ChrisTrains software piraterij

Choo choo!
1.658 posts
ChrisTrains software piraterij
« on: Tuesday 12 June, 2012, 23:27:02 »
Onlangs heb ik ontdekt dat iemand een kopie van het "NS2200 loc"-installatieprogramma op een ander openbaar forum heeft geplaatst. Ik ben momenteel bezig te achterhalen wie dit is geweest - ik heb een lijst van iedereen die een legitieme kopie bezit, en weet daarom zeker dat dit "gratis" exemplaar van één van mijn klanten afkomstig is.

Het maken van add-ons is niet alleen een hobby voor mij, maar maakt ook deel uit van mijn jaarinkomen. Ik stel het dan ook niet op prijs dat mijn werk illegaal wordt verspreid. Ik vermoed dat diegene die dit gedaan de "Nou moet je me niet betalen voor iets dat gratis moet zijn"-houding heeft. Het spijt me, maar mijn tijd is niet meer gratis. En dus zijn mijn producten ook niet gratis. Tegen de persoon die mijn vertrouwen geschonden heeft zou ik wil zeggen: "Als je gratis Nederlandse add-ons voor RailWorks wilt hebben, moet je ze misschien zelf maar gaan maken"

Ik wil geen DRM (Digital Rights Management) toepassen op mijn producten omdat dit juist voor de eerlijke mensen het leven moeilijk maakt. Maar als er meer illegale versies van mijn producten opduiken, zal dit tot drastische veranderingen leiden.

JustTrains is ook op de hoogte van dit voorval en heeft veel meer macht om dit op te lossen dan ik dat heb.
Het maken van de modellen is eenvoudig. Typen in het Nederlands? Dan moet je raden wat ik probeer te zeggen

421 posts
Re: ChrisTrains software piraterij
« Reply #1 on: Tuesday 12 June, 2012, 23:42:42 »
Dat is geen goed nieuws. Ik hoop dat je de 'dader' kunt vinden, en dat JustTrains ook iets voor je kan betekenen. ;)

TreinPunt.NL Erelid
† 11-01-2014
16.901 posts
« Reply #2 on: Tuesday 12 June, 2012, 23:52:27 »
Hoop dat dit snel opgelost wordt, dit zijn zaken daar houdt ook TreinPunt.nl niet van.

TreinPunt.NL Administrator
6.025 posts
« Reply #3 on: Wednesday 13 June, 2012, 07:51:45 »
Sluit mij volledig aan bij GerJan. TreinPunt.NL keurt het illegaal verspreiden van werken volledig af.
"De moeilijkheid is niet om geld te verdienen, maar om het te verdienen met iets wat de moeite waard is om je leven aan te wijden."

487 posts
« Reply #4 on: Wednesday 13 June, 2012, 08:16:17 »
Ik hoop voor je Chris dat de dader snel gevonden word!  ;)
Groetjes,
Ricardo

2.057 posts
« Reply #5 on: Wednesday 13 June, 2012, 11:51:25 »
Erg vervelend, vooral als je er ook groten deels van moet leven.  :-\
Misschien moet je er een wachtwoord op zetten, bij iedere bestelling van een loc krijg je een wachtwoord wat het alleen op één PC doet.

Ik hoop dat de dader snel wordt gepakt! :D

2.196 posts
« Reply #6 on: Wednesday 13 June, 2012, 14:27:11 »
Dat heeft nog geen nut, dan zoek je na installatie de trein op bij de assets, stopt die in een .rar bestand en dan kan je de boel alsnog sturen.

TreinPunt.NL Erelid
.
Social media freak
7.988 posts
« Reply #7 on: Wednesday 13 June, 2012, 15:25:17 »
Maar als er meer illegale versies van mijn producten opduiken, zal dit tot drastische veranderingen leiden.

