Venlo - Roermond

TreinPunt.NL Railsim Nieuwsredactie
Schrijft wel eens iets op het forum
1.398 posts
Re: Venlo - Roermond
« Reply #60 on: Friday 17 March, 2017, 19:59:08 »
Tijd voor een lading screens:

Een beetje uit de richting aan het raken, maar we zijn op het station van....

Ondertussen een bekend plekje aan het worden ;D

Dat was het voor voorlopig. Komende 2 á 3 weken hoef je niet veel productiviteit van mij te verwachten. Een gekneusde arm houdt mij een beetje tegen. :-\

Routebouwer Vollageren route!
416 posts
« Reply #61 on: Friday 17 March, 2017, 20:11:01 »
Maakt niks uit. Beterschap en hopelijk wordt je weer beter  :) ;) :D
~ Edgar

(lid) MSTS/RW team
1.009 posts
« Reply #62 on: Saturday 18 March, 2017, 09:52:35 »
Dat was het voor voorlopig. Komende 2 á 3 weken hoef je niet veel productiviteit van mij te verwachten. Een gekneusde arm houdt mij een beetje tegen. :-\
Ik wens je een spoedig herstel toe  :'(

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het altijd windstil,
maar op onze website of facebook 'waait' het altijd!

1.398 posts
« Reply #63 on: Sunday 26 March, 2017, 00:17:20 »
Ritje met de DM '90 gemaakt van Roermond naar Venlo:

Op het station van Roermond. Bovenleiding zal nog vervangen moeten worden voor die van Michael.

Tegelen: Een plek waar ik tot dusver nog niet veel plaatjes van heb laten zien. Dorpen en steden bouwen vind ik toch lastig / minder leuk, dus van Tegelen was nog niet veel terecht gekomen. Laatst een beetje begonnen aan het dorp van Tegelen. Voor het station van Tegelen heb ik maar even Arnhem Velperpoort gebruikt. Ik heb namelijk niks beters.

Aankomst te Venlo, ook hier geldt dat de Nederlandse bovenleiding nog vervangen moet gaan worden voor die van Michael. Hoe ik dat met die tig spanningssluizen ga doen is mij tot dusver ook een raadsel, maar dat is iets voor tegen die tijd. En voordat er geroeptoetert wordt dat het VS-bordje er niet hoort te staan: deze staat er in het echt. Waarom weet ik niet, mocht iemand weten waarom deze daar staat dan zou ik dat graag horen :D

**
Asset developer
568 posts
« Reply #64 on: Sunday 26 March, 2017, 09:26:33 »
En voordat er geroeptoetert wordt dat het VS-bordje er niet hoort te staan: deze staat er in het echt. Waarom weet ik niet, mocht iemand weten waarom deze daar staat dan zou ik dat graag horen :D

Dit is een bijzonderheid welke alleen in Venlo bestaat.
Als je goed kijkt op het YouTube-filmpje zie je voor het betreffende lichtsein ook nog een losse paal (lijkt op vertreksein) staan.
En daarvoor staat dan weer het VS-bord.

Op het moment dat er sprake is van Verkeerd Spoor rijden richting Duitsland, dus over linkerspoor, dan zal het lichtsein doven, en de witte lamp op de losse paal gaan branden. De machinist mag dit sein dan met hoogstens 40 km/h voorbij rijden mits hij in het bezit is van een aanwijzing Verkeerd Spoor.

Heel in het begin was de betreffende witte lamp er nog niet, en werd VS-rijden aangeduid met Geel Knipper.
Dit vond men (terecht) verkeerd toepassen van het seinbeeld Rijden op Zicht, en heeft men later met een plaatselijk bepaling dit voor Venlo unieke seinbeeld geïntroduceerd.

1.398 posts
« Reply #65 on: Sunday 26 March, 2017, 20:38:20 »
Dank voor deze uitleg. Weer wat wijzer geworden op deze zondag :)

753 posts
« Reply #66 on: Monday 27 March, 2017, 10:41:59 »
Ziet er mooi uit wat je tot nu toe gemaakt hebt!  8)
Fotografie leuk? Kijk eens op zwolster.wordpress.com en geef je mening.

25 posts
« Reply #67 on: Tuesday 28 March, 2017, 04:36:09 »
Wat betreft dat 'VS' rijden richting Duitsland, onder/naast het sein staat, dan wel stond, een kastje waar de aanwijzingen in liggen/lagen. Een aantal jaar terug zag ik het maar recent niet echt op gelet dus vandaar dat ik niet zeker weet of dat kastje (met inhoud) er nog staat. Als ik er eens langs kom zal ik eens een kijkje nemen  :P

26 posts
Re:  Venlo - Roermond
« Reply #68 on: Sunday 16 April, 2017, 16:46:22 »
is there a place beside this website or youtube where i can follow the project :)

178 posts
« Reply #69 on: Sunday 16 April, 2017, 16:53:22 »
Hartstikke mooi en weer een stapje verder richting zuiden. ;)
Greetings, Richard.

