Zo maak je je cabine view beter en realistischer

Route bouwer van ''Noordse Hoek''
159 posts
Zo maak je je cabine view beter en realistischer
« on: Wednesday 29 March, 2017, 23:35:09 »
Hey,

Ik zie heel vaak dat mensen klagen dat de cab view te klein is en dat er weinig van de cabine te zien valt. Met name ikzelf heb er ook last van, tot ik iets tegen kwam om dit op te lossen. Zo is het ook veel realishtisher te rijden in een trein in ts.

Wat moet je doen:

Er zijn twee manieren om dit te doen.

Manier 1:
De eerste manier is zeer simpel. Om dit te doen ga je naar steam en dan klik je op library, vervolgens klik je op properties, en dan set launch options. Als het goed is verschijnt er nu een klein venster waar je een command kan invoeren. Daar in zet je als volgt  -SetFOV=85  je kan ook een ander getal kiezen zoals 60,40,90 of 20. Maar ik zelf raad 85 aan. Als je dat klaar hebt klik je op ok en klaar ben je  ;)

Manier 2:
Bij sommige zal de eerste manier niet werken. Als dat het geval is kan je het ook op een andere manier veranderen.
Als eerst ga je naar je railwork folder ( in je schijf - programme files ×86 - steam - steam apps - commons - railwork). Dan scholl je naar beneden en zoek je railworks op. Je zal zien dat er 2 railworks onder elkaar staan. Zorg dat je de gene hebt waar aplication bij staat en niet icon. Als je dat hebt zorg je er voor dat het een sneltoets op je achtergrond word. Dat kan je doen Door rechtermuis klik en dan send to en dan desktop. Als je dat gedaan hebt doe je rechtermuis klik op railworks en dan properties. Als je dat gedaan hebt klik je op shortcut en zul je zien dat er een venster met target staat. Wat je doet is je gaat helemaal naar het einde van de text en dan druk je ėėn keer op spatie en typ je de command in zoals bij manier 1 -SetFOV=85 dan klik je op Apply en done. En klaar ben je ;)

LETOP: Het kan zijn dat bij sommige mensen de cab view een beetje gaat laggen. Het zal echter alleen bij het bewegen zijn verder is de rit gewoon smooth.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hadden en dat het ook helpt bij jullie om meer te genieten van de mooie cab views van treinen in ts. Als deze topic er al is dan mijn excuus ik heb het opgezocht maar heb niks gevonden.

Stuur ff een berichtje terug als het gelukt is.

Succes!
« Last Edit: Thursday 30 March, 2017, 16:41:15 by dennis030 »
Ik wil een broodje frikandel!

155 posts
Re: Zo maak je cabine view beter en realistischer
« Reply #1 on: Thursday 30 March, 2017, 10:54:13 »
Hallo Dennis, wat een gouden tip, bij mij werkt manier 1 perfect. Ik heb een beetje zitten vogelen met verschillende waarde, ik heb hem nu op 95 staan en kan zo met de muis alle knoppen in de cabine bedienen zonder dat ik het beeld moet kantelen en zicht op de baan verliest. Ik heb alleen even moeten zoeken naar de eigenschappen in het scherm Bibliotheek, maar ik vond die door op het scherm te gaan staan en dan de rechtermuisknop in te drukken. Voor de mensen die wat huiverig zijn om de getoonde waarschuwing te negeren, zodra je weer op de knop "startopties instellen" drukt, dan krijg je de zelf ingevoerde waarde weer in beeld en kan die veranderen of wissen.

159 posts
Re: Zo maak je cabine view beter en realistischer
« Reply #2 on: Thursday 30 March, 2017, 12:45:08 »
Hallo Dennis, wat een gouden tip, bij mij werkt manier 1 perfect. Ik heb een beetje zitten vogelen met verschillende waarde, ik heb hem nu op 95 staan en kan zo met de muis alle knoppen in de cabine bedienen zonder dat ik het beeld moet kantelen en zicht op de baan verliest. Ik heb alleen even moeten zoeken naar de eigenschappen in het scherm Bibliotheek, maar ik vond die door op het scherm te gaan staan en dan de rechtermuisknop in te drukken. Voor de mensen die wat huiverig zijn om de getoonde waarschuwing te negeren, zodra je weer op de knop "startopties instellen" drukt, dan krijg je de zelf ingevoerde waarde weer in beeld en kan die veranderen of wissen.
Hey, ben blij dat ik kon helpen. Geniet er van! En ook bedankt voor je feedback ;)

