Misschien dat ik het verkeerd uitgelegd heb, maar met detailniveau bedoel ik niet de subjectieve kwaliteit zoals wij die ervaren (veel poly's vs weinig, of hoge resolutie vs lage), maar de daadwerkelijke setting per object die je in kan stellen.
Ik kan me verschrikkelijk vergissen, maar als ik dubbelklik op een object, krijg ik rechtsboven een venster. Daarin het tweede veld van onder, genaamd "Detail level". Als ik die waarde verander, bepaalt dat of een object zichtbaar is bij een bepaalde setting van de scenery quality. Als ik deze waarde op 10 zet, is het object zichtbaar bij elke setting van de "Detail level" slider linksonderin. Bij een waarde onder 10, wordt het object weergeven wanneer de slider op een waarde van 10-waarde staat. Een object waar rechtsbovenin het detail level op 3 staat, wordt dus weergeven wanneer de slider op 8 of hoger staat.
Ook direct uit een railworks handleiding:
The slider on the Options tab directly correlates to the sliders in the main game settings. Main Menu > Settings > Graphics > Advanced > Detail Sliders.
Voor zover ik het begrepen en ervaren heb kan je dus wel zelf per object instellen bij welk niveau je een object wilt laten zien. Ook wat jij zegt over de scenery density slider in de opties van het spel lijkt overeen te komen met wat ik hierboven uit de handleiding haal, en dus ook zelf ervaar. Nogmaals, ik kan me heel erg vergissen, maar het lijkt me toch echt dat je dit per object zelf in kan stellen.
Echter is het misschien wel net zo handig om simpelweg de scenery density slider gewoon helemaal omhoog te zetten, dat scheelt toch weer een hoop werk.