driehoekige snelheidsborden die een lagere snelheid aankondigen (80 kmh of minder) moet je de PZB Wachsam knop indrukken.
Maar zoals al door iemand anders werd gemeld staan er diverse handleidingen in de manuals map van TS. Ik weet even niet of ze allemaal in het Nederlands zijn.  Succes met het rijden in Duitsland

*
Hondekop
135 posts
« Reply #4 on: Tuesday 30 July, 2019, 16:36:47 »
Goedemiddag,
Op railsim.de heb je wel verschillende gratis addons. Of test banen.
Of routes. Dit zijn dan korte stukjes gratis routes.
Misschien is dit een oplossing voor je ,dat je eerst een test route download.
Succes
Greetz John 8)