Screenshot Topic voor Routes in Aanbouw

*
Intercity
Mcn Cxx Valleilijn
540 posts
Re: Screenshot Topic voor Routes in Aanbouw
« Reply #90 on: Friday 16 December, 2016, 01:35:42 »
Op een route die nog verre van af is, laat staan zo ver klaar dat er een topic geopend kan worden. Ik heb nog niet eens namen van de stations. In de huidige situatie ligt er zo'n 6 km spoor, waarvan +3 km voorzien is van simpele scenery. Ik focus me eerst op wegen, spoor(infra) en de stationsomgevingen. Zelf vind ik de werking van seinen belangrijker dan een route die er goed uit ziet. ::)

Wat ik wel heb, is een plan:
Fictieve route, één spoorlijn, die door een plassengebied (Vaartsche Meeren) voert, van de hoofdstad van de provincie, naar een havenstad. Ik heb de neiging het boeltje in zuid-Nederland te situeren, zodat ik kleine bergjes e.d. kan toepassen in een Nederlandse route. Ook levert dit wat interessantere cargo-mogelijkheden op. :)

Grtz. 8)
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel. 8)

*
Intercity
Mcn Cxx Valleilijn
540 posts
« Reply #91 on: Saturday 17 December, 2016, 10:08:26 »
En als je dan toch hier en daar wat vrije uren hebt, bouwen we rustig aan de route. Ik heb ondertussen ook wat namen bedacht: Vaartwijk, met Vaartwijk Centrum als hoofdstation. De spoorlijn moet naar een havenstad gaan lopen, met de naam Lekdam (maar dat is nog lang niet aan de orde ::)).

Grtz. 8)

*
Intercity
Mcn Cxx Valleilijn
540 posts
« Reply #92 on: Sunday 25 December, 2016, 00:38:42 »
We zijn weer een dorpje verder. Aangekomen in Nieuwersloot, ben ik bezig met de straatverlichting, seinen en algehele aankleding van het 5 kilometer lange stuk tussen Vaartwijk (stukje naar boven scrollen...) en Nieuwersloot. Misschien woensdag een snelle preview. :)

Grtz 8)

*
Stoomlocomotief
24 posts
« Reply #93 on: Sunday 25 December, 2016, 15:34:00 »
Allereerst, iedereen prettige feestdagen en een gelukkig nieuwjaar gewenst  ;) .

Ik heb een paar vraagjes,

Hoe krijg ik wisselstellers weg die automatisch zijn geplaatst bij het bouwen? (zie bovenste afbeelding)

Ik ben benieuwd wat anderen van de inham vinden die ik heb gemaakt. Het is nog wat kaal,maar het is een begin. Zelf vind ik het mooi. (zie de andere afbeeldingen)  ::)  :)

Alvast bedankt
« Last Edit: Sunday 25 December, 2016, 16:29:21 by Stfn »

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #94 on: Sunday 25 December, 2016, 15:43:55 »
(zie de andere afbeeldingen)  ::)  :)

Ja afbeeldingen, ik zie ze iig niet.
En zeker niet met img tags (terwijl het http is) die je hebt gebruikt. ;)

Edit/
Maar wat ben je aan het hannesen met plaatjes als je daar niet mee op de hoogte bent, je kunt er toch 5 max. per bericht bijvoegen onder "Bijlagen en andere opties". :D
« Last Edit: Sunday 25 December, 2016, 15:53:22 by trainsxp »

Groeten trainsxp

*
Intercity
Mcn Cxx Valleilijn
540 posts
« Reply #95 on: Thursday 29 December, 2016, 13:40:21 »
Autoboer in Nieuwersloot, op mijn fictieve route 'Vaartsche Meeren'

Grtz. 8)

*
Sprinter
354 posts
« Reply #96 on: Thursday 29 December, 2016, 14:24:47 »
Weer een beetje aan het bouwen geslagen. Wel een redelijk goede uitvoering van wat ik in mijn hoofd had ;D.
Alleen een vraagje, weet iemand hoe je de bovenleiding plaatst op de plekken waar de tool dit niet automatisch doet (Dit vooral bij de bovenleiding van de U-bahn Frankfurt route)

*
Hondekop
SEO en grondlegger: Steamtrains Unlimited.
148 posts
« Reply #97 on: Thursday 29 December, 2016, 16:19:35 »
Amsterdam - Vlissingen anno 1955

Al geruime tijd loop ik met het mega-idee om deze route anno 1955 te realiseren, ik heb dit al eens eerder in het forum aangegeven een tijdje terug.
Ik heb intussen al veel beeldmateriaal verzameld van ongeveer het jaartal 1955 langs de gehele lijn.

