Zuid-West NL (ZWNL) 2.0

**
TreinPunt.NL Vriend
1.280 posts
Zuid-West NL (ZWNL) 2.0
« on: Friday 17 November, 2017, 20:50:22 »
Dit topic is voor de voortgang van de ZWNL route , waar update etc op geplaatst worden. het oude topic blijft , daar kun je nog steeds dingen posten over de 1.8versie.  zou houden we het een beetje gescheiden en een stuk overzichtelijker.

Zoals jullie weten is de 1.8v uit met uit uitbreiding Breda en Essen. en de rest.
nu dit zijn de volgende plannen voor de v2.0 van ZWNL.

uitbreidingen van de route
Dordrecht - Rotterdam , waar ik vanaf het begin van de bouw van de route al naar toe wilde bouwen !

Spoor , 
is nu overgezet naar coha sporen , maar het meeste spoor is "Beton Nieuw"  en wil deze look een beetje aanpakken
zo heeft het spoor nu zijn eigen Coha ZWNL trackrule gekregen. en kan ik makkelijk de kleur en spoor type aanpassen.

3D bovenleiding
nu met het fantastische mooie BVL pakket van Michael lekker uitgebreid is en de update de deur uit is. kan ik me weer vol op de route storten. en krijgt ZWNL nu ook 3D BVL !

De route zelf
nu is RAM een groot ding in TS, en met Rotterdam erbij word het erg krap, en na wat testen heb ik besloten om in v2.0 de route op te splitsen. zo kan elk traject optimaal bereden en gevult worden met het benodigde materiaal voor scenario's !

wat deze delen zullen worden maak ik later bekend , wees gerust heb hier lange tijd over nagedacht. geen paniek of voorstellen over wat de delen zouden moeten gaan worden. is allemaal al over na gedacht ,
dus geen aparte Assets voor de delen , alles word gemaakt met de zelfde spullen . in een pakket ! ;)

toon je waardeering met een donatie ! ( vrijblijvend ! ) : http://nl.dreamordonate.com/dromen/ts2016-zw-nl

**
TreinPunt.NL Vriend
1.280 posts
Re: Zuid-West NL (ZWNL) 2.0
« Reply #1 on: Friday 17 November, 2017, 21:00:29 »
En om te beginnen met nieuw beelden van de route
ben ik begonnen met de bovenleiding aan te leggen. ! 
hier wat screens !

Vlissingen

Vlissingen de eerste wissels , was wel even zoeken daarom !

Vlissingen - Wasstraat vervangen voor een ander modelletje van Geert.

Vlissingen - net na de eerste overgang ligt er nu een nieuwe wissel.  zo liggen er nu nog 2 wissels achter elkaar wat nu 1 geworden is zoal het in het echt ook is.

Vlissingen - Souburg de 2de overweg , met nu vervuild spoorbed.

Station Vlissingen - Souburg

Middelburg , net voor je de bocht ingaat naar middelburg.

Middelburg, spoorweg overgang

Station Middelburg

Routebouwer Vollageren route!
416 posts
« Reply #2 on: Friday 17 November, 2017, 21:51:45 »
Ongelofelijk mooi..!!  8)
~ Edgar

**
Asset developer
2.301 posts
« Reply #3 on: Friday 17 November, 2017, 22:28:34 »
Ziet er goed uit! Gaaf dat je de tijd neemt om de bovenleiding te vervangen voor de mijne 8)

640 posts
« Reply #4 on: Friday 17 November, 2017, 22:36:22 »
Ziet er er allemaal "levensecht" uit.
Neem je tijd en inderdaad bepaal zelf hoe je het gaat aanpakken, het wordt vast allemaal heel mooi.
Succes met de verdere bouw!
vriendelijke groet,
Ruud

Ja, ik weet het, bussen zijn leuk :)
225 posts
« Reply #5 on: Friday 17 November, 2017, 23:30:02 »
Ziet er prachtig uit hoor   :o

867 posts
« Reply #6 on: Friday 17 November, 2017, 23:33:45 »
Die bovenleiding van Michael geeft aan elke route die het heeft toch een extra dimensie. Prachtig Jerome!
Benieuwd naar je volgende update.  ::)

3.131 posts
« Reply #7 on: Saturday 18 November, 2017, 07:17:38 »
Goed bezig vriend 8)

148 posts
« Reply #8 on: Saturday 18 November, 2017, 08:05:56 »
Schitterend Jerome! Mooi zoals het er nu al uitziet.
We wachten rustig af.

