Bouwer Gezocht

11 posts
Bouwer Gezocht
« on: Monday 03 July, 2017, 09:41:41 »
Hallo iedereen

Ik ben op zoek naar een route bouwer die mij kan leren hoe ik een route moet maken voor train simulator 2017.
Ik ben van plan om een route te maken die van Rotterdam Centraal naar Utrecht zal lopen en ooit uit zal uit breiden  van Gouda naar Den Haag CS  en RNET route naar Alpen aan den Rijn. Ge├»nteresseerd reageer dan SVP.

**
TreinPunt.NL Vriend
Bouwer Krammerdijks Deltaland
279 posts
Re: Bouwer Gezocht
« Reply #1 on: Monday 03 July, 2017, 10:48:51 »
'leren om een route te bouwen' is niet iets dat zomaar uit te leggen is.

Ik kan je aanraden te beginnen met het kijken van een tutorial; deze bijvoorbeeld. Daarnaast streamen veel routebouwers wel eens wat van hun bouwvoortgang op twitch; hier kun je dus meekijken bij andere routebouwers en bijvoorbeeld ook vragen stellen.

Mocht je hierna nu nog met specifieke dingen vastlopen kun je dat natuurlijk altijd vragen op het forum  ;)

478 posts
« Reply #2 on: Wednesday 05 July, 2017, 14:19:34 »
Ikzelf ben begonnen met het bouwen van mijn eigen fictieve route met van alles en nog wat. Zo heb ik het bouwen onder de knie gekregen. Toen ik dat voldoende wist besloten om voor het echie te gaan.
Dus vooral zelf lekker knutselen voordat je aan iets echt begint.

11 posts
« Reply #3 on: Tuesday 01 August, 2017, 00:53:01 »
Ik heb besloten om het maar niet te doen veel te ingewikkeld heb ooit wel eens een tram route gemaakt in trainz dat is wat makkelijker  om te maken dan in TS 2017. Hoe krijg je eigenlijk  de Nederlandse routes in trainz 2009 als ik ze er op zet kan ik ze helemaal niet spelen je ziet alleen maar de grond geen rails stations geen bovenleiding helemaal niks.

5.851 posts
« Reply #4 on: Tuesday 01 August, 2017, 09:53:18 »
............Hoe krijg je eigenlijk  de Nederlandse routes in trainz 2009 als ik ze er op zet kan ik ze helemaal niet spelen je ziet alleen maar de grond................

Bedoel je TS2017 routes in Trainz 2009 zetten, of.......?
Zo ja,  dat je grond ziet is voor mij al een verrassing omdat dit natuurlijk nooit gaat werken, het is op een heel andere basis gebouwd. ???
Afijn het is ook lastig te lezen zonder komma's of vraagtekens enz.

Groeten trainsxp

11 posts
« Reply #5 on: Tuesday 01 August, 2017, 11:56:56 »
Ik bedoel dat het maken van een route in trainz makkelijker is dan TS 2017.
Train Simulator vind ik persoonlijk veel beter om mee te spelen dan in trainz.
Als je een nederlandse route in trainz opent komt hij niet voor in de rij sector, enkel in de bouw sector.
Zonder resultaat, dat aangekondigt word in de download link van www.trainzonline.nl

Hoop dat dit iets duidelijker is dan mijn vorige beschijving

2.212 posts
« Reply #6 on: Tuesday 01 August, 2017, 12:27:50 »
Trainz is hier wel erg offtopic, maar goed:
Het systeem voor het spelen van routes in Trainz is het zelfde als in Train Simulator 2017.
De download van een route is vaak alleen maar de route zelf, alle objecten die in de route gebruikt zijn moet je nog los downloaden (mensen schrijven niet voor niks een handleiding ::)). Dus download je geen van de benodigde onderdelen, dan zal de route inderdaad leeg zijn. Dat de route niet bij de "rij sector" verschijnt is ook weer net zoals bij Train Simulator 2017: De route heeft nog geen scenario's (of sessies in Trainz), dus kan je er niet overheen rijden. Scenario's / sessie's moet je zelf maken of downloaden.

5.851 posts
« Reply #7 on: Tuesday 01 August, 2017, 12:56:49 »
Trainz is hier wel erg offtopic, maar goed
......

Er is hier op TP ook een Trainz Board te vinden met diverse Sub-Boards.
Misschien dat eens door bladeren als je daar problemen bij ondervind en/of daar vragen stelt over Trainz.. ;)

Ik heb besloten om het maar niet te doen veel te ingewikkeld

Maar heb je al eens een poging gewacht dan om een route te starten al is het om te beginnen wat spoor leggen, een boompje beestje enz. plaatsen en een stukje rijden?
zo niet van een paar tutorials kun je niet weten dat het "te ingewikkeld is". :P
« Last Edit: Tuesday 01 August, 2017, 13:03:27 by trainsxp »

11 posts
« Reply #8 on: Tuesday 01 August, 2017, 15:57:25 »
Ik speel het liefst  train simulator 2017, heb wel al wat pogingen gedaan hoor, maar het is heel veel werk om het voor elkaar te krijgen. Er bestaan namelijk nog geen trajecten als Rotterdam, Den Haag en Leiden in train simulator daarom zocht ik even een ander trein spel waar het wel mogelijk is. Het is jammer dat de randstad project gestopt is in TS 2017, en noord west Nederland.
is ook gestopt met uitbreiden van zijn route, en aan een ander project is begonnen.