Welke routes wilt de community naar TS hebben?

Route Bouwer Groningen - Leeuwarden
22 posts
Welke routes wilt de community naar TS hebben?
« on: Wednesday 17 October, 2018, 17:59:42 »
Hallo Allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het denken om in mijn vrije tijd te gaan werken aan een realistische route.
Ik volg deze site al een ruime tijd en zag dat er nog veel routes in aanbouw zijn.

Om er zeker van te zijn dat ik geen dubbele route ga maken wil ik jullie vragen welke routes jullie graag in Train Simulator zouden willen zien, die nog niet in ontwikkeling zijn.
Ik zat zelf te denken om de route Eindhoven - Venlo te maken aangezien ik zelf in Venlo woon en ik dagelijks op dit traject reis.

Graag zou ik van jullie willen horen wat jullie hiervan vinden

Mariodelta

Mariodelta

67 posts
Re: Welke routes wilt de community naar TS hebben?
« Reply #1 on: Wednesday 17 October, 2018, 18:08:44 »
Misschien Groningen - Leeuwarden ?

**
TreinPunt.NL Vriend
109 posts
« Reply #2 on: Wednesday 17 October, 2018, 18:19:21 »
Groningen - Leeuwarden

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #3 on: Wednesday 17 October, 2018, 18:29:16 »
Nja de route Venlo - Roermond is november 2016 aangekondigd en het laatste bericht dateert van november 2017.
We zijn nu alweer bijna een jaar verder dus of daar nog aan gewerkt word?, 'k zou het niet weten.
Kortom over hetzelfde traject gesproken .... ;).

Groeten trainsxp

22 posts
« Reply #4 on: Wednesday 17 October, 2018, 18:44:25 »
Nja de route Venlo - Roermond is november 2016 aangekondigd en het laatste bericht dateert van november 2017.
We zijn nu alweer bijna een jaar verder dus of daar nog aan gewerkt word?, 'k zou het niet weten.
Klopt dat is alweer een jaar geleden sinds het laatste bericht, daarom heeft het voor mij geen zin om daar aan te beginnen want wie weet pakt hij het project wel weer op

**
Asset developer
Objectenbouwer
1.789 posts
« Reply #5 on: Wednesday 17 October, 2018, 18:51:16 »
Groningen - Leeuwarden

49 posts
« Reply #6 on: Wednesday 17 October, 2018, 18:57:45 »
Hertogenbosch - maastricht

**
TreinPunt.NL Vriend
594 posts
« Reply #7 on: Wednesday 17 October, 2018, 19:34:52 »
Eindhoven-Venlo

126 posts
« Reply #8 on: Wednesday 17 October, 2018, 19:43:18 »
Groningen -Leeuwarden

of

Groningen - Leer

22 posts
« Reply #9 on: Wednesday 17 October, 2018, 20:01:52 »
Zo te lezen is er duidelijk behoefte aan een route in Friesland.

Dit betekent dat ik in mijn vrije tijd ga beginnen aan de route Groningen - Leeuwarden
Mocht er ooit nog ruimte zijn voor uitbreiding dan zal ik waarschijnlijk gaan uitbreiden richting Leer.

De voortgang van de route zal voorlopig gepost worden in het topic voor nieuwe routebouwers, zodra er een aantal kilometers aan spoor en scenery liggen zal ik een nieuw topic maken speciaal voor deze route.

Feedback wordt altijd gewaardeerd.

Mariodelta

197 posts
« Reply #10 on: Wednesday 17 October, 2018, 22:40:52 »
Leuk dat je deze route gaat maken en heel veel suc6!

**
Asset developer
Objectenbouwer
1.789 posts
« Reply #11 on: Thursday 18 October, 2018, 04:20:46 »

Dit betekent dat ik in mijn vrije tijd ga beginnen aan de route Groningen - Leeuwarden
Mocht er ooit nog ruimte zijn voor uitbreiding dan zal ik waarschijnlijk gaan uitbreiden richting Leer.