21 posts
« Reply #9 on: Saturday 18 November, 2017, 09:46:27 »
Ziet er al mooi uit  :D Maar als je de route wil gaan opsplitsen betekend dat dan dat als je bv van Vlissingen naar Rotterdam wil gaan rijden dat je dan twee of meerdere scenario's moet starten ?

262 posts
« Reply #10 on: Saturday 18 November, 2017, 09:51:04 »
Heel, heel mooi Jerome,

Heel succes met het verder bouwen,
Gr Erik

620 posts
« Reply #11 on: Saturday 18 November, 2017, 10:45:23 »
Dit topic is voor de voortgang van de ZWNL route , waar update etc op geplaatst worden. het oude topic blijft , daar kun je nog steeds dingen posten over de 1.8versie.  zou houden we het een beetje gescheiden en een stuk overzichtelijker.

Zoals jullie weten is de 1.8v uit met uit uitbreiding Breda en Essen. en de rest.
nu dit zijn de volgende plannen voor de v2.0 van ZWNL.

uitbreidingen van de route
Dordrecht - Rotterdam , waar ik vanaf het begin van de bouw van de route al naar toe wilde bouwen !

Spoor , 
is nu overgezet naar coha sporen , maar het meeste spoor is "Beton Nieuw"  en wil deze look een beetje aanpakken
zo heeft het spoor nu zijn eigen Coha ZWNL trackrule gekregen. en kan ik makkelijk de kleur en spoor type aanpassen.

3D bovenleiding
nu met het fantastische mooie BVL pakket van Michael lekker uitgebreid is en de update de deur uit is. kan ik me weer vol op de route storten. en krijgt ZWNL nu ook 3D BVL !

De route zelf
nu is RAM een groot ding in TS, en met Rotterdam erbij word het erg krap, en na wat testen heb ik besloten om in v2.0 de route op te splitsen. zo kan elk traject optimaal bereden en gevult worden met het benodigde materiaal voor scenario's !

wat deze delen zullen worden maak ik later bekend , wees gerust heb hier lange tijd over nagedacht. geen paniek of voorstellen over wat de delen zouden moeten gaan worden. is allemaal al over na gedacht ,
dus geen aparte Assets voor de delen , alles word gemaakt met de zelfde spullen . in een pakket ! ;)

Nu je de trackrule van Coha gaat gebruiken, betekent dat je niet meer de trackrule en tracks van de payware route London  - Brighton Mainline nodig hebt voor versie 2.0?

Je zal daar veel mensen een plezier meedoen die niet alle payware routes willen aanschaffen omdat zij niet een bepaalde payware route zijn geïnteresseerd.

Eigenlijk zou voor alle Nederlandse freeware routes van standaard freeware trackrule en tracks gebruik dienen te worden gemaakt, zodat de mogelijkheid bestaat deze aan elkaar te koppelen.

Voor wat betreft het opspitsen van de route bij versie 2.0 zou je kunnen overwegen 2 versies uit te brengen:

- 1 complete niet gesplitste route 2.0 voor "zware computers"

- 1 gesplitste versie in een A en B  deel versie 2.0 voor "licht computers"

m.v.g.

