Frankfurt U-Bahn II Scenario probleem

866 posts
Frankfurt U-Bahn II Scenario probleem
« on: Monday 12 November, 2018, 14:25:49 »
Sinds kort is Frankfurt U-Bahn II uit en net als in de eerste versie loop ik steeds tegen een probleem aan.

Ik wil een scenario maken en de trein via de boog bij Bockenheimer Warte laten rijden. Maar ik krijg de trein er met een mogelijkheid langs gestuurd, een marker, meerdere markers in de wisselstraat, in de boog. Elke keer wordt ik terug gestuurd en via een andere route er naar toe gestuurd.
In Freeroam is er geen probleem en kan er gewoon over gereden worden, maar met een vaste route lukt het niet.
Iemand die een oplossing, of omleiding weet voor dit euvel?

« Last Edit: Friday 16 November, 2018, 15:33:24 by TheLaRiche »

866 posts
Re: Frankfurt U-Bahn II Scenario probleem
« Reply #1 on: Monday 12 November, 2018, 23:59:32 »
Aanvullend: Het probleem nogmaals in beeld, maar dit keer met een geplande route. De boog wordt structureel gemeden door TS.
« Last Edit: Friday 16 November, 2018, 00:39:38 by TheLaRiche »

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #2 on: Friday 16 November, 2018, 08:32:16 »
Dus als ik het goed begrijp heb je in de omcirkelde boog dit met diverse zelf geplaatste markers geprobeerd maar de trein vertikt het om dat pad te nemen?

Groeten trainsxp

Sjef61 (maker LUA scripts en assets) lid MSTS/RW
213 posts
« Reply #3 on: Friday 16 November, 2018, 09:12:01 »
En de track rule op dit stuk  spoor geeft aan dat het in beide richtingen gebruikt mag worden?
Het is een van de mooiste vergoedingen van het leven, dat niemand oprecht een ander kan helpen zonder zichzelf te helpen.

Ralph Waldo Emmerson

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #4 on: Friday 16 November, 2018, 10:08:16 »
Ja Sjef vermoedelijk is dat het euvel, heb eens gekeken en een overloopwissel geeft dit aan; (zie knipsel boven-beneden)
Aan de andere kant van de boog zit ook een overloopwissel en die laat dit zien; (zie knipsel beide richtingen)
Kortom, met dit gegeven loopt het waarschijnlijk spaak. ???

Het vreemde is ook dat er bij de personen snelheid niets is ingevuld.
Bij de goederen snelheid staat 0 (nul) maar dat is volgens mij overal zo na hier en daar gekeken te hebben.
Dus een goederen werktreintje heeft geen snelheid. ;)

Edit/
Dit is op de oude versie geconstateerd waar het volgens TheLaRiche ook niet goed werkte!
« Last Edit: Friday 16 November, 2018, 10:20:20 by trainsxp »

Sjef61 (maker LUA scripts en assets) lid MSTS/RW
213 posts
« Reply #5 on: Friday 16 November, 2018, 11:04:32 »
Ja, dat is dus het euvel. 
Dat stuk spoor is ieder geval niet goed aangemaakt door de bouwer.  :-\

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #6 on: Friday 16 November, 2018, 11:23:57 »
Dat leek mij ook het geval tenzij daar een reden voor is.
En om dat aan de weet te komen zou je de maker hier een vraag over kunnen stellen waarom het bij die ene overloopwissel eenrichtingsverkeer is. ;)

866 posts
« Reply #7 on: Friday 16 November, 2018, 13:47:36 »
Hmm, ik ga er eens verder naar kijken. Thx iig. ::)

EDIT: Zelf eens de wisselstraat aangepast en gekozen voor beide richtingen. Ik kan nu mooi beide kanten oprijden en een scenariotrein er langs laten rijden. Nogmaals bedankt!  ;D
« Last Edit: Friday 16 November, 2018, 15:33:06 by TheLaRiche »

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #8 on: Friday 16 November, 2018, 23:09:17 »
Oké mooi, je zult het wel weten maar dit is dus voor eigen gebruik. (tenzij de wisselstaart met de offset tool is aangepast in de scenario editor)
Ofwel is dat niet het geval dan kunt je het scenario niet in de release zetten al was dit het plan niet. ;)

866 posts
« Reply #9 on: Saturday 17 November, 2018, 00:14:18 »
Nee dit was puur voor eigen gebruik. Wilde eens proberen een rondje te rijden.  ;)