sneltoetsen

*
Sprinter
226 posts
sneltoetsen
« on: Friday 28 December, 2018, 16:11:33 »
Als ik met de sneltoetsen op mijn toetsenbord rij, dan gaat de versnelling (met A) met een aantal procenten tegelijk omhoog, zo ook als ik wil remmen (met D) dan gaat de vertraging met een aantal procenten omlaag. Nu is mijn vraag of de gevoeligheid van het toetsenbord is in te stelen, zodat bij elke korte druk op de toets maar 1% omhoog of omlaag gaat. Ik rij op het moment een Amerikaanse route waarvan de stap ineens van 13 naar 25 % gaat en omgekeerd, een in te stellen tussenstand is er niet

*
Sprinter
Sjef61 (maker LUA scripts en assets) lid MSTS/RW
307 posts
Re: sneltoetsen
« Reply #1 on: Friday 28 December, 2018, 16:59:04 »
Bij mijn weten is dat vastgelegd door de bouwer van de locomotief.
In de map Simulation  (bv Assets\Kuju\RailSimulatorUS\RailVehicles\Diesel\ES44AC\Default\Simulation) zitten twee dcsv files.
TractiveEffortVsSpeed.dcsv  en  TractiveEffortVsThrottle.dcsv  Dit zijn tekstfiles die definiëren de toename per stap.
Misschien weet een loco bouwer meer te vertellen hierover en of je dit ongestraft kan aanpassen.
Het is een van de mooiste vergoedingen van het leven, dat niemand oprecht een ander kan helpen zonder zichzelf te helpen.

Ralph Waldo Emmerson

TreinPunt.NL Moderator
Intercity
Scenario bouwer, lua scripter en veel meer
712 posts
« Reply #2 on: Friday 28 December, 2018, 17:16:32 »
Gevoeligheid van het toetsenbord is niet in te stellen.
Het aantal procent dat tegelijk gaat zijn zeg maar de schakelstanden van de hendel.
In de ene trein gaat dat vloeiend en in de andere trein met een paar procent per stand.
Zo heeft de maker van de trein dat gemaakt. Meestal gebaseerd op de werkelijkheid.

*
Sprinter
226 posts
« Reply #3 on: Friday 28 December, 2018, 17:38:18 »
Bedankt voor de reacties, jammer dat het niet kan. gr. Jan