Coha NL seinen groen gloed

*
Stoomlocomotief
7 posts
Coha NL seinen groen gloed
« on: Tuesday 30 July, 2019, 16:21:06 »
Al jaren heb ik hier de Coha seinen (en ook de Coha overwegen, verkeerslichten en wissels). Die zijn heel goed gemaakt en werken prima, maar bij de seinen heb ik toch een klein probleempje. Van een afstand straalt het licht van de seinen zoals in werkelijkheid, maar als het licht groen is, dan straalt het gelig. Het kan geelgroenig zijn en dan krijg ik problemen om dat te onderscheiden van geel licht. Als ik het sein echter nader, dan verandert de kleur in duidelijk wittig groen, zoals ik dat ken van de werkelijkheid bij het spoor (en ook de vele mooie pov's op youtube).  In de texture files van de Coha seinen heb je lamp groen, lamp geel en lamp rood .TgPcDx files en per kleur een glow_green.nm.TgPcDx (groen in dit geval).  de glow_green en glow_yellow blijken hetzelfde te zijn als ik die open met RW_tools of RSBintools. Beide hebben een gelige gloed. Ik heb geprobeerd dit aan te passen. Dan moet je van RSBintools exporteren nar .DDS formaat en dan laden in Gimp en dan bewerken. En dan dezelfde weg terug. Maar het origineel heeft maar één transparante laag waar ook dat kleurtje in zit. Heeft iemand hier meer ervaring mee, en kan me helpen?  :-[
Alvast bedankt, :D

Marc

*
Hogesnelheidstrein
2.357 posts
Re: Coha NL seinen groen gloed
« Reply #1 on: Tuesday 30 July, 2019, 19:56:15 »
Misschien toch je monitor eens op kleur kalibreren?  ::)

*
Intercity
600 posts
Re: Coha NL seinen groen gloed
« Reply #2 on: Tuesday 30 July, 2019, 22:03:58 »
..... Van een afstand straalt het licht van de seinen zoals in werkelijkheid, maar als het licht groen is, dan straalt het gelig. Het kan geelgroenig zijn en dan krijg ik problemen om dat te onderscheiden van geel licht. Als ik het sein echter nader, dan verandert de kleur in duidelijk wittig groen, zoals ik dat ken van de werkelijkheid bij het spoor (en ook de vele mooie pov's op youtube).  In de texture files van de Coha seinen heb je lamp groen, lamp geel en lamp rood .TgPcDx files en per kleur een glow_green.nm.TgPcDx (groen in dit geval).  de glow_green en glow_yellow blijken hetzelfde te zijn als ik die open met RW_tools of RSBintools. Beide hebben een gelige gloed. ...

Als CoHa.nl medewerker:
Spreekwoordelijk: Waarom roep je bij “de slager” om hulp terwijl “de bakker” ook geopend is?
Met andere woorden: waarom stel je deze vraag niet gewoon direct aan en bij ons?

Het is mijzelf nooit opgevallen dat de groene lamp een “geel-achtige” gloed heeft.
Lees: ik ervaar dit niet zo.

Maar wie weet, bent u de eerste die dit terecht opvalt.
Kortom, meldt het bij ons aan, en we zullen er serieus naar gaan kijken.