Het idee
Nu is bovenstaand idee behoorlijk omvangrijk om deze practige route uit de NS stoomtijd te kunnen realiseren. Maar dan heb je ook wel een behoorlijke realistische en natuurgetrouwe route die de NS stoomtijd omvat waarop je in originele omgevning kan rijden met alle DC en WG materieel.
Echter ondanks het feit dat WG rollend materieel het enige rijdend materieel is waar ook NS stoomloks vertegenwoordigd zijn, zou ik de LoD willen verhogen en de decals die gebruikt zijn willen upgraden naar Dutch Classic standaard zodat dit materieel echt op gedetailleerd niveau van DC komt.

Nu heet HCC Trainsim een fictieve route uitgebracht dat in de eerste instatie een Route voorsteld in 1955 waarin stoom behoorlijk aanwezig. Het probleem is echter dat het geen bestaande route is en mij  idee omvat een realistische bestaande route te bouwen

Lijnoverzicht:
Hoofdlijn: Amsterdam - Haarlem - Leiden - Den Haag - Rotterdam - Dordrecht - Lage Zwaluwe - Roosendaal - Vlissingen

Zijlijnen:
- Amsterdam - Amsterdam Westhaven
- Amsterdam - richting Zaandam
- Haarlem - Zandvoort
- Haarlem - IJmuiden
- Leiden - aansluiting richting Alphen
- Den Haag SS - richting Zoetermeer
- Den Haag HS / Scheveningen - Rotterdam Hofplein
- Delft - Westland (voormalige WSM)
- Schiedam - Hoek van Holland
- Schiedam VAM aansluiting
- Rotterdam RMO Rangeerterreinen Marconiplein, Schiedamse dijk, Spaanse Polder en vG&L bij Oostzeedijk
- Rotterdam - Rotterdam Noord - Rotterdam Maasstation
- Rotterdam Maasspoor en Maasstation. (was in 1955 net buiten dienst gegaan maar binnen deze route blijft in Dienst)
- Depot Rotterdam Feijenoord
- Rotterdam IJsselmonde Rangeerterrein, met Oude loopbrug 2e Rosestraat. en raccordementaansluitingen
- Rotterdam RTM Sporen waar zichtbaar vanaf de route. (Smalspoor http://www.trensim.com/lib/rs/index.php?act=view&id=266)
- Rotterdam Verbindingsspoorlijn IJsselmonde - Putse Bocht - Waalhaven Zz - Waalhaven en raccordementaansluitingen
- Rotterdam IJsselmonde - Europoort
- Alle raccordementaansuitingen  Waalhaven en Europoort
- Aansluiting en havenspoorlijn Zwijndrecht
- Aansluiting en havenspoorlijn Dordrecht
- Dordrecht - Sliedrecht
- Dordrecht Wantijbrug aansluiting naar raccordementen de Staart naar Du Pont, Bisschop, Monet en Montan.
- Lage Zwaluwe - Moerdijk
- Lage Zwaluwe - richting Uden
- Lage Zwaluwe - Breda
- Roosendaal - Essen - Antwerpen
- Alle raccordementaansluitngen in Zeeland
- Goes - Borsele - Heinkenszand - Goes
- Vlissingen havensporen

Een aantal belangrijke kenmerken van de lijn waarvoor specifieke assets gebouwd moeten worden:
- Amsterdam CS, de Rietlanden, de Eilanden, Oost en West,
- Amsterdam Stoomdepot
- Oude signalering zowel armseinen als NS1946 drie standen seinen en seinen anno 1950 (zie www.seinarm.nl)
- Oude typische vakwerk bovenleidingmasten zoals. Masten bij Halfweg, symetrische en asymetrische masten rond Rotterdam.
- Draaibruggen en spoorstukjes die echt stroomloos zijn. Geen draad boven het spoor dus.
- Molens en typische Oude Nederlandse huizen en boerderijen
- Oude bestrating, lantaarnpalen
- Weilanden met irrigatieslootjes met hekwerk zoals in Nood en Zuid Holland langs de oude lijn duidelijk te zien zijn
- Natuurgetrouwe en bebouwde horizon
- Amsterdam Grachtengordel
- Haarlem oude station
- Leiden oude station en gelijkvloerse kruising met tram
- Delft Stationsgebouw
- Schiedam oude station
- Oude vakwerkbrug Delfshavense Schie
- Rotterdam DP (Alhoewel het nieuwe stationsgebouw van van Ravenstein gebouwd werd houden we Rotterdam DP aan)
- Rotterdam Maas
- Rotterdam Luchtspoor en Blaak
- Werkende Koningshavenbrug en werkende Hef
- Oude station Barendrecht
- Station Dordrecht
- Oude station Lage Zwaluwe
- Oude stations op de Hoekse Lijn

Bovenleiding (te bouwen assets):
- Dubbele rijdraad op 10 cm afstand
- Dubbele rijdraad op 4 cm afstand (huidige rijdraad)
- Asymetrische masten voor de Hoekse Lijn
- Symetrische masten voor de Hoekse Lijn en Barendrecht
- Symetrsiche masten type Halfweg voor plaatsing op de oude lijn bij Halfweg.

