Poll

Scenario's die niet meer werken door routeupdates...

... gewoon updaten.
... lekker laten zitten en verder gaan met nieuwe scenario's maken.

Scenario's van Ruben

TreinPunt.NL Railsim Nieuwsredactie
Schrijft wel eens iets op het forum
1.345 posts
Scenario's van Ruben
« on: Friday 17 June, 2016, 20:30:53 »
Een van de leukste dingen vind ik als je kan genieten van je eigen werk. Daarom maak ik zo af en toe scenario's, soms voor mijzelf, soms ook ter download. Nu ik zo aan het einde van mijn schooljaar ben gekomen heb ik meer tijd om scenario's te bouwen. Deze wil ik (graag) gaan publiceren. Daarom heb ik dus een scenario-topic gemaakt. Mijn scenario's zijn geen scenario's met scripting. Als je dat zoekt, raad ik je aan om ergens anders te kijken. Misschien wil ik later wel beginnen aan scripten, hoewel het mij erg lastig lijkt. Ik zal proberen om de topic-start regelmatig te updaten. Graag zou ik willen dat je de bijgeleverde read-me goed doorleest. Simpele vragen, zoals welk materieel mis ik, graag zelf uitvogelen. Mocht het missende materieel niet in de read-me staan, dan is het een ander verhaal. Deze mag je dan hier in het topic posten.

Op TreinPunt heb ik al enkele scenario's geüpload. Hieronder staat een lijst van al mijn gepubliceerde scenario's.
Je kan ook dit lijstje gebruiken om al mijn downloads te bekijken.

Hieronder een lijst met scenario's in ontwikkeling:
  • TEE Sonderzug naar het DB-museum (BR111 + Rheingold Wagens, Köln - Koblenz)
  • ICE 1583 'Hosvenn' (BR218 + ICE Ersatz-wagons en BR101 + ICE Ersatz-wagons, Im Koeblitzer Bergland)
  • IC 100240 (3x Mat '64, Apeldoorn - Hilversum) Voorlopig opgeschort wegens Savedumps te Amersfoort
  • Eurocity 216 (BR101/120 IC EL, S-Bahn Salzburg, München - Rosenheim, München - Augsburg, Mannheim - Karlsruhe)
  • Verschillende scenario's voor Noord West Nederland
  • TGV 9576 (TGV Duplex, München - Augsburg)
  • ICE 221 'Texel' (ICE-3m, Noordwest Nederland V4.0)
  • 3x VIRM-4 naar Enschede (3x VIRM-4, 't Hart van Nederland)
  • IC 1791 met 2x SGMm
  • IC 3684 naar Arnhem CS (DDZ-6, 't Hart van Nederland)

Hieronder een lijst met ideeën voor scenario's, bedacht door mijzelf (deze scenario's zijn dus nog niet in ontwikkeling!):

Scenario's aanvragen kan ook. Soms heb ik namelijk geen inspiratie/ideeën. Zodra hier een aanvraag geplaatst wordt zal ik deze plaatsen in een lijstje. Houd er rekening mee dat ik niet alle add-ons bezit. Als er om een scenario gevraagd wordt met een specifieke trein of route, en het blijkt dat ik die trein of route niet heb, dan moet je zelf met een alternatief komen. Vermeld bij je aanvraag of het een realistisch scenario moet zijn of niet. Voor het aanvragen van scenario's, plaats een reactie, of gebruik dit formulier.
  • Intercity 1533 naar Amersfoort (aangevraagd door Ricohallo)
  • Overname door NS (aangevraagd door Nielsjuh007)
  • Snelheidsverandering op de Zeeuwselijn (aangevraagd door Gamechannel)
  • Sprinter naar Baarn (aangevraagd door Gamechannel)
  • R-Net in Seeberg (aangevraagd door Nielsjuh007)
  • 3x VIRM-4 naar Enschede (aangevraagd door kyanjoh)
  • Een heleboel ideeën van Milco-NL, waarvoor dank
Houdt er rekening mee dat het even kan duren voordat ik een scenario af heb. Ik heb veel aanvragen liggen en momenteel veel scenario's die nog 'af' moeten.