A.N. de Jong

**
Route creator
Krammerdijks Deltaland
400 posts
« Reply #12 on: Saturday 18 November, 2017, 10:53:07 »
Dat heeft met TS201x naar mijn mening niet heel veel zin. Zoals wellicht bekend worden (even simpel gezegd) de sporen en alle spoorgerelateerde objecten opgeslagen in een tracks.bin bestand. Naarmate dit bestand groter wordt zal over de gehele route het RAM gebruik evenredig toe nemen. De beperking hierin is niet zozeer de PC die je gebruikt maar het feit dat de game een 32bit applicatie is; waardoor deze bij een geheugengebruik van ~3.5GB simpelweg crasht; ongeacht of je nu 8 GB, 16 GB of voor mijn part 1TB aan RAM in je computer hebt. Alleen bij de echt wat oudere PC's met minder dan 6GB werkgeheugen loop je eerder tegen de beperking van je PC aan dan de game zelf

620 posts
« Reply #13 on: Saturday 18 November, 2017, 11:07:07 »
Dat heeft met TS201x naar mijn mening niet heel veel zin. Zoals wellicht bekend worden (even simpel gezegd) de sporen en alle spoorgerelateerde objecten opgeslagen in een tracks.bin bestand. Naarmate dit bestand groter wordt zal over de gehele route het RAM gebruik evenredig toe nemen. De beperking hierin is niet zozeer de PC die je gebruikt maar het feit dat de game een 32bit applicatie is; waardoor deze bij een geheugengebruik van ~3.5GB simpelweg crasht; ongeacht of je nu 8 GB, 16 GB of voor mijn part 1TB aan RAM in je computer hebt. Alleen bij de echt wat oudere PC's met minder dan 6GB werkgeheugen loop je eerder tegen de beperking van je PC aan dan de game zelf

Het valt te overwegen dit toch te proberen.
Bij de 3 payware routes rondom München, is het mogelijk gemaakt, door een freeware update, deze als één route samen te voegen. Dit zijn ook relatief "zware routes" die op een wat zwaardere computer gewoon gebruikt kan worden.

m.v.g.

A.N. de Jong

**
TreinPunt.NL Vriend
1.280 posts
« Reply #14 on: Saturday 18 November, 2017, 11:16:11 »
door gewoon delen te verwijderen word Tracks.bin gewoon weer kleiner.
dit heb ik verschillende keren op DIscord en bij Rob In de stream verteld ! , en laten zien !
(jammer dat er dan gelijk weer geroepen moet worden dat dit niet werkt...)

welke delen dit gaan worden of hoeveel stukken zien jullie vanzelf !
zoals ik al zei daar hoef ik geen geen ideeen voor te hebben , ben hier al ruim een jaar mee bezig om dit te testen
en welke delen het zullen zijn nog maals bepaal ik zelf !

ook zal er geen payware route weg vallen , deze assets worden nog steeds gebruikt !

DUS NOGMAALS ! < GEEN VRAGEN OF OP MERKINGEN OF WAT IK DOE MET MIJN ROUTE
WELKE DELEN HET ZULLEN WORDEN ZAL JE VAN ZELF ZIEN! ER IS ALLEMAAL AL OVER GEDACHT EN GETEST !
(ben ondertussen al zo lang bezig , het is zo jammer dat andere moeten bepalen wat wel en niet kan en zovoorts ! )

we zijn nog niet eens op de 2 pagina ! en de eerste vraag die ik aan jullie stel word compleet genegeerd !
Ik vraag gewoon om respect voor mijn plannen en idee en ondertussen na 5jaar bouwen ook mijn kennis ! ,

Dus wacht gewoon lekker af en laat mij het werk doen !
« Last Edit: Saturday 18 November, 2017, 11:32:17 by leonhearth »

Hangt wat rond op dit forum.
139 posts
« Reply #15 on: Saturday 18 November, 2017, 11:29:40 »
Prachtig!  :D ;D :D
Soms stream ik wel eens. Wees vrij om te kijken als ik live ben!

TreinPunt.NL Moderator
Scenario bouwer, lua scripter en veel meer
682 posts
« Reply #16 on: Saturday 18 November, 2017, 12:10:10 »
Ga zo door Jerome  :D

De nieuwe bovenleiding ziet er prachtig uit.

803 posts
« Reply #17 on: Saturday 18 November, 2017, 12:25:42 »
Dat ziet er wel heel erg mooi uit!
Trek je eigen plan en doe wat jezelf het leuks vindt. Je hebt al zoveel moois gebouwd.
Met zo'n mega route wat je nu hebt neergezet heb ik 100% vertrouwen in dat je toekomstplannen ook realiteit worden.
Je hebt heel wat moois gemaakt voor ons.  ;)

**
TreinPunt.NL Vriend
595 posts
« Reply #18 on: Sunday 19 November, 2017, 17:39:01 »
Heel mooi met die bovenleiding Jerome! Dat maakt de route helemaal af. Complimenten.

