Zuid Limburg / Koblitzer Bergland

SEO en grondlegger: Steamtrains Unlimited.
130 posts
Zuid Limburg / Koblitzer Bergland
« on: Sunday 17 June, 2018, 10:07:02 »
Al geruime tijd ben ik bezig om de route tussen Koblitz Hbf - Wildau - Hosven om te zetten naar het voorbeeld in Zuid Limburg. De lijn leent zich er uitstekend voor maar blijft een fictieve route.  De route wordt later via Steamtrains Unlimited ter download aangeboden.

Wat je nodig heb is:
de Koblitzer Bergland Route versie 3.0.
Isle of Wight
Ruhr Sieg line
ECML standaard versie
Alles van CoHa en Wilbur Graphics.
UKtrainsim Freeware Packs
Alle freeware van ChrisTrains
Alle freeware die hier op TreinPunt en op Rail-Sim te vinden is.
Eigenlijk is het onontbeerlijk om freeware routes goed te laten functioneren om alle freeware die waar dan ook te vinden geïnstalleerd is te hebben.

Materieel: (optioneel)
NS200-300
NS500-600
NS2200-2300
NS2400-2500
Plan E en energiewagen
Köf Koblitz Werk
Wadlopers kunnen eventueel maar hebben niet in Zuid Limburg gereden.
standard goederenwagens uit die tijd

DB:
Silberlinge 70'er jaren
Br220
Br218 RailTraction MET Repaints oud rood en turkois/beige.
V100 (Br211-212)

Fictief:
Class 47 in NS livery
Class 33 in NS livery

Kenmerken van de verbouwde route:
  • Tijdsperiode 1977 - 1983
  • Verwijderen Bovenleiding
  • NS seinen: Kbw-SRdfA Standaard lichseinen met groene lamp in midden.
  • NS seinen: SRdfA-StME over het algemeen de USA wissalaars.
  • NS seinen: StMEw-Wd Armseinen. Pneumatisch
  • NS seinen: WDw-Hsv Armseinen. Mechanisch
  • BR seinen: twee Upper Quadrants bij het Britse Museum dorp.
  • Rijtuigloods ergens langs de HWSM.
  • Lijnwerkplaats voor het materieel op deze lijn.
  • Het opnieuw inleggen van "verwijderde" sporen.
  • Intensivering en uitbreiding van industrie- en raccordementsaansluitingen.
  • Museum Stoom depot Wildau.
  • Brits museumdorp langs de Hosven - WIldau Museum Spoorlijn.
  • Implementatie van Nederlandse Scenery
  • intensivering van begroeiÏng
  • Uitbreiding van het aantal portals

Vanaf Koblitz Hbf en Koblitz West gaan we de brug over de rivier over. De river markeert de grens tussen Nederland en Duitsland. De DB kan tot Koblitz West electrisch rijden en vanaf Koblitz West alleen nog maar diesel. Rudolf Bach heeft alle sporen terug. Sint Rudolf heeft de sporen naar het industriegebied in dienst. en zijn de sporen terug geplaatst. Rudolf Wood is uitgebreid met een aantal sporen en omloopsporen. De vervallen overweg is opnieuw in dienst gesteld. Marienbaum is omgedoopt tot Sint Maria Eik. Net naast het station staat een kappelletje met een eikenboom ervoor.  Dit station is volledig aangepast en zijn er sporen bijgelegd die de fabriek naast en ten noorden van het station bedienen. Ook zijn hier een wachtspoor en omloopspoor toegevoegd om de goederen van en voor de fabriek te kunnen herbergen. Het openbare laadperron is actief en zijn er sporen bijgelegd om de fabriek links gelegen te bedienen.

Verder gaan we vanaf hier over op armseinen en dat zal niet stoppen tot in Hosven. 
Langs de museumlijn ligt een nieuw dorp dat er niet was dat is een Brits museumdorp met Britse huizen. Twee seinen bij het station en een Transport Museum. Hierdoor creëer je de mogelijkheid om ook Engels materieel in te zetten dat o.a. in het European Asset Pack voorkomt zoals een Black 5 met drie Southern Mk1 coaches. Het hebben en exploiteren van Brits en Europees museummaterieel door elkaar heen is niet ongewoon. De Nene Valley Railway is hier een goed voorbeeld van. Daar zie je een Britse Class 2MT met een stam Belgische K1A's aan de haak het station binnenkomen.