Verder is het Bovenleidingsysteem zoals dit momenteel als freeware te vinden is goed geschikt, maar de gemiste type masten zijn nog niet aanwezig die van essentieel belang zijn voor de lijn  Amsterdam Vlissingen zie ook: http://www.sporen-met-rob.nl/Index%20Sporen%20met%20Rob/Nederlandse%20Spoorwegen%202/Rotterdam%20en%20Barendrecht,%20mei%201983/Rotterdam%20en%20Barendrecht,%20mei%201983.htm

Seinen:
- WG armseinen
- Coha lichtseinen oud model
- Coha Armseinen (nog in bouwfase)
- Amerikaanse driehoogteseinen (aanpassen/repainten en instellen naar NS voorbeeld (NS seinstelsel 1946))
- Amerikaanse éénhoogteseinen

Te bouwen klassieke seinen zijn: (Voor zover CoHa of WG daar al niet mee bezig is)
- Geel "opzwaai"bord (statisch object) dat naast seinhuis tegen de muur kan staan en word handm atig verticaal op en neer bewogen door de seinwachter bij storingen.
- NS vlaggen (Statische object)
- Blauwe lampen op horizontale lijn (Remproefseinen)
- Witte lampen op horizontale lijn (combineerseinen)
- Ruiterbord met groene rand op armseinen te plaatsen
- Snelheidsbord voor stoppende treinen Trapezium model
- Gele lamp op paal (Melding bezet spoor)
- Rood/witte seinpalen voor armseinen (voor trein EN rangeerbewegingen)
- Rouwbrief (Rangeersein)
- Heuvelsein
- Perronseinen (plaats van stoppen)
- Weegbrugseinen
- Oude blauwe Km Hm bordjes
- Rond Bordje Einde Automatisch Blok
- Blauw vierkant seinhuisbord met nummers of (romeinse) cijfers

zie ook:
- www.klassiekebeveiliging.com
- www.seinarm.nl

- Nederlandse weerbeeld, schapewolkjes,
http://www.lindanieuws.nl/nieuws/weer/het-weer-voor-donderdag-21-juli-mix-van-zon-en-wolken/

Rollend Materieel:
- Alle Dutch Classics treinen
- Alle Wilbur Graphics treinen
- ChristTrains NS2200
- DTG/RSC Class 76 Tommy in LNER uitvoering (LNER 6000)
- SNCF BB300 (kan door SNCF BB4200 of 4700 worden vervangen, deze loks lijken er sterk op, zie www.railsim-fr.com)
- Virtual Railroads D-treinwagens in Groen Blauw (zie http://www.virtual-railroads.de/wagons/passenger-carriages/schnellzugwagen-epoche3.html)

Te bouwen materieel:
- Alle NS Stoomlokomotieven
- Alle getrokken Houten materieel
- NS 1000
- NS 2000
- TEE RAm Edelweiss (wellicht net te nieuw voor het jaar)
- NS 100 Oersik
- NS 450 Dieselloc voor NS Tramlijnen
- NS Mat 35
- NS Mat 36
- NS Mat 40

Materieel voor repainting en aanpassingen
- DTG/RSC Class 08 EWS (NS 500-600 in Groen en Feijenoord uitvoering met schrikstrepen)
- DTG/RSC Class J94 (NS 8800)
- UKTS Class 7F Jeeps (NS 4300 en 5000)
- Astauder P8 in (NS 3851-3854)

Lofts en Fauna:
- Bloembollenvelden in diverse kleuren
- Aardappelvelden
- Groentevelden zoals kool, knolraap, witlof, andijvie, (NL groentesoorten)
- Bomenrijen (op dijken)
- Wilgenbomen in verschillende uitvoeringen
- Heide
- Krokussen
- Tulpen

- Mensen in klederdracht naar stad of streekmodel
- Diverse oma fietsen
- Rijdende fietsers in 50'er jaren styl
- Oude scooters

