Train Simulator 2019 wordt 64-bit!

594 posts
Re: Train Simulator 2019 wordt 64-bit!
« Reply #30 on: Wednesday 19 September, 2018, 22:23:36 »
 :)

@trainsxp,

Bedankt voor de informatie.
Voor de goede orde, voor iemand vanaf 11 oktober 2018 gaat melden dat men deze nog niet heeft, net als voorgaande updates, krijgt niet iedereen gelijk deze. De uitrol wordt over een bepaalde periode gedaan.
Anders is er een overbelasting van de servers mogelijk bij Steam/DTG.
Vanaf 11 oktober 2018 kan best een week of twee weken verschil zijn voor je TS2018 bijgewerkt is naar TS2019.

m.v.g.

A.N. de Jong
« Last Edit: Thursday 20 September, 2018, 09:37:47 by ANdeJong »

**
Route creator
Krammerdijks Deltaland
392 posts
« Reply #31 on: Wednesday 19 September, 2018, 22:30:35 »
Beste ANdeJong,

Vanaf welke 'server van DTG' komt het dan   ;D?

594 posts
« Reply #32 on: Wednesday 19 September, 2018, 22:46:33 »
 :)

MarkA,

Op welke (eigen of datacenters) servers Steam/DTG zijn TS20xx heeft onder gebracht is mij niet bekent.
Het gaat er om dat niet iedereen gelijk van 11 oktober 2018 de update naar TS2019 krijgt.
Steam/DTG heeft zelf in het verleden bij berichten over een update aangegeven dat updates gefaseerd worden uitgeleverd anders vindt er overbelasting van hun servers plaats.

m.v.g.

A.N. de Jong
« Last Edit: Thursday 20 September, 2018, 09:38:25 by ANdeJong »

TreinPunt.NL Moderator
Scenario bouwer en veel meer
638 posts
« Reply #33 on: Wednesday 19 September, 2018, 23:10:30 »
Alle TS content dat te koop is op Steam en bij DTG (hier koop je Steam keys) staat op servers van Steam.
Deze servers verzorgen dus ook de distributie van TS2019 op 11 oktober.
Als er überhaupt een gefaseerde uitrol is zal dat hooguit een aantal uren zijn, gebaseerd op verschillende tijdzones, en geen 2 weken.

**
TreinPunt.NL Vriend
De trein!!
1.709 posts
« Reply #34 on: Wednesday 19 September, 2018, 23:45:21 »
Het gaat er om dat niet iedereen gelijk van 11 oktober 2018 de update naar TS2019 krijgt.
Wat is dat nu weer voor onzin. Als de update uitkomt kunnen alle mensen die Train Simulator op Steam in het bezit hebben de update downloaden via Steam. Niet eerder en niet later. Servers van Steam zijn sterk genoeg om iedereen tegelijk van die update te voorzien.

Groet,
Koplopermau
Volg me op mijn Twitch Kanaal en abonneer je op mijn YouTube kanaal!

**
Route creator
6.785 posts
« Reply #35 on: Wednesday 19 September, 2018, 23:54:32 »
Wat is dat nu weer voor onzin. Als de update uitkomt kunnen alle mensen die Train Simulator op Steam in het bezit hebben de update downloaden via Steam. Niet eerder en niet later. Servers van Steam zijn sterk genoeg om iedereen tegelijk van die update te voorzien.

Hmm de core software technology update via Steam downloaden is voor mij nieuw waar we het hier over hebben.
Ja als je hem meteen koopt zodra TS2019 uitkomt gaan die voor en is een ander verhaal.

Groeten trainsxp

TreinPunt.NL Downloadmanager
1.041 posts
« Reply #36 on: Wednesday 19 September, 2018, 23:59:45 »
Train simulator staat al jaren niet meer bij DTG op een server, maar in datacentra van Valve, ook bekend als het Steam platform.

Voor het 11 oktober is, het kan een paar dagen of slechts een paar uur zijn, zal DTG zijn nieuwe "build" van de game aanleveren aan Valve inclusief gewenste release etc. Deze build zal geautomatiseerd verspreid woorden naar de wereldwijde datacentra van Valve en op de gewenste datum vrijgegeven worden, in dit geval 11 oktober.

