Log fout

51 posts
Log fout
« on: Monday 10 December, 2018, 05:01:54 »
Hallo Simmers
Na een aantal weken niet ts gebruikt te hebbeb ivm TWS wou ik in quickdrive  een scenario opstarten en kreeg daarna de volgende melding ( zie screen)

Heb chache al geleegd en  lokale bestanden laten bij werken maar dat help niet! career of standard werken wel.
Misschien heeft een van jullie een oplossing ?

**
Route creator
7.139 posts
Re: Log fout
« Reply #1 on: Monday 10 December, 2018, 09:53:48 »
Je schrijft wat er al gedaan is maar niet bij het selecteren op welke route en treinstel dit probleem zich voordoet.
Of is het overal mis mee wat je ook maar selecteert?
En/of wil je soms zelf een treinstel samenstellen door "gebruiker" te kiezen?


Groeten trainsxp

51 posts
Re: Log fout
« Reply #2 on: Monday 10 December, 2018, 15:09:36 »
Dit wat bij de route Liverpoolstreet maar bij een andere route deed ie dit ook

**
Route creator
7.139 posts
Re: Log fout
« Reply #3 on: Monday 10 December, 2018, 18:05:47 »
Dus niet bij alle QD scenario's -> routes kan ik eruit opmaken.
Nou als dat zo is hou het er dan maar op dat de route in samenhang met het QD scenario niet goed is, of iemand anders moet iets weten wat het kan zijn.
« Last Edit: Monday 10 December, 2018, 18:25:13 by trainsxp »

**
TreinPunt.NL Vriend
238 posts
Re: Log fout
« Reply #4 on: Friday 14 December, 2018, 13:41:01 »
Ik heb ook dit soort foutmeldingen gehad. Uiteindelijk een volledige backup gemaakt en alles opnieuw geïnstalleerd. Sinds die tijd is het probleem vrijwel weg. je kunt ook nog zorgen dat je de laatste versie van de drivers voor je grafische kaart en DirectX hebt geïnstalleerd. Volgens DTG helpt dat.

51 posts
Re: Log fout
« Reply #5 on: Friday 14 December, 2018, 13:46:06 »
Dank jullie weer voor de hulp.

gepensioneerde leerling
120 posts
Re: Log fout
« Reply #6 on: Sunday 16 December, 2018, 21:33:44 »
0x0000000 is een Hexadicimaal formaat om een Windows syteem fout weer te geven, meestal onder de vorm van een welbepaald cijfer en/of een beschrijving van de fout (vb.0x0000005 - access violation). Veelal is er een probleem met corrupte windows systeemfiles, als gevolg aan o.a. verkeerd afsluiten van de computer, verkeerde of onvolledige installatie van soft- of hardware en soms ook door infectie met malware .Het volstaat dat TS2019 of TSW door een klein foutje de systeem files gaat beïnvloeden om de genoemde melding te krijgen. Sedert  invoering van de 64 bit versie in TS2019 lijkt het erop dat dit wel vaker voorkomt en Windows ook in de 32 bit variant gevoeliger is voor het juist functioneren van TS (zie in dat verband de meldingen in meerdere fora)
In veel gevallen volstaat het om de integriteit van de lokale spelfiles te controleren en ze indien nodig te laten vervangen.
Ook corrupt geraakte VB runtimes kunnen die fout veroorzaken.