Zuid Limburg / Koblitzer Bergland

304 posts
Re: Zuid Limburg / Koblitzer Bergland
« Reply #30 on: Sunday 08 July, 2018, 16:10:48 »
Is het niet mooier om wat Duits materieel neer te zetten ipv Engels?  ::)

SEO en grondlegger: Steamtrains Unlimited.
130 posts
« Reply #31 on: Wednesday 18 July, 2018, 04:12:45 »
Is het niet mooier om wat Duits materieel neer te zetten ipv Engels?  ::)

Ik baseer mij op de Nene Valley Railway gebruik makend van het ELAP.

De Nene Valley Railway herbergt naast Engels materieel ook veel Europees Materieel. Tussen Wildau en Hosven draai ik dit om en rijdt er dus ook Engels materieel op dit stukje. Gebaseerd op de Duitse en Nederlandse "Toelatingseisen" rijdt Engels museum materieel alleen maar tussen Hosven en Wildau. Stoomritten elders op de Koblitzer Bergland Route blijft wel voorbehouden aan het Duits of Nederlands Materieel.

De Class 43 is trouwens een Statisch object en niet te rijden en staat er als visitors attraction op een stukje spoor dat niet is aangesloten. In de loods staat een collectie van diverse materieelsoorten die elders uit Europa komen. De hoofdtractie blijft echter wel stoom. Het gehele stoomdepot is niet meer te vergelijken met de originele lokatie van de Koblitzer Bergland Route.

Overigens hier wat screens van hoe het ook kan op een museumlijn naar het voorbeeld van de Nene Valley Railway.

« Last Edit: Wednesday 18 July, 2018, 04:25:05 by rcdevisser »
"Steam is all what IP".
Rij je met stoom? kijk dan eens hier:
www.steamtrainsunlimited.com en/of www.steamtrainsunlimited.net en/of www.facebook.com/steamtrainsunlimited.
-------------------------------------------------
Ronald de Visser
SEO en grondlegger van: Steamtrains Unlimited
Lid van: SSN

130 posts
« Reply #32 on: Wednesday 18 July, 2018, 04:16:07 »
Hier even nog wat smaakmakers van de route:
« Last Edit: Wednesday 18 July, 2018, 04:21:42 by rcdevisser »

130 posts
Re:  Zuid Limburg / Koblitzer Bergland
« Reply #33 on: Thursday 19 July, 2018, 02:49:38 »
Jij houd van perfectie is uit je berichten op te maken, maar dit kan echt niet wat een knipsel van plaatje 2 laat zien! ???

Bedoel je het trappetje naast Class 43 of het puntstuk van het wissel?

In 't laatste geval moet je bij de makers van TS20xx zijn.
Waarom het puntstuk zo is, is mij ook een raadsel. Verschil in hoogte kan nog wel eens de oorzaak zijn dat het puntstuk zo wordt neergelegd. Het komt meer voor op de route. Voor het Museum Stoom Depot gebruik ik "SAD DE Local Rusty" met "SAD Special Track Rules" ik weet niet of de trackrules dit veroorzaken.

Ik ben daarna voorlopig nog niet klaar met het omsmeden van deze route.
Er moet nog veel gebeuren om alles correct te krijgen.
Helemaal 100% lukt niet, dat is zeker

130 posts
« Reply #34 on: Friday 20 July, 2018, 00:59:44 »
Even een buurtgoederentrein zoals deze over de IJzeren Rijn reed en dus ook in Limburg voorkwam.

De IJzeren Rijn liep vanaf Antwerpen via Mol, Budel, Weert en Roermond naar Mönchen-Gladbach.

Het materieel bestond veelal uit een DB Lok van de V160 Familie met een gemengde goederentrein.