't Hart van Nederland Vol 1.1 - Scenario's

31 posts
Re:  't Hart van Nederland Vol 1.1 - Scenario's
« Reply #240 on: Monday 13 August, 2018, 00:00:39 »
Ik heb sinds kort het scenario [V1.1]-[MSTS/RW team] Den Bosch - Arnhem ev gedownload. Alles loopt vlekkeloos maar als ik in de buurt kom van Arnhem zuid dan gaat mijn FPS van 88 naar 13🤔, en dat blijft zo voor de rest van het scenario. Ik heb alleen dit probleem met dit scenario, maar ik wil hem wel graag kunnen spelen😁. kan iemand mij helpen met dit probleem?? Gr. Tom

**
Route creator
6.596 posts
Re: 't Hart van Nederland Vol 1.1 - Scenario's
« Reply #241 on: Monday 13 August, 2018, 09:02:09 »
Ja dat is wel heel drastisch en dat nabij Arnhem Zuid.
Als je dat nabij Utrecht CS kom zou je dat kunnen verwachten dat de FPS en eind terugloopt waarbij ca. 13 al aan de lage kant is.
Afijn hoe of dat ineens kan heb ik ook geen verklaring voor. :-\

Een vaste onboard videokaart op het moederbord heb je zeker niet die roet in het eten kan gooien en het ineens overneemt of zo?

Groeten trainsxp

Scenario bouwer en veel meer
537 posts
« Reply #242 on: Monday 13 August, 2018, 09:38:27 »
Ik heb alleen dit probleem met dit scenario
Dan is de conclusie dus snel gemaakt dat het dus aan het scenario ligt.
Helaas kan ik niet voor je testen wat de precieze oorzaak zou kunnen zijn, omdat in dit scenario markers worden gebruikt en meegeleverd die ik niet op mijn computer wil hebben.

(lid) MSTS/RW team
1.000 posts
« Reply #243 on: Monday 13 August, 2018, 10:15:51 »
Ik heb sinds kort het scenario [V1.1]-[MSTS/RW team] Den Bosch - Arnhem ev gedownload. Alles loopt vlekkeloos maar als ik in de buurt kom van Arnhem zuid dan gaat mijn FPS van 88 naar 13🤔, en dat blijft zo voor de rest van het scenario. Ik heb alleen dit probleem met dit scenario, maar ik wil hem wel graag kunnen spelen😁. kan iemand mij helpen met dit probleem?? Gr. Tom
Beste Tom, Als auteur van dit scenario kan ik je zeggen dat het NIET aan het scenario ligt.
 Dit scenario, en alle andere ook, worden door ons team meerdere malen getest. Zodra we een scenario hier op TP aanbieden dan wordt deze nogmaals getest door een TP medewerker.
 In de handleiding van deze route staat een afbeelding van de instellingen voor deze route. Heb je dat ook zo ingesteld?
« Last Edit: Monday 13 August, 2018, 11:07:23 by treintje »

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het altijd windstil,
maar op onze website of facebook 'waait' het altijd!

TreinPunt.NL Downloadmanager
Hoi ik ben Rob ook wel bekend als (Rubku_NL)
532 posts
« Reply #244 on: Monday 13 August, 2018, 11:14:25 »
@treintje
Ik heb nog even een algemene tip!
Ik weet niet op wat voor settings Julie scenario's bouwen maar ik raad altijd aan om scenario's altijd op max settings te bouwen zo weet je zeker dat het altijd bij andere kan werken.

Bijna alle scenario's die ik op hvnl speel, kan ik op 70% spellen.
Die van Julie doe ik niet want ook ik moet niks van die markers hebben dus daar kan ik geen oordeel over geven.
Succes nog  ;)
Ik stream bijna elke dag op Twitch
:D en bouwt aan Zuid-oost Nederland :D

Join ook mijn Discord voor veel info & nieuws.
incl repaints, free scenarios & meer. ook krijg je een melding als ik live ga op Twitch!