- Water irrigatie kanalen in weilanden
- Houten boeren hekken naar NL model
- Kleine waterpomp windmolens

- Trekvogels in de lucht
- Diverse eendensoorten en zwanen
- Ganzen

Geschikte Assets
- Romantic Railroads voor D-Treinwagens, VT08 en depot-assets
- T9Express voor Orient Express Pullman wagens
- DTG/RSC "DB in the 70's" voor de goederenwagens
- Pml3 voor de Franse wagens

- Astauder Type 64 NMBS (P8 in Belgische uitvoering)

ChrisTrains treinen
In principe zijn de treinen die door ChrisTrains worden gebouwd niet geschikt. Niet omdat ChrisTrains slecht materieel bouwt maar dit komt vooral om het feit dat ChrisTrains materieel bouwd dat in de huidige tijd thuishoort en niet in 1955. De enige treinen van CT zijn dan ook de NS 2200 bruine uitvoering. Eventueel een Motorpost maar alleen in bruine uitvoering, en zo mogelijk Plan V (Apekop. Mat 64) in de groene uitvoering met gele band.

Te bouwen trammaterieel met tramlijnen die zichtbaar waren vanaf de oude lijn (alleen AI Traffic m.a.w. cabineloze trams)
>>  NZH Tramlijnen met Budapesters
>>  GVBA Trams Unions
>>  HTM Buitenlijner
>>  RET Vierassers
>>  RTM Stoomtram of motortram

- 3,5 Gb werkgeheugen
Alles moet binnen het bereik van de 3,5 Gb liggen op 32 bits niveau.
Het moet zodanig worden opgezet dat het aantal static trains op 1500 stuks komt te staan het aantal AI materieel op 50 treinsets die eventueel tegelijkertijd kunnen rijden zonder dat de 3,5 Gb wordt overscrende een een crash (dumpfile error 0 dmp file) wordt voorkomen. Ook Vertex error melding in line xxxx mogen niet voorkomen en "Missing textures" in assets tijdens scenario uitvoeringen niet te zien zijn.
- LoD moet zeer hoog zijn
- Polygons zo laag mogelijk

Mijn vragen nu:
- Wie is bereid om materieel, huizen, loft, Nederlands weerbeeld,  te bouwen met een zeer hoge LoD en nauwelijks polygons te gebruiken?
- Wie is bereid om deze route te helpen bouwen naar het tijdsvoorbeeld 1955?

- Hoe kan ik deze route het beste gaan bouwen binnen de beperkingen van TS2017 zonder dat TS crashed?
- Hoe krijg ik een zeer hoge LoD met het toepassen en plaatsen van assets langs het zichtbare deel van de lijn?

Het is een zeer omvangrijk project dar goede planning vergt. Maar ik ga ervan uit dat als we met z'n allen hieraan kunnen weerken we tot een perfect resultaat kunnen komen en neerzetten.

Graag reacties.

Ronald de Visser
Steamtrains Unlimited

"Steam is all what IP".
Rij je met stoom? kijk dan eens hier:
www.steamtrainsunlimited.com en/of www.steamtrainsunlimited.net en/of www.facebook.com/steamtrainsunlimited.
-------------------------------------------------
Ronald de Visser
SEO en grondlegger van: Steamtrains Unlimited
Lid van: SSN

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #98 on: Thursday 29 December, 2016, 16:55:59 »
Ik heb een paar vraagjes,

Hoe krijg ik wisselstellers weg die automatisch zijn geplaatst bij het bouwen? (zie bovenste afbeelding)

Als het gemaakte eenmaal is opgeslagen krijg je ze normaal gesproken niet weg, want verwijder je ze dan staan ze er bij een TS start weer.
Dan had je die stellers moeten verwijderen voor je het spel opslaat, dan worden ze niet opgeslagen (naar ik aanneem) al heb ik dat niet bij ondervinding.

Ik ben benieuwd wat anderen van de inham vinden die ik heb gemaakt. Het is nog wat kaal,maar het is een begin. Zelf vind ik het mooi. (zie de andere afbeeldingen)  ::)  :)

Misschien een idee om het her en der te bewerken met rotspartijen? ;)
En wat je zegt het is (helemaal) wat kaal, maar zo ziet het er niet uit en heb hierbij geen idee hoe het eruit zal zien als het niet meer kaal is wat je in gedachten had. :-X

Edit/
Dus in de geest van bv. dit:
« Last Edit: Thursday 29 December, 2016, 17:30:16 by trainsxp »

*
Sprinter
321 posts
« Reply #99 on: Thursday 29 December, 2016, 18:46:56 »

Zou een mooi project zijn. Alleen is het niet een beetje onhaalbaar. Je spreekt over alle NS Stoomlocs die gemaakt moeten worden. Dat zijn heel veel series. Daarnaast zouden alle gebouwen gemaakt moeten worden en de sporenplannen zijn ook niet voor elke plaats in detail te vinden.

