Problemen met de route HSL

35 posts
Problemen met de route HSL
« on: Sunday 26 August, 2018, 17:24:55 »
Beste forumleden,

Als allereerste wil ik de route bouwers van deze route HSL Zuid bedanken voor het maken van deze prachtige route. Ik heb alle assets die in de handleiding beschreven stonden geïnstalleerd en alle payware routes had ik al in bezit. Daarna heb ik de route gedownload en daar zag ik 2 bestanden in, die heb ik in de map HSL_Amsterdam-Rotterdam gezet die in mijn assets map zat. Ik heb met utilities.exe de bestanden geïnstalleerd in TS. Toen ik TS opstarten zag ik dat de route netjes geïnstalleerd stond en ging een nieuwe scenario maken. Ik vulde in als naam: ICDirect Amsterdam - Rotterdam, Standard scenario en Route origin en drukte op start. Eenmaal opgestart, komt ik in een leeg veld te staan en zie niks om me heen.

Toen sloot ik TS af en opniew opgestart, toen dacht ik, ik ga niet een scenario maken, maar edit route klikken, kijken wat er gebeurt. Ik kwam meteen in de route terecht ( bij de zaanstraat ) en alles was er aan scenary, ging naar amsterdam centraal en kon daar gewoon een trein neerzetten ( waar als overigens 1 stond opgesteld toen ik daar aankwam ).

Vervolgens dacht ik, dat is raar. Als ik zelf scenario maak, pakt hij hem niet en als ik route edit doet, dan doet hij het wel. Ik dacht, ik sluit nog eens af en probeer nog een keer een scenario te maken, zoals ik als eerste had gedaan, en vervolgens doe ik dat weer en kom weer in een leeg groen grasveld te staan en er is niks te bekennen.

Heeft iemand een idee wat ik fout doe en hebben meerdere mensen dit probleem en wie weet hoe ik dit probleem zou kunnen verhelpen, ik hoor heel graag uw reactie.
Met vriendelijke groet, Maarten.

TreinPunt.NL Downloadmanager
Hoi ik ben Rob ook wel bekend als (Rubku_NL)
613 posts
Re: Problemen met de route HSL
« Reply #1 on: Sunday 26 August, 2018, 17:54:54 »
Als je een scenario gaat bouwen doe dit nooit direct van uit het menu.
maar doe dit 1 malig om een "TEMP" scenario te maken. start deze en ga naar de plek waar je wil starten.
ik kan het hier wel gaan typen maar ik heb daar een mooi tutorial voor gemaakt.

de volgende keer als je een scenario wil maken ga je weer naar edit "TEMP"en doe het zelfde opnieuw
Tutorial #6: hoe begin je een scenario met het juist plaatsen van de marker!

de reden waarom je nooit een scenario vanaf het menu moet gaan maken is om dat de marker ver van je trein komt. wat er nu gebeurt is dat eerst alles rond om de plek van de marker word in geladen en dan pas de plek waar je zelf staat. dit kost ook nog meer RAM

Ik stream bijna elke dag op Twitch
:D en bouwt aan Zuid-oost Nederland :D

Join ook mijn Discord voor veel info & nieuws.
incl repaints, free scenarios & meer. ook krijg je een melding als ik live ga op Twitch!

483 posts
« Reply #2 on: Friday 21 December, 2018, 19:44:34 »
Ik heb met deze route een ander probleem. Ik heb een paar keer geprobeerd om een QD-scenario te starten, en daarna zelf een Standard-scenario te maken, maar telkens als ik in de buurt van de HSL kom houdt TS2019 er mee op, en krijg ik de volgende melding:

" Kan toepassing niet correct starten (0x0000007b). Klik op OK om de toepassing te sluiten"

Ik moet dan de computer opnieuw opstarten om weer wat met TS te kunnen doen.

Ik heb gecontroleerd of ik alle gevraagde content heb geinstalleerd, en dat is het geval. Ook RW-tools geeft bij mij aan dat ik alles heb geinstalleerd. Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn? En hoe ik dit kan oplossen?

**
Route creator
7.139 posts
« Reply #3 on: Friday 21 December, 2018, 21:19:52 »
Ik moet dan de computer opnieuw opstarten om weer wat met TS te kunnen doen.

Kijk eerst eens in Taakbeheer of Railworks.exe wel afgesloten is na een fout.
Vaak is dat niet het geval, dus staat het er nog in beeindig hem dan en je kunt TS weer starten.

Groeten trainsxp

483 posts
« Reply #4 on: Monday 24 December, 2018, 18:41:55 »
In Taakbeheer heb ik inderdaad nog wat Steamapplicaties afgesloten, en daarna kon ik inderdaad TS weer opnieuw opstarten.

Toch bedankt voor het antwoord. Nu nog zoeken wat het probleem is, want dat weet ik nog niet...... :-\
Mocht ik erachter komen dan laat ik het hier wel weten... ;)