Temp dump

*
Hogesnelheidstrein
3.440 posts
Temp dump
« on: Sunday 14 July, 2019, 19:03:25 »
Hallo,
Ik heb de laatste tijd nog al wat last van dit Bericht.
Heeft iemand een oplossing?

*
Sprinter
321 posts
Re: Temp dump
« Reply #1 on: Sunday 14 July, 2019, 19:51:49 »
Heb ik ook last van. Erg vervelend altijd

*
Hogesnelheidstrein
2.357 posts
« Reply #2 on: Sunday 14 July, 2019, 20:06:23 »
Dat is een door Steam overgenomen Windows error waarvan de volgende betekenis algemeen bekend is:

"This problem occurs because of memory corruption."

*
Hogesnelheidstrein
2.357 posts
« Reply #3 on: Tuesday 16 July, 2019, 17:21:59 »
Na ineens ook zelf last te krijgen van deze error (ik speel niet zo veel RW :-[ ) even wat zitten zoeken en met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid de oplossing gevonden.

In de map "Railworks/Install" staan een aantal programma's die door een Windows update corrupt geraakt of verwijderd zijn. Na installeren van deze "dependencies" loopt alles weer als een zonnetje.  ;)

*
Blokkendoos
69 posts
« Reply #4 on: Tuesday 16 July, 2019, 17:46:28 »
Moet ik die programma’s in die map dan installeren, @Frison? Is dat wat je zegt?

*
Hogesnelheidstrein
3.440 posts
« Reply #5 on: Tuesday 16 July, 2019, 18:10:42 »
Goed nieuws!
Ga ik proberen bedankt! ;)

*
Hogesnelheidstrein
2.357 posts
« Reply #6 on: Tuesday 16 July, 2019, 18:45:44 »
Moet ik die programma’s in die map dan installeren, @Frison? Is dat wat je zegt?

..... Na installeren van deze "dependencies" loopt alles weer als een zonnetje.  ;)

*
Hondekop
196 posts
« Reply #7 on: Tuesday 16 July, 2019, 21:09:02 »
de vraag zal zijn: hoe installeer je ze dan. Waar haal je de goede bestanden vandaan?

*
Blokkendoos
69 posts
« Reply #8 on: Tuesday 16 July, 2019, 21:48:12 »
de vraag zal zijn: hoe installeer je ze dan. Waar haal je de goede bestanden vandaan?

Inderdaad 🤣

*
Hogesnelheidstrein
3.440 posts
« Reply #9 on: Wednesday 17 July, 2019, 07:56:43 »
Ik heb het idee dat het werkt!
Maar ik moet het nog uitgebreid testen dus langer dan een paar uur.
Het loopt zeker soepeler!
Het zijn bestanden in de railworksmap  instal map die opnieuw geïnstalleerd moeten worden.
Zo gebeurd.
Frison bedankt voor het delen!

« Last Edit: Wednesday 17 July, 2019, 08:12:20 by John Roterman »

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #10 on: Wednesday 17 July, 2019, 08:10:46 »
In 2011 werd er al over deze bestanden in de install map gesproken:
https://www.treinpunt.nl/forum/train-simulator-2018-vragen/trainsimulator-2012-terug-zetten-naar-railworks/msg93736/#msg93736

Edit/
Hier nog een van een recentere datum waar het over deze bestanden gaat:
https://steamcommunity.com/app/24010/discussions/3/3145094199292706128/
« Last Edit: Wednesday 17 July, 2019, 08:34:15 by trainsxp »

Groeten trainsxp

*
Hogesnelheidstrein
2.357 posts
« Reply #11 on: Wednesday 17 July, 2019, 12:40:47 »
Nog een aanvulling. Het blijkt ook, dat je echt alle kritieke objecten enz. moet hebben anders krijg je alsnog de bewuste error.

Net even een nieuwere HSL route geprobeerd, die eerder wel goed werkte maar waar ik dus niet alle MO bovenleiding van bezit, die stopt met deze zelfde violation error terwijl de originele HSL route wel prima loopt.

Is er misschien ook in de RW software een probleem met fout afvangen gaande?  ???

*
Sprinter
Bouwer van de route Noord-Oost Nederland
317 posts
« Reply #12 on: Saturday 20 July, 2019, 13:28:15 »
Hoi,

Zelf ook een paar gehad. Je kunt bij Steam ook geavanceerder opties meegeven met het starten van het programma. Misschien kun je daar wat mee spelen, zijn ook instellingen omtrent geheugen namelijk.

Mvg Rommy

*
Stoomlocomotief
2 posts
« Reply #13 on: Friday 27 September, 2019, 21:59:58 »
Hi everybody,

This is my first post. First of all, congratulations for the website, you really have a strong comunity with really good addons.

One of my favourites dutch routes is the HSL Rotterdam - Amsterdam. I am not dutch, but I was working there for almost 2 years and I used this line a lot of times. I have played with this route too many time in the simulator. However, since 2 months I am having a problem similar to the one of this topic. The route was working perfectly, but now, if I drive/explore with the editor/tried to start in any point between Hoolfdrop and Rotterdam the game is crashing but betweent Amsterdam and Schipool it works fine. Using TS2019 the game closes directly, now with the update to TS2020 it shows an error message "Out of memory".

I tried to reinstall the route, clear cache and change graphic settings and nothing works. All the routes that I have in the game are working properly, only this section is in error.

Do you have any clue about that? Did someone of you have this error?

Thanks in advance for the help.

Best Regards

*
Blokkendoos
Route Bouwer: Roodeschool-Groningen
64 posts
« Reply #14 on: Friday 27 September, 2019, 22:07:19 »
Hi everybody,

This is my first post. First of all, congratulations for the website, you really have a strong comunity with really good addons.

One of my favourites dutch routes is the HSL Rotterdam - Amsterdam. I am not dutch, but I was working there for almost 2 years and I used this line a lot of times. I have played with this route too many time in the simulator. However, since 2 months I am having a problem similar to the one of this topic. The route was working perfectly, but now, if I drive/explore with the editor/tried to start in any point between Hoolfdrop and Rotterdam the game is crashing but betweent Amsterdam and Schipool it works fine. Using TS2019 the game closes directly, now with the update to TS2020 it shows an error message "Out of memory".

I tried to reinstall the route, clear cache and change graphic settings and nothing works. All the routes that I have in the game are working properly, only this section is in error.

Do you have any clue about that? Did someone of you have this error?

Thanks in advance for the help.

Best Regards

Hey there! I've got the same error message. If you you 64 bit and you haven't a high end pc, it says out of memory. Cause the 64 bit version runs out of my head at 8 GB ram, and the 32 bit at 4GB ram. So I should try the 32bit version. If the problem isn't solved yet, Go to settings, and drag your scenery quality to 33 percent. Because lower scenery resolution wil simply give your pc more space to render the objects.

Hope I helped you with irh this! Als iemand nog aanvullingen heeft hoor ik het graag!
« Last Edit: Friday 27 September, 2019, 22:09:19 by dsander »
Train Driver's POV Dutch Railways and Cabview Holland Dutch Railways management

*
Stoomlocomotief
2 posts
« Reply #15 on: Friday 27 September, 2019, 22:19:02 »
Hi,

Thanks for you answer. I´ve tried to run 32 bits version instead of 64 and to downgrade the graphic setting and the problem persist.

In my opinion the problem is not related with the HW because the route was working using the same PC and settings. It seems like a program was updated and now something is in conflict with this section of the route.