Route niet zichtbaar

16 posts
Route niet zichtbaar
« on: Friday 07 December, 2018, 10:10:51 »
Hallo iedereen,

Ik heb de route Noord-Oost Nederland gedownload en alle benodigde assets voor de route. De route is wel beschikbaar maar niet in Quickdrive alleen maar in career/standard.

Zijn er meer mensen met dit probleem of weet iemand toevallig hoe je deze route wel in quickdrive krijgt? :)

**
TreinPunt.NL Vriend
1.280 posts
Re: Route niet zichtbaar
« Reply #1 on: Friday 07 December, 2018, 10:21:24 »
Quick scenarios moeten apart gemaakt worden voor een route , en hoeven er niet persee bij te zitten.
dus je route werkt wel.
en je kan dus gewoon scenario's maken , en spelen. alleen geen quickdrives.
« Last Edit: Friday 07 December, 2018, 11:55:38 by leonhearth »

toon je waardeering met een donatie ! ( vrijblijvend ! ) : http://nl.dreamordonate.com/dromen/ts2016-zw-nl

Gewoon een forumgebruiker.
97 posts
« Reply #2 on: Friday 07 December, 2018, 10:41:40 »
Quick scenarios moeten apart gemaakt worden voor een route , en hoeven er niet persee bij te zitten.
dus je route werkt wel.
en je kan dus gewoon scenario's maken , en spleen. alleen geen quickdrives.

Nou kan ik niet zeggen of deze route standaard QD scenario's meegeleverd krijgt, maar ik heb eigenlijk hetzelfde probleem bij bijna al mijn routes. (herinstalleren werkt soms, maar ik had op een dag ineens 3 QD beschikbaar...) Zoals IKB3, munich-Augsburg..... Ze hebben wél QD scenario's, ik heb ze eerder kunnen spelen & bij de editor staan ze er nog, maar in het QD menu niet. Waarom weet ik niet, ze staan er gewoon niet meer bij. Dus het is mogelijk dat het een fout in TS is. Ik heb er sinds kort voor de 64-bit update last van, en er is simpelweg niets wat ik eraan kan doen. :-\
m.v.g.,
Pjottr A.K.A Wouter van Nijnatten

16 posts
« Reply #3 on: Friday 07 December, 2018, 11:05:19 »
dus je route werkt wel.
en je kan dus gewoon scenario's maken , en spleen. alleen geen quickdrives.

Nou kan ik niet zeggen of deze route standaard QD scenario's meegeleverd krijgt, maar ik heb eigenlijk hetzelfde probleem bij bijna al mijn routes. (herinstalleren werkt soms, maar ik had op een dag ineens 3 QD beschikbaar...) Zoals IKB3, munich-Augsburg..... Ze hebben wél QD scenario's, ik heb ze eerder kunnen spelen & bij de editor staan ze er nog, maar in het QD menu niet. Waarom weet ik niet, ze staan er gewoon niet meer bij. Dus het is mogelijk dat het een fout in TS is. Ik heb er sinds kort voor de 64-bit update last van, en er is simpelweg niets wat ik eraan kan doen. :-\

@leonhearth  Dat zou wel echt heel zuur zijn...krijg dan een beetje het gevoel dat ik veel geld en tijd heb geïnvesteerd voor niks...ik zie nu alleen maar 3 scenario's met DM90 en NS6400 en verder niks.

@pjottr volgens mij heb ik geen update naar 64bit gedaan/gehad voor zover ik weet. Wat bedoel jij met herinstalleren? Het hele spel of alleen de route?

**
TreinPunt.NL Vriend
1.280 posts
« Reply #4 on: Friday 07 December, 2018, 11:54:47 »
@ST892

wat bedoel je precies met "dat het wel heel duur zal worden " ?
heb je enig idee hoeveel tijd route bouwers steken in het maken van de route ?
de treinen die jij op die route gebruikt is aan jouw, als je NL scenario's wilt spelen ga ik er ook vanuit
dat je NS treinen aanschaft. 

alle scenario's die mensen maken zoals Quick Drives etc doen zij allemaal voor niks , net als het maken van de route
enige waar je voor betaald zijn de treinen verder helemaal niets.  soms moet je er payware DLC hebben.
maar je maakt zelf de keuzen , ook je zelf informeren voor je iets aanschaft is ook aan jouw

ook had je evt een vraag kunnen stellen voor je iets aanschaft en gaat roepen dat de dingen die je gekocht hebt voor niets zijn.
Ik zelf bouw maak ook geen QD scenario's voor mijn route.

en als laatste optie zou je je ook kunnen verdiepen in het maken van scenario's en kun je elke trein die je wel hebt gebruiken om een scenario te maken. 

ook kun je met RW_tools treinen vervangen in scenario's  kortom genoeg te doen !

je hoeft je route niet te updaten voor 64bits, route blijft het zelfde alleen de game is 64bits.

« Last Edit: Friday 07 December, 2018, 11:56:41 by leonhearth »

16 posts
« Reply #5 on: Friday 07 December, 2018, 12:43:48 »
@Leonhearth

Laat ik het allereerst vooropstellen dat ik het niet negatief bedoelde, aan jouw reactie te zien kwam dat blijkbaar zo over.