De verwarring ontstaat echter in het tijdsverschil. Valve hanteert namelijk Pacific Standard Time / Pacific Daylight Time omdat hun hoofdkantoor aan de Amerikaanse westkust ligt. Kortom, 9 uur verschil met ons. Standaard gaat er elke dag om 10 uur PST/PDT een update door de datacentra, dus ook het vrijgeven van TS2019, tel daar 9 bij op en dan komen wij op het magische getal van 19:00. Het moment dat wij in Nederland de update kunnen verwachten.

**
TreinPunt.NL Vriend
Mcn Cxx Valleilijn
417 posts
« Reply #37 on: Thursday 20 September, 2018, 00:01:45 »

Hmm de core software technology update via Steam downloaden is voor mij nieuw waar we het hier over hebben.
Ja als je hem meteen koopt zodra TS2019 uitkomt gaan die voor en is een ander verhaal.
Lijkt me toch gek om de game niet via Steam te updaten. Want dan is de game direct illegaal. ;D
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel. 8)

**
Route creator
6.785 posts
« Reply #38 on: Thursday 20 September, 2018, 07:04:56 »
Ja, voor de duidelijkheid wilde ik met "downloaden" zeggen dat je een update niet kunt downloaden via Steam en op je beurt moet wachten.
Wat ANdeJong schrijft dat het 1 tot 2 weken kan duren is idd wat veel maar verder geen "onzin" waar Koplopermau het over heeft en ook niet goed op de hoogte is met de gang van zaken als het klopt gezien het bericht van X_shooter1 ;)

Objecten bouwer
2.218 posts
« Reply #39 on: Thursday 20 September, 2018, 08:10:28 »
Het is weer verbazingwekkend, hoeveel members van TP werkzaam zijn en of contacten hebben bij DTG  :-X
Alleen jammer dat zelfs die insiders het niet met elkaar eens zijn.  ;D

Met andere woorden, wat maken jullie je weer druk om niets, als de update er is komt dat vanzelf en je hoeft dus ook niets in de gaten te houden.
"Gelukkig heb ik er geen verstand van en dat wil ik graag zo houden"

TreinPunt.NL Moderator
638 posts
« Reply #40 on: Thursday 20 September, 2018, 09:34:54 »
Laat me nog eens alles opsommen:

Na enig gesteggel of ze er toe in staat waren heeft DTG aangekondigd dat er ook een 64-bit versie komt van Train Simulator naast de 32-bit versie :D
De nieuwe versie komt mee met de core update naar TS2019.
Inmiddels is ook de releasedatum bekend: 11 oktober 2018

Is 64-bit de grote oplossing voor alles? Nee!

Met het uitkomen van een 64-bit versie zal de zo gevreesde tempdump minder vaak voor gaan komen. Verdwijnen zal het niet!
Het grote pluspunt is dat de 3GB memory limiet verdwijnt.
Dat betekent dat scenario's meer treinen kunnen gaan bevatten en routes langer en met een uitgebreider spoornet gemaakt kunnen gaan worden zonder dat de grafische kwaliteit omlaag gezet hoeft te worden om geheugen te besparen.

Een positieve invloed op lags zal de update niet hebben.

Wanneer er teveel treinen bij elkaar in de buurt geplaatst worden of wanneer een routebouwer teveel plaatst op een tegel zal de lag als vanouds zijn. Hetzelfde zal gelden wanneer assets een veel hogere kwaliteit gaan krijgen.
Het extra geheugen dat nodig is zal na het uitkomen van de update het probleem niet meer zijn, maar op grafisch gebied is de core van TS ongewijzigd.
Er zal dus nog altijd goed overwogen moeten worden wat waar geplaatst wordt om zo min mogelijk lag te ervaren.

