Screenshot Topic voor Routes in Aanbouw

626 posts
Re: Screenshot Topic voor Routes in Aanbouw
« Reply #540 on: Sunday 22 July, 2018, 10:27:04 »
Hallo

Miniworld Rotterdam in Trainz en TS2018 bouwupdate 69. https://youtu.be/P_bEhwZKtyY

Alle zichtbare rails is nu neergelegd. Meerdere objecten zijn nu vanuit Gmax omgezet naar Train simulator. Er is eerst een OBJ file gemaakt en die is geïmporteerd in Blender. Daarna is de file omgezet naar een IGS zodat het in TS2018 gezet kan worden.

Olaf

**
Route creator
6.790 posts
« Reply #541 on: Saturday 04 August, 2018, 07:51:16 »
olaf99,
Weet niet hoe het met je template zit wat je aanhoud voor de rails enz, maar wist je dat je die vast kunt zetten zodat hij niet meer te selecteren is?
Want ik zag als je met de muis over de template gaat dat hij te selecteren is, misschien heb je het al gemerkt bij het spoor leggen dat dit soms lastig kan wezen met oa. het spoor selecteren. ;)

Groeten trainsxp

626 posts
« Reply #542 on: Saturday 04 August, 2018, 12:57:23 »
Hallo

Ik ben heel benieuwd. Ik heb net alle handleidingen doorgespit en ik kan niet vinden hoe je dan tijdelijk objecten kan locken. Het enige wat het misschien zou kunnen zijn wat jij bedoeld is in de blueprint "pickable" uit zetten. Voor zo ver ik begrijp kun je dan het object permanent locken maar dat is niet wat ik wil.

Omdat het landschap niet tijdelijk doorzichtig gemaakt kan worden (zoals in trainz wel kan) moet ik de basemap / template steeds van hoogte veranderen zodat ik de tekening en rails kan zien.

Olaf

**
Route creator
6.790 posts
« Reply #543 on: Saturday 04 August, 2018, 13:47:34 »
Het enige wat het misschien zou kunnen zijn wat jij bedoeld is in de blueprint "pickable" uit zetten. Voor zo ver ik begrijp kun je dan het object permanent locken maar dat is niet wat ik wil.

Ja daar wilde ik heen om in de blueprint bij de Pickable regel (tijdelijk) eFalse op te geven.
Mja als er vaak met de hoogte van de template gewerkt moet worden word dat ietwat anders.
Je kan ook nog overwegen om even 2 blueprints te maken waarbij je bv. de een template.bin.eTrue, en de ander template.bin.eFalse noemt.
Bij degene die je dan wil gebruiken haal je .eFalse cq  .eTrue er even af, TS moet dan wel opnieuw gestart worden.

626 posts
« Reply #544 on: Sunday 05 August, 2018, 00:14:07 »
Hallo

Bedankt voor het meedenken. Maar zo lukt het wel. Op het moment dat alle rails en wegen er liggen kan de template weg.

Weer een update van de route.
Miniworld Rotterdam in Trainz en TS2018 bouwupdate 71. https://youtu.be/ss6rzDlTvUE

Olaf

201 posts
« Reply #545 on: Sunday 05 August, 2018, 18:10:25 »
 8)
Het leven is hard, maar een trein is harder...

3.099 posts
« Reply #546 on: Sunday 05 August, 2018, 18:26:29 »
Wow wat een mooi plaatje :P

201 posts
« Reply #547 on: Monday 06 August, 2018, 22:42:54 »
^^ Bedankt ;D

Toch maar eens een beetje begonnen met de hoogte en (vind ik) begint toch ergens op te lijken :P

38 posts
« Reply #548 on: Wednesday 08 August, 2018, 08:34:42 »
Dus Eindhoven -Venlo zeker

201 posts
« Reply #549 on: Wednesday 08 August, 2018, 10:38:27 »
Dat probeer ik wel ja

Mede-bouwers van de 't Groene Hart route
61 posts
« Reply #550 on: Thursday 16 August, 2018, 13:35:58 »
Na weer wat werk is nu ook station Boskoop Snijdelwijk klaar en kunnen we doorbouwen naar Waddinxveen Noord :) .Hier wat screens:
Met vriendelijke groet, MMBW ;)

**
Route creator
1.212 posts
« Reply #551 on: Thursday 16 August, 2018, 17:22:35 »
Ziet er schitterend uit!  :)
Kijk ook is op mijn website: http://www.ovdoornederland.nl