82 posts
Re: Zo maak je je cabine view beter en realistischer
« Reply #3 on: Friday 21 April, 2017, 08:15:38 »
Hoi Dennis,

De tweede manier lukt me. Heel goed gevonden en erg mooi.
Waar vind ik library? in welke DIR staat deze map?
Groetjes
Hans

160 posts
« Reply #4 on: Friday 21 April, 2017, 13:25:57 »
Ik heb ook ergens ooit zo'n opstartoptie gevonden voor breedbeeldschermen, ben 'm vergeten.
Deze is handig, thanks!
Greetings, Richard.

159 posts
« Reply #5 on: Monday 08 May, 2017, 15:23:11 »
Hoi Dennis,

De tweede manier lukt me. Heel goed gevonden en erg mooi.
Waar vind ik library? in welke DIR staat deze map?
Geen probleem :) en als ik je goed begrijp vind je dat in je steam.

Ik heb ook ergens ooit zo'n opstartoptie gevonden voor breedbeeldschermen, ben 'm vergeten.
Deze is handig, thanks!
Fijn dat ik kon helpen!
« Last Edit: Monday 08 May, 2017, 16:10:50 by Niels97, Reason: Twee berichten even samengevoegd »

291 posts
« Reply #6 on: Saturday 03 June, 2017, 22:14:59 »
Het leek me ook een goed idee, maar helaas werkt de eerste methode niet. In de library staat nergens iets van properties. Bij de tweede methode kom ik twee keer een railworks tegen, als ik naar beneden scroll in de railworksmap. De ene is een exe. bestand, de andere is een icon bestand (ico staat er). Ja, dan loop ik toch vast. Wat doe ik mogelijk verkeerd?

**
TreinPunt.NL Vriend
471 posts
« Reply #7 on: Saturday 03 June, 2017, 22:44:28 »
In de linkerkolom van je Steam Library ( Bibliotheek ) klik je met de rechtermuisknop op Train Simulator. Dan rolt er een menu uit klik onderaan op Properties ( Eigenschappen )  dan klik je op "startopties instellen" en vul je in:

-SetFOV=85

Afsluiten, steam herstarten, TS opstarten en dan zou het moeten werken.
« Last Edit: Sunday 04 June, 2017, 11:04:51 by louke1968 »

Waarom ook niet
1.542 posts
« Reply #8 on: Sunday 04 June, 2017, 11:23:31 »
In de linkerkolom van je Steam Library ( Bibliotheek ) klik je met de rechtermuisknop op Train Simulator. Dan rolt er een menu uit klik onderaan op Properties ( Eigenschappen )  dan klik je op "startopties instellen" en vul je in:

-SetFOV=85

Die laatste 3 waar in de citaat een streep door heen staat zijn overbodig  ;)

291 posts
« Reply #9 on: Sunday 04 June, 2017, 13:11:20 »
Bedankt voor de aanwijzing. Het is bij mij nu ook gelukt. Het probleem zat in de "Library" aanwijzing. Daarop klikken leverde bij mij niks op. Daar net onder in een blauw vlak staat "Train simulator". Als je daarop klikt (rechtermuisknop) dan verschijnt wel in een venster het onderdeel "properties" (helemaal onderaan). Dan kan je verder naar Set Launch options, enz.
Ik denk, dat ik nog iets verder ga dan het getal 85, maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak en uitproberen.
Dank, Louke 1968 en OV-NL en uiteraard dennis voor de tip en de oplossing van mijn probleem.

**
TreinPunt.NL Vriend
471 posts
« Reply #10 on: Monday 05 June, 2017, 16:57:06 »

-SetFOV=85

Die laatste 3 waar in de citaat een streep door heen staat zijn overbodig  ;)

Ja klopt. Maar omdat TS af en toe van die rare kuren heeft doe ik dat uit voorzorg. Macht der gewoonte zullen we maar zeggen.  ;)
@ gelijkstroom: Graag gedaan!