Bryans scenario topic

Waarom ook niet
1.529 posts
Re: Bryans scenario topic
« Reply #90 on: Monday 09 January, 2017, 15:51:13 »
Ik zit me trouwens toch even iets af te vragen, is loc + 60 bakken niet een beetje riskant op Utrecht  ???

5.797 posts
« Reply #91 on: Tuesday 10 January, 2017, 10:17:51 »
Bij Utrecht heb ik niet geprobeerd, maar het scheelt misschien wel als de loc. in Utrecht aankomt dan bevind het laatste rijtuig zich 1600 meter terug. ;D

<------------------------------->

Trouwens even wat anders; beschikken jullie bij de freeware 1800 ja dan nee over de "sander" optie, dus dat die werkend is als je op de daarvoor bestemde button klikt?
Bij mij iig niet kwam ik ineens achter n.a.v. de langste trein. ???

Groeten trainsxp

Waarom ook niet
1.529 posts
« Reply #92 on: Tuesday 10 January, 2017, 18:38:29 »
    Heb er eens naar zitten kijken en ben tot een paar conclusies gekomen.

1. Als er gestart wordt vanaf Vlissingen zal de voorkant van de trein voorbij Vlissingen - Souburg zijn.
    2. Als er gestart wordt met een deel van de trein op een wissel heeft Railworks al snel de nijging om wissels verkeerd te zetten waardoor je ontspoort[/list]
    3. Als er wordt gestart in Utrecht zal het voor een computer moeilijk worden worden om de trein + AI verkeer te runnen.
    4. Als er realistisch AI verkeer moet zijn kan dit al een moeilijk punt worden om alles op tijd te laten komen i.v.m. blokkeren van wissels etc.

Conclusie: Het zal een flinke klus worden om dit alles mogelijk te maken. Zodra ik wat meer tijd heb zal ik er eens goed voor gaan zitten. Ik beloof nog geen uitkomst datum :-X

mat54 en mat64 fan in hart en nieren!
    133 posts
    « Reply #93 on: Wednesday 11 January, 2017, 15:22:21 »
    Bij Utrecht heb ik niet geprobeerd, maar het scheelt misschien wel als de loc. in Utrecht aankomt dan bevind het laatste rijtuig zich 1600 meter terug. ;D

<------------------------------->

Trouwens even wat anders; beschikken jullie bij de freeware 1800 ja dan nee over de "sander" optie, dus dat die werkend is als je op de daarvoor bestemde button klikt?
    Bij mij iig niet kwam ik ineens achter n.a.v. de langste trein. ???

Wat dat betreft kunnen we beter het tweede deel laten starten voor utrecht zeg maar :) Tenminste als dat past. Dus eerst laten aankomen op utrecht, in plaats van starten vanaf het perron.

Heb er eens naar zitten kijken en ben tot een paar conclusies gekomen.

1. Als er gestart wordt vanaf Vlissingen zal de voorkant van de trein voorbij Vlissingen - Souburg zijn.
      2. Als er gestart wordt met een deel van de trein op een wissel heeft Railworks al snel de nijging om wissels verkeerd te zetten waardoor je ontspoort[/list]
      3. Als er wordt gestart in Utrecht zal het voor een computer moeilijk worden worden om de trein + AI verkeer te runnen.
      4. Als er realistisch AI verkeer moet zijn kan dit al een moeilijk punt worden om alles op tijd te laten komen i.v.m. blokkeren van wissels etc.

Conclusie: Het zal een flinke klus worden om dit alles mogelijk te maken. Zodra ik wat meer tijd heb zal ik er eens goed voor gaan zitten. Ik beloof nog geen uitkomst datum :-X
      [/quote]

1: Tja, zo moet het ongeveer ook zijn gegaan in 1989. Doe je niets aan. Het is immers een zeer lange trein.
      2: Zou toch wel mogelijk ergens moeten zijn (helemaal met start in vlissingen) om te kunnen starten zonder wissels?
      3: Wellicht kan je in plaats van alle AI verkeer dat er normaal rijd, alleen de belangrijkste doen zodat het vanuit de cabine toch nog leuk oogt. Tuurlijk, met de nieuwe beta van 't hart van nederland is Utrecht wel wat lichter, maar inderdaad... Niet elke pc heeft de kracht om de volle AI te trekken denk ik. Maar ja, ik denk dat je er wel uit komt, dat het voor iedereen speelbaar gaat zijn :)
      4: Ik denk dat sowieso heel erg realistisch AI verkeer lastig gaat worden. Ik bedoel.. Als de routebouwer op een traject 140 aangeeft als snelheid, en de LRT haalt het vervolgens niet, denkt RW alsnog dat de trein het wel haalt. Dus wat dat betreft is het spelen met de waardes wat betreft de logistieke planning. Maar ik heb het volste vertrouwen dat het je gaat lukken Bryan :)

Trouwens, vandaag nog hoop ik de icr repaints af te hebben en beschikbaar te stellen om te downloaden :)

133 posts
      « Reply #94 on: Wednesday 11 January, 2017, 19:22:08 »
      Het is even wat leeswerk, maar toch gezien het onderwerp best belangrijk, dus gelieve dit even goed door te lezen, en eventueel je mening hier neer te zetten zodat ik eventueel verder kan met de repaints:

:( heb helaas slecht nieuws.

