Idiale instelling voor RW

50 posts
Idiale instelling voor RW
« on: Sunday 28 October, 2018, 08:12:37 »
Hallo Simmers,
Toen ik  Ts 2019 ge├»nstalleerd had en op 64 bit route ( bv Munchen  Gart.) vond ik dat het best goed te rijden was. Weinig last van stotterend beeld. Ik had in de instelling niets veranderd dus zo als het stond in 2018. Maar na een week begon het wat meer te stotteren want ik vreemd vond want ik had nog niet veranderd.
Om even een beeld te geven TSW draait bij mij vrij goed op High maar die staat wel op een SD schijf en RW staat op een HD schijf.
Bij de instellingen kun je ook kiezen uit
Liniar
Anisotropics x2 of x4 of x8 maar weet niet welke keuze ik zou moeten maken

Graag suggesties van jullie
bijlage inhoud pc

**
Route creator
7.049 posts
Re: Idiale instelling voor RW
« Reply #1 on: Sunday 28 October, 2018, 08:58:19 »
Ja we kunnen wel suggesties geven maar het belangrijkste, de videokaart, staat niet vermeld op het lijstje, ;)

Groeten trainsxp

50 posts
« Reply #2 on: Monday 29 October, 2018, 08:52:09 »
sorry ja is wel belangrijk
/N: GV-N105TD5-4GD | SKU 4053217

Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti D5 4G - Grafische kaart - GF GTX 1050 Ti - 4 GB GDDR5 - PCIe 3.0 x16 - DVI, HDMI, DisplayPor

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #3 on: Monday 29 October, 2018, 09:14:31 »
Ja gezien de videokaart is de hoogste setting een optie, alleen kan hierbij de 8 GB ram geheugen een struikelblok zijn met de 64 bit.
Mja, zo'n prof ben ik nu ook weer niet op dit gebied, er zullen best gebruikers zijn die je beter kunnen adviseren. ;)

SEO en grondlegger: Steamtrains Unlimited.
130 posts
Re:  Idiale instelling voor RW
« Reply #4 on: Monday 29 October, 2018, 13:00:02 »
Ik heb ook een langzame PC. maar ik hen een paar wijzigingen aangebracht.

Aanpassing Virtueel geheugen.
Bij wijze van test laat ik dit nu door Windows bepalen.
Dit stel je in in Control Panel > System > Advanced System Setting > Performance > Advanced > Virtual Memory
(Mijn PC staat op Engels) Ik heb 9125 Mb Virtual geheugen.
Dat gaat wel ten kostte van de beschikbare ruimte op je HD.

Installeer Game Fire of ander Game Booster Programma:
Dit zorgt ervoor dat ale programma's, taken en services  die je niet nodig hebt uitschakelt.
Dit kun je zelf aangeven in de instellingen van Game Fire (Game Fire is gratis, maar kun je ook upgraden naar Payware Version).
Game Fire schakelt bij mij alles uit wat ik niet nodig hebt zoals bijv: PrinterSpoolers, hulpprogramma's, achtergrondservices zoals update services etc. Die heb je meestal toch niet nodig als je TS20xx of TSW rijdt en gebruik onnodige ruimte.

Op het moment dat je een dergelijk programma nodig hebt dan start je die gewoon en Game Fire past zich direct daarop aan.
Mocht je moeten printen terwijl GF alles heeft uitgeschakeld dan moet je via Control Panel > Devices de printer weer even aanzetten of anders met printen wachten totdat Game Fire weer alles heeft aangezet. In de meeste gevallen werkt dit en anders stel je printen uit totdat je de PC opnieuw hebt opgestart.

Zorg er wel voor dat alle drivers die je nodig hebt om TS20xx  te kunnen uitvoeren geupdated zijn, anders heb je kans dat het beeld slechter wordt.

Cache leegmaken wanneer TS20xx is gestart (TS20xx start dan weer opnieuw op)

Hoop dat dit voor je werkt
"Steam is all what IP".
Rij je met stoom? kijk dan eens hier:
www.steamtrainsunlimited.com en/of www.steamtrainsunlimited.net en/of www.facebook.com/steamtrainsunlimited.
-------------------------------------------------
Ronald de Visser
SEO en grondlegger van: Steamtrains Unlimited
Lid van: SSN

50 posts
« Reply #5 on: Friday 02 November, 2018, 07:29:40 »
Dank voor jullie reactie

Weet een van jullie wat Anisotropics x2 of x4 of x8  betekend?

./.
4 posts
« Reply #6 on: Friday 02 November, 2018, 07:45:37 »
Hoe hoger de Anisotropics filter, hoe hoger de texture en image quality. Kijk wel of je videokaart dat aan kan.

**
TreinPunt.NL Vriend
1.280 posts
« Reply #7 on: Friday 02 November, 2018, 10:42:41 »
de image quality , word bepaald door de sliders in de TS settings bepaald met Scenery Quality. Deze bepaald de texture resolutie samen met de kwaliteit van het model. ( maar dit is afhankelijk van hoe het model gemaakt is ! niet ieder object is gemaakt met verschillende resoluties voor modellen.)

Anisotropics filtering ,

is een render techniek die er voor zorgt dat de textures, ( plaatjes op de objecten) er scherper uit zien op een grotere afstand.
omdat pixels op een verdere afstand in de achter grond verweg liggen en soms samen komen geeft die een onscherp beeld op een grotere afstand waardoor details minder goed zichtbaar zijn Anisotropics filtering brengt dit wat meer terug naar voren.

de hoeveelheid keer staat voor de hoeveelheid samples  ( aantal renderingen per frame ) Anisotropics uitvoert.
dus staat hij op x2 dan rendered hij het frame 2x na met een Anisotropics bewerking.
en met elke keer extra word het effect groter op een verdere afstand.

natuurlijk ook een goede manier om ergenst achter te komen is om te testen.  pak 1 plek in een route en maak er een screen van doet dit nog een keer met je andere instelling en vergelijk de screenshots.
Nvidia had hier altijd een mooi uitleg voor in de G-force exprience waarin hij met plaatjes en verschillen uit legt wat verschillende opties in games doen.  als Anti-alias , en Anisotropics, Bloom, HDR, scaling, etc.
en dat je in 1 game een bepaalde optie kan aanvinken of goed werkt wil niet zeggen dat hij dit bij een ander spel ook kan.

best is gewoon van onder naar boven werken , optie stapjes hoger zetten. en voor je zelf bepalen waneer je vind dat je instelling een te hoge impact hebben op je systeem en het voor jouw niet meer lekker speelt.

omdat er zoveel verschil in hardware zit en ook het niveau van hardware wat er is , is het moeilijk om 1 instelling aan te bevelen voor een bepaald systeem. veel games kijken hier zelf vaak al naar en stelt de game van te voren al voor je in. 

toon je waardeering met een donatie ! ( vrijblijvend ! ) : http://nl.dreamordonate.com/dromen/ts2016-zw-nl

50 posts
« Reply #8 on: Sunday 04 November, 2018, 04:37:15 »
Dank jullie allemaal :) :)