Train Simulator wordt al jaren gedistribueerd door Valve, wellicht beter bekend onder de naam Steam.
Iedereen met een legale versie van Train Simulator heeft deze gekocht op Steam of verkregen door een elders gekochte Steam key te hebben geactiveerd op Steam.
Ook update van TS worden langs deze weg gedistribueerd.
Over het algemeen worden nieuwe producten en updates door Valve op Steam beschikbaar gesteld om 19:00 uur onze tijd.
Er zijn weleens uitzonderingen met betrekking tot het tijdstip, maar dat is met TS tot op heden nog nooit het geval geweest.
Dus vanaf 11 oktober 2018 om 19:00 uur zal voor iedereen die in het bezit is van TS de update naar TS2019 te downloaden zijn met de Steam client.
Laat je de Steam client automatisch downloaden, dan kan het zijn dat de download een paar uur later start. Dat is mede afhankelijk van je eigen instellingen in de Steam client met betrekking tot downloads.
« Last Edit: Thursday 20 September, 2018, 09:37:37 by RemkoH »

gepensioneerde leerling
102 posts
« Reply #41 on: Friday 21 September, 2018, 11:00:06 »
@ RemkoH
goed samengevat. Zonder meer.
mvg

**
Asset developer
Objectenbouwer
1.755 posts
« Reply #42 on: Thursday 04 October, 2018, 13:57:38 »
LOL , ik zie hier berichten voorbij komen met videokaarten van 700+ euro ?
Dat heb ik er nou niet voor over , ik heb net een paar weken een Gforce 1060 GTX , 6 GB , 12 DirectX en VR ready gekocht.
Ik kan hier gewoon zo goed als alles met ultra op spelen....Zeer tevreden mee voor een 300+ euro kaartje.

Wat geeft een kaartje van 700+ meer extra ?

5.071 posts
« Reply #43 on: Thursday 04 October, 2018, 14:04:23 »
Ligt eraan wat je er verder mee doet.
Meerder schermen, op hogere resoluties. Andere games etc etc. Voor TS vaak nauwelijks meerwaarde inderdaad.
Ook AA instellingen merkte ik het zelf heel erg.
Maar vooral met 1440p of 4k resoluties zal je het verschil in frames wel merken.

Er is overigens wel een kleine kans dat als het mogelijk wordt veel meer zooi in routes scenario's te stoppen je het verschil tussen een duurdere en goedkopere kaart beter gaat merken.
« Last Edit: Thursday 04 October, 2018, 14:08:37 by jor[D]1 »

TreinPunt.NL Moderator
638 posts
« Reply #44 on: Thursday 04 October, 2018, 14:08:51 »
Met betrekking tot TS, TSW, MSTS, ETS, ATS is het antwoord vrij simpel:

niets tot nauwelijks iets

Een 700+ kaart zal een snellere GPU hebben waardoor die dus relatief minder te doen zal hebben bij een iets zwaardere game als TSW. En er zal misschien meer VRAM aanwezig zijn. Maar gebruik je zoveel? Waarschijnlijk niet.

Voor andere games, die veel van de videokaart eisen, zal het uiteraard een ander verhaal zijn.

**
Asset developer
Objectenbouwer
1.755 posts
« Reply #45 on: Thursday 04 October, 2018, 16:38:13 »
Ik speel ook BF V en andere FPS en natuurlijk ook TSW....geen probleem.
Kan deze kaart over een jaartje of 2 het niet meer aan , dan koop ik gewoon weer een ander.

We gaan het zien , voor nu zeer tevreden met deze kaart.. zeker als je het vergelijkt met mijn vorige kaart Gforce 640 GT  :P

62 posts
« Reply #46 on: Friday 12 October, 2018, 12:38:43 »
Eerste indruk is erg goed. Grafisch alle settings op maximaal, loopt erg soepel. Tot nu toe nog geen dumps.

260 posts
« Reply #47 on: Friday 12 October, 2018, 13:29:38 »
Nu ik de zaak aan het lopen heb, ben ik op mijn laptop overgeschakeld naar de NVIDIA GT 650 M. Daar werkt het goed. Ik weet niet of ik de algemene instellingen van de kaart kan gebruiken of kan ik er met andere instellingen nog meer uithalen? Heeft iemand een tip voor mij?
Alvast bedankt,

