't Hart van Nederland Vol 1.3 - Scenario's

*
Intercity
606 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol 1.3 - Scenario's
« Reply #360 on: Wednesday 13 March, 2019, 16:53:46 »
Ja, hier werkt het ook. Die 50mph was toch wel een beetje veel gevraagd.
De glijpartij over de kippenlijn kan wel veroorzaakt zijn door Barneveldse eierstruif... ;D
Daar mogen wel slippery when wet bordjes geplaatst worden.

Edit/ Bij nader inzien, laat ook maar die bordjes. Heb slechte ervaringen met bordjes... :D
« Last Edit: Wednesday 13 March, 2019, 16:57:28 by RcA51 »

*
Intercity
Lid MSTS/RW team
505 posts
« Reply #361 on: Wednesday 13 March, 2019, 19:06:32 »
  :-X
Een schouderklopje, een vriendelijk woord en dat op een goed gekozen momentje is wat een ieder bekoort en betekent meer dan een duur presentje.

Henk van Hattem

*
Hogesnelheidstrein
7.846 posts
« Reply #362 on: Thursday 14 March, 2019, 15:31:59 »
N.a.v. dit Scenario gemaakt door Koplopermau had ik een algemene vraag hoe het nu daadwerkelijk zit.
Want bij Blauwkapel krijg ik een bericht waar dit word gemeld: ...... Let op: Maliebaan is geheel 40 km/h, geen 60 zoals op de HUD en borden staat. Rijdt dus gewoon overal 40 km/h!
Maar volgens Sporenplan.nl is het naar de Maliebaan toe 10 m voor sein 1058 60 km/h en geen 40.
Ja vanaf Maliebaan zou het dan geheel 40 km/h kunnen zijn maar waarom staat er dan een bord 40 km/h ca. 25 m voor sein 1058.
Maar zoals vaker gemeld is dat niet te maken, je kunt maar een snelheid aanhouden. ;)

Afijn wie o wie kan bevestigen dat het bij Sporenplan.nl correct staat, en dan met name die 60 km/h naar de Maliebaan toe? (zie knipsel)

Groeten trainsxp

*
Hogesnelheidstrein
1.539 posts
« Reply #363 on: Thursday 14 March, 2019, 15:37:04 »
Je mag er stukje 60.
Machinist.

*
Intercity
Mcn Cxx Valleilijn
530 posts
« Reply #364 on: Thursday 14 March, 2019, 15:50:49 »
Naar de Maliebaan mag er inderdaad een klein stukje 60 worden gereden, vanaf de Maliebaan is 40 toegestaan. In TS is dat inderdaad niet mogelijk, dus doe wat je zelf goed vind staan. De bron hiervan? De wegleertekeningen van ProRail.  ;)
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel. 8)

*
Hogesnelheidstrein
7.846 posts
« Reply #365 on: Thursday 14 March, 2019, 19:34:48 »
Dan weten we genoeg en houden 60 km/h aan wat een lekkere snelheid is wetende dat het vanaf de Maliebaan 40 is.
Maar degene die perse 40 wil rijden die zal ik niet tegen houden. ;D
Afijn hoe Koplopermau richting Maliebaan aan die 40 km/h komt weet ik niet maar het heeft nog wel wat opgeleverd.
Zo stonden de snelheidsborden bij de Maliebaan 60/40 verkeerd om, en zoals Sporenplan.nl laat zien een bord 40 geplaatst + spoor 40 gemaakt vanaf dat bord bij sein 1058 naar de hoofdlijn toe. :)

**
TreinPunt.NL Vriend
Hogesnelheidstrein
De trein!!
1.764 posts
« Reply #366 on: Friday 15 March, 2019, 01:29:50 »
Afijn hoe Koplopermau richting Maliebaan aan die 40 km/h komt weet ik niet...
Ik had foutief aangenomen dat als je vanaf de Maliebaan alleen 40 mocht, je vanaf Blauwkapel vast ook alleen 40 mocht. Niet dus. ;D Weer iets geleerd! :)
Volg me op mijn Twitch Kanaal en abonneer je op mijn YouTube kanaal!

