Poll

Scenario's die niet meer werken door routeupdates...

... gewoon updaten.
... lekker laten zitten en verder gaan met nieuwe scenario's maken.

Scenario's van Ruben

TreinPunt.NL Railsim Nieuwsredactie
Schrijft wel eens iets op het forum
1.345 posts
Re: Scenario's van Ruben (aanvragen mogelijk!)
« Reply #30 on: Saturday 03 December, 2016, 13:16:04 »
Gisteren naast wat werken aan mijn route ook een scenario gebouwd. Vandaag rijden we met een ICMm-4 van Arnhem naar Nijmegen, waar aldaar de trein verder naar Roosendaal zal rijden. Klik op het plaatje voor de download.

En als laatst: Veel plezier met dit scenario :)
« Last Edit: Saturday 03 December, 2016, 14:53:12 by rubentreinfreak »

5.851 posts
« Reply #31 on: Saturday 03 December, 2016, 14:44:30 »
Bedankt voor dit scenario. :P
« Last Edit: Saturday 03 December, 2016, 16:52:08 by trainsxp »

Groeten trainsxp

1.345 posts
« Reply #32 on: Saturday 31 December, 2016, 16:07:43 »
Vraagje voor de mensen die verstand hebben van .lua bestanden.
Ik heb het volgende in mijn scenario mapje staan:

Moet het bestand ScenarioScript.lua meegeleverd worden? Moeten de bestanden ScenarioScript.luac en ScenarioScript.luac.MD5 meegeleverd worden?

1.345 posts
« Reply #33 on: Saturday 31 December, 2016, 18:14:14 »
De laatste van het jaar alweer!

Je rijdt een keteltrein naar Altenburg Nord. Het is de eerste keer dat ik een scenario met LUA-scripting maak (alleen de introductie is gemaakt met LUA, er zijn verder geen omroepen of gesprekken met de treindienstleider e.d.). Ik hoop dat jullie het leuk vinden. Mocht je nog wat te zeggen hebben over m'n lua-script kunsten dan hoor ik dat wel (wel een beetje lief graag, het is voor mij ook de eerste keer <3 ). Misschien volgend jaar wel wat meer met lua-scripting, maar ik vind het al een wonder dat ik iets begrijp van het scripten :P
« Last Edit: Saturday 31 December, 2016, 18:30:27 by rubentreinfreak »

mat54 en mat64 fan in hart en nieren!
134 posts
« Reply #34 on: Friday 06 January, 2017, 08:00:52 »
Edit: Bryan is al bezig en doet beide delen.
Het is wellicht leuk om meerdere scenario's wat betreft de langste reizigerstrein te hebben, maar zie maar wat je doet :)
Improvisatie op een ander stuk (startend vanaf Dh bijvoorbeeld ipv Vs) is ook leuk lijkt me :)

Stiekem heb ik een request, alleen weet ik niet of deze realistisch haalbaar is.
Het gaat namelijk om de langste reizigerstrein, en welteverstaan de Nederlandse versie daarvan.

Gebasseerd op onderstaand filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=zdatRuorlI0

zou je de zeewse lijn van Vlissingen naar Dordrecht kunnen nemen, en eventueel een deel 2 kunnen maken op 't hart van Nederland van Utrecht naar Arnhem.

De Loc is in dit geval dan de 1800 van fopixtrains, en natuurlijk de 60 icr rijtuigen die er achter hangen.

Vertrektijden en aankomsttijden weet ik niet, maar stel voorop dat er 's ochtends uit vlissingen is vertrokken, en er 's middags aankomst plaatsvind te Arnhem.

Sporen en dergelijke weet ik ook niet, maar wellicht kun je dit zelf invullen.

Of het technisch haalbaar is, dit, in TS2017, met slechts 1 1800 loc weet ik niet. Mocht dat niet het geval zijn, is het wellicht voor het idee leuk om meerdere 1800 locs toe te voegen.