Ik heb nog geen directe naam voor deze lijn omdat deze slechts een ombouw van een route betreft.

Verder heb ik nodig en ik zoek mensen om mij hierin te helpen;

Een repaint van Class 47 Geel/Grijs in NS livery MET NS logo en nummeraanpassing in Serie 4700 en modificatie van de koplampen naar A frontsein opstelling. Het idee is ontleent aan de NS1500 die werd overgenomen van de BR en in NS stijl op de baan kwam en ervan uitgaande dat er voor deze route drie x class 47 nodig zijn, dus de 4701, 4702 en 4703. Class 47 bestaat in Dutch livery maar is verder volgens de BR ingericht voor Departemental transportation.

Een repaint van BR Class 33 maar naar het voorgaande concept van Class 47. met A frontseinen. Hiervan 5 loks in de serie: 3301-3305

Ik heb Marc D. de vraag gestuurd voor het toch uitbrengen van Plan X en Plan U en vooral Plan X  is hier echt wel noodzakelijk. Zuid Limburg in die tijd zonder Plan X (Blauwe Engel) is echt ondenkbaar.

Al met al een enorme onderneming, maar erg leuk. ondanks mijn eerdere poging anderhalf jaar geleden waarbij de route crashte. Hieronder een aantal screenshots van nu.
« Last Edit: Sunday 17 June, 2018, 10:46:36 by rcdevisser »
"Steam is all what IP".
Rij je met stoom? kijk dan eens hier:
www.steamtrainsunlimited.com en/of www.steamtrainsunlimited.net en/of www.facebook.com/steamtrainsunlimited.
-------------------------------------------------
Ronald de Visser
SEO en grondlegger van: Steamtrains Unlimited
Lid van: SSN

**
TreinPunt.NL Vriend
109 posts
Re: Zuid Limburg / Koblitzer Bergland
« Reply #1 on: Sunday 17 June, 2018, 11:44:55 »
Ziet er mooi uit. Succes met het voltooien van deze route.

148 posts
« Reply #2 on: Sunday 17 June, 2018, 14:32:29 »
Mooie plaatsjes.
Heel veel succes met het bouwen verder.

(lid) MSTS/RW team
1.048 posts
« Reply #3 on: Sunday 17 June, 2018, 15:56:39 »
Ha eindelijk iets richting Zuid Limburg. Ook al is her fictief. Geen punt. We kijken geduldig uit naar je resultaten als je die tenminste met ons wilt delen :) ;) 

Bij nader inzien lijkt dit op "landje pik" uhhh route .....
« Last Edit: Sunday 01 July, 2018, 16:48:46 by treintje »

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het altijd windstil,
maar op onze website of facebook 'waait' het altijd!

130 posts
« Reply #4 on: Sunday 17 June, 2018, 16:52:37 »
Een van de bijzondere punten is de opzet van "Wildowshire". Dit Englese Museumdorp herbergt alle Britse kenmerken zoals Engeland eruitziet. Na het verlaten van Wildau is het ongeveer twee kilometer rijden richting Hosven. HIeronder nog een paar screens van "Wildowshire"

(lid) MSTS/RW team
1.048 posts
« Reply #5 on: Sunday 17 June, 2018, 16:55:42 »
Ziet er heel mooi uit. Maar als ik jou was zou ik eerst toestemming vragen. Krijg je die niet, wat heel goed zou kunnen, dan kan je deze route nooit uitbrengen.
« Last Edit: Sunday 01 July, 2018, 16:46:55 by treintje »

3.131 posts
« Reply #6 on: Tuesday 19 June, 2018, 18:22:15 »
Is dit niet het verbouwen van een bestaande route van SAD???

Hangt wat rond op dit forum.
139 posts
« Reply #7 on: Tuesday 19 June, 2018, 19:56:39 »
Wow, echt mooi en orgineel!  :D
Wel één dingetje, zou je niet eerst toestemming vragen aan SAD?
Soms stream ik wel eens. Wees vrij om te kijken als ik live ben!