620 posts
« Reply #19 on: Monday 20 November, 2017, 11:01:23 »
door gewoon delen te verwijderen word Tracks.bin gewoon weer kleiner.
dit heb ik verschillende keren op DIscord en bij Rob In de stream verteld ! , en laten zien !
(jammer dat er dan gelijk weer geroepen moet worden dat dit niet werkt...)

welke delen dit gaan worden of hoeveel stukken zien jullie vanzelf !
zoals ik al zei daar hoef ik geen geen ideeen voor te hebben , ben hier al ruim een jaar mee bezig om dit te testen
en welke delen het zullen zijn nog maals bepaal ik zelf !

ook zal er geen payware route weg vallen , deze assets worden nog steeds gebruikt !

DUS NOGMAALS ! < GEEN VRAGEN OF OP MERKINGEN OF WAT IK DOE MET MIJN ROUTE
WELKE DELEN HET ZULLEN WORDEN ZAL JE VAN ZELF ZIEN! ER IS ALLEMAAL AL OVER GEDACHT EN GETEST !
(ben ondertussen al zo lang bezig , het is zo jammer dat andere moeten bepalen wat wel en niet kan en zovoorts ! )

we zijn nog niet eens op de 2 pagina ! en de eerste vraag die ik aan jullie stel word compleet genegeerd !
Ik vraag gewoon om respect voor mijn plannen en idee en ondertussen na 5jaar bouwen ook mijn kennis ! ,

Dus wacht gewoon lekker af en laat mij het werk doen !

@Leonhearth,

In mijn vorige berichten gaf ik vrijblijvend een advies en stelde ik een aantal vragen.
Of je daarmee iets doet is jouw zaak.
Dat je 5 jaar ervaring met TS20xx hebt, zoals ik meer dan 40 jaar ervaring heb met computers en software, wil niet zeggen dat wij alles weten.
Zowel jij als ik niet. Niemand is te oud om iets te leren en wij weten niet alles.
Maar hoe je reageert op voorgaande berichten is niet zo diplomatiek.

m.v.g.

A.N. de Jong
« Last Edit: Monday 20 November, 2017, 21:52:24 by ANdeJong »

2.267 posts
« Reply #20 on: Monday 20 November, 2017, 12:01:57 »

Maar hoe je reageert op voorgaande berichten is niet zo diplomatiek.

Is een menselijke eigenschap en heel goed te begrijpen.  ;)

**
TreinPunt.NL Vriend
1.280 posts
« Reply #21 on: Thursday 23 November, 2017, 11:52:08 »
@ A.N. De jong

ik vraag niet om advies , als ik dat wel doen dan zal ik ook een duidelijke vraag aan iedereen stellen.
dat je je zorgen maakt om wat ik van plan ben oke. maar zoals algemeen bekend word het niet op prijs gesteld om naar de
voort gang te vragen ,  en als ik dan duidelijk aangeeft dat ik hier geen vragen over wil hebben , omdat dat dit later allemaal bekend zal worden. 

" Of je daarmee iets doet is jouw zaak."    nee , er word gevraag om er niet naar te vragen. houd die vraag dan ook voor je !

Omdat er allemaal veronderstellingen gemaakt worden die totaal niet kloppen , en je zorgt op die manier voor onduidelijkheid bij de mensen , " want die heeft dit en dit en dit gezegt "

ook over de op splitsing heb ik specifiek gevraagd of je daar geen vragen over wilt stellen
Daarom vroeg ik ook Expliciet of mensen hier geen vragen over willen stellen.
Dus nog maals mocht het wat on duidelijk zijn , Graag geen vraag of voorstellen over de toekomst van de route
dit om onduidelijkheid te voor komen voor anderen !