Erik

192 posts
« Reply #48 on: Friday 12 October, 2018, 16:19:06 »
Even een dingetje waar ik tegenaan loop. Ik was altijd gewend om Train Simulator op te starten vanuit een snelkoppeling op het bureaublad. Als ik dat nu doe dan start standaard de 32 bit versie op. Ga ik vanuit Steam het spel spelen dan verschijnt er een keuze menu waaruit je kan kiezen welke versie je wilt spelen

481 posts
« Reply #49 on: Friday 12 October, 2018, 16:32:39 »
Een snelkoppeling maken voor RailWorks64.exe.  ;D

**
Rolling stock developer
1966 was een goed jaar
496 posts
« Reply #51 on: Friday 12 October, 2018, 16:50:13 »
Zoiets had ene GamePsycho ook al gepost.
Important Note

If you’re looking to get straight into Train Simulator 64-bit as soon as it launches, there’s a step you must complete prior to loading. There is still some work ongoing with the core code and we hope to finalise this in the next week or so. So as a temporary measure, you’ll need to follow these instructions before you load into 64-bit (note if you’re sticking with 32-bit, you can safely ignore these instructions):

1. Load Steam and navigate to your Game Library.
2. Right-click on Train Simulator and select Properties.
3. Click the Local Files tab and then Browse Local Files.
4. Double-click on the file called Setup_Audio.bat (we're receiving early reports this hasn't been included with the build - you can download it from here. Just drop it into the folder above)
5. A window will open, and you should select Option 2 to set up the audio for 64-bit. (If you plan on going back to 32-bit, you will need to repeat these steps but choose Option 1)
6. Follow the instructions presented until you’re back at the main menu – choose Option 3 to exit.
7. You can now safely launch Train Simulator 64-bit by clicking Play from the Steam Games Library.

Alleen heeft die het over Setup_Audio.bat te downloaden van dropbox. Heb ik toch maar niet gedaan. Bedankt voor de update hierover Fabian.

Alleen heb ik ook geen bestand bat in mijn local files staan  8).
« Last Edit: Friday 12 October, 2018, 16:54:50 by Marc D. »

**
Route creator
6.785 posts
« Reply #52 on: Friday 12 October, 2018, 16:56:53 »
Uhm een vreemde zaak, had in de 64bit wat Coha cijferborden geplaatst op het perron in Breukelen maar nu krijg ik met het scenario Utrecht - Breukelen - Utrecht een dump te verwerken.
Dat is in zowel de 32- als de 64bit, en in de 32bit gaf het de melding dat MSVCP100D.dll missend is wat dat ook mag inhouden, op inet gooien ze je er plat mee als je daar op zoekt. ::)
Trouwens in de scenario editor verder geen problemen.
Nu had ik voor de 64bit instal een back-up gemaakt en na veel vijven en zessen waar het aan zou kunnen liggen het Tracks.bin maar eens terug gezet uit de back-up.
En ja hoor het scenario werkt ineens weer.
Conclusie; zou het zo kunnen wezen dat je route bewerkingen, en dan met name als de Tracks.bin er mee gemoeid is, in de 32bit moet maken en opslaan en niet in de 64bit?
Heb inet er nog niet op nagezocht, maar als iemand zoiets dergelijks toevallig tegenkomt dan graag even melden.

192 posts
« Reply #53 on: Friday 12 October, 2018, 17:19:32 »
Een snelkoppeling maken voor RailWorks64.exe.  ;D
Opgelost, dankjewel

19 posts
« Reply #54 on: Friday 12 October, 2018, 17:33:04 »
Hertseld

To travel is to take a journey into yourself
563 posts
« Reply #55 on: Friday 12 October, 2018, 18:47:54 »
Zoiets had ene GamePsycho ook al gepost.
Important Note

If you’re looking to get straight into Train Simulator 64-bit as soon as it launches, there’s a step you must complete prior to loading. There is still some work ongoing with the core code and we hope to finalise this in the next week or so. So as a temporary measure, you’ll need to follow these instructions before you load into 64-bit (note if you’re sticking with 32-bit, you can safely ignore these instructions):

1. Load Steam and navigate to your Game Library.
2. Right-click on Train Simulator and select Properties.
3. Click the Local Files tab and then Browse Local Files.
4. Double-click on the file called Setup_Audio.bat (we're receiving early reports this hasn't been included with the build - you can download it from here. Just drop it into the folder above)
5. A window will open, and you should select Option 2 to set up the audio for 64-bit. (If you plan on going back to 32-bit, you will need to repeat these steps but choose Option 1)
6. Follow the instructions presented until you’re back at the main menu – choose Option 3 to exit.
7. You can now safely launch Train Simulator 64-bit by clicking Play from the Steam Games Library.