**
TreinPunt.NL Vriend
De trein!!
1.719 posts
« Reply #8 on: Tuesday 19 June, 2018, 23:59:44 »
In principe is hiervoor geen toestemming nodig, zolang je maar geen originele bestanden van de route meegeeft. Mocht je de route willen releasen, dan zul je dus alle originele bestanden eruit moeten slopen of zodanig onbruikbaar moeten maken dat als de gebruiker de route download, je er niks aan hebt. In samenspraak met SAD is dat vast te regelen. ;)
Volg me op mijn Twitch Kanaal en abonneer je op mijn YouTube kanaal!

130 posts
« Reply #9 on: Wednesday 20 June, 2018, 01:40:45 »
Zonder de originele route doet ie het niet, maar er zijn meerdere payware routes nodig om deze route draaiende te krijgen vanwege kritieke assets. Enkele kritieke routes die nodig zijn, zijn o.a: Isle of Wight, Doncaster Works, ECML,  UKTS Freeware Packs, DPSim Freeware assets, Wilbur Graphics (voor de armseinen), CoHa (voor de lichtseinen en overwegen),  West Lines of Scotland, Ruhr-Sieg Lijn. Romantic Railroads Br03 en nog meer

Naast de noodzakelijke NL/NS freeware die de meeste van ons allemaal wel geïnstalleerd hebben ook freeware van rail-sim.de, railsim-fr, tremsim,es, UKTrainsim. Railworks America, Railworks Austria. Maar ik maak er ook een lijst van wat nodig is om deze route in deze uitvoering zichtbaar the krijgen.

Hieronder wat screenshots van Marienthal dat een complete metamorfose heeft ondergaan. Eerst werk ik in ieder geval de route af. Het vorderd gestaagd. Omdat ik momenteel thuis zit vanwege een gezondheidsprobleem werk ik er elke dag aan.  Marienthal (Mariadaal)  is in grote lijnen klaar en vrijwel onherkenbaar met het originele station.  Zoek de verschillen:
« Last Edit: Wednesday 20 June, 2018, 02:13:09 by rcdevisser »

25 posts
« Reply #10 on: Wednesday 20 June, 2018, 12:06:15 »
Ten eerste wil ik wel even zeggen dat het een leuk project is en wat ik zover zie ziet het er ook mooi uit. Maar hou er inderdaad wel rekening mee dat als je het online ter beschikking wil stellen je dat waarschijnlijk niet zomaar kan doen zoals Koplopermau al zei. Natuurlijk doet die het niet zonder het origineel. En dat er onderdelen zijn gebruikt uit andere routes is wat anders dan een complete route op zichzelf om te bouwen. Je kan nog wel zoveel aan de stations en omgeving veranderen maar in grote lijnen zul je waarschijnlijk kunnen blijven zien wat het origineel was. En zoals Koplopermau al zei mag dat (meestal) niet zomaar zonder toestemming. Aangezien ik de route ook heb heb ik het maar voor je opgezocht en het staat in de licence agreement:

NO TRANSFER, MODIFICATION, OR REPRODUCTION.  You may not rent, lease, sell, assign, loan, or otherwise transfer the Product.  You may not transfer or assign the rights and obligations set forth in this Agreement without Licensor's written consent.  You may not remove or destroy any copyright notices or other proprietary markings.  You may not modify or adapt the Product, merge the Product into another program, or create derivative works based on the Product.  You may not reproduce or distribute the Product without Licensor's written authorization.

Dat je het voor jezelf doet is geen probleem. Maar zodra je het online aan anderen wil aanbieden zul je toch eerst toestemming moeten vragen aan de maker  ::)
« Last Edit: Wednesday 20 June, 2018, 12:12:29 by Machinist Mike »

130 posts
« Reply #11 on: Wednesday 20 June, 2018, 15:47:08 »
De bedoeling is inderdaad na toestemming de route ZONDER assets aan te bieden na toestemming van de ontwikkelaar. De route zal dan beschikbaar komen via eigen website en via TreinPunt.

Dhr. S. Derks heeft er lang aan gewerkt en hem komt dan ook toe wat hem toebehoord. Zo is het belangrijk dat de originele Koblitzer Bergland Route v3.0 wordt gekocht die de basis vormt voor de "vernederlansing" van deze route.

Om te bereiken wat voor ogen staat om te streven naar een "Zuid Limburg"-achtige route leent deze route zich uitstekend. Ik blijf doorbouwen aan deze route maar zal pas na toestemming van Dhr. S. Derks worden aangeboden.