Feedback, kritiek en tips zijn altijd welkom! Zolang ik er wat mee kan ben ik er zeker blij mee. Plaats dan geen reacties zoals: 'Wat een stom scenario', maar iets als 'Wat een stom scenario, het was niet te halen'. Daar heb ik namelijk al veel meer aan. Op of aanmerkingen op de read-me mogen natuurlijk ook geplaatst worden.

Ik hoop dat jullie van mijn scenario's zullen genieten!

Laatste update: 25 oktober
« Last Edit: Wednesday 25 October, 2017, 20:40:07 by rubentreinfreak »

5.851 posts
Re: Scenario's van Ruben (aanvragen mogelijk!)
« Reply #1 on: Thursday 30 June, 2016, 19:25:31 »
Bedankt voor dit scenario pakket voor diverse routes, oftewel de keuze is reuze. :P
Mja het wordt zeker niet erg gewaardeerd, of de leden hebben dit bericht (nog) niet gevonden. (dus na een week of 2 ff naar voren halen, wie weet komt deze pagina nog vol 8))
Afijn zoals gebruikelijk bij de meeste is het "inpakken en wegwezen" en "daar hoor je nooit niets meer van". :-X

Groeten trainsxp

TreinPunt.NL Administrator
6.079 posts
« Reply #2 on: Thursday 30 June, 2016, 19:52:34 »
Daarbij moet wel worden opgemerkt dat "complimentjes" en reacties (helaas) niet meer altijd via het forum worden gedeeld. Ik zie ook met regelmaat reacties op scenario's via social media; Youtube, Facebook, etc.
"De moeilijkheid is niet om geld te verdienen, maar om het te verdienen met iets wat de moeite waard is om je leven aan te wijden."

1.345 posts
« Reply #3 on: Thursday 30 June, 2016, 20:37:57 »
Zolang ik zie dat iemand ze rijdt ben ik al blij zat. Ik zie ook vaak dat mijn scenario's in Youtube video's of in Twitch livestreams worden gereden, dat vind ik leuk om te zien. Krijg soms ook feedback via Youtube als Blivius een van mijn scenario's speelt, of als Rubku_NL een van mijn scenario's streamt.

Om het over scenario's te hebben: Een nieuw pakket heb ik zojuist in de downloads gezet, zodra deze geaccepteerd is hebben jullie weer 3 scenario's voor HvNL beta 7.
« Last Edit: Thursday 30 June, 2016, 20:45:39 by rubentreinfreak »

1.345 posts
« Reply #4 on: Monday 04 July, 2016, 23:27:45 »
Wagons brengen van Amsterdam naar Beverwijk, een nieuw 2-delig scenario in aanbouw:

Oh Hai
367 posts
« Reply #5 on: Tuesday 26 July, 2016, 17:34:40 »
Welke BR 189er is dat?  :o
Trolleybusliefhebber in Arnhem :)

Breng GTW :)

1.345 posts
« Reply #6 on: Tuesday 26 July, 2016, 18:43:54 »
Welke BR 189er is dat?  :o
Dat is de BR 189 van Mannheim - Karlsruhe. Als je wil kan je deze nog veranderen met RW-tools zodra ik het scenario geüpload heb.
Ik heb zelf met het repaintpack voor de BR 189 een aantal problemen, vandaar dat ik die niet heb gebruikt.

1.345 posts
« Reply #7 on: Wednesday 27 July, 2016, 12:50:15 »
Hotfix voor het scenario: Lege staalwagons naar Hoogovens deel 1. Met dank aan Rubku_NL en Gamernl1 voor het melden :) .
- Fix: Een A1 left path-error opgelost.
- Toegevoegd: Een extra paar A1 treinen op enkele opstelsporen toegevoegd. 

Verwijder eerst het oude scenario om mogelijke problemen te voorkomen! Installeer daarna deze fix, welke toegevoegd is in de bijlage!

174 posts
« Reply #8 on: Wednesday 27 July, 2016, 17:18:19 »
Bedankt Ruben voor de update en het scenario !