en als je 40jaar computer ervaring hebt , mag ik er toch vanuit gaan dat mensen jouw kunnen vertrouwen met een computer of niet dan , mensen gaan er bij jouw toch ook van uit dat je weet waarmee je bezig bent, ( mag ik hopen voor je )  .
Doe dat dan ook met mij ! en als ik dan duidelijk in mijn tekst aangeef daar niets over de vragen ,
Zou het ook fijn zijn als er dan geen vragen over gesteld worden.

en niet lekker eigenwijs toch vragen met idee als je er niet op wil reager doe dat dan niet. is ook niet nodig.

en dan schiet ik even uit mijn slof idd ! , Sorry daar voor !
maar ga niet tegen de stroom in zwemmen verwachtend dat je geen weerstand krijgt !

**
TreinPunt.NL Vriend
1.280 posts
« Reply #22 on: Thursday 23 November, 2017, 12:13:05 »
Ondertussen druk bezig met de nieuwe Bovenleiding,  hier de foto's van de voortgang
Arnemuiden

Afslag naar Vlissingen - Oost ,  BVL naar sloe komen later eerst even het hoofdspoor

Lewedorp, een nieuwe overweg en de dijk die misten aangelegt.

Tunnel voorbij Eindewegen een aparte hanger moeten samen stellen  ( of over de juiste heen gekeken :P )

Aangekomen bij Goes

Spoor tussen Goes en de brug na Kapelle is vervangen , en is nu helemaal recht !
al moest kapelle wel aangepast worden , maar dat kwam goed uit er is nogal wat veranderd op het station.

Het spoor en station zijn nu klaar, dus kan er weer verder gebouwd worden met de Bovenleiding !
« Last Edit: Thursday 23 November, 2017, 12:15:39 by leonhearth »

**
Asset developer
2.301 posts
« Reply #23 on: Thursday 23 November, 2017, 12:16:50 »
Wauw daar heb je veel tijd in gestoken zeg 8)
Tunnel voorbij Eindewegen een parte hanger moeten samen stellen  ( of over de juiste heen gekeken :P )
Nee daar heb je niet overheen gekeken, want dit zit niet zo in het pakket. Mooi gedaan! Wat heb je gebruikt voor die 2 horizontale balken?

35 posts
« Reply #24 on: Thursday 23 November, 2017, 12:56:03 »
 8)Mooie plaatjes weer van de vooruitgang, je bent goed bezig.
En je bepaald zelf hoe en wat je met je route doet, het ziet er mooi uit in detail.
Respekt hiervoor.

grt..Pieter

33 posts
« Reply #25 on: Thursday 23 November, 2017, 14:21:58 »
Ziet er super uit!

43 posts
« Reply #26 on: Thursday 23 November, 2017, 15:31:56 »
Ziet er weer fantastisch uit! Ik herken heel veel terug in deze route, vooral omdat ik er zelf geregeld rijd!

Ik weet niet of het ergens al ter sprake was gekomen, maar ik merkte dat de treinlengte stopborden / blauwe bakborden op station Roosendaal niet echt kloppen, en dan met name wanneer er op een perronfase gestopt moet worden.

**
TreinPunt.NL Vriend
1.280 posts
« Reply #27 on: Wednesday 29 November, 2017, 20:47:24 »
@Timon
ik zal er eens op letten als ik aankom bij Roosendaal ! ;)

@allemaal
Nog een paar screen van de voortgang met de BVL. ben al weer bijna in Brabant.

station Kapelle opnieuw ingericht voor 2017

de brug over het kanaal door zuid-beveland

Station krabbendijke , worden ook nog aanpassing uitgevoerd aan het station zelf.

Bocht voor Rilland - Bath

station Rilland - Bath , station ook aangepast.

803 posts
« Reply #28 on: Thursday 30 November, 2017, 11:14:21 »
Dat ziet er weer top uit! Ga zo door  8)

43 posts
« Reply #29 on: Thursday 30 November, 2017, 11:20:17 »
mooie updates weer hoor.

Mocht je trouwens wat foto's willen van het emplacement in roosendaal (spoor 11 12 13 19, want daar klopt nu nog niet veel van) dan geef maar een gil, ik kan je daar wel in voorzien.  :)