Probleem scenario route NW NL v5.0 - Heerhugowaard spoor 2 -> Schagen spoor 2

2 posts
Goedenavond,

Ik ben bezig met een scenario voor de route NW NL v5.0 waarbij ik tegen een probleem aanloop bij station Heerhugowaard. Ik heb op spoor 2 een trein geplaatst met bestemming Schagen spoor 2. Wat ik ook probeer, de trein wordt over het verkeerde spoor geleid. De trein gaat namelijk over het spoor Schagen - Heerhugowaard (en niet Heerhugowaard - Schagen). In versie 4 van deze route gebeurt dat niet. Wie kan mij helpen bij het oplossen van dit probleem?
Ik heb wat plaatjes bijgevoegd ter verduidelijking

**
TreinPunt.NL Vriend
De trein!!
1.728 posts
Re: Probleem scenario route NW NL v5.0 - Heerhugowaard spoor 2 -> Schagen spoor 2
« Reply #1 on: Monday 07 January, 2019, 23:02:56 »
Train Simulator probeert altijd de snelste route te vinden van A naar B. Dit is dus over het andere spoor, vandaar.

Open je scenario in de scenario editor, en klik op de categorie met het sein icoontje. Zoek in de lijst 'Marker - Destination' en plaats een marker op het rechterspoor, het liefste ergens midden tussen Heerhugowaard en Schagen in. Plaats vervolgens een 'Go Via' order in de orderlijst van je trein en je zal nu via het rechterspoor worden geleidt.

Groet,
Koplopermau
Volg me op mijn Twitch Kanaal en abonneer je op mijn YouTube kanaal!

2 posts
Re: Probleem scenario route NW NL v5.0 - Heerhugowaard spoor 2 -> Schagen spoor 2
« Reply #2 on: Tuesday 08 January, 2019, 06:50:51 »
Koplopermau,

Bedankt voor je snelle reactie, ik heb het vanochtend gelijk geprobeerd en het werkt, daar ben ik erg blij mee!

Blijf ik het nog wel raar vinden dat in v4 van de route dit geen probleem is.

**
TreinPunt.NL Vriend
De trein!!
1.728 posts
« Reply #3 on: Tuesday 08 January, 2019, 23:31:52 »
Dat kan te maken hebben met het sporenplan. Train Simulator is een vreemd programma. Blij dat het werkt! ;)