Daarnaast overweeg ik de Miljoenenlijn na te bouwen voor zover dat mogelijk is inclusief de lijn via Schin op Geul - Klimmen-Ransdaal - Heerlen. Als de toestemming niet wordt gegeven voor release, dan start ik met de bouw van de originele Miljoenenlijn zoals deze was eind 70'er jaren. Dan zal de ontwikkeling van deze route veel langer duren dan nu 't geval is.
« Last Edit: Wednesday 20 June, 2018, 15:53:50 by rcdevisser »

130 posts
« Reply #12 on: Tuesday 26 June, 2018, 22:41:55 »
Hierbij wat nieuwe screenshots. Er is een klein stukje Hoge Veluwe ingebouwd met ven/poel en al. De aanpassing van de vegetatie geeft het gevoel dat je inderdaad ergens op de Veluwe bent.
Bij het verlaten van Sint Maria EIk (Marienbaum) richting Wildau zijn er nu twee verschillende poelen "gegraven". De afwisseling van diverse textures wet soil, mud, zandsoorten en de toepassing van de veschillende bosgronden met hoog gras en riet geeft een "zwoel" gezicht. Door zandvlakten in te bouwen versterkt dit het Veluwe gevoel.

130 posts
« Reply #13 on: Tuesday 26 June, 2018, 22:45:16 »
Op de valreep vandaag eindelijk de Br 218-400 aangeschaft van Railtraction dat de mogelijkheid geeft ook de repaints van Rail-Sim te installeren en eindelijk weer een stukje NS/DB historie op deze route alhoewel de treinstam niet in Zuid Limburg gereden heeft maar in het Noorden tot het moment dat de locs terug moesten door het ontbreken van ATB. In het zuiden kwam de V160 voornamelijk in inzet voor goederentreinen. De Oud Rode kleur vindt ik persoonlijk nog steeds de mooiste kleur die deze lok gekend heeft.
« Last Edit: Tuesday 26 June, 2018, 22:49:39 by rcdevisser »

Sjef61 (maker LUA scripts en assets) lid MSTS/RW
213 posts
« Reply #14 on: Tuesday 26 June, 2018, 23:23:04 »
Ik hoop dat je toestemming krijgt.
Volgens mij wordt het een hele mooie route.
 :)
Het is een van de mooiste vergoedingen van het leven, dat niemand oprecht een ander kan helpen zonder zichzelf te helpen.

Ralph Waldo Emmerson

Gewoon een forumgebruiker.
97 posts
« Reply #15 on: Wednesday 27 June, 2018, 11:36:50 »
De bedoeling is inderdaad na toestemming de route ZONDER assets aan te bieden na toestemming van de ontwikkelaar. De route zal dan beschikbaar komen via eigen website en via TreinPunt.

Dhr. S. Derks heeft er lang aan gewerkt en hem komt dan ook toe wat hem toebehoord. Zo is het belangrijk dat de originele Koblitzer Bergland Route v3.0 wordt gekocht die de basis vormt voor de "vernederlansing" van deze route.

Correct me if I'm wrong, maar zijn er niet ook best wat assets in IKB3 die uit het "Freeware Pack" van SAD komen, oftewel uit de freeware Altenburg-Wildau v3 route? Waarschijnlijk heb je dan niet alles, maar dat weet ik niet. Het stuk Koeblitz - Wildau zit namelijk ook in de Freeware variant.

Ik probeer je overigens niet te ontmoedigen, het ziet er leuk uit! :)
m.v.g.,
Pjottr A.K.A Wouter van Nijnatten

130 posts
« Reply #16 on: Wednesday 27 June, 2018, 18:21:17 »
Daar heb je wel een punt dat ik niet weet. Ik gebruik de payware versie omdat anders Hosven er niet bij zit. Gezien de omvang en het feit dat ik GEEN assets aanbiedt denk ik dat release geen probleem moet opleveren. Daarmee wordt echter wel vooruitgezet dat men de Koblitzer Bergland Route in bezit moet hebben.

Er is overigens meer Payware mee gemoeid om de route werkend te krijgen. Zo moet men ook de Ruhr-Sieg line, ECML en Isle of Wight in bezit hebben. Het is raadzaam alle freeware geinstalleerd te hebben staan van TreinPunt, UKTS Freeware Packs, CoHa, Wilbur Graphics, Rail-sim.de, railsim-fr.com, Trensim.es. DPsim. Railworks Austria en scenery van Railworks America.

