Bug in loft tool omgeving Zwolle Noordoost Nederland

*
Intercity
Bouwer Noordoost Nederland
700 posts
Bug in loft tool omgeving Zwolle Noordoost Nederland
« on: Saturday 03 August, 2019, 12:13:14 »
Allen,

Al enige tijd hebben wij een vervelende bug bij Zwolle. Zoals op de screenshot te zien is, zien wij bij alle loft items (wanneer het spoor icon geselecteerd is) alleen die pijltjes zonder lijnen. Het geselecteerde spoor wordt niet meer geel en bij aanklikken rood en als wij nieuwe lofts willen leggen zie je ook niet meer waar het heen gaat. Dit is vooral voor het veranderen en/of leggen van spoor, wegen, hekken, etc zwaar irritant. Wanneer we weg gaan uit Zwolle lost dit issue zich op den duur vanzelf op. Ga je weer terug naar Zwolle, komt het issue ook weer terug.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
« Last Edit: Saturday 03 August, 2019, 12:14:46 by mkasthijs »

*
Hogesnelheidstrein
7.797 posts
Re: Bug in loft tool omgeving Zwolle Noordoost Nederland
« Reply #1 on: Saturday 03 August, 2019, 15:16:10 »
Ja dat is zeer vervelend als je ineens zoiets tegenkomt.
Heb gelukkig iets dergelijks nog niet meegemaakt en hiermee geen idee maar wat is je oudste/recenste route back-up?
Ofwel als je die terug zet (even het origineel hernoemen, bijv door er -old achter te zetten) zit dit euvel er dan ook al?
Het zit iig in een Tile omdat je het op een gegeven moment kwijt raakt als je wellicht de bewuste Tile uit bent.
Mocht het in een back-up wel goed zijn dan zou je kunnen overwegen om de Tiles in die loft mappen te copy -> paste en blijft oa.de scenery iig behouden.
« Last Edit: Saturday 03 August, 2019, 15:18:52 by trainsxp »

Groeten trainsxp

*
Intercity
700 posts
« Reply #2 on: Saturday 03 August, 2019, 16:16:51 »
Helaas moeten we dan terug naar een versie van 2,5 jaar geleden waar het niet in zat. Dat levert dusdanig veel schade op, dat, dat simpelweg niet kan.
Helaas dus door op deze wijze of iets zien te vinden om het die tiles te kunnen herstellen.

*
Sprinter
Bouwer van de route Noord-Oost Nederland
280 posts
« Reply #3 on: Saturday 03 August, 2019, 17:10:04 »
ff kijkend in de grootste loft tiles (Waarvan ik vermoed dat 1 en misschien alle 2 Zwolle bevatten. Er zitten veel lofts in met lengte 0. Dat lijkt mij apart, zouden die eruit kunnen?

Mvg Rommy

*
Hogesnelheidstrein
7.797 posts
« Reply #4 on: Saturday 03 August, 2019, 18:51:34 »
Heb ook eens gekeken bij Zwolle en er doet zich nog een uiterst vreemde situatie voor. ???
Want op dit punt vanaf station Zwolle gezien kun je doen wat je wilt maar krijg je geen loft te zien.
Naar Zwolle toe ook niet maar nu komt het, kijk je vanaf een bepaalt wat hoger punt dan verschijnen ze ineens uit het niets wel.
Dus mijn inziens hebben de Tiles er weinig tot niets mee te maken. ::)
Zie knipsel

*
Sprinter
Bouwer van de route Noord-Oost Nederland
280 posts
« Reply #5 on: Saturday 03 August, 2019, 21:41:36 »
Jup

Het is een gek probleem, net deed ie het ineens wel weer volledig vanuit het niet.

Mvg Rommy

*
Hogesnelheidstrein
7.797 posts
« Reply #6 on: Sunday 04 August, 2019, 06:48:21 »
Als dat zo is onmiddellijk een route back-up maken. ;)
En als het na een 2e en/of 3e opstart nog werkt opsturen naar mkasthijs of die dat ook zo ervaart.

*
Intercity
700 posts
« Reply #7 on: Sunday 04 August, 2019, 10:40:32 »
Rommy gaf vanochtend aan dat het zeer waarschijnlijk een geheugen ding is. Zwolle vraagt natuurlijk veel, dus dat kan het verklaren. Mijn laptop is ook niet zo sterk meer.

*
Hogesnelheidstrein
7.797 posts
« Reply #8 on: Sunday 04 August, 2019, 11:12:56 »
Dat is mogelijk, maar als ik het dan vergelijk met 't HvN (bijv. Utrecht) lijkt mij deze kans klein omdat ik het zoals gezegd nooit heb gehad.
En mijn PC is nou ook niet wat je noemt om over naar huis te schrijven. ;)

*
Intercity
700 posts
« Reply #9 on: Sunday 04 August, 2019, 13:35:28 »
Zeg het maar. We komen er wel uit, maar het is een beetje lastig bouwen zo. Maar goed, het komt wel goed :)