loc niet zichtbaar in TS2018

21 posts
loc niet zichtbaar in TS2018
« on: Wednesday 24 October, 2018, 13:17:51 »
Ik heb via een tip hier (trainsxp, bedankt!) de NS1700/1800 gedownload (free). Er zit keurig een rwp bestandje bij om te installeren maar toch krijg ik 'em niet te zien in TS. Weet iemand de reden hiervoor misschien? Kan ik ergens in railworks controleren of deze er sowieso in staat? Ik heb ook geen idee waar zo'n loc wordt neergezet in railworks dus waar ik moet zoeken.

TreinPunt.NL Moderator
Scenario bouwer, lua scripter en veel meer
682 posts
Re: NS 17/1800 loc van HCC/WG niet zichtbaar in TS2018
« Reply #1 on: Wednesday 24 October, 2018, 13:27:33 »
De loc zou in deze map geïnstalleerd moeten zijn:
\Steam\steamapps\common\RailWorks\Assets\Wilbur Graphics\Rollend mat\NS_1700

Waar is naar de loc gezocht in de game?
Met de loc zelf worden geen scenario's meegeleverd.
De loc zal dus waarschijnlijk alleen bij Quick Drive terug te vinden zijn.
(ervan uitgaande dat de installatie goed gegaan is)

21 posts
Re: loc niet zichtbaar in TS2018
« Reply #2 on: Wednesday 24 October, 2018, 13:42:24 »
Dank je, Remco, ik heb de loc gevonden op het pad wat je aangaf, hij staat daar inderdaad. Maar in TS wordt 'ie dus niet vermeld en dat snap ik niet.

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #3 on: Wednesday 24 October, 2018, 15:14:16 »
Tsja maar zoals RemkoH al aangaf "waar is naar de loc gezocht in de game?"
M.a.w. leg eens uit hoe je te werk gaat waarbij de loc niet te vinden is in TS?

Groeten trainsxp

2.267 posts
« Reply #4 on: Wednesday 24 October, 2018, 15:58:26 »
Waarschijnlijk moet je de loc nog activeren in de editor.
Dit doe je door naar de blauwe kleine kubus te gaan en dan in het menu wat aan de rechterzijde komt te staan, de maker van de loc even opzoeken en aanvinken. ;)

21 posts
« Reply #5 on: Wednesday 24 October, 2018, 17:08:30 »
TS opstarten-Quick drive-route kiezen (willekeurig)-trein zoeken. Ik zie bvb wel de NS VIRM en ICM die ik heb gekocht en verder de locs die met TS zijn meegekomen (of later zijn toegevoegd). Verder staan er een aantal NS locs met namen die ik niet ken en zonder afbeeldingen, maar de 1700?1800 staat er dus niet tussen. En die editor, waar kan ik die vinden?

2.267 posts
« Reply #6 on: Wednesday 24 October, 2018, 18:26:44 »
Als je alleen maar in het spel kijkt, dus bij te rijden scenario's, ja dan kan het zo zijn dat je de loc niet ziet want die zie je alleen maar als hij daadwerkelijk is toegepast in een te rijden scenario.

TreinPunt.NL Moderator
682 posts
« Reply #7 on: Wednesday 24 October, 2018, 20:33:57 »
Niet iedere trein is Quick Drive compatible.
Deze zie ik bij mij ook niet in de lijst, dus zal deze er waarschijnlijk ook wel één zijn.

Waarschijnlijk moet je de loc nog activeren in de editor.

Dat is alleen van toepassing op treinen en objecten wanneer er een scenario of route gebouwd wordt.
Niet om een Quick Drive rit te rijden.

Als je alleen maar in het spel kijkt, dus bij te rijden scenario's, ja dan kan het zo zijn dat je de loc niet ziet want die zie je alleen maar als hij daadwerkelijk is toegepast in een te rijden scenario.

Inderdaad. Alleen routes en treinen waar scenario's voor geïnstalleerd zijn worden weergegeven in Career, Standard en Free Roam.

112 posts
« Reply #8 on: Wednesday 24 October, 2018, 21:15:53 »
Wat ik doe (ik weet niet of het ook bij deze werkt) is dat ik naar gebruiker ga en een nieuwe trein samenstel. Als het niet lukt: dan heb ik niks gezegd  :)

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #9 on: Wednesday 24 October, 2018, 22:39:22 »
Heb een sterk vermoeden dat de fout is gevonden en gaat in dit geval om de Preload map + een LocoInformation map ( voor de afbeelding(en)) die nodig zijn voor een Quick drive. ;)

Dus bij deze de vraag: waar staat (staan) bij jullie in de map Wilbur Graphics een map genaamd Preload?
« Last Edit: Wednesday 24 October, 2018, 22:43:52 by trainsxp »

TreinPunt.NL Moderator
682 posts
« Reply #10 on: Thursday 25 October, 2018, 08:48:57 »
Of de map PreLoads aanwezig is of niet maakt niet zoveel uit.
Zeer waarschijnlijk wel, want de map bevindt zich ook in het rwp-bestand van de loc (bij mij in ieder geval wel).
De preloads worden namelijk NIET in Quick Drive weergegeven.
Dat is ook de reden dat de loc niet in Quick Drive terug te vinden is. Er is geen QD consist aanwezig die ervoor zorgt dat de loc wel weergegeven wordt.
Wat in het knipsel te zien is zal een eigen gemaakte custom consist zijn.