*
Stoomlocomotief
1 posts
« Reply #367 on: Friday 29 March, 2019, 19:53:11 »
Beste forumleden.

Ik heb hier nieuw en ben volgens mij ook al aardig op weg met het instellen van routes enz. De retro canvas route heb ik geinstalleerd en dat is prima verlopen. Maar nu ben ik bezig met t' hart van Nederland (woon ik zelf ook dus vandaar) En dat is al aardig gelukt en veel heb ik al gedownload. Nu ben ik verder gegaan met alles te downloaden, maar als ik nu de snelstart rit wil gaan doen krijg ik de volgende melding - Fout in het traject Er is een fout opgetreden bij het laden van het snelstart scenario - heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Ik heb het forum al doorzocht maar ben niet dit bericht tegengekomen dus ik hoop dat ik hier goed zit. Alvast bedankt

*
Hogesnelheidstrein
7.846 posts
« Reply #368 on: Friday 29 March, 2019, 21:32:42 »
Voor welk traject heb je dan gekozen?, dat maakt het al wat minder lastig waar te zoeken.

*
Intercity
606 posts
« Reply #369 on: Wednesday 03 April, 2019, 20:12:29 »
Scenario [Txp] SGMm_Amersfoort - Maliebaan - Utrecht CS geeft een foutmelding wat eerder niet zo was.

*
Hogesnelheidstrein
7.846 posts
« Reply #370 on: Wednesday 03 April, 2019, 21:39:35 »
Zal eens kijken wat het hier doet maar dat kan even duren.
Moest alles opnieuw downloaden/installeren aan treinen enz. want een week geleden ben alle railworks opslag kwijtgeraakt inclusief TS2019. :'(
Door onwetendheid ben ik aan de gang geweest met een "herstelstation" maken wat verkeerd afliep.
Met als resultaat dat ik station D: (grote 2 TB) als "herstelstation" kreeg van maar 50 GB, de rest was foetsie en niet meer terug te vinden.
Om het kort te houden heb ik uiteindelijk de hele D: schijf maar geformatteerd............ :(

Edit/
Zoals je gemerkt hebt is de route zover werkend waarbij externe schijven weer uitkomst bieden, maar het rollend materieel moet ik dus nog compleet zien te krijgen.
« Last Edit: Wednesday 03 April, 2019, 21:50:45 by trainsxp »

*
Intercity
606 posts
« Reply #371 on: Wednesday 03 April, 2019, 21:52:37 »
Wat een tegenvaller en veel extra werk. Succes er mee!

**
TreinPunt.NL Vriend
Hondekop
139 posts
« Reply #372 on: Thursday 04 April, 2019, 07:28:50 »
Zo zie je maar weer.....een backup-je "hier" en "daar" is geen overbodige luxe.. :o
Suc6 met het herstel..... ;)

*
Sprinter
464 posts
't Hart van Nederland Vol_1.3 qd
« Reply #373 on: Sunday 05 May, 2019, 23:56:35 »
als ik bij de quik drive Arnhem naar Utrecht wil gaan rijden,  Krijg ik een foutmelding met een missing marker en dan betreffend materieel soort waarmee ik wil rijden bij Driebergen zeist en loopt hetspel vast. Iemand een idee?

*
Blokkendoos
74 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol_1.3 qd
« Reply #374 on: Monday 06 May, 2019, 07:53:23 »
als ik bij de quik drive Arnhem naar Utrecht wil gaan rijden,  Krijg ik een foutmelding met een missing marker en dan betreffend materieel soort waarmee ik wil rijden bij Driebergen zeist en loopt hetspel vast. Iemand een idee?

Het probleem is niet het route die geüpdate is. Maar vaak de scenario's die niet geüpdate worden. En aangezien we niet allemaal verstand hebben van de editor en scenario's editten/maken komen de gewone gebruiker in de knoei.

Hopelijk komen hier ook oplossingen voor.

Ik ben onder ander hier door veel tutorials aan het bekijken en oefenen om zelf het probleem te kunnen tackelen om het probleem proberen op te lossen. Helaas ben ik nog niet zo ver.

Hopelijk gaat TP hier ook iets mee doen.

