menu class 37 Wherry Lines

73 posts
menu class 37 Wherry Lines
« on: Thursday 10 January, 2019, 11:08:10 »
Ik heb wat problemen met de HUD van de class 37 van de Wherry Lines. Bij de class 37 eenvoudig menu krijg ik geen knop voor gas geven en remmen. (zie afbeelding)
Bij de class 170 krijg ik deze wel. (zie afbeelding)

Weet iemand hoe dit kan en/of wat ik over het hoofs zie?

129 posts
Re: menu class 37 Wherry Lines
« Reply #1 on: Thursday 10 January, 2019, 12:22:27 »
Sommige treinen zoals die van christrains kunnen alleen maar in de expert mode rijden. Je zou de handleiding door kunnen bladeren voor antwoorden. Anders weet ik het niet.

73 posts
« Reply #2 on: Thursday 10 January, 2019, 12:37:19 »
Tobias
Het betreft geen Christrains, maar is gekocht op Steam. Ik ben nu bezig om de bestanden te valideren. Misschien levert dat wat op.

TreinPunt.NL Administrator
Let's drive some trains!
717 posts
« Reply #3 on: Thursday 10 January, 2019, 13:24:31 »
Armstrong Powerhouse treinen zijn niet geschikt om in simpele modus te rijden.

Dat de 170 werkt is vanwege dat die gebaseerd is op de DTG BR Class 170 (Classic DLC).

De Class 37 is een volledig bewerkte locomotief die meekwam met de DTG Settle to Carlisle route.
Je moet hiervoor je controls op Expert zetten, wat ik zelf ook aanraad om altijd zo te houden, de Simple Controls werken in de nieuwere DLC en in alle TS Pro DLC niet altijd goed.

Expert Controls zelf werken op zich wel makkelijk.
Je moet dan zelf de reverser, throttle en brake beheren, wat je ook meer het gevoel geeft dat je in controle bent van de trein.
Treinpunt Administrator
De downloads worden bekeken en behandeld door het team. Bij afkeuring altijd een PB.
Vragen over downloads? Stuur het team een PB!

Te vinden op Twitch (Za/Zo, 19:30u).
Meer informatie op http://www.robjansen.info

73 posts
« Reply #4 on: Thursday 10 January, 2019, 13:45:13 »
Rob

Dat was inderdaad de clou. Normaal speel ik wel met de Expert controls, maar deze zijn waarschijnlijk bij eerdere validatie naar Simple modus teruggezet. Ook een puntje van aandacht voor het wegrijden is dat de DRA op off staat.

Bedankt voor jou reactie

Let's drive some trains!
717 posts
« Reply #5 on: Friday 11 January, 2019, 08:38:48 »
Er zijn scenario's die simpele modus forceren in de instellingen (aardig slecht van scenario makers als ze dat forceren), maar dan blijf je Train Simulator in simpele modus zitten totdat je zelf het weer omzet.

Inderdaad is bij Armstrong Powerhouse de DRA standaard aan, die zetten UK machinisten aan als ze stil staan op een station bijvoorbeeld en het sein is nog rood.  Dat herinnert ze eraan dat ze nog rood hebben en ze kunnen een tractie geven, ook al zijn de deuren gesloten en de rem er al af.

73 posts
« Reply #6 on: Friday 11 January, 2019, 12:08:55 »
Mooi om te weten, bedankt

73 posts
« Reply #7 on: Friday 11 January, 2019, 12:40:54 »
Nu heb ik nog een probleempje met de Wherry Lines
Ik probeer een standaard scenario te rijden welke is meegeleverd met het Sky & Weather Enhancement Pack. Bij het laden krijg ik de melding scenario failed (afbeelding 1) can't load Class 153

Deze trein heb ik wel aangeschaft en geïnstalleerd via Steam (afbeelding 2)

Ik dacht slim te zijn en heb geprobeerd via RWTools deze trein te vervangen, zonder resultaat

Hoe kan dit en wat doe ik fout

Let's drive some trains!
717 posts
« Reply #8 on: Friday 11 January, 2019, 13:53:55 »
De Class 153 is niet op Steam te vinden maar via Just Trains direct alleen (https://www.justtrains.net/product/class-153-dmu-advanced).

Maar in je 3e afbeelding zie ik dat je hem wel lijkt te hebben.
Selecteer i.p.v. Diesel,  'DMU',  aangezien het geen locomotief is maar valt onder de 'Diesel Multiple Unit'.

Heb je ook het 'Extra Stock' pack geïnstalleerd staan, aangezien hij specifiek zegt dat het om de 'AGA AP' gaat.
Armstrong Powerhouse levert namelijk bij veel van hun materieel ook een extra stock pack mee waarin repaints zitten voor bestaande treinen.

Soms kan het zijn dat je alles erop hebt gezet maar Train Simulator niet alles pakt, probeer dat extra stock pack even opnieuw te downloaden en te installeren anders en daarna even de cache legen van de game.
« Last Edit: Friday 11 January, 2019, 13:55:53 by Rob Jansen »

73 posts
« Reply #9 on: Friday 11 January, 2019, 14:52:12 »
Rob
Ik heb de Class 153 opnieuw geïnstalleerd (is inderdaad van justtrains)
Daarna nog het extra stock pakket en als laatste de cache geleegd.
Resultaat = probleem opgelost
Bedankt|

Let's drive some trains!
717 posts
« Reply #10 on: Friday 11 January, 2019, 17:16:08 »
Dat is goed om te horen en ook fijn dat je meld dat je probleem is opgelost  :D