Dus om de loc in Quick Drive te kunnen gebruiken zal er eerst een custom consist aangemaakt moeten worden.
De loc is dan wel in de lijst zichtbaar en te gebruiken om een trein mee samen te stellen.
Wanneer dat is gedaan zal de loc wel in Quick Drive terug te vinden zijn.

Ik heb de scenario editor er voor de zekerheid even bij gepakt.
Daarin zijn de meegeleverde preloads terug te vinden en te gebruiken.

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #11 on: Thursday 25 October, 2018, 08:58:54 »
Dit keer zit je er gedeeltelijk helemaal naast RemKoH.
Want er is wel degelijk een Preload map aanwezig voor al het rollend materieel alleen staat het in de verkeerde map.
Op je vraag over het knipsel dat te zien is geen eigen gemaakte custom consist maar uit de preload map die dus verkeerd staat.
Je schrijft; "om de loc in Quick Drive te kunnen gebruiken zal er eerst een custom consist aangemaakt moeten worden" dat klopt, maar laat die nu juist naar de preload map worden weggeschreven.
Ik heb de scenario editor er voor de zekerheid even bij gepakt.
Daarin zijn de meegeleverde preloads terug te vinden en te gebruiken.

Dat zou kunnen maar dat weet ik ff niet, maar als dat zo is werkt het iig niet voor de Quick Drive.

Kortom waar staan bij jou (of anderen) in assets\Wilbur Graphics\ preload mappen om eens te kijken of dat juist is t.o.v. mij?
« Last Edit: Thursday 25 October, 2018, 09:54:17 by trainsxp »

511 posts
« Reply #12 on: Thursday 25 October, 2018, 09:52:59 »
Hier is duidelijk wat mis met de installatie.
Eén map preload in de map Wilbur Graphics (niet zichtbaar in QuickDrive) en een map preload in de map Rollend mat (wel zichtbaar).
Vreemd!

198 posts
« Reply #13 on: Thursday 25 October, 2018, 09:53:51 »
Maar de loc is ook niet zichtbaar als hij in een scenario is gebruikt als onderdeel van een treinsamenstelling, waarvan je de wagonnen niet hebt

TreinPunt.NL Moderator
682 posts
« Reply #14 on: Thursday 25 October, 2018, 10:05:13 »
De map staat, zoals je zelf ook al aangeeft, in \Railworks\Assets\Wilbur Graphics\PreLoad
De plek waar de map hoort te staan. En de plek zoals deze ook in het rwp-bestand staat.
Dus niet in de map \Railworks\Assets\Wilbur Graphics\Rollend mat.

Er zijn drie preloads geïnstalleerd met het rwp-bestand in die map.
Deze preloads worden echter NIET in Quick Drive weergegeven en WEL in de scenario editor.
Daardoor is de loc niet terug te vinden in Quick Drive.
Pas na het aanmaken van een custom consist is de loc wel terug te vinden.
Bij Gerwil zal dat waarschijnlijk ook zo zijn.

Maar de loc is ook niet zichtbaar als hij in een scenario is gebruikt als onderdeel van een treinsamenstelling, waarvan je de wagonnen niet hebt
De wagons/rijtuigen die in de meegeleverde preloads worden gebruikt zijn in hetzelfde rwp-bestand meegeleverd.
Dat is dus niet de oorzaak dat de loc en preloads niet worden weergegeven in Quick Drive.
« Last Edit: Thursday 25 October, 2018, 10:08:05 by RemkoH »

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #15 on: Thursday 25 October, 2018, 10:11:19 »
Ja RcA51, en .....\railworks\Assets\Wilbur Graphics\Rollend mat\Preload\ staan alleen deze bestanden in van een stoomloc en te zien in de Quick Drive. (zie knipsel)
En zoals je zegt; hier staat ook een preload map:  .....\railworks\Assets\Wilbur Graphics\Preload\ waar dus de Rollend mat ontbreekt maar wel de bestanden naar toe verwijzen..

Korom knip/copy de preload map die verkeerd staat en plak dat in de eerst genoemde \Rollend mat\ map.

Succes. ;)
« Last Edit: Thursday 25 October, 2018, 12:40:01 by trainsxp »

511 posts
« Reply #16 on: Thursday 25 October, 2018, 10:31:04 »
Heb een sterk vermoeden dat de fout is gevonden en gaat in dit geval om de Preload map + een LocoInformation map ( voor de afbeelding(en)) die nodig zijn voor een Quick drive.