*
Intercity
606 posts
« Reply #375 on: Monday 06 May, 2019, 10:01:19 »
Bij Driebergen - Zeist is P3 verdwenen. Wanneer je in de editor (vlaggetje) P3 vervangt door P2 werkt het weer.  :D

*
Hogesnelheidstrein
7.846 posts
« Reply #376 on: Monday 06 May, 2019, 10:08:49 »
Hou mij ten goede Wouter28, maar nu heeftde route 2 x 1 maand in de Beta gestaan om de foutjes eruit te halen.
Nu staat de route het weekend over als officiële download en kom je met een QD fout.

Afijn zal wel eens kijken, waarschijnlijk komt het omdat Driebergen Zeist P3 er alvast is uitgehaald door de veranderingen aldaar en daarom deze marker missend is.
En ja dan kan een QD scenario erbij inschieten. ;)

Ps. Juist RCA51 was ook aan het typen geslagen.

*
Intercity
606 posts
« Reply #377 on: Monday 06 May, 2019, 11:11:20 »
En wanneer je dan toch in de editor bezig bent kun je Utrecht P11a veranderen in P15a.
P11a is niet direct te bereiken vanuit Arnhem.  ;D

Edit\ Bij Apeldoorn - Utrecht zou je aan moeten komen op P8b, ook niet direct te bereiken. P7b ligt dan meer voor de hand.
« Last Edit: Monday 06 May, 2019, 12:45:36 by RcA51 »

*
Hogesnelheidstrein
7.846 posts
« Reply #378 on: Monday 06 May, 2019, 14:14:19 »
En wanneer je dan toch in de editor bezig bent kun je Utrecht P11a veranderen in P15a.
P11a is niet direct te bereiken vanuit Arnhem.

Wil je hiermee zeggen dat Utrecht P11a niet bereikt kan worden en via een ander perron daar naar toe moet?
Heb eens gekeken maar dan zou het gezien de wissels wel moeten kunnen.

Edit/
Het zit toch anders RCA, Ut Vaartsche Rijn P2 is vanaf Driebergen Zeist niet meer te bereiken omdat aldaar de overloop wissels zijn gewijzigd en moet Ut Vaartsche Rijn P1 zijn!
Wellicht kon je daardoor Utrecht P11a niet bereiken omdat je zeg maar Ut Vaartsche Rijn P2 overslaat. ;)

Edit\ Bij Apeldoorn - Utrecht zou je aan moeten komen op P8b, ook niet direct te bereiken. P7b ligt dan meer voor de hand.

Nee dat gaat niet en zou Utrecht P7b kunnen worden.
Er is nog een mogelijkheid om "Best UT2" er uit te halen, dan kan P8b wel bereikt worden.

Ps. zag tot mijn grote schrik dat Apeldoorn en Apeldoorn de Maten niet meer klopt in de optie "RouteMarkers".
Kan mij verschuilen achter het feit dat de route 2 x 1 maand als Beta versie heeft gestaan, juist voor dit soort foutjes, mja dan hoor je niets. ;D
« Last Edit: Monday 06 May, 2019, 15:05:23 by trainsxp »

*
Blokkendoos
74 posts
« Reply #379 on: Monday 06 May, 2019, 14:59:05 »
Niet alles valt te voorkomen beta of niet  :D

*
Intercity
606 posts
« Reply #380 on: Monday 06 May, 2019, 16:14:22 »
Kan mij verschuilen achter het feit dat de route 2 x 1 maand als Beta versie heeft gestaan, juist voor dit soort foutjes, mja dan hoor je niets.