Ik ga echter wel door met de voltooiïng van de route. Er zijn nog heel wat zaken die moeten plaatsvinden.

2.267 posts
« Reply #17 on: Wednesday 27 June, 2018, 19:15:54 »
Ik kan het mis hebben, maar ik denk dat er op de huidige beschreven manier niet veel belangstelling zal bestaan voor deze route. Er is veel te veel aan Pay- en Freeware nodig. Dat is met de huidig beschikbare routes al vaak een probleem, maar voor een zeer speciale fictieve route zal men met die eisen niet warm lopen.  ;)

130 posts
« Reply #18 on: Sunday 01 July, 2018, 14:00:49 »
Ik kan het mis hebben, maar ik denk dat er op de huidige beschreven manier niet veel belangstelling zal bestaan voor deze route. Er is veel te veel aan Pay- en Freeware nodig. Dat is met de huidig beschikbare routes al vaak een probleem, maar voor een zeer speciale fictieve route zal men met die eisen niet warm lopen.  ;)

Het aantal payware route valt echt wel mee. Ik heb ook met de scenario's die ik maak 1 belangrijk aspect voor ogen: "Detail en Realiteit. Als ik kijk naar diverse NL routes die gewoon recht toe recht aan zijn afgewerkt dan kun je er zeker van zijn dat ik die route niet heb. Het moet goed zijn, natuurgetrouw en realistisch. Er zijn veel NL freeware routes waar zeer veel aan tekort komt ondanks het feit dat de bouwer hier veel aandacht aan besteed heeft. Bij sommige NL routes heb ik het gevoel dat het een modelbaan is met Märklin C of M-Rails.
Alleen al de bedding is veel te strak en rechtlijnig de ondergrond is (te) groen en niet aangepast naar de bedding terwijl de route niet meer als Beta wordt aangeboden.
De Vegetatie is veel te veel in patroon gekopieerd en als een rechte lijn neergezet waarin veelal hetzelfde model vegetatie is te zien op een monotome manier.

Ik ga ervan uit dat wanneer iemand echt een route wil hebben je er dan ook echt voor gaat om de assets te willen hebben. 80% van deze route bestaat uit freeware assets en standaard assets die bij de default route worden meegeleverd. Er zijn maar extra 4 payware routes nodig die niet de nieuwste meer zijn. Dus de kosten zal het niet meer zijn want deze zijn goedkoop te krijgen. Een echte liefhebber heeft de meeste routes en assets al geïnstalleerd staan en ook de meeste assets die je doorgaans toch ook nodig heb voor NL routes.
Ik streef naar een zeer hoge level of reality zowel in route's als in scenario's.

SAD en andere nieuwe DB routes zoals Konstanz-Villingen doorbreken dit patroon grotendeels waar ik radicaal achter staan, dat wil ik alvast in de NL versie die ik opzet terug laten komen en laten spreken alsof je er middenin zit.

Sjef61 (maker LUA scripts en assets) lid MSTS/RW
213 posts
« Reply #19 on: Sunday 01 July, 2018, 15:22:23 »
Dit is jou mening en van een paar andere bouwers misschien, maar die mening deel ik iedergeval niet.
Veel "amateur" route bouwers maken mooiere banen dan de professionele payware bouwers.
Verder hoeft niet  alles 100 procent natuurgetrouw te zijn.
Soms ontkom je er ook niet aan met TS om de baan berijdbaar te houden.

Verder is het geen wedstrijd wie de mooiste maakt, maar gaat het om het plezier van het bouwen en rijden. Het resultaat van deze  enthousiaste bouwers  is te zien in de vele mooie plaatjes die ik regelmatig  spot in diverse topics.

Sjef61.

130 posts
« Reply #20 on: Sunday 01 July, 2018, 18:07:20 »
Het valt mij wel altijd op dat bouwers die freeware bouwen wel altijd hun ziel en zaligheid erin leggen en ik ben hierin ook geen uitzondering. Het is wel iets dat ik inderdaad met jou deel Sjef. Daar kunnen payware bouwers her en der nog wel wat van leren. Er zijn idd. voorbeelden waarin freeware routes beter zijn dan payware routes. Een van die voorbeelden is o.a: de West Somerset Railway.

Ik vindt beide leuk bouwen en scenario's schrijven. Ontbreekt mij echter alleen het bouwen van materieel.

