Screenshot Topic voor Routes in Aanbouw

*
Hogesnelheidstrein
1.272 posts
Re: Screenshot Topic voor Routes in Aanbouw
« Reply #150 on: Saturday 04 February, 2017, 14:43:30 »
Veendam?  :)
Kijk ook is op mijn website: http://www.ovdoornederland.nl

En mijn YouTube kanaal:  https://www.youtube.com/ovdoornederland

Ik speel ook piano, filmpjes daarvan staan op: https://www.youtube.com/channel/UCHcee27CDxH_GtP7N_MVfT

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #151 on: Saturday 04 February, 2017, 15:34:09 »
Neem mij niet kwalijk maar 'k zou niet weten ....., het kan iig niet aan een gebouw of boom herkend worden of zo want die staan er niet. :-\

Groeten trainsxp

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.986 posts
« Reply #152 on: Saturday 04 February, 2017, 15:55:31 »
Aan de sporen te zien wel .. Veendam

*
Stoomlocomotief
30 posts
« Reply #153 on: Saturday 04 February, 2017, 17:51:41 »
Klopt helemaal is veendam

*
Intercity
879 posts
« Reply #154 on: Saturday 11 February, 2017, 16:35:10 »
Deze week maar eens verder gegaan aan de scenery op mijn Fictieve route.

*
Hogesnelheidstrein
3.440 posts
« Reply #155 on: Sunday 12 February, 2017, 08:50:29 »
Mooi man ;)

*
Stoomlocomotief
24 posts
« Reply #156 on: Sunday 12 February, 2017, 17:58:51 »
De werkzaamheden aan 'Nederland Rechtuit' vorderen gestaag. Inmiddels ligt er ruim 32 Kilometer aan spoor, waarvan ruim de helft nog van scenery moet worden voorzien. De eerste voorzichtige testritjes zijn al gemaakt, waaruit blijkt dat een sprinterdienst over het hele traject op dit moment ruim 30 minuten duurt, en een intercitydienst net geen 20. Op dit moment zijn er in totaal 8 stations langs het traject, waarvan 3 voor intercitydiensten. 4 Van deze stations behoren bij Daalderveen (Daalderveen Zuid - Daalderveen Centrum - Daalderveen Guldenpark - Daalderveen Bloemwijk). De vier andere stations zijn vooralsnog naamloos. Op de onderstaande foto's zien jullie als volgt:

- Spoorbruggen en snelweg tussen Daalderveen Guldenpark en Daalderveen Bloemwijk
- Station Daalderveen Bloemwijk
- Spoor ten Noorden van Daalderveen Bloemwijk
- Stationsomgeving Daalderveen Centrum
- Kaart van het gehele traject tot nu toe

Nu er een mooi traject ligt is allereerst de uitdaging om deze van mooie scenery te voorzien. Zodra dat is gebeurd ga ik pas het traject verder verlengen naar de voorgenomen lengte van 40 kilometer. Ik overweeg nog een klein zijtakje voor dieseldiensten en industrie, maar dat heeft op dit moment geen prioriteit.

*
Stoomlocomotief
30 posts
« Reply #157 on: Monday 13 February, 2017, 19:33:17 »
Ben sinds vandaag begonnen met de bouw van station Leeuwarden. Dit heeft wat tijd gekost en aardig wat gepriegel om alle wissels en sporen goed te leggen. Ik heb ook al station Deinum meegenomen om alvast het stuk richting Harlingen aan te leggen. Hier wat screenshots om even te laten zien hoe het eruit ziet. Er zijn nog geen scenery of seinen.

*
Intercity
879 posts
« Reply #158 on: Tuesday 14 February, 2017, 20:54:49 »
Mooie screens beiden!  8)

Hier nog 5 screens van een nieuw gebied op mijn fictieve route.  Hier heb ik ook een rangeer spoor gemaakt en een opstelterrein.

*
Stoomlocomotief
30 posts
« Reply #159 on: Tuesday 14 February, 2017, 21:51:53 »
Ziet er zeer goed uit. Ik ben nu bezig om eerst al het spoor neer te leggen richting Harlingen en dan verder kijken.

