Scenery Problemen t Hart van Nederland

16 posts
Scenery Problemen t Hart van Nederland
« on: Thursday 06 December, 2018, 11:54:42 »
Goedemorgen iedereen,

Nieuw lid hier dus tips en tricks zijn altijd welkom! Ik heb al meerdere malen gezocht naar dit probleem en ben door middel van andere gestarte topics al wel een stuk verder gekomen maar helaas loop ik nu toch weer vast. Mocht dit al wel ergens behandeld zijn of als ik dit in het totaal verkeerde onderdeel geplaatst heb dan zie ik graag een linkje naar dat onderdeel :)

Na een lange tijd de standaard Duitse routes gereden te hebben, heb ik onlangs toch maar eens de stap genomen en ben ik overgeschakeld naar het verkennen van nieuwe routes en treinen (met namelijk Nederlandse). Heb via Christrains de meeste NL treinen gekocht (mis er nog 2) en heb allerlei payware routes aangeschaft. Hierna t Hart van NL beta 8.5 gedownload en geïnstalleerd en gisteren had ik tot grote vreugde eindelijk na een aantal extra installaties van Coha assets rails in deze mooie route.

Nu komt het probleem: de bovenleiding....deze is soms wel aanwezig, bijvoorbeeld van Baarn richting Utrecht CS gaat het goed tot Den Dolder en dan houdt het op en zo is het bij een aantal andere stukken van deze route ook zo.
Ik weet dat er veel assets en payware gedownload en geïnstalleerd moeten worden maar kan me niet voorstellen omdat ik 2 treinen van Christrains nog niet heb dat ik af en toe wel een bovenleiding zie en daarna weer hele stukken niet.

Dus bij deze het vriendelijke verzoek: Kan iemand mij hier wat verder op weg mee helpen? Ik heb 2 screenshots toegevoegd over wat ik zie als ik aan het rijden ben en wat ik met utilities.exe geïnstalleerd heb.

Heel erg bedankt alvast!  :)
« Last Edit: Thursday 06 December, 2018, 11:57:01 by ST892 »

58 posts
Re: Scenery Problemen t Hart van Nederland
« Reply #1 on: Thursday 06 December, 2018, 12:25:12 »
Goedemiddag,
Klik eens downloads aan en ga dan naar DTg Train Simulator (20xx).
En klik dan  langs het spoor aan .
Scroll dan naar beneden .
En klik op bovenleidingen van Michael.
Verder kun je ook nog bij christrains , de meestgebruikte assets voor de meeste Nl routes bekijken.
Verder heb je ook nog Coha.nl .
Verder heb je ook nog Railsim.nl
Je hebt ook nog Rw tools .
Deze scant dan bv je route en hierdoor kun je zien wat je mist.
In jouw screenshot zie je nog een paar melkflesjes.
Ik weet niet of dat je payware hebt van bv London-Brighton . Munich-Augsburg .
En de Eu loco assets pack van DTG.
In ieder geval kijk eens bij downloads .
Hier vind je de meeste NL routes en hun handleidingen.
Vaak zit er in de handleiding een link voor bepaalde assets.
Succes ermee.  8)

16 posts
« Reply #2 on: Thursday 06 December, 2018, 12:46:03 »
Bedankt voor de tips Dylan, die ga ik straks een rustig bekijken. Heb de Munchen-Augsburg route niet nee. Die moet ik er dan vanmiddag nog even bij kopen.
Wat betekenen die melkflesjes eigenlijk? Laad het programma dan iets niet goed of?

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #3 on: Thursday 06 December, 2018, 12:55:02 »
Even een vraag ST892 voor ik verder ga, je hebt het in je bericht over; ...."Hierna t Hart van NL beta 8.5 gedownload en geïnstalleerd" ....
Maar we zitten al op 't HvN Vol 1.2, nu kunnen wij wel helpen maar door mij word Beta 8.5 niet meer ondersteund.

Een voorbeeld: dylanjohn10 heeft het in zijn bericht over "En klik op bovenleidingen van Michael" maar die werden in Beta 8.5 helemaal niet gebruikt ofwel niet van toepassing voorde Beta 8.5, en zo zijn er meer zaken.

Kortom hoe zit dat bij jou? ;)

Groeten trainsxp

16 posts
« Reply #4 on: Thursday 06 December, 2018, 12:58:28 »
Even een vraag ST892 voor ik verder ga, je hebt het in je bericht over; ...."Hierna t Hart van NL beta 8.5 gedownload en geïnstalleerd" ....
Maar we zitten al op 't HvN Vol 1.2, nu kunnen wij wel helpen maar door mij word Beta 8.5 niet meer ondersteund.

Een voorbeeld: dylanjohn10 heeft het in zijn bericht over "En klik op bovenleidingen van Michael" maar die werden in Beta 8.5 helemaal niet gebruikt ofwel niet van toepassing voorde Beta 8.5, en zo zijn er meer zaken.