(lid) MSTS/RW team
1.000 posts
« Reply #245 on: Monday 13 August, 2018, 11:29:18 »
@treintje
Ik heb nog even een algemene tip!
Ik weet niet op wat voor settings Julie scenario's bouwen maar ik raad altijd aan om scenario's altijd op max settings te bouwen zo weet je zeker dat het altijd bij andere kan werken.

Bijna alle scenario's die ik op hvnl speel, kan ik op 70% spellen.
Die van Julie doe ik niet want ook ik moet niks van die markers hebben dus daar kan ik geen oordeel over geven.
Succes nog  ;)
Onze scenario's worden altijd op 100% settings gemaakt en getest. Het kan het daar dan ook niet aan liggen.

2.103 posts
« Reply #246 on: Monday 13 August, 2018, 11:30:40 »
.........
Bijna alle scenario's die ik op hvnl speel, kan ik op 70% spelen.
Die van jullie doe ik niet want ook ik moet niks van die markers hebben dus daar kan ik geen oordeel over geven.
Succes nog  ;)

Ik heb nog een tip voor jou, helemaal gratis: Dit soort opmerkingen slaan de plank volledig mis, dus laat ze achterwege.
Ook al ben je het er niet mee eens dat zij markers gebruiken, hoef je dat nog niet op deze manier te uiten.  :-X

"Gelukkig heb ik er geen verstand van en dat wil ik graag zo houden"

Ja en "de beste stuurlui staan aan wal". Kan je iets beter? Doe het dan zelf.

**
Route creator
Machinist Keolis Nederland
1.035 posts
« Reply #247 on: Monday 13 August, 2018, 11:38:51 »
.........
Bijna alle scenario's die ik op hvnl speel, kan ik op 70% spelen.
Die van jullie doe ik niet want ook ik moet niks van die markers hebben dus daar kan ik geen oordeel over geven.
Succes nog  ;)

Ik heb nog een tip voor jou, helemaal gratis: Dit soort opmerkingen slaan de plank volledig mis, dus laat ze achterwege.
Ook al ben je het er niet mee eens dat zij markers gebruiken, hoef je dat nog niet op deze manier te uiten.  :-X

Ik vind de tip van RubkuNL juist wel goed, als je het zelf op 100% speelt, en het werkt, kun je er van uit gaan dat het scenario bij anderen ook werkt. Niks mis mee toch? :)

13 frames is wel erg weinig, misschien dat je eens moet vergelijken bij anderescenario's of je er daar ook last van hebt? DAn kun je dingen, zoals een scenario ook gaan uitsluiten. Zelf kan ik het niet voor je testen, ten eerste tijdgebrek, ten tweede vind ik scenario's spelen niks aan n als laatste genoeg andere dingen te doen.
Bezig met de route "ZwEnZwoKa"
http://bit.ly/2Cjxgyc

Routebouwer "Oost Nederland"
http://bit.ly/2q3RWET

Sjef61 (maker LUA scripts en assets) lid MSTS/RW
153 posts
« Reply #248 on: Monday 13 August, 2018, 11:43:37 »
Gaan we weer... de markers  de schuld te geven zonder enig bewijs te leveren.
Gaan jullie nu ook alle raillinken van Christrains (Stationsborden ed) verwijderen en alle Seinen van COHA verwijderen?

Denken jullie dat we Assets en scenarios ongetest hier gaan publiceren??

Sjef61

« Last Edit: Yesterday at 20:58:46 by Sjef61 »
Het is een van de mooiste vergoedingen van het leven, dat niemand oprecht een ander kan helpen zonder zichzelf te helpen.

Ralph Waldo Emmerson

2.103 posts
« Reply #249 on: Monday 13 August, 2018, 11:44:26 »

Ik vind de tip van RubkuNL juist wel goed, als je het zelf op 100% speelt, en het werkt, kun je er van uit gaan dat het scenario bij anderen ook werkt. Niks mis mee toch? :)

Even in de juiste context lezen Daniel. Het gaat alleen om de opmerking over die markers ;)

**
Route creator
Machinist Keolis Nederland
1.035 posts
« Reply #250 on: Monday 13 August, 2018, 11:49:02 »

Even in de juiste context lezen Daniel. Het gaat alleen om de opmerking over die markers ;)

Ehh, ja heb je gelijk, maar daar wordt alleen aangegeven dat iemand niet kan testen, om de reden van... zoals ook de bovenstaande reacties.

Enfin, laat iedereen Tom eerst eens wat meer informatie geven :P ;D kunnen we daarna weer verder discussiëren :)

@Sjef61 niemand geeft hier de schuld aan de markers, het gaat er om dat mensen het scenario niet kunnen testen omdat ze de markers niet hebben/willen hebben. Iedereen zijn/haar vrije keus. Voel je niet gelijk aangevallen, nergens voor nodig :) :P

153 posts
« Reply #251 on: Monday 13 August, 2018, 11:58:17 »

@Sjef61 niemand geeft hier de schuld aan de markers, het gaat er om dat mensen het scenario niet kunnen testen omdat ze de markers niet hebben/willen hebben. Iedereen zijn/haar vrije keus. Voel je niet gelijk aangevallen, nergens voor nodig :) :P

Punt is Daniel, dat men andere op voorhand gaat beïnvloeden. Het is aan ieder vrij te doen en laten wat hij wil. Verder wil ik weten waarom men ze niet wil gebruiken. Heb al een aantal broodjes aap verhaal moeten aanhoren. 

En zeker als RubKU het al gaat aangeven, zonder reden, ze niet te willen gebruiken, haken veel mensen op voorhand af. Terwijl deze markers juist voor beginners is gemaakt.

Sjef61
« Last Edit: Yesterday at 21:00:17 by Sjef61 »

(lid) MSTS/RW team
1.000 posts
« Reply #252 on: Monday 13 August, 2018, 13:34:39 »
« Last Edit: Monday 13 August, 2018, 13:38:48 by treintje »

537 posts
« Reply #253 on: Monday 13 August, 2018, 13:42:40 »
Het 64-bit worden van TS zal niet snel invloed op fps hebben.
Dat blijft voor de videokaart.
Wel zal er straks meer geheugen aangesproken kunnen worden en scenario's dus uitgebreider kunnen worden.
Het 70% verhaal zal daarmee inderdaad grotendeels verdwijnen.
« Last Edit: Monday 13 August, 2018, 13:45:48 by RemkoH »

**
Route creator
6.596 posts
« Reply #254 on: Monday 13 August, 2018, 14:44:25 »
Als TS2019 werkelijk  64 bit word heb ik Utrecht - Breukelen weer voor Jan met de korte achternaam verwijderd met alle gevolgen van dien zoals scenario's enz. :-[

153 posts
« Reply #255 on: Monday 13 August, 2018, 14:47:16 »
Als TS2019 werkelijk  64 bit word heb ik Utrecht - Breukelen weer voor Jan met de korte achternaam verwijderd met alle gevolgen van dien zoals scenario's enz. :-[
Even op de plaats rust zou ik adviseren....

450 posts
« Reply #256 on: Monday 13 August, 2018, 15:15:29 »
Het scenario er zelf ook maar even op gezet en weet nu ook waarom ik dat eerder niet gedaan heb.
De death penalty bij een fout van de machinist is daarvan de reden geweest. Niet realistisch in een simulatie.
Zet dan de machinist op een electrische stoel...  ;D
Maar nu mijn bevindingen: Nijmegen 45 fps, vrije baan 65 fps, Elst 41 fps en nu komt ie, Arnhem Zuid 15 fps.
In andere scenario's doet zich dit niet voor. Stof tot nadenken...  ;)

**
Route creator
6.596 posts
« Reply #257 on: Monday 13 August, 2018, 15:25:06 »
Die 15 FPS blijf je dat de rest van de rit houden? ???