Dat sterke vermoeden blijkt dus helemaal juist te zijn.
Nu is alles in Quick Drive zichtbaar van Wilbur Graphics.  ;D
De fout zit dus in het rwp-bestand.
« Last Edit: Thursday 25 October, 2018, 10:34:15 by RcA51 »

TreinPunt.NL Moderator
682 posts
« Reply #17 on: Thursday 25 October, 2018, 10:37:06 »
Dat sterke vermoeden blijkt dus helemaal juist te zijn.
Nu is alles in Quick Drive zichtbaar van Wilbur Graphics.  ;D

De fout is ontstaan doordat Wilbur Graphics met twee verschillende Preload mappen is gaan werken door de tijd heen.
De inhoud van map \railworks\Assets\Wilbur Graphics\Rollend mat\Preload wordt WEL weergegeven in Quick Drive.
De inhoud van map \railworks\Assets\Wilbur Graphics\Preload wordt NIET weergegeven in Quick Drive.

Dat de eerst genoemde map wel werkt komt doordat de locs en wagons/rijtuigen in \railworks\Assets\Wilbur Graphics\Rollend mat geïnstalleerd zijn.
Waarom de map \railworks\Assets\Wilbur Graphics\Preload in het leven is geroepen door Wilbur Graphics is mij een raadsel.
Het zorgt zoals we nu gemerkt hebben alleen maar voor problemen en verwarring.
« Last Edit: Thursday 25 October, 2018, 11:01:07 by RemkoH »

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #18 on: Thursday 25 October, 2018, 12:31:19 »

Dat is dus juist, en niet in 1 rwp bestand is dat verkeerd maar in alle afzonderlijke rwp bestanden op 2 na, de WG DR 01.5 serie en NS serie 2400-2500
« Last Edit: Thursday 25 October, 2018, 14:26:10 by trainsxp »

TreinPunt.NL Moderator
682 posts
« Reply #19 on: Thursday 25 October, 2018, 12:59:39 »
Op 2 na:

NS serie 2400-2500 heeft de preloads ook op de juiste locatie staan.

En een enkele download van Wilbur Graphics heeft überhaupt geen preloads.

511 posts
« Reply #20 on: Thursday 25 October, 2018, 13:07:55 »
Ik doe er nog een schepje bovenop: nummer drie, DB 23.
Hoe dan ook, als het goed is kan gerwil intussen rijden.  :D

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #21 on: Thursday 25 October, 2018, 13:50:48 »
Op 2 na:

NS serie 2400-2500 heeft de preloads ook op de juiste locatie staan.

Je hebt gelijk, daar staat de preload map ook goed. ;)
Er is (gewijzigd op 12 maart 2018) een update geweest die ik, na ff nagekeken te hebben. nog niet geïnstalleerd bleek te hebben.
Daar is oa. de map NS_2400_tp4 bijgekomen en waarschijnlijk ook een goede preload map, vandaar ......

TreinPunt.NL Moderator
682 posts
« Reply #22 on: Thursday 25 October, 2018, 14:11:45 »
Ik doe er nog een schepje bovenop: nummer drie, DB 23.
En een enkele download van Wilbur Graphics heeft überhaupt geen preloads.

Ik heb vanmorgen alle laatste versies van Wilbur Graphics gedownload en de DB serie 23 is één van de downloads waarin überhaupt geen preloads aanwezig zijn.
Wie wel preloads van deze loc heeft zal ze wellicht uit een vorige versie hebben?

28 posts
« Reply #23 on: Thursday 25 October, 2018, 15:21:51 »
Tja, daar kan Ik weinig aan toevoegen, fout is fout, en in latere releases heb ik er rekening mee gehouden. Ik kan ter verontschuldiging alleen aanvoeren dat toen het verschijnsel Preload Consists door DTG aan TS werd toegevoegd door mij op dat moment niet viel te achterhalen wat de juiste plek voor de folder Preload was. Zoals gewoonlijk vond DTG het niet de moeite waard om ook deze feature fatsoenlijk te documenteren. Vandaar.

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #24 on: Thursday 25 October, 2018, 19:07:37 »
Ach ja, wat mij betreft is een verontschuldiging maken niet op zijn plaats met onze hobby, en zeker niet als ze van DTG uit summier zijn met documentatie. :)
Je moet maar zo denken; degene die niets doet maakt een fout, en die bezig zijn maken grotere fouten. ;D

21 posts
« Reply #25 on: Thursday 01 November, 2018, 16:42:02 »
Mensen, allemaal enorm bedankt! Ik heb wat geknipt en geplakt naar de juiste preload map den de locs zijn nu zichtbaar. Sterker, ik kan er zelfs mee rijden. Jammer genoeg dat er alleen een rij goederenwagens achter hangt, en ik geen mogelijkheid zie om er een andere consist van te maken. Ik heb wel wat rijtuigen geïnstalleerd (WG_Getr_rijtuigen_tp2_3_V1_3.rwp) maar die zijn niet terug te vinden in Railworks (en ook niet in TS). Nouja, het is een begin...

TreinPunt.NL Moderator
682 posts
« Reply #26 on: Friday 02 November, 2018, 12:45:21 »
Ik dacht niet dat het mogelijk is om een consist aan te passen (weet ik niet zeker).
Wel kun je zelf een nieuwe consist maken door op "Custom" te klikken.
Selecteer de loc, geef je consist een naam en klaar.