1.398 posts
« Reply #70 on: Monday 17 April, 2017, 18:39:41 »
is there a place beside this website or youtube where i can follow the project :)
Besides my Steam profile where I upload some (extra) screens of my route, no. ;)

Hartstikke mooi en weer een stapje verder richting zuiden. ;)

Dank voor het compliment. Ik kan je overigens melden dat de route niet veel zuidelijker dan Roermond zal gaan. Heb voorlopig nog geen zin om met DEM te gaan klooien (En natuurlijk wil ik eerst het stuk waar ik nu mee bezig ben afmaken, anders is het een halve route) :P

Is inmiddels alweer eventjes geleden. Veel is er niet gebeurd, behalve wat landschap kleuren tussen Horst-Sevenum en Deurne en een paar straatjes + overwegen leggen. Vandaag heb ik de gehele route eens afgereden. Momenteel is dat van Deurne tot Dalheim via Venlo en Roermond. Wanneer je je houdt aan de snelheidslimieten dan duurt de rit als volgt:
Deurne - Venlo: 25 minuten
Venlo - Roermond: 20 minuten
Roermond - Dalheim: 25 minuten
Totaal: 70 minuten.
Hierbij moet gezegd worden dat er op Roermond - Dalheim maar met 40 km/u gereden werd. Tussen Deurne en Horst-Sevenum werd er 140 km/u gereden en geen 160 km/u. In de route mag je 160 km/u, echter laat de ATB dit niet toe.
Tussen Deurne en Venlo werd er gereden met een ICMm-4 en tussen Venlo en Dalheim met een GTW 2/6 + GTW 2/8.

Screens van de rit:

Vlak voor Tegelen.

Vlak voor Reuver.

En eindpunt Dalheim.

Dat was het weer voor voorlopig. Voor mij is de meivakantie begonnen, maar ik heb geen plannen om massaal aan de route te gaan werken. Mocht er wat nieuws zijn dan laat ik dat natuurlijk zien ;)

TreinPunt.NL Downloadmanager
Hoi ik ben Rob ook wel bekend als (Rubku_NL)
554 posts
« Reply #71 on: Monday 17 April, 2017, 18:55:33 »
Ziet er weer mooi uit Ruben :)

alleen even een vraag?

Dalheim? de lijn van Roermond - Dalheim is sinds 1991 / 1992 buiten gebruik!
nu zijn er wel sinds 2008 wel plannen om deze lijn weer leven in te brengen maar is tot op heden nog niks van gekomen.
ook om dat Vlodrop een rijksmonument is.
meer info hier over zie IJzeren Rijn

voor de rest top werk :) kijk er zeer naar uit.
Ik stream bijna elke dag op Twitch
:D en bouwt aan Zuid-oost Nederland :D

Join ook mijn Discord voor veel info & nieuws.
incl repaints, free scenarios & meer. ook krijg je een melding als ik live ga op Twitch!

1.398 posts
« Reply #72 on: Monday 17 April, 2017, 20:05:56 »
Dalheim had ik een keertje gebouwd omdat ik me verveelde ;) Dat het buiten bedrijf is weet ik ook. Echter misschien leuk om scenario's voor te bouwen mocht er ooit een release komen :P Overigens tussen Roermond en Vlodrop is 0.0 scenery. Alleen Dalheim tot aan Vlodrop is voorzien van een beetje scenery en tot aan Roermond is het een grote lege vlakte. In dit traject stop ik ook de minste moeite.

178 posts
« Reply #73 on: Monday 17 April, 2017, 23:09:05 »
nog geen zin om met DEM te gaan klooien
Wat is DEM? Ik weet wel dat vroeger (lang geleden toen ik nog met de trein moest) de ATB maar tot Sittard werkte. Tussen Sittard en Maastricht was er geen ATB of werkte hij niet dus dan kon er nog eens wat harder gereden worden dan normaal. Werd toen ook nogal eens door de IC gedaan als ie te laat was. :)

1.398 posts
« Reply #74 on: Monday 17 April, 2017, 23:28:05 »
Ten zuiden van Roermond begint het heuvellandschap van Zuid-Limburg. Om dit zelf te maken is nogal lastig, gelukkig heb je daarvoor DEM-data (hoogtedata). Echter als ik daarmee aan de slag ga dan is de hele route ook naar zijn knoppen omdat Venlo ook 20 meter boven NAP ligt. Venlo moet ik dan ook 20 meter omhoog tillen. Om dat met een hele route te moeten doen... Ik zit daar niet op te wachten :P Misschien dat er bepaalde tools zijn waarmee je deze problematiek in één keer oplost, maar voorlopig begin ik er niet aan. Eerst nog maar het stuk waar ik nu mee bezig ben afmaken, dan zien we wel verder.