JustTrains is ook op de hoogte van dit voorval en heeft veel meer macht om dit op te lossen dan ik dat heb.
Dit laatste baard me vooral zorgen, vooral als het opsporen langer duurt dan jezelf verwacht...
Ik hoop dat je het snel kunt achterhalen Chris, want dan zou het nog mee kunnen vallen met JusTrains.
Hopelijk blijft dit ook beperkt tot deze enkele download en niet meer.
Groeten,
Johnny

Frysk is in taal!
Sa ist en net oars.

**
TreinPunt.NL Vriend
De trein!!
1.648 posts
« Reply #8 on: Friday 15 June, 2012, 15:20:23 »
Het was natuurlijk wachten op het eerste geval, helaas...

Daarnaast vind ik het toch (ik bedoel dit niet onaardig) vrij dom om je klanten te vertrouwen. Je weet dat er altijd een aantal tussen zitten die het onrechtmatig gaan verspreiden. Ik heb Train Simulator 2012 nog niet omdat mijn computer het momenteel nog niet trekt en mijn nieuwe in de maak is.

Ik dacht dat er al een soort van beveiliging op zat! Email validatie of een code die via de email werd opgestuurd.

Ook al wil je het niet, ik zou je toch aanraden de beveiliging erop te gooien. Het is jammer dat een aantal mensen het toch weer verpest...  :-[
Volg me op mijn Twitch Kanaal en abonneer je op mijn YouTube kanaal!

Choo choo!
1.658 posts
« Reply #9 on: Friday 15 June, 2012, 16:00:08 »
Het was natuurlijk wachten op het eerste geval, helaas...

Daarnaast vind ik het toch (ik bedoel dit niet onaardig) vrij dom om je klanten te vertrouwen. Je weet dat er altijd een aantal tussen zitten die het onrechtmatig gaan verspreiden. Ik heb Train Simulator 2012 nog niet omdat mijn computer het momenteel nog niet trekt en mijn nieuwe in de maak is.

Ik dacht dat er al een soort van beveiliging op zat! Email validatie of een code die via de email werd opgestuurd.

Ook al wil je het niet, ik zou je toch aanraden de beveiliging erop te gooien. Het is jammer dat een aantal mensen het toch weer verpest...  :-[

Ik kan wel DRM of codes gebruiken voor het installatie programma maar zodra dat de bestanden op het harde schijf zijn is er niks meer dat ik kan doen. Vandaar een zip of rar bestand maken en weg :(
Ik kan wel DRM in die bestanden ook plaatsen maar dan alleen door Steam, en het kost van Steam voor een developer zoals mij is te hoog  ....
Ik weet dat er altijd piraterij zal zijn en het zal altijd moeilijke zijn om een oplossing te vinden dus ik doe wat ik kan en dan accepteer ik dat er eigenlijk geen 100% oplossing is :)

5.794 posts
« Reply #10 on: Friday 15 June, 2012, 17:26:53 »
Ik kan wel DRM in die bestanden ook plaatsen maar dan alleen door Steam, en het kost van Steam voor een developer zoals mij is te hoog  ....
Ja, en met een DRM op de bestanden is het nog niet veilig. :(
Want als je op inet ff zoekt op ***** patch dan kun je TS2012 spelen buiten Steam om, al zet je alle add-ons erop die daarvan afkomstig zijn, hoe vervelend ook voor de makers ervan.
Met andere woorden, de markers van zo'n patch moeten ze te pakken zien te krijgen!

Groeten trainsxp

Groningen Sneek bouwen @Trainz 2010
2.317 posts
« Reply #11 on: Friday 15 June, 2012, 17:42:02 »
Wat een onbeschoft iemand die dat heeft gedaan!

@CT,, kan je geen serialcode vrijgeven voor een object van jou? Net zoals een serialcode voor trainz o.a? Stevado geeft volgens mij wel code's vrij voor zijn objecten, maar die zijn payware)

Begonnen met Trainz 2010!

Bekijk ook eens mijn foto's op 

http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/

Choo choo!
1.658 posts
« Reply #12 on: Friday 15 June, 2012, 17:44:44 »
Wat een onbeschoft iemand die dat heeft gedaan!