Zelfs in die 2x 1 maand zal door de gemiddelde gebruiker niet alles opgemerkt worden.
Ik was zelf nog niet met de QD's bezig geweest maar naar aanleiding van de melding ook maar eens op onderzoek uit geweest.
Is het een idee om de gewijzigde QD's in de beta te zetten? Hoef je niet direct weer een volledige update te doen.  ;)

*
Sprinter
464 posts
« Reply #381 on: Monday 06 May, 2019, 16:28:04 »
handig idee

*
Hogesnelheidstrein
7.846 posts
« Reply #382 on: Monday 06 May, 2019, 16:44:15 »
Ja dat is zo wat betreft de Beta's.....
Met die gedachte liep ik ook al om het in de Beta scenario downloads te plaatsen.
Je hebt het over QD's maar in dit geval betreft het er maar 1 van de 3 en wel [V1] QD Cris Cras door Mid-Ned waar de 2 foutjes inzitten.
Het lastige is dat ik niet precies weet waar de start markers zijn neergezet bij de 3 QD's.
Bij deze staat er dus 1 in Arnhem en Apeldoorn, maar er kunnen ook nog 1 a 2 in bv. Utrecht en Amersfoort staan die voor mooi ff nagekeken moeten worden. ;)
Kun je bv. van Utrecht naar Arnhem dan moet er ter hoogte einde perrons ook een start marker staan.
« Last Edit: Monday 06 May, 2019, 16:50:30 by trainsxp »

*
Intercity
606 posts
« Reply #383 on: Monday 06 May, 2019, 18:05:30 »
Zojuist de andere richtingen op gereden, d.w.z. Utrecht CS - Apeldoorn en Utrecht CS - Arnhem en zonder problemen.
Het gaf mij de gelegenheid om eens goed van het landschap te genieten zonder lastige reizigers die om de haverklap uit moesten stappen. ;D

*
Hogesnelheidstrein
7.846 posts
« Reply #384 on: Monday 06 May, 2019, 18:14:47 »
Mooi, dan kan die in de Beta ..... :)
Had zojuist Arnhem -> Utrecht CS gereden zonder belemmeringen.
Apeldoorn -> Utrecht CS moet nog maar dat laten we t.z.t. aan Wouter28 over. ;D

*
Hogesnelheidstrein
7.846 posts
« Reply #385 on: Monday 06 May, 2019, 20:16:17 »

*
Intercity
606 posts
« Reply #386 on: Monday 06 May, 2019, 20:21:24 »
Bedankt! 8)

*
Hogesnelheidstrein
(medeoprichter) MSTS/RW team
1.202 posts
« Reply #387 on: Tuesday 14 May, 2019, 11:43:31 »
Ben vandaag maar eens met HvN. v1.3 begonnen en kwam al snel een foutje??? in een scenario tegen. Een missende NS600
Hoewel deze wel in mijn Asset map aanwezig was. Heb even gekeken wat de oorzaak was. Ik heb even een screen van de verschillen gemaakt tussen de XML file van de loc en RW tools. Misschien zijn er 2 versies in omloop?
Zo niet dan mist iedereen deze loc in het scenario:  [RcA51] Maliebaan rangeren
Mis je de loc dan kan je deze, via RWtools in het bewuste scenario, omwisselen.
« Last Edit: Tuesday 14 May, 2019, 11:46:44 by treintje »

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het altijd windstil,
maar op onze website of facebook 'waait' het altijd!

*
Hogesnelheidstrein
7.846 posts
« Reply #388 on: Tuesday 14 May, 2019, 12:12:25 »
Hmm, ik vermoed dat het een andere oorzaak heeft, want in je plaatje verwijst de Dutch map naar een .csv file die de NS600 dus uit de Dutch map moet halen.

Edit/
Lees dit Topic ook eens door waar gelijkstroom met deze loc zat!
En achteraf had hij deze niet maar dat terzijde.
« Last Edit: Tuesday 14 May, 2019, 12:24:43 by trainsxp »

*
Hogesnelheidstrein
(medeoprichter) MSTS/RW team
1.202 posts
« Reply #389 on: Tuesday 14 May, 2019, 12:31:30 »
Hmm, ik vermoed dat het een andere oorzaak heeft, want in je plaatje verwijst de Dutch map naar een .csv file die de NS600 dus uit de Dutch map moet halen.

Edit/
Lees dit Topic ook eens door waar gelijkstroom met deze loc zat!
En achteraf had hij deze niet maar dat terzijde.
Na in RWtools het path aangepast te hebben; werkt de loc dus wel. Ik heb ook het juiste DieselShunterPack in  deRSC map Een .csv file is daar niet aanwezig: