Nieuwe versie LuaCreator toolkit voor scenarios

**
TreinPunt.NL Vriend
Sprinter
247 posts
Nieuwe versie LuaCreator toolkit voor scenarios
« on: Monday 11 February, 2019, 19:29:10 »
Hallo allemaal,,

Ik heb net een nieuwe versie van de LuaCreator toolkit  online gezet. Deze toolkit ondersteunt de hele levenscyclus van scenario's: maken, spelen, documenteren, publiceren en veranderen. Je kunt hem hier downloaden:
https://www.hollandhiking.nl/trainsimulator/

(Klik op de TrainSimulator download pagina)

Deze versie heeft vernieuwde schermen. Ik moet daar nog wel aan sleutelen, dus reken op nog enkele updates in de komende maanden. Ook is deze versie stabieler en ik hoop ook makkelijker te gebruiken. Er is een handleiding (Engelstalig) van meer dan 100 pagina's.

Belangrijkste functies:
- Makkelijke toegang tot alle routes en scenario's, ook als ze in een .ap bestand zijn ingepakt.
- Scenario editor voor eigenschappen en rollend materieel
- Makkelijker installeren van nieuwe content (rwp, zip, rar, exe files)
- Je kunt een installer maken voor scenario's
- Maak LUA berichtenschermen zonder te programmeren.
- Maak en test LUA scripts (met behulp van een testtool, waarmee je de meeste fouten kunt oplossen zonder TrainSimulator te starten)
- Maak backups van scenario's

De komende dagen kan het zijn dat virusscanners alarm geven bij het downloaden of gebruiken. Er is niets mis met het programma, maar virusscanners hebben ene hekel aan software die ze nog niet kennen. Ik kan hier niets aan doen.

Als er iets niet goed werkt, laat het me weten. Ik heb feedback nodig om het programma te verbeteren. Mijn mailadres staat in de handleiding.

Als voorproefje het scherm met de "NameMyRoute"functies. Dit laat alle routes zien en per route de scenario's. Als er een groen vlakje bij staat, is de route/scenario ingepakt.
« Last Edit: Monday 11 February, 2019, 19:31:41 by RudolfJan »

*
Sprinter
Sjef61 (maker LUA scripts en assets) lid MSTS/RW
359 posts
Re: Nieuwe versie LuaCreator toolkit voor scenarios
« Reply #1 on: Monday 11 February, 2019, 21:25:37 »
Rudolf,
 weer bedankt!  :)
Het is een van de mooiste vergoedingen van het leven, dat niemand oprecht een ander kan helpen zonder zichzelf te helpen.

Ralph Waldo Emmerson

**
TreinPunt.NL Vriend
Sprinter
247 posts
Re: Nieuwe versie LuaCreator toolkit voor scenarios
« Reply #2 on: Thursday 28 February, 2019, 16:04:23 »
Rudolf,
 weer bedankt!  :)
Graag  gedaan!