Omdat binnenkort de Hoekse Lijn sluit en ik praktisch me hele leven al langs de lijn woon ben ik bezig met het nabouwen van de lijn. Inmiddels liggen alle sporen al op het emplacement van Rotterdam Centraal. Je rijd in ongeveer 33 minuten van Hoek van Holland Strand naar Rotterdam Centraal. Dit is even lang als in het echt. De materieel keuze zal redelijk beperkt zijn (SGM, SLT, Plan V/T). Het is de bedoeling om de scenario's waarheidsgetrouw te houden door de echte diensten te gebruiken zoals de spitstrein naar Vlaardingen Centrum, de Sprinter naar Maassluis West en de opening van het strandseizoen (veel materieel keuze). Foto 1: Hoek van Holland Strandfoto 2: Vlaardingen Centrumfoto 3: Vlaardingen OostFoto 4: Rotterdam CentraalFoto 5: Rotterdam Centraal
Ik heb er genoeg motivatie voor gezien dit al de derde keer is dat ik de sporen leg. 2 keer een crash gehad maar dat zorgt er wel voor dat het bouwen makkelijker gaat. Ik had als oplossing voor het ophogen van het spoor, het land verlagen zoals bij Vlaardingen Oost. Na de hoekse lijn is het de bedoeling om uit te breiden met Leiden - Dordrecht, Rotterdam CS - Gouda, Gouda - Leiden en als het lukt de hofpleinlijn. Voordat het zover is wil ik eerst de hoekse lijn goed hebben zodat er een leuke NL route is die niet lang duurt om te rijden.Foto 1: Haven MaassluisFoto 2: Station MaassluisFoto 3: Station HvH Haven
wie kent dit emplacement niet wat in onderstand plaatje is te zien:
Alleen die vliegtuigen op een grasveld ziet er niet zo realistisch uit.Dergelijke vliegtuigen zakken gelijk door de grasmat.
Ik ben laatst begonnen met het bouwen wat tot nu lijkt op een kleine dieselroute1ste afbeelding is vanaf de loopbrug van het station(ik ben nog met de naam van het station bezig dus nog geen naam)2de afbeelding is wat scenery in de buurt van het station.