Wat ik bedoelde is dat ik er geen gedachte bij had dat niet elke route er gewoon een quickdrive bij heeft zodat je zelf kan rijden zonder je aan een vooraf gecreëerde scenario te houden (ben nieuw met dit hele gebeuren namelijk, heb alleen ervaring met de Duitse routes van de store in Steam).

Ik had waarschijnlijk beter moeten kijken in het desbetreffende topic over hoe en wat, heb het wel doorgelezen maar niet echt hier iets over gelezen, anyway ze zijn bezig met een nieuwe versie met meer lijnen in het desbetreffende deel van NL dus wie weet...

En ja ik weet donders goed dat er gruwelijk veel tijd zit in het bouwen van een route. Ben geen klein kind die denkt dat je dat even in een uurtje af hebt. Ik waardeer het werk ook zeer, heb volgens mij nooit gezegd dat ik dat niet deed toch?
Nogmaals als jij je als routebouwer persoonlijk aangevallen voelt mijn excuses daarvoor. Daar ging mijn vraag/topic überhaupt niet over dus jammer dat we hier nu belandt zijn

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #6 on: Friday 07 December, 2018, 14:49:01 »
Hier een eenvoudig QD scenario zonder AI verkeer voor N-O NL van Kampen naar Zwolle en omgekeerd wat dus klaar is aan scenery enz. ;)
Pak onderstaand bestandje uit in ........\railworks\Content\Routes\2413e61b-094f-4792-9195-9766eb4ff60f\Scenarios\

Wees er snel bij want voor je het weet is dit van de aardbodem verdwenen al zou kleine bestandjes mogen terwijl plaatjes vele malen groter zijn aan kB (en regels voor zijn, resolutie max. 1024x… (soms ca. 3 X groter)) waar niet over gerept word. ;D

Edit/
Mocht het bestandje blijven staan dan verwijder ik het vandaag nog rond 0.00 uur.
Edit2/
Al had ik toestemming via PM gekregen (nog bedankt TP team) word zoals aangekondigd het bestand bij deze verwijderd!
« Last Edit: Friday 07 December, 2018, 23:59:59 by trainsxp »

Groeten trainsxp

16 posts
« Reply #7 on: Friday 07 December, 2018, 15:01:40 »
Hier een eenvoudig QD scenario zonder AI verkeer voor N-O NL van Kampen naar Zwolle en omgekeerd wat dus klaar is. ;)
Pak onderstaand bestandje uit in ........\railworks\Content\Routes\2413e61b-094f-4792-9195-9766eb4ff60f\Scenarios\

Wees er snel bij want voor je het weet is dit van de aardbodem verdwenen al zou kleine bestandjes mogen terwijl plaatjes vele malen groter zijn aan kB (en regels voor zijn, resolutie max. 1024x…) waar niet over gerept word. ;D

Edit/
Mocht het bestandje blijven staan dan verwijder ik het vandaag nog rond 0.00 uur.

Gedaan, Thanks!
Nu alleen nog wachten op Zwolle - Groningen  ;D ;D

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #8 on: Friday 07 December, 2018, 15:11:54 »
Mooi, houd er wel rekening mee dat het een diesel lijn is bij het kiezen van je trein. ;)

Oja, probeer hem even?, mocht het niet werken dan kan het natuurlijk meteen verwijderd worden!
« Last Edit: Friday 07 December, 2018, 15:17:33 by trainsxp »

Gewoon een forumgebruiker.
97 posts
« Reply #9 on: Friday 07 December, 2018, 15:49:22 »
@pjottr volgens mij heb ik geen update naar 64bit gedaan/gehad voor zover ik weet. Wat bedoel jij met herinstalleren? Het hele spel of alleen de route?
[/quote]

Hiermee bedoelde ik dat bij mij het probleem nog voor de 64bit update ontstond. Ik wilde hierbij duidelijk maken dat het niet (direct?) aan die update ligt.

**
TreinPunt.NL Vriend
64 posts
« Reply #10 on: Friday 07 December, 2018, 16:27:39 »
Als je het via Steam hebt zou dat automatisch moeten gebeuren, anders zou ik via steam je instalatie eens laten checken, en dat is te doen door in je steam window bij TS rechter muis click en dan eigenschappen>lokale bestanden> daar kun je kijken

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #11 on: Friday 07 December, 2018, 16:54:54 »
volgens mij heb ik geen update naar 64bit gedaan/gehad voor zover ik weet.

Kijk anders eens of je toevallig RailWorks64.exe in de Dir. van railworks heb staan ervan uitgaande dat je op een 64 bit systeem draait? ;)

16 posts
« Reply #12 on: Saturday 08 December, 2018, 12:48:25 »
Sorry voor de late reactie. De route die je me gegeven hebt werkt prima.

Was als newbie begonnen met meerdere routes tegelijk te installeren en zag door de bomen het bos even niet meer maar uiteindelijk is het voor nu goed gekomen

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #13 on: Saturday 08 December, 2018, 12:56:04 »
De route die je me gegeven hebt werkt prima

Je bedoelt dus het QD scenario zeker? ;)

16 posts
« Reply #14 on: Saturday 08 December, 2018, 22:15:03 »
De route die je me gegeven hebt werkt prima

Je bedoelt dus het QD scenario zeker? ;)

Ja dat bedoelde ik  ;D