De voortgang van de route zal voorlopig gepost worden in het topic voor nieuwe routebouwers, zodra er een aantal kilometers aan spoor en scenery liggen zal ik een nieuw topic maken speciaal voor deze route.

Mariodelta
Of niet , maar meer behoefte aan een route in Groningen 8) :P

14 posts
« Reply #12 on: Thursday 18 October, 2018, 09:30:29 »

Mariodelta
Of niet , maar meer behoefte aan een route in Groningen 8) :P

Niks Groningen ;)
Fryslân Boppe!

Maar leuk dat je begint met deze route en ik kijk er naar uit om het resultaat te bewonderen.

112 posts
« Reply #13 on: Thursday 18 October, 2018, 11:17:33 »
heel erg leuk. ik ben benieuwd hoe het er uit gaat zien. helaas een beetje te laat met stemmen :-[, als het nog mag wil ik nog graag Apeldoorn-Dieren op het lijstje zetten. :)

**
TreinPunt.NL Vriend
1.280 posts
« Reply #14 on: Thursday 18 October, 2018, 11:56:12 »
@mariodelta

heel leuk dat je dit zo enthousiast oppikt , maar ga eerst maar eens kijken of het mogelijk is ,
en wat er allemaal bij komt kijken voor je tegen iedereen roept dat jij deze route wel even gaat maken.

ik heb geen idee van je skills als het om route bouwen gaat . Maar ik zou eerst maar eens spelen met de editor
en zien wanneer je de basis een beetje door hebt of je dan nog zin hebt om deze route te bouwen
dit komt zo vaak voor dat mensen roepen dat ze wel even een route maken.

realiteit bewijst toch vaak het tegendeel.
Maar zou het erg leuk vinden als je het natuurlijk doorzet en er ook echt een route uit zal komen.
maar neem rustig je tijd. en pas als je iets hebt en zelf ook genoeg vertrouwen hebt in je werk om door te gaan
dan pas zou ik de route aankondigen , wat laten zien en melden dat je die route maakt,.  voor dat je mensen blij maakt met een dode mus :D

Maar mocht je ook echt serieus zijn , dan wens ik je alvast veel succ6 met de bouw.

toon je waardeering met een donatie ! ( vrijblijvend ! ) : http://nl.dreamordonate.com/dromen/ts2016-zw-nl

640 posts
« Reply #15 on: Thursday 18 October, 2018, 12:02:54 »
@tobiasggg1699

Binnenkort word je op je wenken bediend, want bij HCC Trainsim komt deze route als het goed is nog dit jaar uit.
vr.gr
Ruud

202 posts
« Reply #16 on: Thursday 18 October, 2018, 12:48:00 »
Ik was zelf bezig aan Eindhoven-Helmond-Deurne, de stations zijn redelijk af alleen de scenery tussen de stations moet nog. Alleen heb ik er geen tijd meer voor om m verder af te maken.
Het leven is hard, maar een trein is harder...

866 posts
« Reply #17 on: Thursday 18 October, 2018, 12:48:36 »
heel erg leuk. ik ben benieuwd hoe het er uit gaat zien. helaas een beetje te laat met stemmen :-[, als het nog mag wil ik nog graag Apeldoorn-Dieren op het lijstje zetten. :)
De museumlijn? Die komt binnenkort uit als payware.

640 posts
« Reply #18 on: Thursday 18 October, 2018, 13:47:56 »
dat was om 12:02 u al gemeld dus TheLaRiche

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #19 on: Thursday 18 October, 2018, 13:53:08 »
Ik was zelf bezig aan Eindhoven-Helmond-Deurne, de stations zijn redelijk af alleen de scenery tussen de stations moet nog. Alleen heb ik er geen tijd meer voor om m verder af te maken.