Haha nou ik vrees dat het hier dus ook fout gaat...denk dat er misschien wat dingen met elkaar in conflict zijn. Ik heb volgens mij beide geïnstalleerd. In de screenshot die ik bijgevoegd heb is te zien dat ik HVN 1.2 heb geïnstalleerd met assets, maar als ik TS opstart dan staat er bij scenario's HVN 8.5 dus ik gok dat dat al niet helemaal goed gaat

16 posts
« Reply #5 on: Thursday 06 December, 2018, 13:00:24 »

Haha nou ik vrees dat het hier dus ook fout gaat...denk dat er misschien wat dingen met elkaar in conflict zijn. Ik heb volgens mij beide geïnstalleerd. In de screenshot die ik bijgevoegd heb is te zien dat ik HVN 1.2 heb geïnstalleerd met assets, maar als ik TS opstart dan staat er bij scenario's HVN 8.5 dus ik gok dat dat al niet helemaal goed gaat

Herstel: Ik heb niet goed gekeken want in mijn TS zelf staat ook HVN vol_1

58 posts
« Reply #6 on: Thursday 06 December, 2018, 13:20:44 »
Goedemiddag,
Hierbij mijn excuses blijkbaar heb ik de verkeerde aanwijzingen gegeven.
Greetz John

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #7 on: Thursday 06 December, 2018, 14:02:20 »
Ja ST892, je hebt er nog scenario's in zitten van Beta 8.5 die wellicht niet goed meer werken op Vol 1.2
Maar als je nu de map ....\railworks\Content\Routes\47b6f7ad-85b8-667f-975a-5aeb7c18d28c\ verwijderd (wat ik altijd adviseer bij een update) en dan Vol 1.2 weer installeert.
Werk dan de handleiding eens door van Vol 1 want je mist diverse objecten waaronder veel van COHA en de genoemde bovenleidingen van Michael. ;)

Ps. dylanjohn10,
Excuus maken is hier niet van toepassing ervan uitgaande dat Vol 1.2 geïnstalleerd stond. :)
Ofwel laat je bericht verwijderen door een Mod......! ;D
« Last Edit: Thursday 06 December, 2018, 14:09:22 by trainsxp »

16 posts
« Reply #8 on: Thursday 06 December, 2018, 14:38:12 »
Ja ST892, je hebt er nog scenario's in zitten van Beta 8.5 die wellicht niet goed meer werken op Vol 1.2
Maar als je nu de map ....\railworks\Content\Routes\47b6f7ad-85b8-667f-975a-5aeb7c18d28c\ verwijderd (wat ik altijd adviseer bij een update) en dan Vol 1.2 weer installeert.
Werk dan de handleiding eens door van Vol 1 want je mist diverse objecten waaronder veel van COHA en de genoemde bovenleidingen van Michael. ;)

Ps. dylanjohn10,
Excuus maken is hier niet van toepassing ervan uitgaande dat Vol 1.2 geïnstalleerd stond. :)
Ofwel laat je bericht verwijderen door een Mod......! ;D

@trainsxp ok super bedankt ga ik dat even doen.

@dylanjohn10 Maakt niet uit jij ook heel erg bedankt voor je hulp 

« Last Edit: Thursday 06 December, 2018, 14:51:47 by ST892 »

16 posts
« Reply #9 on: Thursday 06 December, 2018, 15:03:22 »
@trainsxp Pure magie maar zoals je ziet heb ik ineens bovenleidingen ;)

On topic: vergeten het bovenleidingen bestandje uit de benodigde freeware te downloaden...ik had er al wel wat gedownload maar blijkbaar niet de goede. Dit werkt nu dus gelukkig :)

Nog even een ander vraagje: Ik heb ook de route Noord-Oost Nederland gedownload maar die is helemaal niet zichtbaar in mijn TS opstartscherm. Hiervoor heb ik 2 van de benodigde payware treinen niet maar kan me haast niet voorstellen dat daardoor de hele route niet zichtbaar is of zit ik nu fout?

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #10 on: Thursday 06 December, 2018, 15:08:38 »
Tsja een paar staan er niet bij zie ik wel, afijn je mist iig de downloads uit deze pagina https://forum.coha.nl/index.php?action=downloads;cat=12
En zoals dylanjohn10 al melde download en installeer RW_Tools_Full.zip: http://www.agenetools.com/downloads.html
Daarmee kun je oa. op missende objecten controleren van een bepaalde route.

