Steam wil dat ik TS opnieuw installeer

*
Hondekop
154 posts
Steam wil dat ik TS opnieuw installeer
« on: Wednesday 05 June, 2019, 17:32:58 »
Hi allemaal,

Gisteren kreeg ik ineens de volgende melding bij het opstarten van Train Simulator (zie afbeelding).
Een vorige keer heb ik dit opgelost door gewoon op 'volgende' te klikken en weer te installeren, maar nu heb ik helaas niet genoeg ruimte op mijn computer om dit te doen.
Heeft iemand misschien een ander idee hoe ik dit kan oplossen??

Alvast bedankt!
« Last Edit: Wednesday 05 June, 2019, 17:35:13 by SebastiaanGroenveld »

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
Re: Steam wil dat ik TS opnieuw installeer
« Reply #1 on: Wednesday 05 June, 2019, 17:49:43 »
Hmm dat moet toch een oorzaak hebben ook al om het feit dat je dit eerder had, zou alleen niet weten wat ..... omdat ik het nog nooit gehad heb.

Afijn, kun je via Steam wel Train Simulator verwijderen om ruimte vrij te maken (let wel je bent alles kwijt) of heb je het spel er nu niet eens opstaan omdat erna gevraagd word?
Anders dan zal je toch zaken moeten gaan overzetten naar bv. een externe schijf.
Of anders daar naartoe moeten installeren als daar genoeg ruimte aanwezig is, bv. D:\Steam
« Last Edit: Wednesday 05 June, 2019, 17:54:29 by trainsxp »

Groeten trainsxp

*
Hondekop
154 posts
« Reply #2 on: Wednesday 05 June, 2019, 18:04:36 »
Bedankt voor je reactie!

Ik heb het inderdaad vaker gehad, en niet alleen bij TS.
Train simulator staat als het goed is nog volledig op mijn computer, alleen lijkt het alsof steam de 'Railworks' map niet meer detecteert.
Overzetten naar een andere schijf is inderdaad ook een optie, ik wacht eerst nog even andere reacties af.

Edit: Ik heb inmiddels wel een andere manier gevonden om TS te openen, namelijk via de 'Railworks' map en daarin staat een bestand 'Railworks.exe' waar je TS gewoon mee kunt openen. Wat ik dan wel raar vindt is dat Steam TS nog steeds als niet-geïnstalleerd ziet.
« Last Edit: Wednesday 05 June, 2019, 18:24:52 by SebastiaanGroenveld »

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #3 on: Wednesday 05 June, 2019, 18:33:45 »
En het spel op fouten laten controleren heb je dat een niet te lange tijd geleden al eens via Steam laten uitvoeren?

TreinPunt.NL Administrator
Intercity
Twitch Streamer
Let's drive some trains!
865 posts
« Reply #4 on: Thursday 06 June, 2019, 11:22:27 »
Erg raar dat Train Simulator zichzelf ineens 'verwijdert', maar heb de afgelopen paar maanden wel vaker gelezen op diverse sites en Facebook groepen.
Misschien heeft het te maken als een PC gedeeld wordt en dan met twee verschillende Steam accounts worden gebruikt?

Steam herkent zelf bij installeren dat een game (in dit geval Train Simulator) al bestaat op de locatie als je hem wilt installeren (tenminste als er genoeg vrije ruimte is volgens het venster, ben zelf nog niet tegenkomen dat ik te weinig ruimte had).
Hierdoor zal hij een bestandsverificatie doen en eventueel vervangen wanneer deze een andere grootte hebben.

Let wel op dat als je toevoegingen gebruikt die Steam bestanden vervangen (zoals Armstrong Powerhouse Enhancement Packs) dat je deze zelf opnieuw erop moet zetten.

Treinpunt Administrator
De downloads worden bekeken en behandeld door het team. Bij afkeuring altijd een PB.
Vragen over downloads? Stuur het team een PB!

Te vinden op Twitch (Za/Zo, 19:30u).
Meer informatie op http://www.robjansen.info