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
« Reply #100 on: Thursday 29 December, 2016, 19:17:41 »

Succes! Dat gaat never lukken. 1. Gezien het feit dat er gewoon (bijna) geen materieel is uit die tijd is dus al 1 minpunt,  2. Als alles apart gemaakt gaat worden duurt het nog een jaar of 20 voordat alles echt perfect is. 3. De infra is dusdanig veranderd dat die tekeningen ook niet heel erg kunnen helpen (spreek uit ervaring met diverse zelfgemaakte routes), het beste is om dan het huidige te doen gezien het feit dat je lengtes van perrons etc. niet goed kan leggen zonder. Maar je kan het uiteraard proberen.

*
Sprinter
321 posts
« Reply #101 on: Thursday 29 December, 2016, 19:35:10 »

Succes! Dat gaat never lukken. 1. Gezien het feit dat er gewoon (bijna) geen materieel is uit die tijd is dus al 1 minpunt,  2. Als alles apart gemaakt gaat worden duurt het nog een jaar of 20 voordat alles echt perfect is. 3. De infra is dusdanig veranderd dat die tekeningen ook niet heel erg kunnen helpen (spreek uit ervaring met diverse zelfgemaakte routes), het beste is om dan het huidige te doen gezien het feit dat je lengtes van perrons etc. niet goed kan leggen zonder. Maar je kan het uiteraard proberen.

Dat het nooit gaat lukken is onzin. Als je de juiste info kan krijgen en weet hoe je zelf treinen kan maken is het haalbaar. Gelukkig bestaan er nog sporenplannen uit die tijd alleen zullen de lokale lijnen zoals de WSM lastig zijn. De meeste perrons hadden in die tijd al de zelfde lengte dus ook dat slaat nergens op. Als je goede kennis hebt over de tijd en het spoor is het haalbaar

Offline Jur
Intercity
915 posts
« Reply #102 on: Thursday 29 December, 2016, 20:21:04 »
Ik sluit me niet vaak aan bij Bryan2004 maar op dit punt heeft hij gelijk, het is ontzettend moeilijk om aan goede informatie te komen over de vroegere situatie van spoorlijnen, mede omdat er vroeger minder documentatie van gemaakt werd. Ook moet je jezelf afvragen van is mijn project haalbaar. Wat wil ik en hoeveel tijd wil ik er in besteden. Dit project lijkt naar mijn idee dan een eeuwigheid te duren, en wanneer men een baan heeft zal er minder tijd van overblijven. Ook komt het punt van de motivatiedip. Dan ligt het project zomaar een aantal maanden stil. Althans bij mij is dat wel zo, maar af en toe heb ik momenten dat ik binnen een paar dagen 30km spoor totaal af heb met scenery en al.

Voor mij is het dus ook iets waarbij ik denk van dat het niets wordt.

NSVirm

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
« Reply #103 on: Thursday 29 December, 2016, 20:35:48 »
Dat het nooit gaat lukken is onzin. Als je de juiste info kan krijgen en weet hoe je zelf treinen kan maken is het haalbaar. Gelukkig bestaan er nog sporenplannen uit die tijd alleen zullen de lokale lijnen zoals de WSM lastig zijn. De meeste perrons hadden in die tijd al de zelfde lengte dus ook dat slaat nergens op. Als je goede kennis hebt over de tijd en het spoor is het haalbaar

Ja en nee, exacte afstanden zijn simpel weg niet te doen, er is geen beeldmateriaal dat kan worden gebruikt, het moet puur op gevoel, foto's en sporenplannen. In mijn ogen (en ook waarschijnlijk die van vele andere routebouwers) is dit niet te doen. Tot dusver mijn bijdrage :(

*
Sprinter
321 posts
« Reply #104 on: Thursday 29 December, 2016, 20:44:11 »

Ja en nee, exacte afstanden zijn simpel weg niet te doen, er is geen beeldmateriaal dat kan worden gebruikt, het moet puur op gevoel, foto's en sporenplannen. In mijn ogen (en ook waarschijnlijk die van vele andere routebouwers) is dit niet te doen. Tot dusver mijn bijdrage :(
[/quote]

De afstanden van toen zijn de zelfde als van nu op veel lijnen. Daarnaast staan er op goede sporenplannen afstanden vermeld. Veel stations van vandaag komen uit die tijd. Er is zelfs nog duidelijk te zien op google maps/earth waar en hoe een spoorlijn gelopen heeft. Een mooi voorbeeld hiervan is de Ceintuurbaan tussen Rotterdam DP/CS naar Maas.