450 posts
« Reply #258 on: Monday 13 August, 2018, 15:26:11 »
Nog niet getest...

Edit\
Tot en met Arnhem blijft hij hangen op 15 fps.
Verder rijden ga ik niet doen want zoals ik al aangaf, dit is niet mijn meest favoriete scenario.  ::)
« Last Edit: Monday 13 August, 2018, 15:47:36 by RcA51 »

31 posts
« Reply #259 on: Monday 13 August, 2018, 15:46:38 »
Ik heb het zelfde probleem als RcA51.. En ja de 15 fps blijft voor de rest van het scenario zo.

**
Route creator
6.596 posts
« Reply #260 on: Monday 13 August, 2018, 15:51:16 »
Hmm, als je nu eens in .....\railworks\Content\Routes\47b6f7ad-85b8-667f-975a-5aeb7c18d28c\Scenery\ de tiles -000003-000004 en -000004-000004 bestanden tijdelijk wijzigd door er bv. .org achter te zetten.
Dan heb je ter hoogte van Arnhem Zuid geen objecten, wat doet dan de FPS dan?
Het kan zijn dat daar een ram vreter zit wat natuurlijk ook 1 of 2 tiles verderop kan wezen, het moet toch een oorzaak hebben.

Het is alleen vreemd dat in dit geval TomCornelissen het blijft houden, je zou denken mocht er een ram vreter ziten dan ben je die verderop weer kwijt als je dat gehad hebt. ;)

537 posts
« Reply #261 on: Monday 13 August, 2018, 16:03:15 »
Hmm, als je nu eens in .....\railworks\Content\Routes\47b6f7ad-85b8-667f-975a-5aeb7c18d28c\Scenery\ de tiles -000003-000004 en -000004-000004 bestanden tijdelijk wijzigd door er bv. .org achter te zetten.
Dan heb je ter hoogte van Arnhem Zuid geen objecten, wat doet dan de FPS dan?
Het kan zijn dat daar een ram vreter zit wat natuurlijk ook 1 of 2 tiles verderop kan wezen, het moet toch een oorzaak hebben.
Als er een ram vreter in de route zou zitten moet je er in andere scenario's die langs Arnhem Zuid komen ook last van hebben.
Maar Tom zegt dat dat niet het geval is. En ook RcA51 hoor ik niet zeggen dat het ook in andere scenario's is.

Het is alleen vreemd dat in dit geval TomCornelissen het blijft houden, je zou denken mocht er een ram vreter ziten dan ben je die verderop weer kwijt als je dat gehad hebt. ;)
Precies.

450 posts
« Reply #262 on: Monday 13 August, 2018, 16:05:17 »
Het is alleen vreemd dat in dit geval TomCornelissen het blijft houden, je zou denken mocht er een ram vreter ziten dan ben je die verderop weer kwijt als je dat gehad hebt.

Wat ik al eerder vertelde is dat een ander scenario van het roemruchte team dit niet heeft bij Arnhem Zuid.
En dan ben ik volgens treintje misschien ook wel één van de azijn z#$ers, dat moet dan maar.  :-X

2.103 posts
« Reply #263 on: Monday 13 August, 2018, 16:34:49 »
Ik heb even geprobeerd om hetzelfde scenario te rijden maar ben in Elst afgehaakt omdat ik een station voorbij gereden zou hebben?  Nou, ik stond keurig op 10 meter voor het stoppunt dus .....

Wat betreft het aantal Fps kan ik dus weinig zeggen, maar tot Elst was dat genoeg om geen schokkende beelden te krijgen in ieder geval. ;)
« Last Edit: Monday 13 August, 2018, 17:49:34 by Frison »

