Kan je kleine tiff bestanden voor DEM data gebruiken?

157 posts
Kan je kleine tiff bestanden voor DEM data gebruiken?
« on: Wednesday 17 October, 2018, 15:22:49 »
Ik heb deze website gevonden: http://www.javawa.nl/srtm/index.php?lang=nl
Deze claimt DEM data te hebben van Nederland met een resolutie van 0,5x0,5 meter (Of dat nodig is voor TS graag even buiten beschouwing laten). Je kan mooi de bestanden downloaden per stukje van de kaart, ideaal natuurlijk. Echter zijn hun stukjes niet bepaald mooi geordend (niet mooi van x.0N naar x.25N o.i.d.). Ik heb geen idee of er ├╝berhaupt iets van coordinaten o.i.d. in het bestand zitten verwerkt.

Nu heb ik vernomen dat TS ook met tif bestanden kan werken voor DEM data, echter lijkt het erop dat deze bestanden 1 volledige lengtegraad en breedtegraad moeten beslaan, wat met deze bestandjes natuurlijk lastig gaat worden.

Weet iemand hier meer vanaf, of zijn er betere manieren om gedetailleerde DEM data te verkrijgen?

**
Route creator
7.031 posts
Re: Kan je kleine tiff bestanden voor DEM data gebruiken?
« Reply #1 on: Wednesday 17 October, 2018, 21:27:41 »
Tsja of je hier veel reacties op krijg betwijfel ik omdat het vrijwel niet word toegepast in routes lijkt mij.
Althans zal het niet veel anders zijn dan ca. 4 jaar geleden waar je deze vraag al had gesteld omtrent Dem Data waar geen reactie op kwam.
Afijn we zijn dus 4 jaar verder, misschien is er nu meer over bekend en komen er bruikbare reacties. :)

Groeten trainsxp

157 posts
Re: Kan je kleine tiff bestanden voor DEM data gebruiken?
« Reply #2 on: Monday 22 October, 2018, 19:31:14 »
Hm, dat was ik helemaal vergeten. Het lijkt er echter niet op dat er veel veranderd is helaas.