Ik hoop dat je hier iets mee kan :) en als je er aan gaat beginnen, heel veel succes :)

Groet van Martijn
« Last Edit: Friday 06 January, 2017, 12:20:42 by maramsp »

1.345 posts
« Reply #35 on: Friday 06 January, 2017, 13:24:32 »
Gezien Bryan al beide delen doet laat ik jouw request maar aan hem over.  ;)

Waarom ook niet
1.542 posts
« Reply #36 on: Friday 06 January, 2017, 14:03:29 »
Gezien Bryan al beide delen doet laat ik jouw request maar aan hem over.  ;)

Jij mag best het stuk op de zeeuwse lijn doen hoor ;). Heb jij ook weer wat te maken :)

1.345 posts
« Reply #37 on: Friday 06 January, 2017, 14:23:01 »
Ik heb het al druk zat met andere dingen, dus ga je gang zou ik zeggen ;)

TreinPunt.NL Moderator
Scenario bouwer in Nederlandse route.
784 posts
Re:  Scenario's van Ruben (aanvragen mogelijk!)
« Reply #38 on: Friday 06 January, 2017, 14:27:50 »
Het idee ziet er zeer goed uit. Misschien kan er wel een repaint gemaakt worden hiervoor. ICR rijtuigen met nummers op de daken.
Trots Vriend van TPNL!

mat54 en mat64 fan in hart en nieren!
134 posts
« Reply #39 on: Friday 06 January, 2017, 18:07:06 »
Deze post kopieer ik zo meteen ook naar het andere topic:

Als ik wist hoe ik repaints moest maken, dan zou ik best een poging willen wagen.
Want het gaat in mijn ogen alleen om 2d tekeningen te plakken op 3d objecten.

Met 2d tekenen heb ik al wel wat ervaring, niet de meeste ervaring, maar toch we genoeg om het aan te durven.
Echter zou ik niet weten hoe ik dan vervolgens die 2d tekeningen op het 3d object (1800 en ICR) moet plakken.
Dus mocht iemand een niet al te moeilijke tutorial voor dit hebben, dan kan ik me er eens in proberen te verdiepen.

Btw, 2d teken ervaring heb ik zelf met onder andere sims3, sims4, skyrim en fallout 4 :)

Mocht er echter iemand zijn die dit piece of cake vind, en me voor is; ga je gang:)
Maar als dit toch eens zou lukken, dan zijn die repaints wel "the cherry on the icing on the cake" :D

1.345 posts
« Reply #40 on: Wednesday 18 January, 2017, 15:41:52 »
Als het meezit vanavond beschikbaar: Nachttrein naar Haarlem.

Het ziet er in ieder geval uit als of het een succes is geworden ;D

1.345 posts
« Reply #41 on: Wednesday 18 January, 2017, 19:05:45 »
Zoals gezegd: Here it is!
Kleine disclaimer: Omdat het nacht is zijn er geen AI treinen tussen Amsterdam CS en Haarlem. Op Amsterdam CS zijn nog wel enkele treinen, en op opstelterreinen heb ik nog wel wat geplaatst.

1.345 posts
« Reply #42 on: Monday 27 February, 2017, 15:10:08 »
Alweer veel te lang geleden dat ik een scenario heb geüpload. Tijd voor een nieuwe dus!

We gaan terug in de tijd, naar het jaar 2012, waar IC Brussel deels met gehuurde ÖBB-rijtuigen reed. In dit scenario rijdt je met zo'n combinatie. Het scenario is hier te downloaden.

1.345 posts
« Reply #43 on: Tuesday 28 February, 2017, 16:43:40 »
Gisteren nog een scenario in elkaar weten te knutselen. Nu nog readme schrijven en dan kan deze ook geüpload worden. Verhaal van het scenario:
Een defecte RailJet-stam kan niet verder. Drie ÖBB 4020 treinstellen zijn opgetrommeld om te fungeren als Ersatz RailJet. Tot aan St. Anton am Arlberg rijdt u met deze Ersatz-trein. Op St. Anton am Arlberg staat een andere RailJet-stam klaar om verder naar eindbestemming Flughafen Wien te rijden.

Paar screens van het scenario (welke ik gisteravond al in het screenshot topic had gepost):

bouwer van de route aan de grens
48 posts
« Reply #44 on: Tuesday 28 February, 2017, 17:19:07 »
Een aanvraag
of je met drie vier bakken V-IRM twee normale en de groene V-IRM vanaf Utrecht Centraal naar Apeldoorn en dan het einde voor bij Apeldoorn
Hallo ik ben van het kanaal Gamen met kyan

1.345 posts
« Reply #45 on: Tuesday 28 February, 2017, 17:33:51 »
Nog een voorkeur voor seizoen, weersomstandigheden of andere zaken die moeten gebeuren tijdens het scenario?

bouwer van de route aan de grens
48 posts
« Reply #46 on: Tuesday 28 February, 2017, 18:03:50 »
Nog een voorkeur voor seizoen, weersomstandigheden of andere zaken die moeten gebeuren tijdens het scenario?
30 augustus dat is me geboortedag en onweer
Om 11 uur 28

1.345 posts
« Reply #47 on: Tuesday 28 February, 2017, 18:48:55 »
Maakt tijd veel uit? Ik heb namelijk al een beginnetje gemaakt en heb als starttijd 8:30. Datum kan ik zo veranderen, dus dat is geen probleem.

Stuur anders maar een PB, kunnen we daar even overleggen, anders vervuilen we dit topic nogal ;)
« Last Edit: Tuesday 28 February, 2017, 18:54:23 by rubentreinfreak »

1.345 posts
« Reply #48 on: Saturday 04 March, 2017, 13:43:39 »
*Post mag eventueel verwijderd worden*
Na aanleiding van het scenario wat in de maak is van post 43 ben ik opzoek naar testers die dit weekend / begin van volgende week de tijd hebben om het scenario te testen. Ik heb namelijk de RWA RailJets gebruikt en deze staan er bekend om om nogal snel last te hebben van crashes. Ik ben dus opzoek naar iemand die:
  • De tijd heeft om het scenario te testen (het scenario duurt ongeveer 45 minuten).
  • Train Simulator op zeer hoge instellingen speelt en het RAM-gebruik van RailWorks als aandachtspunt heeft / vaak in de gaten houdt.
  • In het bezit is van de volgende add-ons; RWA ÖBB RailJet, RWA ÖBB 4020, RSSLO ÖBB 4024 en de Three Country Corner Route.
Aanmeldingen mogen middels een PM, zodat dit topic schoon blijft. Wanneer ik genoeg geschikte personen heb gevonden zal ik dat melden / zal ik ervoor zorgen dat deze post verwijderd wordt.

Zodra de tests ten einde zijn zal het scenario gereleased worden. [/s]
« Last Edit: Sunday 05 March, 2017, 16:47:54 by rubentreinfreak »

1.345 posts
« Reply #49 on: Sunday 05 March, 2017, 15:57:27 »
Testers waren schaars, maar ik heb er eentje gevonden. Speciale dank gaat uit naar Sebas1700 voor het testen!  :)
Het scenario is hier te downloaden!

Hoi ik ben Rob ook wel bekend als (Rubku_NL)
465 posts
« Reply #50 on: Sunday 05 March, 2017, 19:15:01 »
Testers waren schaars

je weet dat je je scenario altijd naar me kan op sturen :) moet ze toch altijd testen voor de livestream dus why not :P
Ik stream bijna elke dag op Twitch
:D en bouwt aan Zuid-oost Nederland :D

volg ook mijn Steam group voor veel info.
incl repaints, free scenarios & meer. ook krijg je een melding als ik live ga op Twitch!

37 posts
« Reply #51 on: Monday 06 March, 2017, 22:05:28 »
Als ik nog mag/kan aanvragen: Kun je op Noordwest Nederland een scenario maken van de Locon Staaltrein (Shimmns wagons) die van Beverwijk via Haarlem, Amsterdam, Utrecht, Venlo naar Neuss rijdt (uiteraard alleen Beverwijk - Amsterdam), deze rijdt met een MRCE BR 189 van Locon en vertrekt als het goed is 10:27 uit Beverwijk (op zondag), het liefst met Virtual Railroads BR 189 :)

1.345 posts
« Reply #52 on: Wednesday 08 March, 2017, 15:14:21 »
Je mag altijd aanvragen, het kan alleen zijn dat de aanvraag op de lange termijn-planning komen te staan ;)

Ik heb even klein onderzoek verricht. Volgens de dienstregelingen die te vinden zijn op Rolandrail rijdt Locon op zondag met vertrek om 11:57 uit Beverwijk naar Neuss met trein 47501. Is het deze staaltrein? Ik ga hier namelijk even van uit. Ik heb zelf verder totaal geen verstand van goederentreinen. Enig idee met hoeveel wagons deze rijdt? En als dit variërend is, wat is dan het meest voorkomend? Verder nog een voorkeur voor welke Shimmns gebruikt worden? In TS zullen er namelijk vast meerdere varianten van zijn.