En mijn YouTube kanaal:  https://www.youtube.com/ovdoornederland

Ik speel ook piano, filmpjes daarvan staan op: https://www.youtube.com/channel/UCHcee27CDxH_GtP7N_MVfT

626 posts
« Reply #552 on: Sunday 26 August, 2018, 15:39:09 »
Hallo

Miniworld Rotterdam in Trainz en TS2018 bouwupdate 74.  https://youtu.be/mLIIbJRmI90

Olaf

7 posts
« Reply #553 on: Wednesday 29 August, 2018, 18:34:35 »
Een paar weken terug ben ik begonnen met het maken van een fictief museumspoorlijn.
Hieronder staan een aantal plaatjes van de route, dit traject is nog langer niet klaar. De museumspoorlijn gaat bestaan uit 3 trajecten. Een half traject is in z'n geheel klaar, maar dat is maar ongeveer 3 km. Dus er moet nog link gewerkt worden om de route ooit af te krijgen. Misschien komt er ook nog een 'Moderne' spoorlijn om de museumlijn heen. Maar als die er ooit komt, gaat dat nog HEEL lang duren.

626 posts
« Reply #554 on: Monday 03 September, 2018, 21:06:12 »
Hallo

Miniworld Rotterdam in Trainz en TS2018 bouwupdate 75.  https://youtu.be/ihhJFvTlImc
Dankzij de hulp van forumleden werken nu alle deuren van mijn fictieve syntus trein. In deze bouwupdate ook een klein testritje.

Olaf

Elke 2 weken een combistream!
134 posts
« Reply #555 on: Thursday 06 September, 2018, 16:34:18 »
Het begint al ergens op te lijken. Bent u ook van plan de boel te overkappen (en kunstmatig te verlichten)?

626 posts
« Reply #556 on: Thursday 06 September, 2018, 18:09:54 »
Hallo

Dank je wel.
Ik ga geen plafon maken. Zou op zich wel kunnen maar vind ik niet nodig.

Olaf

**
Rolling stock developer
1966 was een goed jaar
496 posts
« Reply #557 on: Friday 07 September, 2018, 01:06:23 »
Begint al aardig op te schieten, waar haal je de tijd vandaan om meerdere projecten tegelijk te doen? Wel jammer dat alles wat met jouw project te maken heeft nu verspreid is in verschillende forumonderdelen.

Objecten bouwer
2.218 posts
« Reply #558 on: Friday 07 September, 2018, 10:10:23 »
Begint al aardig op te schieten, waar haal je de tijd vandaan om meerdere projecten tegelijk te doen?

Miniworld Rotterdam in Trainz en TS2018 bouwupdate 75.

Die plaatjes zijn van Trainz begrijp ik, dus geen bouwvorderingen, toch?  :-\
"Gelukkig heb ik er geen verstand van en dat wil ik graag zo houden"

626 posts
« Reply #559 on: Friday 07 September, 2018, 18:57:12 »
Hallo

Begint al aardig op te schieten, waar haal je de tijd vandaan om meerdere projecten tegelijk te doen?
Nou, al die objecten voor miniworld zijn in de afgelopen 2 jaar allemaal gemaakt. De syntus trein stamt uit 2011. De boel is dus omgezet van uit Gmax. Op mijn website "Trainzbuilders" (<== link hiernaast) zie je wat ik nog meer gemaakt heb.

Wel jammer dat alles wat met jouw project te maken heeft nu verspreid is in verschillende forumonderdelen.
Tja de route staat in dit topic. En de objecten in het objecten topic.

Die plaatjes zijn van Trainz begrijp ik, dus geen bouwvorderingen, toch? 
Nee, wat je hier ziet is in TS2018.  Zie ook de video.

Voor de vergelijking hier een screen uit Trainz. Zo had het trouwens ook in TS moeten worden.....

Naast het volledige miniworld wat ik in Trainz bouw, bouw ik nu ook als extra de polderbaan in TS2018.  Zo hebben de gebruikers van TS ook iets van het miniworld project.
En zoals het er nu uit ziet ga ik ook alleen de polderbaan maken. Er zijn te veel dingen die mij nu ergeren aan TS2018.

Olaf

626 posts
« Reply #560 on: Sunday 09 September, 2018, 16:07:32 »
Hallo

Miniworld Rotterdam in Trainz en TS2018 bouwupdate 76.  https://youtu.be/HieJURhqzZs

Olaf

**
Route creator
6.790 posts
« Reply #561 on: Sunday 09 September, 2018, 16:49:37 »
Leuk, maar zoals je al zegt over de BVL is dat (nog) niet je van het wat voor een 1e keer ook niet meevalt om het juiste materiaal te vinden als je iig de zg. MO BVL gebruikt. ;)
Neem het eerste plaatje, die draad hoort naar het verderop staande portaal door er een wiel met zo'n afspanblok er aan te bevestigen. (zie rode lijn)
En het tweede plaatje, is dat een zwevend stukje draad, of ......?

626 posts
« Reply #562 on: Saturday 15 September, 2018, 19:13:14 »
Hallo

Miniworld Rotterdam in Trainz en TS2018 bouwupdate 77.  https://youtu.be/eszz5xtlPBQ
Ben deze vakantie druk bezig om de route klaar te maken. Nu nog mogelijke bugs oplossen en hier en daar wat aanpassen. Verder komt er een basis rij sessie.

Olaf

21 posts
« Reply #563 on: Saturday 15 September, 2018, 19:21:55 »
Nice ;D
Ik kijk er echt naar uit ;D
Succes met het afwerken van de route ;D
Groet,
Stoomtrein2005

**
Route creator
6.790 posts
« Reply #564 on: Saturday 15 September, 2018, 21:33:29 »
Heb het filmpje (wat er fraai uitziet) eens bekeken waarbij je het nogal eens over opvulling hebt.
Maar horen er zo hier en daar geen afrasteringen (loft prikkeldraad, boerderij hekken of zo) gecreëerd te worden met bv. wat koeien c.q. paarden in de wei?, dat zou een mooie opvulling zijn.
Dat heb ik zou gauw nog niet kunnen ontdekken. ;)

58 posts
« Reply #565 on: Thursday 20 September, 2018, 02:15:44 »
Zo. Inspiratie is er weer!

Een tijdje terug spraken Jesitim en ik elkaar over een havengebied... Nou... Dan komt er een haven gebied.

De eerste screen Laat de volledige tak vanaf de mainline zien, waarbij de mainline naar rechts afbuigt.

Dit is pas het begin.. Op dit moment hebben we 3 "kleinere" opstelterreinen die enigszins te zien zijn op de screen. Waarbij de grootste tot nu toe, treinen van 850+ meter kan hebben en waarbij de kleinste tot maximaal 600 meter kan huisvesten. Er komt later nog een containerterminal bij, dat sluit aan op de groene cirkel. Ik heb al wat in gedachten maar dat is voor nu nog niet belangrijk. De gele cirkels zijn de aftakkingen naar de desbetreffende havens; zij het voor olie of kolen ect.

Alles links en onder de rode lijn is voorzien van scenery, bovenleiding en alle verwante aan het spoor.

Enjoy the screens, binnenkort meer!

PS. de screens zijn van het 1e opstelterrein.
« Last Edit: Thursday 20 September, 2018, 02:17:49 by mitchell1993 »
Neem mij niet te serieus. Doe je dat wel dan kun je de nodige sarcasme verwachten.

Mede-bouwers van de 't Groene Hart route
61 posts
« Reply #566 on: Thursday 20 September, 2018, 06:55:35 »
Ziet er geweldig uit  :o

**
TreinPunt.NL Vriend
1.268 posts
« Reply #567 on: Thursday 20 September, 2018, 10:23:02 »
Wat een cool en origineel idee , ziet er erg leuk uit !

toon je waardeering met een donatie ! ( vrijblijvend ! ) : http://nl.dreamordonate.com/dromen/ts2016-zw-nl

841 posts
« Reply #568 on: Thursday 20 September, 2018, 13:58:59 »
Doet me beetje denken aan de Rotterdamse havens, leuk!  8)

Sjef61 (maker LUA scripts en assets) lid MSTS/RW
170 posts
« Reply #569 on: Thursday 20 September, 2018, 21:32:43 »
Dat zijn weer mooie plaatjes!
Fijn dat er weer inspiratie is.

Het is een van de mooiste vergoedingen van het leven, dat niemand oprecht een ander kan helpen zonder zichzelf te helpen.

Ralph Waldo Emmerson