Maar aan de andere zijde ben ik wel op dit gebied (te) kritisch.
Dat komt waarschijnlijk omdat ik een grafische opleiding heb gehad dus details zijn belangrijk en iets waar ik kritisch naar kijk.

**
Route creator
Krammerdijks Deltaland
400 posts
« Reply #21 on: Sunday 01 July, 2018, 19:42:18 »
Als ik kijk naar diverse NL routes die gewoon recht toe recht aan zijn afgewerkt dan kun je er zeker van zijn dat ik die route niet heb. Het moet goed zijn, natuurgetrouw en realistisch. Er zijn veel NL freeware routes waar zeer veel aan tekort komt ondanks het feit dat de bouwer hier veel aandacht aan besteed heeft. Bij sommige NL routes heb ik het gevoel dat het een modelbaan is met Märklin C of M-Rails.
Ik verbaas me er oprecht over dat je hier afgeeft op diverse NL routes terwijl ik nergens een bericht in een routetopic met feedback van jouw hand heb gezien   :o
(Mocht je dit wel gedaan hebben via PM o.i.d.; oprechte excuses voor mijn bericht)

Bij deze wil ik je als routebouwer dan ook vriendelijk verzoeken om - als je mijn route onrealistich of tekort vind komen - een reactie in mijn routetopic of PM met feedback achter te laten. Zomaar wat moddergooien kan iedereen en kunnen we als routebouwers niks mee; het geven van nuttige feedback is een stuk lastiger maar kunnen we dan ook veel meer mee  :P
« Last Edit: Sunday 01 July, 2018, 19:46:03 by MarkA »

867 posts
« Reply #22 on: Sunday 01 July, 2018, 23:08:58 »
Volgensmij is er een groepje op Rail-sim.de ook bezig om de route Koeblitzer Bergland te verbouwen naar een bepaald thema net als rcdevisser.  ;) (https://rail-sim.de/forum/index.php/Thread/28492-Privat-Im-K%C3%B6blitzer-Bergland-der-Bundesbahnzeit/?action=firstNew&s=69d0cdca21c57387273778a873737f0d05d6400f)

Het ziet er iig leuk uit rcdevisser, succes!
« Last Edit: Monday 02 July, 2018, 00:12:39 by TheLaRiche »

(lid) MSTS/RW team
1.048 posts
« Reply #23 on: Monday 02 July, 2018, 10:57:47 »
Ik verbaas me er oprecht over dat je hier afgeeft op diverse NL routes terwijl ik nergens een bericht in een routetopic met feedback van jouw hand heb gezien   :o
(Mocht je dit wel gedaan hebben via PM o.i.d.; oprechte excuses voor mijn bericht)

Bij deze wil ik je als routebouwer dan ook vriendelijk verzoeken om - als je mijn route onrealistich of tekort vind komen - een reactie in mijn routetopic of PM met feedback achter te laten. Zomaar wat moddergooien kan iedereen en kunnen we als routebouwers niks mee; het geven van nuttige feedback is een stuk lastiger maar kunnen we dan ook veel meer mee  :P
Ach MarkA, modder gooien gebeurt hier, op TP, steeds vaker. Ook ons team is hier vaak de dupe van; met name Sjef61.
Wij, en misschien ook anderen, zouden graag willen dat dit voor eens en altijd uitgebannen wordt. Verbeter de wereld en begin bij jezelf.  Heb respect voor elkaars werk. Op deze manier zou TP wel eens leden kunnen gaan verliezen :-[ 
« Last Edit: Monday 02 July, 2018, 12:59:26 by rjz222 »

130 posts
« Reply #24 on: Monday 02 July, 2018, 16:52:56 »
Als ik kijk naar diverse NL routes die gewoon recht toe recht aan zijn afgewerkt dan kun je er zeker van zijn dat ik die route niet heb. Het moet goed zijn, natuurgetrouw en realistisch. Er zijn veel NL freeware routes waar zeer veel aan tekort komt ondanks het feit dat de bouwer hier veel aandacht aan besteed heeft. Bij sommige NL routes heb ik het gevoel dat het een modelbaan is met Märklin C of M-Rails.