Verder wacht ik nog even met het beginnen totdat V5 van NWNL naar buiten komt, om eventuele problemen te voorkomen.
« Last Edit: Wednesday 08 March, 2017, 15:26:03 by rubentreinfreak »

37 posts
« Reply #53 on: Wednesday 08 March, 2017, 16:21:50 »
Je mag altijd aanvragen, het kan alleen zijn dat de aanvraag op de lange termijn-planning komen te staan ;)

Ik heb even klein onderzoek verricht. Volgens de dienstregelingen die te vinden zijn op Rolandrail rijdt Locon op zondag met vertrek om 11:57 uit Beverwijk naar Neuss met trein 47501. Is het deze staaltrein? Ik ga hier namelijk even van uit. Ik heb zelf verder totaal geen verstand van goederentreinen. Enig idee met hoeveel wagons deze rijdt? En als dit variërend is, wat is dan het meest voorkomend? Verder nog een voorkeur voor welke Shimmns gebruikt worden? In TS zullen er namelijk vast meerdere varianten van zijn.

Verder wacht ik nog even met het beginnen totdat V5 van NWNL naar buiten komt, om eventuele problemen te voorkomen.

Het is inderdaad die trein, meestal rijdt de trein met ongeveer 20 tot 25 Shimmns dus dat kun je zelf bepalen denk ik, ik weet even niet welke Shimmns ik heb, volgens mij de RSDL Shimmns, ze staan bij scenario`s in ieder geval als: van Shimmns.

5.851 posts
« Reply #54 on: Wednesday 08 March, 2017, 17:14:17 »
Wist helemaal niet dat in de Assets\RSDL map deze wagons zitten?, bij mij iig niet.
En als je dat denkt mag je eerst wel eens kijken of je ze daadwerkelijk ergens wel hebt.
Anders gaat een ander er moeite voor doen en dan heb je ze niet eens. ;)

37 posts
« Reply #55 on: Friday 10 March, 2017, 21:30:45 »
Wist helemaal niet dat in de Assets\RSDL map deze wagons zitten?, bij mij iig niet.
En als je dat denkt mag je eerst wel eens kijken of je ze daadwerkelijk ergens wel hebt.
Anders gaat een ander er moeite voor doen en dan heb je ze niet eens. ;)
Ja, ik heb nog even goed door mn computer gaan zoeken, want bij Utilities en Assets kon ik het niet vinden, ik heb de RSC (BR 232 pack) Shimmns, maar als hij de RSDL Shimmns al heeft geselecteerd maakt het ook niet uit want dan download ik die wel.

5.851 posts
« Reply #56 on: Saturday 11 March, 2017, 19:05:39 »
......, maar als hij de RSDL Shimmns al heeft geselecteerd maakt het ook niet uit want dan download ik die wel.

Waar zijn die RSDL Shimmns dan te downloaden als ze naar mijn weten nooit in die map hebben gezeten cq bestaan?
Voor 2012 zaten ze wel standaard in ....\railworks\Assets\Kuju\RailSimulator\RailVehicles\Freight\Shimmns\... waar je nu het EU Assets & Loco pack voor moet kopen. ;)

1.345 posts
« Reply #57 on: Wednesday 15 March, 2017, 18:34:14 »
Nu Beta 8.5 van 't Hart van Nederland uit is kan het zijn dat enkele van mijn scenario's niet meer werken. Middels bovenstaande poll kan je je mening geven wat ik hiermee aan moet. Als er vraag is ben ik bereid om deze scenario's te updaten. Mocht je een scenario tegen komen dat niet werkt door de route-update dan hoor ik dat graag :)

Hieronder het lijstje van scenario's die niet werken door de route-update:
  • IC 3621 met een ICMm-4 (inmiddels gefixd, zie aantal posts verderop
  • Sprinterslagje met een VIRM (inmiddels gefixd, zie aantal posts verderop
  • Mat '64 afscheidsrit
« Last Edit: Monday 10 April, 2017, 12:44:47 by rubentreinfreak »

**
TreinPunt.NL Vriend
Bouwer Krammerdijks Deltaland
279 posts
« Reply #58 on: Wednesday 15 March, 2017, 18:41:37 »
Zou het per scenario  bekijken wat te doen; als het als het ware om een of een paar instructies gaan die aangepast moeten worden met een nieuwe marker dan zou ik hem wel updaten. Als hele treinen niet meer werken; tijden niet meer kloppen of andere grote dingen dan zou ik hem lekker laten zitten  ;)

1.345 posts
« Reply #59 on: Tuesday 28 March, 2017, 20:31:37 »
Twee downloads gepatched zodat deze geschikt zijn voor beta 8.5 van 't Hart van Nederland :)

Sprinterslagje met een VIRM

IC 3621 met een ICM-4
« Last Edit: Tuesday 28 March, 2017, 22:10:56 by rubentreinfreak »