**
Route creator
6.596 posts
« Reply #264 on: Monday 13 August, 2018, 17:56:51 »
Nou aan de scenery ligt het zeker niet, heb de .....\railworks\Content\Routes\47b6f7ad-85b8-667f-975a-5aeb7c18d28c\Scenery\ map naam even gewijzigd waarbij ik dus totaal geen objecten heb (op loft na) maar zoals gemeld schiet de FPS ca. 600 m voor Arnhem Zuid naar de 14 wat het blijft. :(
Heb het ook getest met scenery ongewijzigd en zat toen op 13 FPS wat geen zoden aan de dijk zet.
Kortom ik heb nu zo mijn bedenkingen .....
Zie de 2 knipsels fps nijmegen en arnhem zuid:
« Last Edit: Monday 13 August, 2018, 18:02:22 by trainsxp »

31 posts
« Reply #265 on: Monday 13 August, 2018, 19:45:01 »
🤔🤔

(lid) MSTS/RW team
1.000 posts
« Reply #266 on: Yesterday at 10:39:46 »
@Voor alle azijn z#$ers: vannacht dit scenario gereden zonder onze raillinks, html codes enz. Dus puur scenario. Ook hier zakt de fps naar 18 nabij Arnhem Zuid. Wat blijft er nu nog over?

@ Frison, de foutmelding die je bij Elst kreeg werd verkeerd weergegeven. Op aanraden van TrainXP (toen) is deze melding veranderd in 'operationele fout'. Nu weet je nog niet wat je niet goed deed. Het is een timetable scenario. Op tijd rijden dus. Je zult waarschijnlijk te laat in Elst aangekomen zijn. Dat veroorzaakte deze melding.

Hierbij laat ik het. Ben niet van plan om domme opmerkingen hier te lezen aangaande onze toevoegingen.
 Je kunt wel een conclusie trekken dat wij onze tijd al ver voioruit zijn. TS komt eindelijk met de oplossing al zal dit niet het FPS op krikken. Hangt van de gebruikte videokaart af.

537 posts
« Reply #267 on: Yesterday at 11:10:30 »
@Voor alle azijn z#$ers: vannacht dit scenario gereden zonder onze raillinks, html codes enz. Dus puur scenario. Ook hier zakt de fps naar 18 nabij Arnhem Zuid. Wat blijft er nu nog over?
Aangezien het alleen in dit scenario gebeurd volgens Tom en een aantal anderen en Treintje alle extra zaken heeft verwijderd waarbij zich ook nog steeds een drop voor doet kan het door een AI trein in de buurt veroorzaakt worden. We kennen allemaal de laggende hamsters. Die zal hier vast niet rijden ;) , maar mogelijk iets met hetzelfde effect op fps. Al is het dan wel vreemd dat de fps drop blijft tot het eind van het scenario volgens Tom en Trainsxp.

@ Frison, de foutmelding die je bij Elst kreeg werd verkeerd weergegeven. Op aanraden van TrainXP (toen) is deze melding veranderd in 'operationele fout'. Nu weet je nog niet wat je niet goed deed. Het is een timetable scenario. Op tijd rijden dus. Je zult waarschijnlijk te laat in Elst aangekomen zijn. Dat veroorzaakte deze melding.
Op tijd rijden kan ook prima met een standaard scenario. Als de dienstregeling maar correct ingesteld wordt.
Timetabled scenario's zijn standaard scenario's met free room mogelijkheden. Dus bijvoorbeeld de mogelijkheid om verder te rijden in een andere trein (de reden dat dit scenario timetabled is).

Hierbij laat ik het. Ben niet van plan om domme opmerkingen hier te lezen aangaande onze toevoegingen.
 Je kunt wel een conclusie trekken dat wij onze tijd al ver voioruit zijn. TS komt eindelijk met de oplossing al zal dit niet het FPS op krikken. Hangt van de gebruikte videokaart af.
... (ik zeg maar niks :-X )
Dat TS 64 bit gaat worden is een grote vooruitgang. Maar de oplossing is het zeker niet. De engine zal niet veranderen en daarmee ook niet de lags en fps drops. Routes kunnen wel langer gemaakt worden en scenario's kunnen meer AI bevatten, mits ten aller tijden op de fps gelet wordt.
« Last Edit: Yesterday at 11:27:46 by RemkoH »