TreinPunt.NL Moderator
Hogesnelheidstrein
Student
3.525 posts
« Reply #105 on: Thursday 29 December, 2016, 20:48:15 »
Onmogelijk is het zeker niet, je hebt echter wel een échte allrounder zijn om zoiets te doen, je moet namelijk zowel assets als routes kunnen bouwen, je moet een gigantische archieftijger zijn en je moet de weg kennen om aan moeilijk te vinden informatie te komen.

Zelf ben ik al een paar jaar bezig om voor MSTS een route te bouwen die zich afspeelt in 1935 (toevallig tot nu toe een deeltraject van deze route), en hoewel ik zo nu en dan een beetje moet smokkelen is het eigenlijk heel goed te doen. Wel zou ik aanraden in kleine stukken te werken, anders ben je inderdaad jaren verder voordat je iets uit kan brengen.

Een paar belangrijke links voor dit soort projecten:
  • Het Utrechts Archief: http://hetutrechtsarchief.nl - Grootste deel van de documentatie die er is, kan je hier vinden. Deze documentatie is helaas niet altijd volledig, maar de belangrijkste zaken kan je terugvinden. Wees voor jouw tijdvak alleen wel bereid om zo nu en dan naar Utrecht af te reizen, van na 1940 is er het nodige dat niet publiek op de website staat.
  • Sporenplan.nl: http://sporenplan.nl - enorme database aan sporenplannen, maar kijk uit, tussen de schaaltekeningen van de MtEvSS (ongeveer 1910) en 1965 zit een groot gat, dit betekent soms gokken
  • Topotijdreis: http://topotijdreis.nl - kaarten van 1815 tot nu, altijd handig spul, schuif soms wel even naar iets ouder of iets recenter, omdat kaarten maar eens in de zoveel tijd worden vervangen ;).

Verder: boeken, boeken en nog eens boeken. In ieder geval zou ik Locomotiefloodsen en Tractieterreinen van H. Waldorp en J.G.C. van der Meene (1992. Schuyt&Co: Haarlem, ISBN: 90-6097-323-2) aanraden, hier staan verschillende tekeningen en plattegronden van locloodsen en tractieterreinen in die niet via het Utrechts Archief te krijgen zijn.
« Last Edit: Thursday 29 December, 2016, 21:13:47 by rjz222 »
Groet,
Robert

Moderator Treinpunt.nl
Webmaster Treinenwereld.eu

Voor het meest verse nieuws over ontwikkelingen, klik hier!

*
Hondekop
167 posts
« Reply #106 on: Thursday 29 December, 2016, 21:17:24 »
Ik heb uw plan en wensen eens doorgelezen en mij valt op dat als alle sporen liggen er zo ongeveer 1500 km spoor (dubbelspoor telt dubbel) is. Nadeel is wel dat van veel lijnen en stations op satellietbeelden vrijwel niets meer te zien is, en met de opgebroken lijntjes dus veel inschattingsvermogen vereist is. De links die rjz222 aanbiedt zullen vast wel op weg helpen. Ook de gewenste modellen en voertuigen zijn niet 1-2-3 gebouwd en gescript. Waar dit op neerkomt is dat uw megaplan zomaar eens een jaar of 2-3 zou kunnen duren, dus probeer het een klein beetje in te perken tot bijvoorbeeld alleen Zeeland ;) .
Zelf heb ik in een andere treinsimulator (het Duitse Eisenbahn.exe, ook wel EEP) een fictief land à 900 km2 bedacht, waar pak 'm beet 200 km spoor ligt. Momenteel ligt nog niet eens een kwart, maar in de 75 uur over 5 maanden die al in de bouw zit, is ook al aan scenery gedacht. Nu is het wel zo dat alleen de spoor- en tramlijnen gebouwd worden, en de rest 'braak' blijft liggen. Ik heb trouwens al een topic voor screens ervan, maar heb al een tijdje niet echt interessante gebieden afgerond.

*
Intercity
685 posts
« Reply #107 on: Friday 30 December, 2016, 10:01:14 »
Onmogelijk is het zeker niet, je hebt echter wel een échte allrounder zijn om zoiets te doen, je moet namelijk zowel assets als routes kunnen bouwen, je moet een gigantische archieftijger zijn en je moet de weg kennen om aan moeilijk te vinden informatie te komen.