1.345 posts
« Reply #9 on: Wednesday 10 August, 2016, 16:24:39 »
Ik ben weer terug van (fiets)vakantie! Van Luxembourg naar huis via de Moezel en de Rijn is best een eind fietsen :o Het was overigens wel een leuk stuk, natuurlijk een flink deel langs de Moezelroute en de Köln - Koblenz route. Altijd leuk om een route van Train Sim in het echt te zien. Misschien komen er nog eens een aantal scenario's voor deze routes uit ::) ::) (Maar eerst nog wachten op de Flirt 3 en de KISS voor de Moezelroute, anders moeten het (semi-)fictieve scenario's worden, en ik hou meer van realistische scenario's dan van fictieve).

Maar goed, tijd voor een nieuw scenario!
Zodra de download geaccepteerd wordt is het scenario HIER te downloaden. Dank gaat uit naar Gamechannel voor het idee en de aanvraag. Het scenario is geheel fictief, evenals een aantal combinaties van treinen.

Scenario's aanvragen mag nog steeds!

1.345 posts
« Reply #10 on: Sunday 21 August, 2016, 16:17:19 »
Voor degenen die al versie 1.5 van Zuidwest Nederland hebben heb ik het scenario 'Snelheidsverhoging op de Zeeuwse Lijn' geüpdatet. Ik heb geen extra treinen geplaatst of consist verwijderd / bijgeplaatst, dus de readme heb ik niet veranderd.  :)

Ik ben nog steeds bezig met het bouwen van scenario's. Momenteel bezig met het maken van 3 scenario's voor de nieuwe versie van Zuidwest Nederland. En zoals je kan zien in deze video is het maar goed dat we scenario's testen.  ;)

1.345 posts
« Reply #11 on: Wednesday 14 September, 2016, 19:51:04 »
Een nieuw scenario voor de route Den Hampen - Kolfmeer - Vaalem! Goed voor 60 minuten speeltijd, een 2-delig scenario. Lees de readme en geniet zou ik zeggen ;D

Klik hier voor de download! (zodra 'ie goed gekeurd is)

Ook zijn er 3 scenario's van mij meegeleverd met de nieuwe versie van Zuidwest Nederland! Ik hoop dat jullie de komende tijd weer voorzien zijn ;D Het tempo ligt namelijk wat lager, sinds school weer is begonnen :-\
« Last Edit: Wednesday 14 September, 2016, 21:22:59 by rubentreinfreak »

voorheen jes-r
176 posts
« Reply #12 on: Thursday 15 September, 2016, 10:00:03 »
Hey! Thanks voor de leuke scenario's!  8)

1.345 posts
« Reply #13 on: Tuesday 04 October, 2016, 21:23:54 »
Het is al eventjes stil hier, maar ik probeer nog steeds tijd vrij te maken om scenario's te maken. Ik heb vandaag een nieuw scenario geüpload naar de downloadsectie. Het is een 'gewoon' scenario, een Sprinter naar Baarn vanaf het middenspoor tussen Bilthoven en Den Dolder naar Baarn.

Scenario 1 en 2 onder het kopje 'In ontwikkeling' zijn al even in ontwikkeling. Scenario 1 is al af, alleen daar is gigantisch veel payware voor nodig. Ik twijfel dus of ik die zal uploaden. Scenario 2 bestaat uit 2 delen op IKB V3 (dus de niet-reloaded versie). Deel 1 is af, echter lukt deel 2 niet met wat ik wil, en ik heb daar al zoveel tijd aan besteed dat ik er geen zin meer in heb.

Scenario 3 onder datzelfde kopje heb ik doorgestreept, omdat Amersfoort niet haalbaar was. Het idee zelf vond ik erg leuk, alleen als het niet speelbaar is...