De wagons zijn (voor mij dan) onmogelijk te doen.
      Het tekenwerk is op zich nog wel te doen, alleen is de tekst onmogelijk op de ramen te krijgen.
      Vervolgens is het ook nagenoeg onmogelijk om de tekst door te laten lopen op de gele band van de wagons.
      Daarom heb ik eerst geprobeerd om de tekst alleen op de blauwe band te zetten en dit gaat redelijk:

Ik heb op de wagons van dutchrail (fopixtrains map) de tekst "60 de langste" neer gezet zoals te zien is. So far so good zou je zeggen.. Niet dus.

Want met "60 de langste" zijn we er nog niet. Er komt nog een "Reizigerstrein" en een "Ter wereld"

Probleem is echter dat ik daarvoor andere icr wagons moet gebruiken, want ik krijg die fan fopix niet gedupliceerd :( :s

Goed, ook geen wereldramp, want er zijn er meerdere, en in princiepe kunnen we ze allemaal gebruiken om te krijgen wat we willen.

Echter... Naar mijn weten zijn er maar 3 icr versies gemaakt.. Die van fopix (dutchrail) die van queenziedied, en nog een andere.
      Mocht er namelijk nog een 4e zijn, hoor ik dat graag, want dan kan ik verder gaan.
      Want namelijk als ik de tekst verander, heeft zowel de 1e als de 2e klas die tekst op de zijkanten. Dit zou dus betekenen, dat als je 57 bakken dutchrail/fopix neerzet, ze alle 57 de tekst "60 de langste hebben"

Als er 4 versies in omloop waren, zouden we 57 bakken van dutchrail/fopix neer kunnen zetten zonder opschrift, en dan de andere 3 voorzien van de goede opschriften.

Wel krijg je dan weer dat als je het scenario wilt spelen, je eerst de 4 bestandjes moet overschrijven, en als je de normale varianten weer terug wil, dat je dan de backup bestandjes weer terug moet zetten.

Beetje omslachtig lijkt me dit allemaal.

Dus, conclusie:
      OF: Als er 4 zijn, en we willen met zn allen toch die 3 rijtuigen met "60 De langste reizigerstrein ter wereld" dan ga ik er voor zorgen dat de laatste 3 rijtuigen gerepaint worden.
      OF: We laten het zo, en nemen alleen de loc die gerepaint is. Want je zou toch het meeste in de loc zelf zitten, en dus niet aan de achterkant van de trein.

Ik hoor wel van jullie:)

4.736 posts
      « Reply #95 on: Wednesday 11 January, 2017, 20:48:22 »
      Volgens mij gaat je repainten niet goed.

Een repaint kan gewoon naast de bestaande rijtuigne bestaan. Je hoeft en kan/mag de originele rijtuigen niet aan passen.
      Door een "kopie" t emaken kun je die repainten en bestaan ze naast elkaar.
      Overigens heb ik al repaints op basis van de QD versie zien langs komen welke wel goed komen met de letters. Over de ramen etc. Daarnaast is de QD versie heel wat accurater qua rijtuig.

5.797 posts
      « Reply #96 on: Wednesday 11 January, 2017, 21:05:00 »
      Tsja, het is natuurlijk geheel aan jouw om ermee door te gaan, (al is het maar om kennis op te doen) maar ondertussen zijn er meerdere met deze rijtuigen bezig. ;)
      Sterker nog, 3 rijtuigen met de tekst "De langste reizigerstrein ter Wereld" zijn al te downloaden.
      Afijn kijk eens in het topic van Direqt Repaints waarbij gemeld dat ze in het 1e bericht van dat topic op te halen zijn.

133 posts
      « Reply #97 on: Wednesday 11 January, 2017, 22:02:36 »
      Tsja, het is natuurlijk geheel aan jouw om ermee door te gaan, (al is het maar om kennis op te doen) maar ondertussen zijn er meerdere met deze rijtuigen bezig. ;)
      Sterker nog, 3 rijtuigen met de tekst "De langste reizigerstrein ter Wereld" zijn al te downloaden.
      Afijn kijk eens in het topic van Direqt Repaints waarbij gemeld dat ze in het 1e bericht van dat topic op te halen zijn.

Kijk eens aan :) Ik ga er denk ik wel mee door, tenminste, ik ga een poging wagen.
      Ik ga eens kijken hoe ze het hebben aangepakt in dat andere topic. Kijken of ik iets van de xml files kan maken :)
      En ik vind het ook leuk om te doen, althans.. Het tekenwerk vind ik echt heel erg leuk om te doen, de technische kant er omheen ietsje minder.
      Hopelijk krijg ik het ooit voor elkaar om repaints afzonderlijk te laten verschijnen inclusief het origineel, in het spel.
      Denk wel dat dat ooit gaat gebeuren, maar heeft tijd nodig.

Voor nu denk ik dat het het beste is, dit topic weer te reserveren voor bryan en zijn scenario's (in dit geval de LRT)
      Als ik voortgang heb geboekt met mijn rijtuigen, post ik deze maar in een nieuw topic, dit om het wat overzichtelijker te houden :)
      Nevertheless, vanaf het moment dat ik om dit scenario gevraagd heb tot aan nu heb ik sowieso al veel geleerd, en ervaring opgedaan, want tot voor kort wist ik helemaal niet hoe ik repaints moest maken, en nu wel :D

Waarom ook niet
      1.529 posts
      « Reply #98 on: Monday 20 March, 2017, 16:10:58 »
      **Hatsjoe** wat een stof :o. Noord West NL is een feit, dus ik ga maar weer eens een pakketje maken, er zal sowieso een rit met VIRMm inzitten. Meer zeg ik nog niet  :-X De datum is 20-2 en stukje Wgm wordt Zaanstraat