178 posts
« Reply #75 on: Tuesday 18 April, 2017, 00:56:09 »
Ahzo... nu begrijp ik 'm. Wist niet wat DEM was. Maar dat is inderdaad wel lastig dan als je overal hoogtes moet gaan veranderen inderdaad.
Kan ik me heel goed voorstellen.
Maakt niet uit, voorlopig is er nog genoeg te verzamelen en te rijden, straks ook weer dit deel als het klaar is. Dus nog genoeg te doen. ;)

TreinPunt.NL Downloadmanager
Hoi ik ben Rob ook wel bekend als (Rubku_NL)
554 posts
« Reply #76 on: Tuesday 18 April, 2017, 03:06:22 »
de hoogte kan je wel doen zodra je Roemond uit gaat naar het zuiden alleen zal je in het begin meer een over loop maken, tot aan Sittard en vanaf daar volledig DEM.

mocht je die kant op gaan :)

1.398 posts
« Reply #77 on: Friday 26 May, 2017, 13:35:44 »
Ondertussen tussen Deurne en Horst-Sevenum:

3.077 posts
« Reply #78 on: Friday 26 May, 2017, 17:34:37 »
Petje af Ruben supermooi ;)

1.398 posts
« Reply #79 on: Tuesday 30 May, 2017, 22:03:51 »
Onderweg naar Venlo met NS 1745 + 9 ICR wagons:

Bezoek ook eens mijn eigen site
1.226 posts
« Reply #80 on: Tuesday 30 May, 2017, 22:05:15 »
Ziet er mooi uit @rubentreinfreak

1 posts
« Reply #81 on: Friday 02 June, 2017, 23:44:19 »
Leuk om te zien dat het Traject wat ik elke dag reis eindelijk werkelijkheid in TS wordt :D

Hangt wat rond op dit forum.
137 posts
« Reply #82 on: Sunday 04 June, 2017, 09:23:39 »
Prachtig! Ik kom wat meer van het zuid-westen, maar ik kan me dit nog herinneren van m`n vakantie.  ;D
Soms stream ik wel eens. Wees vrij om te kijken als ik live ben!

(lid) MSTS/RW team
1.009 posts
« Reply #83 on: Sunday 04 June, 2017, 09:51:57 »
Erg mooi gemaakt  8)

Skype Moderator
5 posts
« Reply #84 on: Sunday 11 June, 2017, 17:53:28 »
Ziet er goed uit, zeer realistisch!

Ik woon zelf in Venlo, en ik ga regelmatig op reis, helaas niet richting roermond.. mocht je nog fotos nodig hebben qua detail (in het echt)  etc wil ik ze graag voor je maken :)
Voormalig Skype moderator

1.398 posts
« Reply #85 on: Thursday 06 July, 2017, 19:10:54 »
Tijd voor nieuwe foto's:

Tussen Deurne en Horst-Sevenum

Station Horst-Sevenum

Op naar Venlo

Inmiddels vlak voor Blerick

189 200 van LTE onderweg richting Eindhoven.
Ja, voor degene die het goed zien, er zweeft een snelweg in de verte :P

Gisteren dacht ik wel 'eventjes' de gehele bovenleiding in Venlo en Blerick te kunnen vervangen, gezien daar nog de standaard 'Overhead Wires' hingen. Duurde toch langer dan dat ik had gehoopt om alle rails om te zetten van Overhead Wires naar Third Rail :o

Vandaag dus maar aan het herelektrificeren geweest bij het station van Blerick. Er hangt inmiddels een hele spaghetti. Eet smakelijk ;D

Dat was het dan weer voor nu :)

TreinPunt.NL Social Media Manager
116 posts
« Reply #86 on: Thursday 06 July, 2017, 19:36:58 »
Awesome!  :D
Met vriendelijke groet,
Mart Hoogeveen
Social-media Manager TreinPunt.nl

**
TreinPunt.NL Vriend
71 posts
« Reply #87 on: Thursday 06 July, 2017, 19:56:21 »
Ziet er goed uit Ruben!

**
TreinPunt.NL Vriend
371 posts
« Reply #88 on: Thursday 06 July, 2017, 19:59:39 »
Ziet er goed uit  ;D
Interesse in scenario's met omroep, kijk dan op: http://www.blivius92.nl/scenarios/

**
Route creator
Krammerdijks Deltaland
387 posts
« Reply #89 on: Thursday 06 July, 2017, 20:10:07 »
Leuke screens weer Ruben  8)