*
Stoomlocomotief
30 posts
« Reply #160 on: Wednesday 15 February, 2017, 20:29:01 »
Ik erger me nu echt met het leggen van rechte stukken spoor van deinum naar dronrijp >.< (Ik heb meestal de nijging om alles perfect te doen). Ik raak hier best geiriteerd door heeft. Mijn vraag wat is het beste om te doen?

*
Intercity
879 posts
« Reply #161 on: Wednesday 15 February, 2017, 21:10:21 »
Dit probleem heb ikzelf ook vaak meegemaakt. Het beste wat je kan doen is eerst 100% de sporen goed neerleggen voordat je aan de scenery gaat beginnen. Heb vaak meegemaakt dat een stuk spoorlijn me niet beviel en dat ik daar ook heel wat scenery van weg moest halen. Ik dit was natuurlijk weg gegooide tijd.

m.v.g Lorenzo

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #162 on: Wednesday 15 February, 2017, 21:28:24 »
Ik erger me nu echt met het leggen van rechte stukken spoor .........

Zie filmpje hoe je Sporen Recht kunt leggen, oftewel een vinkje weghalen bij snap to track.
Wil je een wissel aansluiting maken dan vink je dat weer aan.

*
Stoomlocomotief
30 posts
« Reply #163 on: Wednesday 15 February, 2017, 22:08:58 »
Dat vinkje staat is er niet maar het heeft meer te maken met de google maps overlay. Dan leg je een stuk spoor en dan zie je dat ie scheef loopt en daar raak ik de hele tijd geïriteerd aan. Dus eigenlijk wat Lorenzo zei is waar ik het over heb. Ik mag nog wel van geluk spreken dat er nog geen scenery is.

*
Hogesnelheidstrein
Machinist
1.109 posts
« Reply #164 on: Thursday 16 February, 2017, 07:59:07 »
Dat is gewoon blijven proberen. Het kan helpen om aansluitend een hele ruime boog aan te leggen en op die manier steeds een stukje in die boog op te schuiven tot je het precies recht hebt liggen.

Maar eigenlijk moet het gewoon uit de losse hand kunnen ;)
Met verkanting in het spoor, dan wordt het pas moeilijk om alles goed recht te leggen...
Bezig met de route "ZwEnZwoKa"
http://bit.ly/2Cjxgyc

Routebouwer "Oost Nederland"
http://bit.ly/2q3RWET

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #165 on: Thursday 16 February, 2017, 09:02:41 »
Weet je wat ik nog wel eens deed, een meter of wat voor je in google overlay uit een bocht komt een stuk of 6 x 500 meter rechte sporen leggen.
Die dan alle 6 selecteren en met de F en G toets draaien zodat je zo goed mogelijk aan het google overlay spoor zit..
Daarna maak je de bocht met behulp van snap to track aan het gemaakte rechte spoor.
Zo zit je iig de 1e 3 km recht. ;)
Nja wat de verkanting betreft is een heel ander verhaal.......

*
Stoomlocomotief
30 posts
« Reply #166 on: Thursday 16 February, 2017, 11:07:45 »
Heel erg bedankt voor deze nuttige tips. Ga komend weekend weer bouwen en dan kijken hoe het loopt

*
Stoomlocomotief
30 posts
« Reply #167 on: Saturday 18 February, 2017, 15:17:13 »
Dit is hoe de route er op kaart uit ziet. De route loopt nu van Leeuwarden naar Harlingen Haven. Binnenkort ga ik beginnen met sporen leggen richting Stavoren.

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #168 on: Saturday 18 February, 2017, 16:06:37 »
Is het niet handiger om van Leeuwarden naar Harlingen Haven het eerst af te maken door het te voorzien van scenery enz. voor een mogelijke 1e release?
Ga je eerst al het spoor leggen en klaar maken  waarnaar verder niets anders meer te doen is dan alleen scenery plaatsen dan kom je jezelf geheid tegen.
Met al spoedig het moment dat dit goed tegenvalt met als resultaat een route die een stille dood tegemoet gaat zonder release. ;)

*
Stoomlocomotief
30 posts
« Reply #169 on: Saturday 18 February, 2017, 16:08:57 »
Heel erg bedankt voor je tip TrainsXP. Ik denk dat ik me nu dan maar eerst ga focussen op seinen en borden en daarna de scenery rond het deel wat er nu al ligt.