Maar ik ben gelukkig nog bezig met een 4e scenario, namelijk de afscheidsrit van de Mat '64. Dit zal in 3 delen gebeuren (Nijmegen - Arnhem, Harderwijk - Amersfoort, Amersfoort - Maliebaan). Deel 1 en deel 2 zijn af. Aan deel 3 moet ik nog beginnen. Helaas is het volgens mij niet mogelijk om stel 876 in Train Simulator na te bouwen met het pakket van Chris, vandaar een stel uit de 400-serie omgenummerd naar 876. Hieronder 2 screentjes van deel 2 van de afscheidsrit op station Putten:

Bouwer Noordwest Nederland
658 posts
« Reply #14 on: Sunday 09 October, 2016, 21:53:42 »
Ik heb een aanvraag voor wat scenario's voor de nieuwe versie die binnenkort uitkomt van NWNL  ;D Je weet me wel te vinden

1.345 posts
« Reply #15 on: Tuesday 08 November, 2016, 22:29:04 »
Na een lange tijd stilte...
De afscheidsrit van het Mat '64 is nu ook beschikbaar! (wat voelt dat toch fijn om niet meer te moeten zeggen dat we nog even moeten wachten totdat de download goedgekeurd is :P ;D ) Een 3-delig scenario voor 't Hart van Nederland.
« Last Edit: Tuesday 08 November, 2016, 22:32:56 by rubentreinfreak »

174 posts
« Reply #16 on: Wednesday 09 November, 2016, 00:04:08 »
Bedankt Ruben voor de scenario's  :)

27 posts
« Reply #17 on: Wednesday 09 November, 2016, 00:05:29 »
Spijtig genoeg rijd museumstel 876 ook na de laatste afscheidsrit nooit meer, deze is namelijk ontspoort iets voor putten met onherstelbare schade tot gevolg . . .

Er zit een foutje in je scenario volgens mij ;) vlak voor Putten krijg ik ATB40 zonder bijpassend sein of snelheidsverlaging. Iets verderop ontspoort de trein . . .

1.345 posts
« Reply #18 on: Wednesday 09 November, 2016, 17:01:53 »
Spijtig genoeg rijd museumstel 876 ook na de laatste afscheidsrit nooit meer, deze is namelijk ontspoort iets voor putten met onherstelbare schade tot gevolg . . .

Er zit een foutje in je scenario volgens mij ;) vlak voor Putten krijg ik ATB40 zonder bijpassend sein of snelheidsverlaging. Iets verderop ontspoort de trein . . .
Ik heb zojuist het scenario gespeeld, en ben tot Amersfoort gekomen. Daarna had ik een save-dump. Dus ik zou niet weten hoe dat kan. Gaat het fout zodra je de zijsporen voor Putten opgaat?

Zijn er nog anderen die dit probleem hebben?
« Last Edit: Wednesday 09 November, 2016, 17:59:35 by rubentreinfreak »

27 posts
« Reply #19 on: Wednesday 09 November, 2016, 21:21:14 »
Ik ga hem nog eens rijden! Laat het je zo weten

Edit, ik krijg de error: Train derailment due to AI collision train 5651 als ik goed onthouden heb (werd gelijk terug naar menu gestuurd)
« Last Edit: Wednesday 09 November, 2016, 21:38:31 by bertheeren »

5.851 posts
« Reply #20 on: Wednesday 09 November, 2016, 22:51:32 »
Zijn er nog anderen die dit probleem hebben?

Nou als jullie het over ... Harderwijk ... hebben wel, krijg een stukje voor Putten deze ontsporing:

62 posts
« Reply #21 on: Wednesday 09 November, 2016, 23:37:34 »
Bij mij ook zelfde probleem, maar als de trein zijspoor in Pt komt vanuit Ermelo, na station Ermelo met 2 cijferbakseinen gewoon hoog groen. Dus dat is niet goed, Dan moet =>sein 4 dan => sein geel dan rijdt zijspoor binnen, =>sein rood.

Groet Arno

5.851 posts
« Reply #22 on: Thursday 10 November, 2016, 00:09:31 »
Oeps, ja dat komt omdat het inrijsein een P sein is, hoe of die daar komt is mij een raadsel want die ernaast staat (sein 442) is wel goed. :o
Dat zal straks weer een tracks.bin update worden. ;)

62 posts
« Reply #23 on: Thursday 10 November, 2016, 00:18:34 »
Ik heb even bij route-editor gekeken en zag daar de cijferbaksein voor de wissel (bij de overweg) bij zijdespoor 1 link stond ipv 2. Misschien kan je daar aanpassen en update?

