Screenshot Topic voor Routes in Aanbouw

*
Sprinter
377 posts
Re: Screenshot Topic voor Routes in Aanbouw
« Reply #840 on: Sunday 15 September, 2019, 04:07:59 »
Waar o waar zijn de eerste 2 plaatjes gemaakt?

Mijn route Zeeland 1890 - 1920 begint aardig te vormen, van Vlissingen tot aan Woensdrecht liggen de sporen ( inc inhaal sporen etc, ) de basis sporen liggen vanaf Roosendaal naar Rotterdam ( ja ook de Luchtspoor ) en nogmaals vanaf Roosendaal tot aan Breda.
Basis route is Zeeland zelf, dus vanaf Roosendaal vertrek je naar Zeeland.

Ben heel wat tegengekomen met mijn research over Zeeland rond die tijden, Zo had Vlissingen vroeger 2 stations! Station Vlissingen Stad ( ligt tegen kanaal door walcheren ) en de huidige station Vlissingen Haven, Vlissingen stad is wel vroeg gesloten, al in 1896 uit mijn hoofd, het gebouw is bijna een kopie van station Middelburg. Nog een leuk weetje: de watertoren van Station Vlissingen stad staat er nog wel in de Grasvlakte, aan de zeeuwen hier de taak om die op te zoeken.  ;)
Zo had de lijn nog meer stations dan dat we tegenwoordig hebben, zo hadden we: s'-Heer arendskerke / Vlake / Woensdrecht er nog bij, na Bergen op Zoom hadden we ook Wauw, zit precies voor de bocht naar Roosendaal.
Vlake is een interessante station, vanaf het station reedt er een tram naar de haven van Hansweert, vanaf daar konden de mensen de Boot nemen naar ( uit mijn hoofd ) Perkpolder te Zeeuws-Vlaanderen, ook lag station Vlake vlak voor de ( toen nog ) draaibrug.
Wat ook interessant is dat Zeeland nog echt een eiland was, want vanaf Woensdrecht was er alleen maar water, daar lag toen de Kreekrakdam, de dam bestaat nog aangezien de lijn daar nog steeds overheen loopt anno 2019, het is niet meer voor te stellen hoe het er vroeger uitzag, 3,5 km lang was die dam.

Meeste werk van deze route gaat in de assets zitten, meeste dingen hebben we niet uit die tijd, tekeningen wel!
zo moet ik alle stations bouwen in 3dsmax, perrons, rails ( wordt al gebruikt in de route, zie screens ) en nog veel meer dat rond het spoor zit, maar ook buiten dat, stoomtractors, stationare stoommachines ( bv voor op het land ), mensen in de juiste kleding van die tijd, wegen ( veel kinderkopjes en rode straatstenen ), huizen, telegraafpalen, verlichting op gas of petrolium, paarden en paard en wagens, lorries en karren, etc etc.

Uiteraard w8 ik nog op de armseinen van Coha.nl, aangezien die van Wilbur niet mooi zijn en ook niet geheel kloppen in hun werking.
Hetzij dat de Armseinen van Coha begin 1920 tot 1940 is en dus niet kloppend is voor mijn route is dit het beste uitkomst voor dit moment, StaatSpoor ( kortweg SS ) seinen om die zelf te maken is moeilijk, ik heb de kennis niet nog de ervaring in huis hiervoor.

afijn, ik zal zo heel af en toe wat plaatjes zien, veel vrije tijd heb ik niet, hetzij dat ik nu vakantie heb. :P
« Last Edit: Sunday 15 September, 2019, 04:26:01 by Leerlingstoker »
Het zijn de Dwarsliggers die de Sporen recht houden.....( met uitzondering van Bochten )

*
Sprinter
377 posts
« Reply #841 on: Sunday 15 September, 2019, 04:28:08 »
Nog wat plaatjes omdat het kan, incl kaart.

*
Hogesnelheidstrein
7.974 posts
« Reply #842 on: Sunday 15 September, 2019, 09:09:47 »
Mooie plaatjes wat je ons laat zien! :P

Ondanks dat de route nog wip is toont 1 plaatje gebreken, zo is het puntstuk niet goed en zal anno 1890 niet veel anders zijn dan nu.
En het zal een heel gehobbel worden voor oa. een oude stoomwals om over de overweg te komen. ;)
Kortom knip het spoor ca. bij die pijl door en hecht het weer, en misschien een optie om bij de overweg (pijl ?) een paar bielzen te leggen die ik bij een ander plaatjes wel zie.
« Last Edit: Sunday 15 September, 2019, 09:14:49 by trainsxp »

Groeten trainsxp

*
Hogesnelheidstrein
2.352 posts
« Reply #843 on: Sunday 15 September, 2019, 10:23:05 »
Hmm,  ;)

Voor deze keer dan.

*
Sprinter
377 posts
« Reply #844 on: Sunday 15 September, 2019, 10:49:18 »
Veel van deze overwegen krijgen bielzen, sommige in steden krijgen bestrate overwegen, dit laatste moet ik zelf nog creëren, wees maar niet bang, die stoomwals komt er uiteindelijk wel overheen. :P

Sommige wissels hou ik zo zoals je ziet op de screen, de sporen in de SS tijd ( StaatSpoor ) lagen dichter bij elkaar, het klote is dat Railworks dit niet trekt, dit kan niet gefixt worden, hoeveel tijd je er ook voor neemt.

@Frison, ik had jou creatie's gevonden idd, hetzij dat ik ze zelf wil maken in 3dsmax, zo komt voor bijvoorbeeld station Vlissingen Haven een koninklijke wachtruimte in.
maar zolang ik dat model niet heb gemaakt blijft die van jou gewoon daar staan.  ;)
« Last Edit: Sunday 15 September, 2019, 10:55:27 by Leerlingstoker »

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.972 posts
« Reply #845 on: Sunday 29 September, 2019, 21:14:05 »
Route in aanbouw ..  ???
Omdat ik eerst even niet verder kan met de Belgische fictieve route ben ik begonnen met een diesellijntje.Ik heb eerst weer nieuwe foto's nodig voor de Belgische route.Voordeel met dit traject dat het lekker dichtbij huis is.Dus foto's zijn zo gemaakt.

*
Sprinter
Bouwer van de route Noord-Oost Nederland
313 posts
« Reply #846 on: Sunday 29 September, 2019, 21:20:55 »
Route in aanbouw ..  ???
Omdat ik eerst even niet verder kan met de Belgische fictieve route ben ik begonnen met een diesellijntje.Ik heb eerst weer nieuwe foto's nodig voor de Belgische route.Voordeel met dit traject dat het lekker dichtbij huis is.Dus foto's zijn zo gemaakt.

Gaaf! Ga je richting Zuidbroek of wat zijn de plannen?

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.972 posts
« Reply #847 on: Sunday 29 September, 2019, 21:25:50 »
Dit wordt de Wiederline  ;)

*
Sprinter
216 posts
« Reply #848 on: Sunday 29 September, 2019, 21:36:57 »
cool zeg... groningen winschoten :) dat traject reis ik vaak aangezien ik in winschoten woon :) succes met bouwen!

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.972 posts
« Reply #849 on: Sunday 29 September, 2019, 21:43:45 »
Ben daar zaterdag nog geweest , maar net even te druk voor foto's van het station... even maar op een zondagochtend heen ;)
Ik kom oorspronkelijk ook uit Winschoten ;)

*
Intercity
Lid MSTS/RW team
628 posts
« Reply #850 on: Sunday 29 September, 2019, 21:50:28 »
Netjes Gert, De kop is er af!  ;)
Ben benieuwd naar het eind resultaat
Een schouderklopje, een vriendelijk woord en dat op een goed gekozen momentje is wat een ieder bekoort en betekent meer dan een duur presentje.

Henk van Hattem

*
Hogesnelheidstrein
Routebouwer Groningen-Delfzijl
1.101 posts
« Reply #851 on: Tuesday 01 October, 2019, 15:51:52 »
Route in aanbouw ..  ???

Mooi Gert! Leuk stukje spoor! (Was ook van plan om die kant op te bouwen als ik Groningen Delfzijl klaar heb, enfin dat maakt natuurlijk niets uit hoor! Ziet er prachtig uit!  8) ;D

**
TreinPunt.NL Vriend
Intercity
680 posts
« Reply #852 on: Tuesday 01 October, 2019, 18:21:09 »
Ziet er goed uit Gert. Ik zie dat je het AP Track Pack gebruikt. Heel mooi!