@CT,, kan je geen serialcode vrijgeven voor een object van jou? Net zoals een serialcode voor trainz o.a? Stevado geeft volgens mij wel code's vrij voor zijn objecten, maar die zijn payware)

Kan wel maar zodra dat de bestanden op het harde schijf zijn is er niks meer dat ik kan doen... :P

TreinPunt.NL Moderator
Scenario bouwer in Nederlandse route.
783 posts
« Reply #13 on: Friday 15 June, 2012, 18:13:26 »
De site waar jou spullen gratis zijn verspreidt. Daar kan je toch vragen wie de uploader is. Als je de uploader hebt. Dan heb je die gast die het heeft verspreidt.
Trots Vriend van TPNL!

Choo choo!
1.658 posts
« Reply #14 on: Friday 15 June, 2012, 18:53:54 »
De site waar jou spullen gratis zijn verspreidt. Daar kan je toch vragen wie de uploader is. Als je de uploader hebt. Dan heb je die gast die het heeft verspreidt.

Al gedaan.  8)

180 posts
« Reply #15 on: Friday 15 June, 2012, 19:22:57 »
Wat een flauwe rot grap dat iemand zoiets in z'n hoofd haalt. Je zou juist wat respect naar Chris moeten tonen voor 't maken van Nederlands Mat. inplaats van zomaar ff bestanden gaan verspreiden. Dat is echt is heeeel ver uit de buurt van respect tonen. Hopelijk heb je diegene die dit gedaan heeft snel te pakken Chris!

Visca el Barcelonaaaaaaaaaa <3333
2.225 posts
« Reply #16 on: Friday 15 June, 2012, 20:30:14 »
Ik geef JustinXD groot gelijk! Dat je hem z.s.m te pakken krijgt!

Cheerss,
Jamill.

225 posts
« Reply #17 on: Saturday 16 June, 2012, 20:10:56 »
Wat een rot streek :(
Ik heb er echt geen probleem om voor te betalen, Chris levert altijd geweldig werk af, en ik heb sinds 2002 altijd wel matrieel van hem gehad, toen nog freeware op msts, en als ik dan nu een kleine vergoeding moet betalen, so be it.
Verspreid over alle uren msts en rws die ik ermee gespeeld heb kost het per uur nog geen cent 8)

EDIT: Johnny
Schelden doen we niet op dit forum. Is nu vervangen voor normaal woord
« Last Edit: Saturday 16 June, 2012, 20:22:05 by Johnny »

een trein die naast de baan staat spoort niet :/
272 posts
« Reply #18 on: Saturday 16 June, 2012, 21:36:01 »
ik ben het helemaal met tripel eens!!!

mensen wees geen idioot maar koop chris z'n materieel gewoon.
en niet van die site downloaden die van mij afgesloten mag worden  >:(

ik heb ook tot nu toe alles gekocht wat hij gemaakt heeft en het bevalt me prima om iemand anders hiermee te helpen ^-^
« Last Edit: Saturday 16 June, 2012, 21:38:18 by robinnieland »
mijn favoriten zijn: Stadler GTW, ICM(m), (V)IRM en Wadloper.

bezig met de Noord Nederland Route.
volg deze en andere projecten op: http://trainsimulatorrobinnieland.jimdo.com/

Meisje in mannenwereld.
15 posts
« Reply #19 on: Saturday 16 June, 2012, 23:02:08 »
Hallootjes!

Sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen hierzo  ;D was druk met euh...andere dingetjes!  8)
Mijn broer heeft die 2200 ook! Alleen ik vin het geluid niks! Alsof het uit zon engelse lokomotief komt die je er als bij hebt geïnstalleerd. Sorry!
Groetjes,
Stephanie

een trein die naast de baan staat spoort niet :/
272 posts
« Reply #20 on: Saturday 16 June, 2012, 23:07:39 »
ff on-topic meld dit maar in het topic van de NS 2200: http://forum.treinpunt.nl/index.php/topic,16747.0.html  ;)

groetjes Robin

TreinPunt.NL Erelid
† 11-01-2014
16.901 posts
« Reply #21 on: Saturday 16 June, 2012, 23:08:31 »
Hallootjes!

Sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen hierzo  ;D was druk met euh...andere dingetjes!  8)
Mijn broer heeft die 2200 ook! Alleen ik vin het geluid niks! Alsof het uit zon engelse lokomotief komt die je er als bij hebt geïnstalleerd. Sorry!

Is ook het standaard geluid dat er is bijgevoegd.
Hier de tekst bij de download " Full custom model, but uses the Railworks diesel sounds."

« Reply #22 on: Tuesday 03 October, 2017, 17:46:01 »
Onlangs heb ik ontdekt dat iemand een kopie van het "NS2200 loc"-installatieprogramma op een ander openbaar forum heeft geplaatst. Ik ben momenteel bezig te achterhalen wie dit is geweest - ik heb een lijst van iedereen die een legitieme kopie bezit, en weet daarom zeker dat dit "gratis" exemplaar van één van mijn klanten afkomstig is.

Het maken van add-ons is niet alleen een hobby voor mij, maar maakt ook deel uit van mijn jaarinkomen. Ik stel het dan ook niet op prijs dat mijn werk illegaal wordt verspreid. Ik vermoed dat diegene die dit gedaan de "Nou moet je me niet betalen voor iets dat gratis moet zijn"-houding heeft. Het spijt me, maar mijn tijd is niet meer gratis. En dus zijn mijn producten ook niet gratis. Tegen de persoon die mijn vertrouwen geschonden heeft zou ik wil zeggen: "Als je gratis Nederlandse add-ons voor RailWorks wilt hebben, moet je ze misschien zelf maar gaan maken"

Ik wil geen DRM (Digital Rights Management) toepassen op mijn producten omdat dit juist voor de eerlijke mensen het leven moeilijk maakt. Maar als er meer illegale versies van mijn producten opduiken, zal dit tot drastische veranderingen leiden.

Ach! Wat sneu voor je! Ik heb ook een trein van je gekocht van mijn eigen geld, maar natuurlijk komt niemand daar aan. Ik ga ook de stadler gtw van je kopen (ik niet, mijn moeder. haha). Hopen dat dit niet meer gebeurt!

Groetjes!

Objecten bouwer
1.454 posts
« Reply #23 on: Tuesday 03 October, 2017, 18:23:44 »
Een reactie 5 jaar (!) na dato?   :o

Ben jij familie van Doornroosje soms.  ;D ;D
"Gelukkig heb ik er geen verstand van en dat wil ik graag zo houden"

8 posts
« Reply #24 on: Tuesday 03 October, 2017, 18:48:33 »
Zo jij durft, beetje respect voor Chris kan er zeker niet af.

TreinPunt.NL Moderator
Bouwer Krammerdijks Deltaland
249 posts
« Reply #25 on: Tuesday 03 October, 2017, 20:21:57 »
We hebben dit inmiddels even persoonlijk opgepakt met Joris. Gezien hij nog erg jong is is het mogelijk dat hij de gevolgen van (software)piraterij niet nog niet helemaal begrijpt; wat we hem dus even uitgelegd hebben.

Laten we hier vooral niet teveel op doorgaan en de discussie hier laten rusten  :)

« Reply #26 on: Thursday 12 October, 2017, 21:36:28 »
We hebben dit inmiddels even persoonlijk opgepakt met Joris. Gezien hij nog erg jong is is het mogelijk dat hij de gevolgen van (software)piraterij niet nog niet helemaal begrijpt; wat we hem dus even uitgelegd hebben.

Laten we hier vooral niet teveel op doorgaan en de discussie hier laten rusten  :)

Ik heb niks gratis gedownload...

Scenario bouwer en veel meer
91 posts
« Reply #27 on: Friday 13 October, 2017, 00:16:33 »
Ik heb niks gratis gedownload...

Thumbs up  ;D