Fictieve repaints in Scenario's (afgesplitst van Leonhearth's repaints)

Aren't you gonna say..Hello?
20 posts
@Leonhearth

Dat mag je vinden swaffelmeister103,
Wat fijn dat dat mag van jou.

maar daarom zou ik er toch even een apart topic overmaken ,
en wat ik helemaal apart vind is dat je zegt dat het zo gedaan is ,
Bij deze dan gedaan. Blijkbaar snap je het niet zo goed. Voor mij is het vervangen een fluitje van een cent met RWtools, voor de minder vaardige eindgebruikers onder ons niet.

als het zo makkelijk waarom dan vragen of mensen aparte scenario's maken.
je hoeft niets te vragen voor andere mensen dat kunnen zij zelf ook wel !
Ik vraag niet of men aparte scenario's bouwt, ik vraag vriendelijk of ze er over willen denken een pakketje mee te leveren zonder fictieve repaints. Ik wil dat eventueel ook wel doen, maar om nou te gaan wrotten in andermans scenario's en die online te zetten voor het grote publiek, gaat me toch iets te ver.

net als ik zelf , als ik scenario's met mijn route's mee lever en daar zitten repaints in die niet echt zijn , zal ik daar zeker geen aparte versie van maken . denk dat vele andere scenario bouwers er het zelfde over denken.
Dat staat je dan ook helemaal vrij om te doen.

en ipv dat je er netjes een topic over maakt of mensen misschien geinterreseerd zijn om scenario's te maken met alleen realistisch materiaal. of vragen welke scenario's er al zijn waar dat niet in zit. dan had je daar vast wel wat reactie op gehad.  En dan komt het ook heel anders over.
Ik hoef niet te vragen om scenario's, die zijn er talrijk en als er iets is wat ik persoonlijk mis, dan zal ik die zelf maken. Het is niet dat ik zo'n minder vaardige eindgebruiker ben. Maar daar lees je dan weer overheen.

wat jij bedoeld met je text en wat er staat zijn 2 verschillende dingen.
Wij leven op 2 verschillende planeten.

@koplopermau
Het makkelijkste is gewoon deze gratis repaints te downloaden en te installeren. Jerome heeft een prima handleiding bij de repaints gedaan waarbij je wordt verteld dat je de inhoud van de .zip moet kopieren naar de hoofdmap van Train Simulator. Dan ben je van de foutmelding af. De repaint is verder gratis.
Muah. Voordat ik eender welk scenario speel open ik deze altijd in RWtools om er bepaald materieel uit te slopen. Dan ben je ook van de foutmelding af ;-).

In mijn recente scenario Hoorn - Hoofddorp zit inderdaad de Blivius VIRM, ik vermoed dat je daar op doelt.
Niet specifiek. Het is meer algemeen bedoeld.

**
TreinPunt.NL Vriend
De trein!!
1.654 posts
Re: Fictieve repaints in Scenario's (afgesplitst van Leonhearth's repaints)
« Reply #1 on: Monday 05 June, 2017, 17:33:11 »
En wat wil je nu precies bereiken met deze post, wij hebben ons woord gedaan, jij het jouwe. Jij kan het aanpassen met RWTools, probleem opgelost lijkt me. Zal ik er meteen een slotje op zetten? :)
Volg me op mijn Twitch Kanaal en abonneer je op mijn YouTube kanaal!

Ik rij graag op NL Routes
793 posts
« Reply #2 on: Monday 05 June, 2017, 19:18:37 »
Ook ik vraag mij een beetje af wat wil je hiermee bereiken, wel is mij op gevallen dat jij de Nl scenario's maar eenvoudig vindt.
Hiermee vind ik dat jij de scenariomakers behoorlijk beledigt want zij zijn wel en ik denk omdat het hobby is
soms wel een week bezig om een mooie scenario te maken en het is aan hun wat ze aan materiaal gebruiken vinden ze een repaints leuk om het in de scenario te gebruiken is het hun goed recht om het te doen.
En wil je deze repaints niet kun je het vervangen zoals jij zegt.  ;)
Er zijn op het moment veel nieuwe gebruikers die dit niet weten hoe het moet.
Maar om voor deze gebruikers nu apart een scenario te maken vindt ik een beetje onzinnig, omdat als jij het forum goed doorneemt er scenariomakers zijn die special voor jou een scenario willen bouwen op aanvraag, dus daar kan men dan aangeven wat je wilt of niet. 
« Last Edit: Monday 05 June, 2017, 20:59:50 by cleo259 »
Ik vindt het leuk om scenario's te spelen.
Kijk ook eens hier
Facebook

20 posts
« Reply #3 on: Tuesday 06 June, 2017, 19:42:07 »
Ook ik vraag mij een beetje af wat wil je hiermee bereiken
Een discussie aangaan, daar is een forum -deels- immers voor. Maar ik merk dat ik hier dus op de verkeerde plek zit.

wel is mij op gevallen dat jij de Nl scenario's maar eenvoudig vindt.
Ho wacht, een groot deel.