Ja, en dat probeert leonhearth je (mariodelta) uit te leggen, het spoor is zo gedaan, en een paar stations plaatsen ook maar dan komt de rest van de scenery aan de beurt.
En velen lopen hier op vast met als argument bv. mijn werk, geen tijd, of heb nu een vriendin en vraagt om aandacht, en zo is er wel meer te bedenken. ;)

@Ruud,
Ach ja, dat heet in de volksmond "een dubbelpost". :-X
Moet er wel bij zeggen dat het om payware zou gaan wat jij er niet bij hebt vermeld.
En als dat erbij staat is dit voor sommigen een lelijk woord. ;D
« Last Edit: Thursday 18 October, 2018, 13:54:56 by trainsxp »

202 posts
« Reply #20 on: Thursday 18 October, 2018, 14:00:10 »

Ja, en dat probeert leonhearth je (mariodelta) uit te leggen, het spoor is zo gedaan, en een paar stations plaatsen ook maar dan komt de rest van de scenery aan de beurt.
En velen lopen hier op vast met als argument bv. mijn werk, geen tijd, of heb nu een vriendin en vraagt om aandacht, en zo is er wel meer te bedenken. ;)

Mwa, het is ook meer dat ik geen zin meer heb, ik heb de afgelopen periode nauwelijks een spel gespeeld. Komt dus ook doordat ik gamen steeds minder leuk ga vinden. Maar ik begrijp wat je bedoelt. Wat ik dan liever doe is inplv hele dag rond rijden in TS, ga ik in het echt die trajecten rijden (en ja je bestuurd de trein niet in real life  ::) ). Maar dat is wat ik op dit moment leuker vind.

**
Route creator
7.049 posts
« Reply #21 on: Thursday 18 October, 2018, 14:29:21 »
Natuurlijk Stan dat besef ik al te goed, als je jong bent komen er andere zaken op je pad die interessanter kunnen zijn en iets anders dan blijft liggen.
Zo heb ik een flinke digitale marklin modelbaan waar ik dag en nacht te vinden was, maar sinds de komst van toen Rail simulator (RS) er vanaf die tijd niets meer mee gedaan word en staat het platweg gezegd weg te rotten.
Afijn je kunt natuurliik ook zeggen van "ben een ervaring rijker" als er met bouwen word begonnen en je haakt vroeg of laat af. ;)

Maar wat ik (en leonhearth) er in het algemeen mee wilde zeggen is "bezint eer ge begint".

202 posts
« Reply #22 on: Thursday 18 October, 2018, 14:53:39 »
Ja das waar

112 posts
« Reply #23 on: Thursday 18 October, 2018, 16:34:02 »
Jippie  ;D ;D ;D dan wacht ik nog
Bedankt voor jullie reacties

3.130 posts
« Reply #24 on: Thursday 18 October, 2018, 18:02:30 »
HALLO ik ben nog niet geweest ;D
Denhaag CS naar Leiden Centraal?

2.267 posts
« Reply #25 on: Thursday 18 October, 2018, 19:00:14 »

Helaas ben je één van de vele enthousiast begonnen bouwers die afhaken om wat voor reden dan ook.  :-X

@mariodelta

heel leuk dat je dit zo enthousiast oppikt , maar ga eerst maar eens kijken of het mogelijk is ,
en wat er allemaal bij komt kijken voor je tegen iedereen roept dat jij deze route wel even gaat maken.

ik heb geen idee van je skills als het om route bouwen gaat . Maar ik zou eerst maar eens spelen met de editor
en zien wanneer je de basis een beetje door hebt of je dan nog zin hebt om deze route te bouwen
dit komt zo vaak voor dat mensen roepen dat ze wel even een route maken.

realiteit bewijst toch vaak het tegendeel.
Maar zou het erg leuk vinden als je het natuurlijk doorzet en er ook echt een route uit zal komen.
maar neem rustig je tijd. en pas als je iets hebt en zelf ook genoeg vertrouwen hebt in je werk om door te gaan
dan pas zou ik de route aankondigen , wat laten zien en melden dat je die route maakt,.  voor dat je mensen blij maakt met een dode mus :D

Maar mocht je ook echt serieus zijn , dan wens ik je alvast veel succ6 met de bouw.