Zelf ben ik al een paar jaar bezig om voor MSTS een route te bouwen die zich afspeelt in 1935 (toevallig tot nu toe een deeltraject van deze route), en hoewel ik zo nu en dan een beetje moet smokkelen is het eigenlijk heel goed te doen. Wel zou ik aanraden in kleine stukken te werken, anders ben je inderdaad jaren verder voordat je iets uit kan brengen.

Een paar belangrijke links voor dit soort projecten:
  • Het Utrechts Archief: http://hetutrechtsarchief.nl - Grootste deel van de documentatie die er is, kan je hier vinden. Deze documentatie is helaas niet altijd volledig, maar de belangrijkste zaken kan je terugvinden. Wees voor jouw tijdvak alleen wel bereid om zo nu en dan naar Utrecht af te reizen, van na 1940 is er het nodige dat niet publiek op de website staat.
  • Sporenplan.nl: http://sporenplan.nl - enorme database aan sporenplannen, maar kijk uit, tussen de schaaltekeningen van de MtEvSS (ongeveer 1910) en 1965 zit een groot gat, dit betekent soms gokken
  • Topotijdreis: http://topotijdreis.nl - kaarten van 1815 tot nu, altijd handig spul, schuif soms wel even naar iets ouder of iets recenter, omdat kaarten maar eens in de zoveel tijd worden vervangen ;).

Verder: boeken, boeken en nog eens boeken. In ieder geval zou ik Locomotiefloodsen en Tractieterreinen van H. Waldorp en J.G.C. van der Meene (1992. Schuyt&Co: Haarlem, ISBN: 90-6097-323-2) aanraden, hier staan verschillende tekeningen en plattegronden van locloodsen en tractieterreinen in die niet via het Utrechts Archief te krijgen zijn.

In aanvulling hierop nog het volgende:

De Nederlandse Vereniging van belangstellenden in het Spoor- en tramwegwezen (NVBS) heeft ook een zeer uitgebreid archief van spoorkaarten en situaties en foto's: http://www.nvbs.com/
Zij hebben documentatie die niet in het Utrechts Archief aanwezig is. Zij werken met hen en de NS nauw samen op het gebied van documentatie.

Daarnaast kan men ook nog het Rijksarchief in Den Haag (naast het station Den Haag CS), de provinciale archieven raadplegen.

m.v.g.

A.N. de Jong

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
« Reply #108 on: Friday 30 December, 2016, 10:51:58 »
Nog een aanvulling, er zijn ook luchtfoto's uit die periodes beschikbaar.
kijk onder andere eens bij dotkadata. De preview afbeeldingen kunnen al erg vele info geven.
Exacte afstanden is prima te doen, gewoon nameten op huidige satteliet beelden, de meeste gebouwen staan er vaak nog wel.
Zou wel met een wat kleiner stuk dan gelijk A'dam-Vlissingen beginnen.

Voor zo'n project moet je gewoon erop uit, niet alles is online te vinden en staat bij google op een presenteer blaadje.

**
TreinPunt.NL Vriend
Hogesnelheidstrein
De trein!!
1.767 posts
« Reply #109 on: Friday 30 December, 2016, 11:27:09 »
Klinkt misschien wat bot, maar ik snap niet dat mensen nog serieus op dit plan ingaan. rcdevisser, je plan is totaal onrealistisch en totaal onhaalbaar. Veel en veels te groot.  Amsterdam - Vlissingen bouwen is tot daar aan toe, maar met alle zijlijnen, ditjes en datjes erbij in een periode waar nagenoeg geen treinen voor bestaan met objecten die ook niet bestaan... Ik zie het nog niet gebeuren. Zeg maar gerust nooit.

Had je gezegd Amsterdam - Haarlem, dan werd het al een heel stuk aannemelijker. Maar als we even kijken naar Jerome, de bouwer van ZWNL, dan zie je wat ik bedoel met onrealistisch en onmogelijk. Hij is al zeker twee-drie jaar bezig en heeft 'slechts' Vlissingen - Dordrecht liggen. Rotterdam is nog niet eens in zicht. Laat staan Amsterdam.

We hebben het niet over plannen de kop in boren, maar gewoon over realistisch zijn. Als deze route ooit af komt (waar ik zeer mijn twijfels aan heb) eet ik mijn schoenen op. Aanbod geldt tot 2021. :)
« Last Edit: Friday 30 December, 2016, 11:32:10 by Koplopermau »
Volg me op mijn Twitch Kanaal en abonneer je op mijn YouTube kanaal!