Hiermee vind ik dat jij de scenariomakers behoorlijk beledigt want zij zijn wel en ik denk omdat het hobby is
soms wel een week bezig om een mooie scenario te maken en het is aan hun wat ze aan materiaal gebruiken vinden ze een repaints leuk om het in de scenario te gebruiken is het hun goed recht om het te doen.
*hijg* *zucht* *snakt naar adem* Ik moest deze hele lange zin even meerdere keren lezen, maar;
Ik denk niet dat ik de scenariobouwers beledig. Althans, als ik opmerkingen krijg zal ik er op z'n minst naar kijken of er wat aan te doen is. Openstaan voor kritiek lijkt mij een basis die belangrijk is als scenariobouwer/routebouwer. De mensen voor wie jij een product levert dienen immers tevreden te zijn.

Maar om voor deze gebruikers nu apart een scenario te maken vindt ik een beetje onzinnig, omdat als jij het forum goed doorneemt er scenariomakers zijn die special voor jou een scenario willen bouwen op aanvraag, dus daar kan men dan aangeven wat je wilt of niet.

Argh. Je hoeft geen héél nieuw scenario te maken, alleen maar een versie te leveren die geen fictieve repaints bevat.

Maar goed, wat ik eerder al aangaf, voor een goeie discussie ben je hier op de verkeerde plek en kan je beter 'ooh' en 'aah' blijven roepen.

:-*
« Last Edit: Tuesday 06 June, 2017, 19:51:38 by Swaffelmeister103 »

Waarom ook niet
1.542 posts
« Reply #4 on: Tuesday 06 June, 2017, 19:55:42 »
Ik haak hier heel even op in gezien ik wat irritatiepunten tegen kom als route en scenario maker

Een discussie aangaan, daar is een forum -deels- immers voor. Maar ik merk dat ik hier dus op de verkeerde plek zit.
Je zit zeker niet op de verkeerde plek, alleen kom je nogal bot over  ;)

wel is mij op gevallen dat jij de Nl scenario's maar eenvoudig vindt.
Ho wacht, een groot deel.

Ik zou zeggen, doe het lekker zelf maken dan. Ik weet niet of je dit scenario pakket van mij hebt gezien maar hier zit al zeker tientallen uur werk in, het is makkelijk om zelf de boel af te lopen kraken maar je brengt zelf niks uit  ;)

...
Ik denk niet dat ik de scenariobouwers beledig. Althans, als ik opmerkingen krijg zal ik er op z'n minst naar kijken of er wat aan te doen is. Openstaan voor kritiek lijkt mij een basis die belangrijk is als scenariobouwer/routebouwer.

Beledigen is een groot woord, je stelt ze immers zeer teleur. Tuurlijk met je openstaan voor kritiek.

De mensen voor wie jij een product levert dienen immers tevreden te zijn.

Simpelweg NEE, een scenariobouwer doet het immers om zijn eigen plezier, of men er nou tevreden mee is of niet.

Argh. Je hoeft heen héél nieuw scenario te maken, alleen maar een versie te leveren die geen fictieve repaints bevat.

Maar goed, wat ik eerder al aangaf, voor een goeie discussie ben je hier op de verkeerde plek en kan je beter 'ooh' en 'aah' blijven roepen.

Het goed vervangen van alle fictieve paints zou ook al enkele uren in beslag kunnen nemen. Maar zoals hier al vaker is gemeld is dat aan de scenario maker.

Met Vriendelijke Groet,

OV-NL

793 posts
« Reply #5 on: Tuesday 06 June, 2017, 20:23:56 »
*hijg* *zucht* *snakt naar adem* Ik moest deze hele lange zin even meerdere keren lezen, maar;
Ik denk niet dat ik de scenariobouwers beledig. Althans, als ik opmerkingen krijg zal ik er op z'n minst naar kijken of er wat aan te doen is. Openstaan voor kritiek lijkt mij een basis die belangrijk is als scenariobouwer/routebouwer. De mensen voor wie jij een product levert dienen immers tevreden te zijn.
Dus jij vindt dat de Routebouwer /scenariobouwer aan jou wensen moet voldoen hou er wel rekening mee dan,
dat je niet verplicht bent om een freeware Route /scenario te downloaden als je niet de repaints die er bij horen te willen downloaden.
En deze mensen doen het voor hun eigen plezier om voor jou en mij een leuke Scenario te maken á Route
en ze zijn niet verplicht om aan de eindgebruiker te vragen wat wel en niet mag.