HIer kan ik het helemaal mee eens zijn  ;)
« Last Edit: Thursday 18 October, 2018, 19:01:53 by Frison »

22 posts
« Reply #26 on: Thursday 18 October, 2018, 20:48:17 »
Hallo allemaal,

Bedankt voor de reactie's wat betreft het aankondigen van de route Groningen - Leeuwarden.
Ik ben het zeker met @leonhearth eens dat je een route niet zomaar even bouwt en daar ben ik mij van bewust.

Daarom ben ik eerst bezig met een aantal voorbereidingen, zoals de route verkennen (door middel van cabineritten te bekijken), handleidingen uitgebereid lezen, (youtube) tutorials bekijken, naar twitch stream's kijken hoe de mensen met ervaring bouwen. en natuurlijk zelf het een en andere proberen in de editor

Daarna ga ik beslissen of het technisch gezien haalbaar is om deze route te gaan bouwen, hierbij let ik op het aantal uren vrije tijd in de week en de ervaring die ik heb op gedaan door de voorbereidingsfase.

Als ik dit voldoende vindt dan ga ik een start proberen te maken aan deze route, er zal in het begin nog veel onduidelijk zijn maar dat wordt duidelijker na mate je steeds meer oefent met de editor.

Hierbij wil ik dan ook alvast mededelen dat ik onder voorbehoud ga beginnen aan deze route, mocht het om een of andere reden toch niet lukken dan zal ik dit hier ook mededelen.

Voortgang wat betreft de route zal gepost worden in het topic voor nieuwe route bouwers.

Als jullie verder nog vragen of opmerkingen hebben hoor ik het graag. Ook als jullie eventueel (oefen)opdrachten zouden willen geven om een inzicht te krijgen in mijn ervaring.

Ik hoop in ieder geval dat het mij gaat lukken om deze route werkelijkheid te maken.

Mario Delta

TreinPunt.NL Railsim Nieuwsredactie
Schrijft wel eens iets op het forum
1.417 posts
« Reply #27 on: Friday 19 October, 2018, 22:30:23 »
Of er gewerkt aan wordt weet ik wel... Of ik er behoefte aan heb om dit te delen weet ik ook. Die behoefte is er namelijk niet :-X (Overigens is dit niks persoonlijks, maar meer iets over de indruk die bepaalde berichten op mij hebben. Dit topic bewijst het voor mij weer ten dele. Ik zou toch graag willen verwijzen naar de eerste alinea van mijn 'aankondiging' (Voor eenieder waarbij begrijpend lezen een minder sterk punt is: Stel jezelf de vraag: Wat wordt hier aangekondigd? Je zal er achter komen dat het antwoord redelijk teleurstellend is) van de route Venlo - Roermond.)

Om toch nog iets toe te voegen: Kies voor jezelf, niet voor een ander, en laat je keuzes niet beslissen door een ander, vraag hen hoogstens om advies. ::)
« Last Edit: Friday 19 October, 2018, 23:33:21 by rubentreinfreak »

**
TreinPunt.NL Vriend
64 posts
« Reply #28 on: Thursday 01 November, 2018, 20:52:25 »
Ik dacht in januari ook oh dat doe ik wel effe hahahaha, komt toch wat meer bij kijken, veel tijd en geduld, voor al en hulp van mensen zo als Frison, andere bouwers kwa tips en gewoon pure ervaring, ik ben zelf gewoon begonnen en ben gaan de weg aan het leren, enige tip die ik je kan geven is de editor heeft nog al last van keuren dus save vaak, heb VEEL geduld, en wees niet bang voor advies te vragen, mijn ervaring hier is dat mensen hier op het form je graag helpen waar het kan, veel succes met bouwen! 8)