Ik heb niet de intentie om met modder te gooien, maar heb alleen maar mijn POV ten aanzien van de afwerking van sommige routes meegedeeld. Relatief gezien heb ik maar een paar routes geïnstalleerd staan die binnen mijn perspectief passen. Ik weet niet zo uit mijn hoofd welke route bij wie hoort. Vanuit het oogpunt van Beta routes is dit een ander verhaal omdat deze nog niet helemaal klaar zijn, maar wel bruikbaar.

:)

5.071 posts
« Reply #25 on: Monday 02 July, 2018, 17:39:09 »

..........

Ik ga ervan uit dat wanneer iemand echt een route wil hebben je er dan ook echt voor gaat om de assets te willen hebben. 80% van deze route bestaat uit freeware assets en standaard assets die bij de default route worden meegeleverd. Er zijn maar extra 4 payware routes nodig die niet de nieuwste meer zijn. Dus de kosten zal het niet meer zijn want deze zijn goedkoop te krijgen. Een echte liefhebber heeft de meeste routes en assets al geïnstalleerd staan en ook de meeste assets die je doorgaans toch ook nodig heb voor NL routes.
Ik streef naar een zeer hoge level of reality zowel in route's als in scenario's.

SAD en andere nieuwe DB routes zoals Konstanz-Villingen doorbreken dit patroon grotendeels waar ik radicaal achter staan, dat wil ik alvast in de NL versie die ik opzet terug laten komen en laten spreken alsof je er middenin zit.
De beste oplossing is dingen alleen voor jezelf te bouwen en niets te laten zien. Iets waar ik al heel lang naar overgestapt ben.

En ieder heeft zo zijn eigen smaak qua route. Deze ombouw heeft toevallig veel payware nodig, de andere lijkt een marklin baan, weer een andere is slordig afgewerkt maar heeft heel veel kwantiteit. De volgende route gebruikt te veel geheugen. Weer een ander blijft eeuwig beta. En ga zo maar door met zeuren.

Rcvisser zegt enkel dat hij niet alle fictieve routes installeert omdat hij de bouwstijl, thema niet mooi vindt en gelijk wordt dat bestempeld als modder gooien....

Dit is overigens een van de fictieve routes waar ik wel naar uitkijk. Het thema en de bouwstijl vind ik geweldig.

130 posts
« Reply #26 on: Monday 02 July, 2018, 20:11:06 »
Volgensmij is er een groepje op Rail-sim.de ook bezig om de route Koeblitzer Bergland te verbouwen naar een bepaald thema net als rcdevisser.  ;) (https://rail-sim.de/forum/index.php/Thread/28492-Privat-Im-K%C3%B6blitzer-Bergland-der-Bundesbahnzeit/?action=firstNew&s=69d0cdca21c57387273778a873737f0d05d6400f)

Het ziet er iig leuk uit rcdevisser, succes!

Ik heb het thema van de Duitse ombouw gezien en ik moet zeggen dat dit mij ook wel aanspreekt. Ze hebben de route teruggezet naar DB model waar alle sporen in dienst zouden zijn. De railbus past uitstekend in de route.Zo ook de V36 en de Silberlinge. Ik mis nog stoom uit die tijd erin, maar de route ombouw mag er zijn.

130 posts
« Reply #27 on: Sunday 08 July, 2018, 14:02:59 »
De bouw gaat gestadig voort, hierbij wat nieuwe screens. Zo is een legerkamp gekomen bij Mariadaal. De St. Rudolf Brouwerij bij Mariaklooster (Nieuwe naam bedevaartsoord) is aan het spoor aangesloten. Het Museum Stoom Depot is voorzien van divers materieel.

Wanneer de release zal zijn hangt af van toestemming van SAD en de volledige afwerking van de NL versie. Na toestemming is de route alleen te downloaden via mijn webisite. Steamtrains Unlimited en zonodig via Treinpunt.nl

« Last Edit: Sunday 08 July, 2018, 14:16:37 by rcdevisser »

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #28 on: Sunday 08 July, 2018, 14:38:14 »
Jij houd van perfectie is uit je berichten op te maken, maar dit kan echt niet wat een knipsel van plaatje 2 laat zien! ???

Groeten trainsxp

TreinPunt.NL Administrator
6.260 posts
« Reply #29 on: Sunday 08 July, 2018, 14:46:53 »
Fraaie plaatjes!
"De moeilijkheid is niet om geld te verdienen, maar om het te verdienen met iets wat de moeite waard is om je leven aan te wijden."