20 posts
« Reply #6 on: Tuesday 06 June, 2017, 21:28:55 »
@OV-NL
Ik haak hier heel even op in gezien ik wat irritatiepunten tegen kom als route en scenario maker
Ach, wat gezellig!

Ik zou zeggen, doe het lekker zelf maken dan. Ik weet niet of je dit scenario pakket van mij hebt gezien maar hier zit al zeker tientallen uur werk in, het is makkelijk om zelf de boel af te lopen kraken maar je brengt zelf niks uit  ;)

Dat ik hier niks uitbreng, doet niet terzake. Ik heb simpelweg te weinig verstand van het nederlandse spoor om daar een fatsoenlijke activity mee te kunnen/durven maken. Wellicht ben je bekend met een grote duitse speler op de paywaremarkt v.w.b. scenariopacks. Als je daar zo af en toe wat van speelt heb je al iets van mij gespeeld. En ja ik geef toe, óók dat kan beter.

Simpelweg NEE, een scenariobouwer doet het immers om zijn eigen plezier, of men er nou tevreden mee is of niet.
Ja, dat ligt dus toch anders als je in een paywarewereld zit.

@Cleo259:
Als je mijn woorden gaat verdraaien, ben je af  :-*

@Pertrein:
Ook jij doet niet meer mee  :-*

793 posts
« Reply #7 on: Tuesday 06 June, 2017, 22:00:54 »
En dit zegt iemand die steeds maar weer het wat anderen citeert. ::) in zijn bericht meld.
nu dan ben ik maar af in jou ogen maar ik ben niet iemand die een repaints afkeurt,
omdat die fictief zijn. Ook geniet ik van de scenario's die ik hier download ook al klopt het niet,
want soms zijn ze van nieuwe gebruikers en denk ik gewoon ze moeten nog veel leren.
Maar zoals jij zegt is dit het laatste wat ik hier meld.

( ik vindt je reactie na mijn en @Pertrein een beetje kinderachtig want jij hebt zelf deze discussie opgang gebracht)

TreinPunt.NL Administrator
6.079 posts
« Reply #8 on: Tuesday 06 June, 2017, 22:05:43 »
@Swaffelmeister103, jij reageert vast ook wel eens op het FOK!-forum? Daar zijn ze ook nog al van de berichten opknippen met quotes :-X

Paar keer voorbij zien komen dat er geen discussie gevoerd kan of mag worden. Dat is natuurlijk niet waar, alleen laten we hem dan ook wel inhoudelijk voeren en het niveau een beetje op peil houden... :D

Mede door de afsplitsing is de introductie van de discussie een beetje weggevallen en mij is nu ook niet helemaal duidelijk of je oproept om geen fictieve repaints meer te gebruiken in scenario's of het überhaupt creëren van fictieve repaints wil bediscussiëren. In beide gevallen spreken de argumenten volgens mij redelijk voor zich. Het feit dat er scenario's worden gepubliceerd met fictieve repaints betekent dat er animo voor is... En als er animo voor is, waarom zou je het dan niet maken? En als er dan vervolgens een hele eenvoudige manier is om de repaint te vervangen voor een real train... Dan zie ik even niet waar de discussie over zou moeten gaan, maar misschien interpreteer ik hem niet goed, dus verduidelijk vooral!

Gewoon uit nieuwsgierigheid: welke scenario's zijn van jouw afkomstig?

Groet,
Etienne
"De moeilijkheid is niet om geld te verdienen, maar om het te verdienen met iets wat de moeite waard is om je leven aan te wijden."

TreinPunt.NL Railsim Nieuwsredactie
Schrijft wel eens iets op het forum
1.346 posts
« Reply #9 on: Tuesday 06 June, 2017, 22:31:52 »
Ik wil me ook mengen in deze discussie. Alvast sorry mocht ik over de rooie gaan. Ook alvast sorry als ik iemand beledig. Wat mij betreft zijn we nog steeds even goede vrienden :-* En nee, ik zal je download niet afkeuren als je een scenario met fictieve repaints upload :P (Lees: Dit bericht schrijf ik vanuit mijzelf, niet vanuit Treinpunt)

Ik begrijp het standpunt van Swaffelmeister. Sterker nog, ik ben ook een van die genen die niks geeft om die fictieve repaints. Leuk dat ze gemaakt worden, fijn dat je er een publiek mee bereikt, maar mij trek je er niet mee. Ik hoop zelf ook nog altijd op versies zonder die fictieve repaints simpelweg omdat ze me niet boeien. En ik denk dat het niet zoveel werk is om een aparte versie te maken. Je maakt een kloon met daarin een versie zonder repaints. Beide scenario's pak je (bij voorkeur) apart in en je zet ze online. Zou mij 20 minuten werk kosten als er veel fictieve repaints gebruikt zijn. Ik moet het dan wel heel druk hebben mocht ik daar geen tijd voor hebben.