5.851 posts
« Reply #24 on: Thursday 10 November, 2016, 00:23:28 »
Ja dat zeg ik, lees bericht boven jou. ;)

5.851 posts
« Reply #25 on: Thursday 10 November, 2016, 10:36:56 »
rubentreinfreak,
Mocht je dit bericht meekrijgen en het scenario willen wijzigen vanwege deze fout plus het feit met dat P sein zou ik daar ff mee wachten tot na de update.
Want na de verandering met het sein wil de trein niet meer rechtsaf dat inhaalspoor op maar gaat gewoon rechtdoor. :-\

5.851 posts
« Reply #26 on: Thursday 10 November, 2016, 15:04:55 »
Hè hè ik ben eruit, door de rolling start zit er iets ingebakken waardoor die trein rechtdoor ging na de verandering.
Dus na de rolling start te hebben uitgezet en opgeslagen, en vervolgens weer opnieuw had ingevoerd en ingesteld was het goed.
Wat die botsing betreft is het zo dat de SPR 5651 achter op de IC 551 knalt omdat die niet op tijd wil vertrekken maar zeker wel denkt dat hij vertrokken is.
Nu heb ik de IC 551 de opdracht gegeven om eerst passagiers in te laden bij dat perron en dan vertrekt hij wel, alleen een eindbestemming opdracht kan TS zeker niets mee of zo.

Kortom installeer eerst de PATCH en voer dan het hierboven beschreven uit. ;)
Dan zou je dit moeten te zien krijgen aan het eind:

Edit/
Wellicht werkt dit scenario ook niet zonder deze patch mocht je dat veranderen!
Maar dat mag je er dan wel bij vermelden in de readme met link naar de patch.
Afijn, dat moet je maar zien hoe je ermee omgaat. ;)
« Last Edit: Thursday 10 November, 2016, 15:11:01 by trainsxp »

1.345 posts
« Reply #27 on: Thursday 10 November, 2016, 15:16:23 »
Hè hè ik ben eruit, door de rolling start zit er iets ingebakken waardoor die trein rechtdoor ging na de verandering.
Dus na de rolling start te hebben uitgezet en opgeslagen, en vervolgens weer opnieuw had ingevoerd en ingesteld was het goed.
Wat die botsing betreft is het zo dat de SPR 5651 achter op de IC 551 knalt omdat die niet op tijd wil vertrekken maar zeker wel denkt dat hij vertrokken is.
Nu heb ik de IC 551 de opdracht gegeven om eerst passagiers in te laden bij dat perron en dan vertrekt hij wel, alleen een eindbestemming opdracht kan TS zeker niets mee of zo.

Kortom installeer eerst de PATCH en voer dan het hierboven beschreven uit. ;)
Dan zou je dit moeten te zien krijgen aan het eind:

Edit/
Wellicht werkt dit scenario ook niet zonder deze patch mocht je dat veranderen!
Maar dat mag je er dan wel bij vermelden in de readme met link naar de patch.
Afijn, dat moet je maar zien hoe je ermee omgaat. ;)

Heel erg bedankt voor het oplossen. Blijft bij mij nog één vraag over. Hoe kan het dat ik nergens last van heb gehad?

5.851 posts
« Reply #28 on: Thursday 10 November, 2016, 16:21:13 »
Tsja dat is en blijft in het ongewisse, dit verschijnsel kom je vaker tegen dat een scenario het bij de een wel, en bij een ander niet goed doet. ???
Oftewel ik moet je een passend antwoord schuldig blijven, misschien iemand anders een idee? :-\

1.345 posts
« Reply #29 on: Tuesday 29 November, 2016, 20:07:39 »
Nieuw scenariopakketje online: Een Sprinterslagje met een VIRM. Veel plezier er mee!