Alleen heeft die het over Setup_Audio.bat te downloaden van dropbox. Heb ik toch maar niet gedaan. Bedankt voor de update hierover Fabian.

Alleen heb ik ook geen bestand bat in mijn local files staan  8).

Hier de link naar het artikel over de .bat file (even doorscrollen naar Important Note) ;)

**
Rolling stock developer
1966 was een goed jaar
496 posts
« Reply #56 on: Friday 12 October, 2018, 21:04:00 »
Ah, nu met een link naar het artikel erbij is het een stuk duidelijker. Bedankt

**
Route creator
6.785 posts
« Reply #57 on: Friday 12 October, 2018, 22:24:09 »
Uhm een vreemde zaak, had in de 64bit wat Coha cijferborden geplaatst op het perron in Breukelen maar nu krijg ik met het scenario Utrecht - Breukelen - Utrecht een dump te verwerken.
Dat is in zowel de 32- als de 64bit, en in de 32bit gaf het de melding dat MSVCP100D.dll missend is wat dat ook mag inhouden, op inet gooien ze je er plat mee als je daar op zoekt. ::)
Trouwens in de scenario editor verder geen problemen.
Nu had ik voor de 64bit instal een back-up gemaakt en na veel vijven en zessen waar het aan zou kunnen liggen het Tracks.bin maar eens terug gezet uit de back-up.
Conclusie; zou het zo kunnen wezen dat je route bewerkingen, en dan met name als de Tracks.bin er mee gemoeid is, in de 32bit moet maken en opslaan en niet in de 64bit?

Een aanvulling op de bovenstaande citaat;
Heb de Coha cijferborden nu in de 32bit versie geplaatst en opgeslagen.
TS afgesloten, vervolgens het scenario in de 64bit versie gestart en nu krijg ik geen MSVCP100D.dll melding meer. :P
Kortom mijn inziens heeft het weinig tot niets te maken met de gegeven fout melding maar met een samenloop van omstandigheden, ook al gezien het feit dat andere scenario's goed zijn die tot zover waren getest.

gepensioneerde leerling
102 posts
« Reply #58 on: Friday 12 October, 2018, 22:38:16 »
@ Trainsxp : MSVCP100D missing :

iemand heeft vandaag een zelfde probleem gemeld op het forum. Ïk heb wat rondgekeken op inet en vond dit:

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_other-performance/msvcp100dll-missing/9a687c31-0619-4ee9-b511-020985e29b5f

Het zou dus kunnen dat het herinstalleren van de Visual C++ redistribuables 2010 ( de (x64) uiteraard) een oplossing zou kunnen zijn.
Trouwens volgens Dovetail  is de herinstallatie van de VC++ redist. 2010 aan te raden zie  onder de titel
 "Is there anything I can do to prepare for TS2019 64-bit?" op deze link :

https://dovetailgames.kayako.com/knowledgebase/article/View/313/0/train-simulator-2019-frequently-asked-questions
« Last Edit: Friday 12 October, 2018, 22:50:10 by dhaluc »

**
Route creator
6.785 posts
« Reply #59 on: Friday 12 October, 2018, 22:53:01 »
Laat ik daar nou net een paar minuten eerder op dat TOPIC hebben gereageerd.

En wat je aangeeft zoals Visual C++ enz. installeren had ik allemaal al uitgevoerd maar zonder resultaat.
Vandaar mijn aangemaakte berichten omdat zoals gezegd het genoemde .dll bestand niet geïnstalleerd werd wat als missend werd gegeven.

Edit/
Een citaat gedeelte uit mijn 1e bericht;

Hoe verklaar je dat dan, toen gaf het geen melding met precies hetzelfde scenario?
« Last Edit: Friday 12 October, 2018, 23:03:57 by trainsxp »