Verder wil ik even zeggen dat ik een aantal dingen hier niet begrijp / even reageren op bepaalde opmerkingen.

...maar om nou te gaan wrotten in andermans scenario's en die online te zetten voor het grote publiek, gaat me toch iets te ver.
Sterker nog, als iemand dat zou doen met mijn werk dan heb ik het vertrouwen in deze wereld verloren en hoef je niks meer van mij te verwachten... (Een bepaald persoon zou zich nu eigenlijk aangesproken moeten voelen, ik ga hier alleen niemand aan de publieke schandpaal hangen. Dit verklaart ook waarom ik geen scenario meer maak voor die persoon / zijn werk)

Ah, het doe-het-zelf argument komt weer eens naar voren.  :-X Ten tweede weet je niet eens of persoon niks uitbrengt (sterker nog, je weet nu dat je dus er volledig naast zat). Zat mensen die dingen niet op Treinpunt publiceren maar wel op andere sites wat zo zijn redenen kan hebben (wat ik persoonlijk trouwens jammer vind, maar dat is een keuze aan de auteur en niet aan mij).

Nou wil ik trouwens TS vragen wat hij 'simpel' vind aan een deel (en welke) van de Nederlandse scenario's. Mochten het er een paar van mij zijn, vertel me dan wat. Ik bijt niet, sterker nog, als je tips hebt vertel het mij. Ik gooi ook vaak zat zooi in de prullenbak omdat ik achteraf toch denk dat het simpel is.

Maar als iemand niet tevreden is met mijn scenario's haal ik er ook geen lol meer uit... Als men niet tevreden is met mijn scenario's dan zal ik simpelweg niks meer uploaden voor het grote publiek.

Het goed vervangen van alle fictieve paints zou ook al enkele uren in beslag kunnen nemen. Maar zoals hier al vaker is gemeld is dat aan de scenario maker.
Dan ben ik benieuwd hoe jij die enkele uren besteed. Zoals ik al eerder zij ben ik er met 20 minuten mee klaar.

@Swaffelmeister103, jij reageert vast ook wel eens op het FOK!-forum? Daar zijn ze ook nog al van de berichten opknippen met quotes :-X
Sorry man. Je weet wanneer je me te grazen kan nemen ;) ;D

Verder ben ik ook nog (net zoals Etienne) benieuwd welke scenario's van jouw afkomstig zijn. Zelf zal ik nooit payware scenario's kopen, puur uit principe.

Toch wil ik afsluiten met deze quote, omdat dat de enige oplossing is en niet iedereen zo ver is te krijgen om gescheiden versies te creëren, hoe makkelijk het in mijn ogen wel niet is.
En wat wil je nu precies bereiken met deze post, wij hebben ons woord gedaan, jij het jouwe. Jij kan het aanpassen met RWTools, probleem opgelost lijkt me. Zal ik er meteen een slotje op zetten? :)
(Dat laatste hoef overigens niet, ik vind dit best wel een leuke discussie ;D )

Offline HSL
59 posts
« Reply #10 on: Wednesday 07 June, 2017, 08:37:53 »
Zijn punt in het orginele bericht is dat fictieve repaints gelieve niet als AI trein gebruikt wordt. Dit omdat het vaak onduidelijk is welke repaints er benodigd zijn.. En net als de markt voor fictieve repaints er is, is er ook een markt voor de scenarios zonder repaints. Hij verkiest waarschijnlijk het realistische boven het fictieve en heeft het vriendelijke verzoek of de mensen zouden willen overwegen om het bij het realistische te houden ook omdat bij zowel routes and bij scenarios zoveel mogelijk beschikbaar moeten zijn voor iedereen. En een super leuk scenario met een fictieve repaint is onhandig voor mensen die geen kaas hebben van de RWTOOLS.