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
« Reply #110 on: Friday 30 December, 2016, 12:07:17 »
....eet ik mijn schoenen op....

Dat wil ik zien!!!!!!! Plaats je dat dan op je YouTube kanaal :P  ;D

*
Stoomlocomotief
30 posts
« Reply #111 on: Friday 30 December, 2016, 12:41:03 »
Een mooi winters plaatje van mijn route. Mijn nieuwe fictieve route. Begin ongeveer vanaf het midden van mijn route en zal verder uitbouwen. Op de afbeeldingen is te zien station Leijenbroek en omgeving in een winters jasje.

*
Intercity
685 posts
« Reply #112 on: Friday 30 December, 2016, 17:24:01 »
Klinkt misschien wat bot, maar ik snap niet dat mensen nog serieus op dit plan ingaan. rcdevisser, je plan is totaal onrealistisch en totaal onhaalbaar. Veel en veels te groot.  Amsterdam - Vlissingen bouwen is tot daar aan toe, maar met alle zijlijnen, ditjes en datjes erbij in een periode waar nagenoeg geen treinen voor bestaan met objecten die ook niet bestaan... Ik zie het nog niet gebeuren. Zeg maar gerust nooit.

Had je gezegd Amsterdam - Haarlem, dan werd het al een heel stuk aannemelijker. Maar als we even kijken naar Jerome, de bouwer van ZWNL, dan zie je wat ik bedoel met onrealistisch en onmogelijk. Hij is al zeker twee-drie jaar bezig en heeft 'slechts' Vlissingen - Dordrecht liggen. Rotterdam is nog niet eens in zicht. Laat staan Amsterdam.

We hebben het niet over plannen de kop in boren, maar gewoon over realistisch zijn. Als deze route ooit af komt (waar ik zeer mijn twijfels aan heb) eet ik mijn schoenen op. Aanbod geldt tot 2021. :)

Reken minimaal 5 tot 7 jaar. In MSTS bedroeg de bouwtijd voor de route Vlissingen-Roosendaal-Dordrecht-Rotterdam-Den Haag-Leiden-Schiphol-Amsterdam Zuid- Diemen-Almere-Zwolle-Assen-Groningen 10 jaar.
En dat is alleen de route die door één bouwer - Jaap Wessels - (met per dag 6 a 8 werkuren) is gebouwd.
Voor deze route was en is al het treinmaterieel  en al veel objecten voorhanden.

m.v.g.

A.N. de Jong
« Last Edit: Friday 30 December, 2016, 17:26:34 by ANdeJong »

*
Stoomlocomotief
30 posts
« Reply #113 on: Saturday 31 December, 2016, 15:57:29 »
Station Leijenbroek ziet er naar mijn zeggen goed uit.Ik heb wat aangepast, fietsenstalling toegevoegd en bepaalde dingen moeten later nog bij het station komen zoals bovenleiding(niet alleen bij leijenbroek over de hele route natuurlijk :P) en bordjes voor de seinen bijvoorbeeld de reflectorplaatjes.
« Last Edit: Saturday 31 December, 2016, 16:00:51 by Remboro »

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.986 posts
« Reply #114 on: Sunday 01 January, 2017, 00:22:07 »
Zeker niet verkeerd Remboro !
Mijn eerste screen van 2017  8)
« Last Edit: Sunday 01 January, 2017, 00:24:32 by GertNNRoute »

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.986 posts
« Reply #115 on: Sunday 01 January, 2017, 13:04:47 »
Op dit monument even bezig met het perfectioneren van de overkapping , helaas wat weinig goeie detail foto's van te vinden online.

*
Stoomlocomotief
30 posts
« Reply #116 on: Sunday 01 January, 2017, 15:16:18 »
Alvast een ritje gemaakt van waar het volgende station moet liggen naar leijenbroek.

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.986 posts
« Reply #117 on: Monday 02 January, 2017, 06:57:57 »
De vorderingen gaan redelijk snel.... al is het wel wat werk.

*
Intercity
Bouwer Noordwest Nederland
671 posts
« Reply #118 on: Monday 02 January, 2017, 09:36:48 »
Zwolle ;D Moooiiii

*
Hogesnelheidstrein
1.272 posts
« Reply #119 on: Monday 02 January, 2017, 12:54:43 »
Dat ziet er heel mooi uit!  :)
Kijk ook is op mijn website: http://www.ovdoornederland.nl

En mijn YouTube kanaal:  https://www.youtube.com/ovdoornederland

Ik speel ook piano, filmpjes daarvan staan op: https://www.youtube.com/channel/UCHcee27CDxH_GtP7N_MVfT