Beeld stilzetten TS 2017

**
TreinPunt.NL Vriend
471 posts
Beeld stilzetten TS 2017
« on: Saturday 24 June, 2017, 09:24:36 »
Hallo forumleden,

Ik kijk wel eens op Twitch naar livestreams van Rob J en Rubku o.a. Ik zie dan wel eens dat ze het beeld stilzetten om een screen te maken. Mijn vraag luid dus: Hoe kan ik het beeld stilzetten? Moet ik dan een commando toevoegen aan startopties?
Alvast bedankt!

Groet, louke1968

voorheen jes-r
176 posts
Re: Beeld stilzetten TS 2017
« Reply #1 on: Saturday 24 June, 2017, 09:30:34 »
Hey. Dit zit gewoon standaard in TS. Je kunt dit doen door op de pause/ break knop van je toetsenbord te drukken (bovenste rij). Zorg er wel voor dat je voordat je op de knop drukt de gewenste cameramodus hebt geselecteerd, want daarna kun je niet meer switchen  :).

TreinPunt.NL Downloadmanager
Let's drive some trains!
538 posts
« Reply #2 on: Saturday 24 June, 2017, 09:35:33 »
Het is geen opstartoptie gelukkig.

Op het toetsenbord zit een 'Pause / Break' toets (vaak boven de Page Up / Page Down). Niet elk toetsenbord heeft deze knop of als je een laptop hebt dan kan het zijn dat je de Fn-toets ook moet gebruiken.

Met de Pause knop zet je de game in pauze stand en kun je rondkijken op je gemak zonder dat de tijd doorgaat.
Wat wij doen is in de free mode camera, 8, gaan en dan op die knop drukken. Aangezien je dan geen andere camera view kan selecteren, knoppen bedienen.  Dan kun je het perfecte moment creëren voor een screenshot  ;D
Ik bekijk en keur uw downloads goed of af (altijd PM). Heb je vragen? PM mij.

Te vinden op Twitch (Di/Za/Zo, 19:30).
Voor meer informatie, zie mijn website.

TreinPunt.NL Moderator
1.270 posts
« Reply #3 on: Saturday 24 June, 2017, 11:58:26 »
Nog een tip: als je een screenshot wilt maken zonder HUD, moet je éérst de HUD weghalen, en dan pas de Pauze-knop indrukken, want ook de HUD kun je niet weghalen/tevoorschijn halen in pauze-modus. ;)
Heb je een vraag over een download? Stuur me een PM! :)
Kijk ook eens in mijn album op http://steamcommunity.com/profiles/76561198011562087/screenshots/. ;)

**
TreinPunt.NL Vriend
471 posts
« Reply #4 on: Saturday 24 June, 2017, 14:11:12 »
Kijk, daar kan ik ff mee vooruit. Hartelijk dank voor de reacties heren!

**
TreinPunt.NL Vriend
CXX Valleilijn
257 posts
« Reply #5 on: Sunday 25 June, 2017, 03:22:26 »
Nog een tip: als je een screenshot wilt maken zonder HUD, moet je éérst de HUD weghalen, en dan pas de Pauze-knop indrukken, want ook de HUD kun je niet weghalen/tevoorschijn halen in pauze-modus. ;)
Of Ctrl-S gebruiken.Helaas werkt dat niet op alle routes. Denk dat dat een #blameDTG dingetje is... :P
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel. 8)

5.851 posts
« Reply #6 on: Sunday 25 June, 2017, 11:09:58 »
Ja zoals je zegt Ctrl + S wat zeker aan te bevelen is om plaatjes te schieten.
1e, je ziet geen HUD al heb je dat aanstaan.
2e, er wordt (ook) een plaatje weggeschreven in de map "Afbeeldingen".
3e, als je nu dat plaatje upload word(en) tevens de route naam en coördinaten weergegeven als bestandsnaam waar dat plaatje gemaakt is wat bv. handig kan zijn bij problemen en weet men precies waar in een route dat is. ;)

Zie onder als voorbeeld:
« Last Edit: Sunday 25 June, 2017, 11:11:53 by trainsxp »

Groeten trainsxp

Hoi ik ben Rob ook wel bekend als (Rubku_NL)
465 posts
« Reply #7 on: Sunday 25 June, 2017, 14:51:44 »
klopt CTRL+S werkt het best en mooist.

alleen op route die als basic Keulen - Koblenz, en München - Rosenheim hebben, werkt dat helaas niet (misschien dat er nog een elke zijn) & moet je idd de HUD weg doen en dan 8 en druk op PAUZE.en kan je het met F4 maken!
Ik stream bijna elke dag op Twitch
:D en bouwt aan Zuid-oost Nederland :D

volg ook mijn Steam group voor veel info.
incl repaints, free scenarios & meer. ook krijg je een melding als ik live ga op Twitch!

5.851 posts
« Reply #8 on: Sunday 25 June, 2017, 15:13:57 »
alleen op route die als basic Keulen - Koblenz ............. hebben, werkt dat helaas niet ..........

Hmm vreemd, hier kan ik op Keulen - Koblenz wel plaatjes maken met de Ctrl + S toetscombinatie, of bedoel je wat anders?

Edit/
Er komt overigens geen melding dat er plaatjes zijn gemaakt nadat TS is afgesloten wat bij andere routes wel het geval is.
« Last Edit: Sunday 25 June, 2017, 15:22:57 by trainsxp »

Hoi ik ben Rob ook wel bekend als (Rubku_NL)
465 posts
« Reply #9 on: Sunday 25 June, 2017, 19:45:38 »
alleen op route die als basic Keulen - Koblenz ............. hebben, werkt dat helaas niet ..........
Edit/
Er komt overigens geen melding dat er plaatjes zijn gemaakt nadat TS is afgesloten wat bij andere routes wel het geval is.

O ja was het vergeten te vermelden, maar het klopt wat je zegt dat is het dus waarom die het niet doet :)