**
TreinPunt.NL Vriend
Brisbane, Australia
106 posts
« Reply #11 on: Wednesday 07 June, 2017, 12:29:57 »
Ik zit ook in het "liever geen fictieve repaints kamp", maar om nu te gaan vragen om geen scenarios uit te brengen die fictieve repaints te gebruiken gaat mij erg ver. We doen dit allemaal als hobby en als iemand zijn tijd wil besteden aan een scenario welke (ook) fictieve repaints bevat en dat wilt delen met de rest van de community, dan doe diegene dat lekker! Mij heb je er niet mee, er zijn genoeg andere scenarios waar ik mee vooruit kan - en anders is er nog altijd RWTools voor het vervangen. Dat mensen niet de moeite willen nemen om deze tool te leren omdat het "te moeilijk in gebruik" is, tja dat is nu eenmaal een keuze met consequenties. C'est La Vie.

20 posts
« Reply #12 on: Wednesday 07 June, 2017, 17:36:55 »

@Ruben
Ik begrijp het standpunt van Swaffelmeister. Sterker nog, ik ben ook een van die genen die niks geeft om die fictieve repaints. Leuk dat ze gemaakt worden, fijn dat je er een publiek mee bereikt, maar mij trek je er niet mee. Ik hoop zelf ook nog altijd op versies zonder die fictieve repaints simpelweg omdat ze me niet boeien. En ik denk dat het niet zoveel werk is om een aparte versie te maken. Je maakt een kloon met daarin een versie zonder repaints. Beide scenario's pak je (bij voorkeur) apart in en je zet ze online. Zou mij 20 minuten werk kosten als er veel fictieve repaints gebruikt zijn. Ik moet het dan wel heel druk hebben mocht ik daar geen tijd voor hebben.
Hear hear! Iemand die het snapt!

Nou wil ik trouwens TS vragen wat hij 'simpel' vind aan een deel (en welke) van de Nederlandse scenario's. Mochten het er een paar van mij zijn, vertel me dan wat. Ik bijt niet, sterker nog, als je tips hebt vertel het mij. Ik gooi ook vaak zat zooi in de prullenbak omdat ik achteraf toch denk dat het simpel is.
Het overgrote deel is 'Rij trein 1 van A naar B'. Dat is deels natuurlijk inherent aan het feit dat je een treinensimulator hebt, maar vaak laat het AI verkeer nogal wat steken vallen. Wederom deels door de beperkingen binnen TS, maar ook de beperkingen van eventuele afnemers van jouw product. Zo worden bij ons de scenario's gemaakt tot aan de limieten van TS die je dusdanig rekt dat het er A) Acceptabel uitziet en B) soepel loopt. Lukt dat niet, dan kan je er voor kiezen je scenario op te knippen, iets wat mijn voorkeur geniet boven treinen eruit slopen. Maar om terug te komen op jouw vraag: Ik heb geen idee of er scenario's van jou tussen zitten, dat zal ik, zodra ik tijd heb even moeten kijken. De Nederlandse install van TS is momenteel niet in mijn buurt.

@TheJag
maar om nu te gaan vragen om geen scenarios uit te brengen die fictieve repaints te gebruiken gaat mij erg ver.
Ik ga mij voor de allerlaatste keer herhalen: Als iemand een scenario maakt met fictieve repaints, prima, maar overweeg een versie uit te brengen zonder deze fictieve repaints.

Oh en nee, ik zit niet op het FOK! Forum...
Qua scenario's die ik heb uitgebracht of aan heb meegewerkt:
In den beginne heb ik voor RSC en DTG wat gefixt voor de standaardroutes die je in de steamwinkel kon kopen. Omdat ik daar moest voldoen aan de eisen voor zeer low-end PC's stelt dat écht geen zak meer voor in vergelijking met nu. Ik heb me toen aangesloten bij wat nu bekend staat als 3Dzug, toen nog een klein groepje vrienden die pielen in TS leuk vonden en dat is uitgegroeid tot wat het nu is.
Het is niet zo dat iemand 1 pakket maakt, dat doen we met een groepje mensen en die bestanden gaan over en weer. En nog steeds leer ik bij.

Zelf zal ik nooit payware scenario's kopen, puur uit principe.
Ja, dat is prima. Het is niet dat er heel rijk van wordt. Ik geloof dat als we 500x een pakket verkopen dat het uitzonderlijk veel is. Heeft natuurlijk ook te maken met de hoeveelheid payware die er gebruikt wordt.

Waarom ook niet
1.542 posts
« Reply #13 on: Wednesday 07 June, 2017, 18:35:27 »
Omdat reageren altijd zo fijn is, ook wij blijven even goede vrienden  :P

Dan ben ik benieuwd hoe jij die enkele uren besteed. Zoals ik al eerder zij ben ik er met 20 minuten mee klaar.

Alles met de hand, gewoon puur voor de zekerheid dat er helemaal niks fout gaat ;)