Is er een manier om quick-lists permanent te maken?

157 posts
Is er een manier om quick-lists permanent te maken?
« on: Monday 22 October, 2018, 21:00:07 »
De quicklists in de world editor (rood, groen en blauw balkje met ster) zijn natuurlijk heel handig, zeker met de matige interface en de vele objecten. Echter zijn mijn quicklists na het herstarten van het spel altijd weer leeg. Is er een manier om dit te voorkomen, en te zorgen dat de quicklist gewoon onthoudt wat er in staat, zoals je zou verwachten?

1.037 posts
Re: Is er een manier om quick-lists permanent te maken?
« Reply #1 on: Wednesday 24 October, 2018, 15:21:01 »
Kort gezegd, nee, dat is niet mogelijk :-\

Dick

157 posts
« Reply #2 on: Wednesday 24 October, 2018, 15:41:33 »
Hm, toch jammer. Dan wordt zo'n quicklist toch een stuk minder nuttig. Erg bijzonder ook dat ze de world editor de laatste jaren niet aangepast hebben, al is het maar om zoiets aan te passen.

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #3 on: Wednesday 24 October, 2018, 15:54:33 »
Kort gezegd, nee, dat is niet mogelijk.

Hmm, heb je dat getest dan?
             <(*_*)>
Per toeval kwam ik dit topic tegen en ben eens op onderzoek geweest omdat ik dit nog nooit heb toegepast.
Heb het eens met 1 object geprobeerd uit de lijst en geplaatst met de rode list knop.
Vervolgens opgeslagen, TS afgesloten en weer opgestart naar dezelfde route waar ik het ingevoerd had en alla het staat nog steeds in de rode lijst.

Afijn, hoe ga jij (timmiej) dan te werk omdat volgens jou het bij een herstart niet zichtbaar is?

Groeten trainsxp

157 posts
« Reply #4 on: Wednesday 24 October, 2018, 16:08:31 »
Dit gedrag heb ik ook een paar keer gezien, tot m'n grote verbazing.
Simpel gezegd: Op een lange avond werken aan m'n route heb ik veel objecten in de quicklist gezet. De volgende dag, waren deze objecten er niet meer.
Een andere keer was ik bezig met wat objecten in de quicklist, snelle herstart om een asset toe te voegen, daarna stond alles nog netjes in de quicklists. Dit gebeurt echter niet altijd, ik heb ook gehad dat na zo'n snelle herstart de quicklists gewoon leeg waren.

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #5 on: Wednesday 24 October, 2018, 16:16:15 »
Of het met veel objecten goed gaat weet ik niet en zou kunnen dat TS het niet meer weet, mja zoals gezegd het is nog nooit toegepast en had het bij 1 object gelaten.
Dan zou ik (of een ander) het langer moeten testen met meer objecten om een beter inzicht te krijgen. ;)

Edit/
Oja, deze vraag staat nog open uiit mijn vorige bericht:
Afijn, hoe ga jij (timmiej) dan te werk omdat volgens jou het bij een herstart niet zichtbaar is?
« Last Edit: Wednesday 24 October, 2018, 16:18:44 by trainsxp »

157 posts
« Reply #6 on: Wednesday 24 October, 2018, 16:32:28 »
Edit/
Oja, deze vraag staat nog open uiit mijn vorige bericht:

Precies zoals beschreven in m'n vorige post: Ik zet objecten in de quicklist, en na een herstart zijn ze verdwenen. Meestal start ik TS maar één keer per dag, dus m'n PC wordt tussen die sessies uitgeschakeld. Zoals ik ook al zei, af en toe blijven objecten wel in de quick list staan, maar meestal is dat alleen als de PC tussen de twee sessies niet uitgeschakeld is, en je moet volgens mij een beetje geluk hebben.

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #7 on: Wednesday 24 October, 2018, 16:44:21 »
We begrijpen elkaar verkeerd vermoed ik, je zet objecten in de quicklist maar met welke handeling zet je ze in de quicklist? ;D

157 posts
« Reply #8 on: Wednesday 24 October, 2018, 17:15:33 »
Aah, dat had ik er inderdaad niet uit begrepen.
Ik zet ze in de quicklist door 1, 2 of 3 keer te klikken met de rechtermuisknop op een object. Ik kan me niet voorstellen dat er meerdere manieren zijn, toch?

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #9 on: Wednesday 24 October, 2018, 17:26:54 »
Nou heb even moeten Google omdat het dus nieuw was voor mij en vond dat ze het op deze manier deden:
muisklik rechts op een object uit de lijst en dan op de rode, groene of blauwe knop klikken, dus heb dat ook zo gedaan. ;)

157 posts
« Reply #10 on: Wednesday 24 October, 2018, 17:30:04 »
Oh dat is interessant. Ik dacht eigenlijk dat ik dat geprobeerd heb, maar dat weet ik niet meer zeker. Ik heb ook flink moeten zoeken om überhaupt een manier te vinden om dingen toe te voegen aan de quick lists. Ik ga het eens proberen, hopelijk heeft dit dan toch het gewenste effect.
« Last Edit: Wednesday 24 October, 2018, 17:36:20 by timmiej93 »

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #11 on: Wednesday 24 October, 2018, 17:33:43 »
Ja op hoop van zegen. :)
Trouwens hier een link waar ik dat vond: http://railworksamerica.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=10355

157 posts
« Reply #12 on: Wednesday 24 October, 2018, 17:36:10 »
Heb je ook getest of dit werkte voor de groene en blauwe lijst? Eén keer rechtermuisknop voegt namelijk standaard toe aan de rode lijst, 2x aan groen, 3x aan blauw. Ik krijg het ook niet voor elkaar om met jouw methode iets aan de groene of blauwe lijst toe te voegen.

Als ik verder kijk in dat topic zie ik ook dat ze het over het 1, 2 en 3x rechts klikken hebben, en ook over dat de lijsten magisch leeglopen. Niet bepaald een nieuw probleem zo te zien.

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #13 on: Wednesday 24 October, 2018, 17:44:36 »
Heb het toevalliig alleen met de rode getest met 1 klik dus dat zal het wezen, maar zal eens kijken. (eerst wat eten zei likkepot)
En ja dat topic is wel uit 2014, je zou dus denken dat het nu 4 jaar verder verbeterd zou zijn maar uit jou worden dus niet. :(