Ps. het lijkt mij beter om je vraag over de route Noord-Oost Nederland in het daarvoor bestemde topic te stellen anders word het in dit topic een onoverzichtelijke warboel. ;)

Edit/
Mooi dat je Bvl hebt, en hoe zit het met je allereerste melkflessen plaatje?
Daar mis je duidelijk de Coha wisselstellers!
« Last Edit: Thursday 06 December, 2018, 15:19:40 by trainsxp »

16 posts
« Reply #11 on: Thursday 06 December, 2018, 15:48:54 »
Zal die gebouwen van Coha er nog even bij installeren :)

Ja heb ik ook al gedownload en daar probeer ik nu wegwijs in te worden aangezien ik de readme nergens meer kan vinden...

Heb net dezelfde route als vanochtend even gereden en de melkflessen zijn weg dus er is progressie :)
Reden van die melkflessen was omdat ik dus de Coha trackrules had geïnstalleerd en die met de wisselstellers verwarde. Dat is iig hersteld nu
« Last Edit: Thursday 06 December, 2018, 16:05:28 by ST892 »

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #12 on: Thursday 06 December, 2018, 16:08:09 »
Oké, dan is dat zover werkend.
Download op de gegeven link ff RW_Tools_Help.zip want dat zit niet in het bestand.
Je moet iig onder options RW_Tools handmatig configureren waaronder het path naar railworks.exe
En zet het ook even op Dutch, dat werkt wat makkelijker voor de beginner.

Edit/
Oja, en ben je zover dan komen er ook een hoop missende objecten van z.g. .AP bestanden waar RW_Tools niet mee overweg kan zoals ....\DTG\... die dus wel aanwezig zijn.
« Last Edit: Thursday 06 December, 2018, 16:14:30 by trainsxp »

16 posts
« Reply #13 on: Thursday 06 December, 2018, 21:15:53 »
Oké, dan is dat zover werkend.
Download op de gegeven link ff RW_Tools_Help.zip want dat zit niet in het bestand.
Je moet iig onder options RW_Tools handmatig configureren waaronder het path naar railworks.exe
En zet het ook even op Dutch, dat werkt wat makkelijker voor de beginner.

Edit/
Oja, en ben je zover dan komen er ook een hoop missende objecten van z.g. .AP bestanden waar RW_Tools niet mee overweg kan zoals ....\DTG\... die dus wel aanwezig zijn.

Komt goed ga er morgen even naar kijken. Heb ook de Ijssellijn gedownload en die werkt echt perfect en ook HVN doet het goed. Zal morgen even verder kijken hoe en wat. Is het trouwens normaal dat ik in een quickride/freeride geen verkeer zie?

58 posts
« Reply #14 on: Thursday 06 December, 2018, 22:29:49 »
goeienavond,
mijn excuses voor deze interruptie.
voor noord/oost nederland is er misschien de oplossing een scenario hiervoor te downloaden en installeren. Omdat je de trein ervoor hebt maar misschien nog niet t scenario.
 En voor hvn las ik in de handleiding  hvn 8.5 dat je de route im korblicher bergland als payware nodig had. Ik heb deze niet, maar ik heb redelijk veel van hvn,  tenminste freeware, dat is het fijne van Hvn. Anderhalf jaar geleden had ik niet veel van Ts. Toen zag ik een filmpje van Hvn ,en ik zocht en vond ,Treinpunt en Facebook van Hvn en ,sindsdien ben ik fan. Blijft een mooie route. En gelukkig ,zijn er weer een aantal mooie scenarios verschenen. Ik mag het misschien niet zeggen ,omdat dit het hvn topic is ,maar probeer ook eens zuidwest nl.
Succes.
Greetz John

**
TreinPunt.NL Vriend
64 posts
« Reply #15 on: Thursday 06 December, 2018, 22:36:53 »
Je zal voor iedere route bijna wel een payware basis map nodig hebben, iedere bouwer pakt zo zijn eigen basis map die hij/zij wil gebruiken, ook al wordt er vaak zo veel mogelijk gebruik gemaakt van de zelfde objecten en routes, verschil moet er wezen  8)

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #16 on: Thursday 06 December, 2018, 23:44:13 »
Je zal voor iedere route bijna wel een payware basis map nodig hebben ......

Nou dan is 't HvN een uitzondering omdat je geen payware basis map nodig hebt. :P
Kortom je kunt in principe de route rijden met wat freeware downloads die je dan moet hebben.
« Last Edit: Thursday 06 December, 2018, 23:50:21 by trainsxp »

**
TreinPunt.NL Vriend
64 posts
« Reply #17 on: Friday 07 December, 2018, 01:24:02 »
Zoon gevoel had ik al daarom heb ik der "bijna" bij gezet lol

16 posts
« Reply #18 on: Friday 07 December, 2018, 10:13:03 »
Iedereen bedankt voor de goede support. Ik heb de route goed werkend zonder melkflesjes en andere gekke scenery fouten....lezen is key blijkt maar weer.

Wat mij betreft mag dit topic gesloten worden maar dat laat ik aan de moderators over ;)