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.972 posts
« Reply #853 on: Tuesday 01 October, 2019, 22:35:23 »
AP Tracks ? Zou kunnen zegt mij niets.Deze zijn van Villingen

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.972 posts
« Reply #854 on: Tuesday 01 October, 2019, 22:36:14 »

@Pingi :

Kun je nog steeds doen hoor .. daar ben je helemaal vrij in. :)

**
TreinPunt.NL Vriend
Intercity
680 posts
« Reply #855 on: Wednesday 02 October, 2019, 16:13:15 »

Hebben wel wat weg van het track pack van ArmstrongPowerhouse. Maakt ook niet uit. Het is een mooi stukje spoor in elk geval.

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.972 posts
« Reply #856 on: Friday 04 October, 2019, 02:53:30 »
Gerp begint vorm te krijgen

*
Hogesnelheidstrein
3.428 posts
« Reply #857 on: Sunday 06 October, 2019, 08:54:00 »
Wow bizar strak gebouwd

TreinPunt.NL Downloadmanager
Sprinter
214 posts
« Reply #858 on: Sunday 06 October, 2019, 11:31:25 »
 8)
Discord: Edgar#7736

*
Hondekop
195 posts
« Reply #859 on: Monday 07 October, 2019, 16:02:17 »
Frankensteinbovenleiding.. ::)

*
Sprinter
232 posts
« Reply #860 on: Saturday 12 October, 2019, 17:15:32 »
Maar wel heel mooi. Strak hoor!

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.972 posts
« Reply #861 on: Saturday 12 October, 2019, 19:40:34 »
Ja mooi hoor EsméevR ;) 8)

*
Blokkendoos
Route Bouwer: Roodeschool-Groningen
50 posts
« Reply #862 on: Monday 14 October, 2019, 19:34:54 »
Hallo allemaal! Na een lange tijd van weggeweest hier dan weer de eerste lootjes aan mijn route. In de tijd van weggeweest heb ik een stuk meer ervaring aan route bouwen opgedaan. Maar, ik wil nu dus de trein daadwerkelijk op een verhoging (zie afbeelding) laten rijden, maar de perrons zijn niet lang genoeg. Weet iemand hier een oplossing voor? Ik hoor het graag :D
Train Driver's POV Dutch Railways and Cabview Holland Dutch Railways management

*
Hondekop
167 posts
« Reply #863 on: Monday 14 October, 2019, 21:16:37 »
Kan je de perrons niet in hoogte schalen, of wandjes eronder plaatsen?

*
Hogesnelheidstrein
7.974 posts
« Reply #864 on: Monday 14 October, 2019, 23:48:51 »
Loft objecten zijn niet te schalen dus dat valt af, je zou er een dijk naast kunnen maken waar het perron oversteekt. :)

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.972 posts
« Reply #865 on: Tuesday 15 October, 2019, 06:47:54 »
Maar, ik wil nu dus de trein daadwerkelijk op een verhoging (zie afbeelding) laten rijden, maar de perrons zijn niet lang genoeg. Weet iemand hier een oplossing voor?

Dat is het probleem niet , je kan er nog een stuk bij aanbouwen.Maar ik zie aan de screen dat je perron lang genoeg is ?
Waarom nog langer ..  ;D

*
Intercity
Lid MSTS/RW team
628 posts
« Reply #866 on: Tuesday 15 October, 2019, 07:08:31 »
Je kan ook de grond omhoog halen. Ik weet niet wat je achter dat perron wil maken. Je kan er ook een gebouw tegen aan zetten..

*
Hogesnelheidstrein
7.974 posts
« Reply #867 on: Tuesday 15 October, 2019, 09:20:51 »
Maar, ik wil nu dus de trein daadwerkelijk op een verhoging (zie afbeelding) laten rijden, maar de perrons zijn niet lang genoeg. Weet iemand hier een oplossing voor?

Dat is het probleem niet , je kan er nog een stuk bij aanbouwen.Maar ik zie aan de screen dat je perron lang genoeg is ?
Waarom nog langer ..  ;D

Dat dacht ik ook dat het lang genoeg was, daarom ging ik er vanuit dat dsander de hoogte bedoelde. ;)
Weet niet of het een Loft perron is maar zo ja dan kun een perron over de hele lengte van het traject maken a-500m per deel. ;D