Scenario maken

**
TreinPunt.NL Vriend
45 posts
Scenario maken
« on: Friday 09 November, 2018, 23:59:04 »
Ik was bezig, om een scenario te maken, wat door de hoeveelheid treinen, uit vier delen zal bestaan, in de oude situatie.
Mijn vraag is, Kun je dit scenario in 64 bit maken, en in 32, afspelen. dit omdat ik alles met mijn raildriver rijd.
misschien een domme vraag, maar ik ben geen computer deskundige.

**
TreinPunt.NL Vriend
64 posts
Re: Scenario maken
« Reply #1 on: Saturday 10 November, 2018, 06:11:46 »
Het wordt op het moment afgeraden door Dovertail om met de 64bit editor te werken, i.v.m links van markers en zo die corrupt raken, ze zijn er me bezig, Maar een 64bit uitvoering van een scenario heeft meer werk geheugen tot beschikking en daarom zouden er problemen kunnen onstaan kwa geheugen in de 32bit versie, Dovertail raad aan om de 32bit editor te gebruiken

Mcn Cxx Valleilijn
436 posts
« Reply #2 on: Saturday 10 November, 2018, 14:02:44 »
Het wordt op het moment afgeraden door Dovertail om met de 64bit editor te werken, i.v.m links van markers en zo die corrupt raken, ze zijn er me bezig, Maar een 64bit uitvoering van een scenario heeft meer werk geheugen tot beschikking en daarom zouden er problemen kunnen onstaan kwa geheugen in de 32bit versie, Dovertail raad aan om de 32bit editor te gebruiken

Dat is niet helemaal correct, scenario's maken gaat prima - en is bij grote scenario's zelfs een must - in de x64 editor. Routebouw is in x64 niet aan te raden, dan kun je in de x86 editor al je spoor opnieuw leggen. ;)
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel. 8)

**
TreinPunt.NL Vriend
64 posts
« Reply #3 on: Saturday 10 November, 2018, 16:54:21 »
My BAD, lol dacht dat het voor scenario's ook zo was  8), Ik ben IDD al mijn spoor opnieuw aan het doen hahaha

(lid) MSTS/RW team
1.047 posts
« Reply #4 on: Tuesday 13 November, 2018, 20:11:08 »
Dat is niet helemaal correct, scenario's maken gaat prima - en is bij grote scenario's zelfs een must - in de x64 editor. Routebouw is in x64 niet aan te raden, dan kun je in de x86 editor al je spoor opnieuw leggen. ;)
Op dit punt ga ik je tegenspreken. Ik ben met een scenario bezig. Opgebouwd in 32bit mode. Na mijn instellingen weer vol te hebben gezet, ga ik test rijden in de 64bit mode. Tijdens het rijden merk ik dat er een (return) dest. marker te kort is. Zonder erbij na te denken ga ik hier naar de S.E. Trek de marker iets langer uit. Ik Save, ga rijden en mis zomaar 2 route markers, dus niet van mij, Ga kijken maar ze waren wel degelijk aanwezig. Ben naar de 32 mode gegaan en heb deze "missende" markers opnieuw in de SE tekst bekrachtigd, Weggeschreven en had daarna geen missende markers meer. Conclusie bouw nietS in de 64 bit mode! Het kan zomaar fout gaan.
Wat er fout ging: De markers SE komen in de  ScenarioNetworkProperties.bin te staan. Deze is in de 64bit  mode hoogstwaarschijnlijk niet snel genoeg met weg schrijven. Bij nader bekijken van deze bin file was deze daar waar  mijn marker stond. danig verminkt. Bij het opnieuw wegschrijven in de 32 bit mode heeft dit zich hersteld.
En ik spreek uit ervaring! Nu heb ik ook een vraag

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het altijd windstil,
maar op onze website of facebook 'waait' het altijd!

(lid) MSTS/RW team
1.047 posts
« Reply #5 on: Tuesday 13 November, 2018, 20:18:18 »
Zoals ik hierboven al vermeldde ben ik met een ' pittig' scenario bezig. Nu doet er  zich iets vreemds voor. Er rijden momenteel 6 AI  treinen in. nou ja rijden?? Er blijven er 2 stilstaan. Nog nooit meegemaakt. Ik heb deze verplaatst, een andere starttijd gegeven, compleet vervangen voor andere treinen. Helaas vertikken ze het om te gaan rijden. Nee ze missen geen bovenleiding, het zijn diesels en hebben een volle tank. Wie kan mij vertellen wat dit veroorzaakt en misschien ook nog de oplossing om ze te laten rijden?
Ze rijden zowel niet in de 32 bit mode als in de 64 bit mode.

**
Route creator
7.031 posts
« Reply #6 on: Wednesday 14 November, 2018, 08:31:54 »
Tsja treintje, kan wel zeggen je moet dit of dat doen maar het meeste is al gezegd wat je gedaan hebt en niet helpt.
Blijft er maar een ding over om het scenario met een download link via een PM te sturen, of anders tijdelijk op MSTS\RW te zetten.
Dan kan ik en/of anderen eens kijken. ;)

Groeten trainsxp

Mcn Cxx Valleilijn
436 posts
« Reply #7 on: Wednesday 14 November, 2018, 17:44:32 »
Op dit punt ga ik je tegenspreken. Ik ben met een scenario bezig. Opgebouwd in 32bit mode. Na mijn instellingen weer vol te hebben gezet, ga ik test rijden in de 64bit mode. Tijdens het rijden merk ik dat er een (return) dest. marker te kort is. Zonder erbij na te denken ga ik hier naar de S.E. Trek de marker iets langer uit. Ik Save, ga rijden en mis zomaar 2 route markers, dus niet van mij, Ga kijken maar ze waren wel degelijk aanwezig. Ben naar de 32 mode gegaan en heb deze "missende" markers opnieuw in de SE tekst bekrachtigd, Weggeschreven en had daarna geen missende markers meer. Conclusie bouw nietS in de 64 bit mode! Het kan zomaar fout gaan.
Wat er fout ging: De markers SE komen in de  ScenarioNetworkProperties.bin te staan. Deze is in de 64bit  mode hoogstwaarschijnlijk niet snel genoeg met weg schrijven. Bij nader bekijken van deze bin file was deze daar waar  mijn marker stond. danig verminkt. Bij het opnieuw wegschrijven in de 32 bit mode heeft dit zich hersteld.
En ik spreek uit ervaring! Nu heb ik ook een vraag

Heb 0,0 problemen gehad met 64 bits scenario editor :P

Ik moet ook wel, gezien ik een aantal scenario's heb die al bij de bouw over die grens voor 32 bits gaan. ::)

(lid) MSTS/RW team
1.047 posts
« Reply #8 on: Thursday 15 November, 2018, 10:17:43 »
Naar aanleiding van mijn vraag wil ik, langs deze weg wegens de enorme belangstelling, iedereen bedanken met in het bijzonder TrainXP.  ;). Samen zijn we tot een oplossing gekomen van dit vreemde verschijnsel