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #170 on: Saturday 18 February, 2017, 16:20:38 »
Ja dat lijkt mij een wijs besluit, als je dit een beetje afwisselend doet dan hou je er ook plezier in.
Dus je doet eens wat scenery, dan wat seinen, scenery, borden enz. dan ben je zo een eind weg en kun je zingen van "houd er de moed maar in". :)

*
Intercity
Bouwer Noordoost Nederland
722 posts
« Reply #171 on: Sunday 19 February, 2017, 20:47:14 »
Is het niet handiger om van Leeuwarden naar Harlingen Haven het eerst af te maken door het te voorzien van scenery enz. voor een mogelijke 1e release?
Ga je eerst al het spoor leggen en klaar maken  waarnaar verder niets anders meer te doen is dan alleen scenery plaatsen dan kom je jezelf geheid tegen.
Met al spoedig het moment dat dit goed tegenvalt met als resultaat een route die een stille dood tegemoet gaat zonder release. ;)

Klopt inderdaad.
Onze route is zo groot dat wij inderdaad telkens de keuze hebben wat wij gaan doen.
Dan wat huizen, dan weer wegen, dan weer lantaarnpalen, bovenleidingkabels trekken, etc., etc., etc.
Dat houdt de moed erin inderdaad :)

*
Intercity
879 posts
« Reply #172 on: Monday 20 February, 2017, 16:31:48 »
Klopt helemaal!  8)

*
Hondekop
167 posts
« Reply #173 on: Monday 20 February, 2017, 17:37:25 »
Ja dat lijkt mij een wijs besluit, als je dit een beetje afwisselend doet dan hou je er ook plezier in.
Dus je doet eens wat scenery, dan wat seinen, scenery, borden enz. dan ben je zo een eind weg en kun je zingen van "houd er de moed maar in". :)
Exact mijn werkwijze in EEP 12. Dan weer wat sporen, dan weer even wat bovenleidingsportalen, dan weer even seinen en hun linken. Ik heb sinds ik het heb nog nooit een vrijdagavond niet gebouwd, tenzij het niet anders kon. Tijdens komende stream hoop ik mijn eerste zijlijn compleet af te hebben voor een treinrit.

*
Intercity
879 posts
« Reply #174 on: Friday 24 February, 2017, 11:33:48 »
 8)

*
Stoomlocomotief
24 posts
« Reply #175 on: Friday 24 February, 2017, 19:51:16 »
Vandaag bezig geweest met de stationsomgeving van Daalderveen Guldenpark

*
Intercity
879 posts
« Reply #176 on: Thursday 02 March, 2017, 14:35:19 »
Netjes!  8)

Ik ben zelf nog druk bezig geweest met de scenery. Hier wat screens:

« Last Edit: Thursday 02 March, 2017, 14:37:27 by LorenzoRouteBuilder »

*
Intercity
879 posts
« Reply #177 on: Saturday 04 March, 2017, 09:38:33 »
 ::)

*
Sprinter
Routebouwer Vollageren route!
416 posts
« Reply #178 on: Saturday 04 March, 2017, 09:45:44 »
Ben alweer verder met het bouwen. Heb Vakendrecht Industrie 80% afgerond (na het station is er spoor, daar moet nog wat komen). Vakendrecht zelf is ook bijna helemaal af. Heb alweer stuk spoor naar Molenveer gebouwd. Wat speciaal is aan Molenveer is dat er tussen de 2 sporen naar verdere steden/dorpen een opstel plaats is voor treinen. Heb ook al seinen tussen het traject Vakendrecht Industrie - Molenveer gebouwd en ben veel aan het testen!

Foto 1: Station Molenveer
Foto 2: Vakendrecht Industrie
Foto 3: Station Vakendrecht Industrie
Foto 4: Station Vakendrecht spoor 1
Foto 5: een SLT bij Station Vakendrecht Industrie
~ Edgar

*
Blokkendoos
64 posts
« Reply #179 on: Saturday 04 March, 2017, 14:15:17 »
Nu de set van Michael uit is heb ik ook tests op mijn route gedaan. Absoluut een fantastische set om mee te werken en geweldig om naar te kijken  :P
Neem mij niet te serieus. Doe je dat wel dan kun je de nodige sarcasme verwachten.