Screenshot Topic voor Routes in Aanbouw

TreinPunt.NL Moderator
Bouwer Krammerdijks Deltaland
249 posts
Re: Screenshot Topic voor Routes in Aanbouw
« Reply #30 on: Friday 26 August, 2016, 14:31:19 »
Die repaint ziet er netjes hoor  ;)

Heb wat aan de buitengebieden gewerkt :)

Ik zit er overigens aan te denken een deel mijn route geschikt te maken voor 200km/h op 2 vd. 4 sporen voor Internationale treinen (Thalys/ICE). Beetje op de manier zoals het op bijv. Amsterdam-Utrecht gaat werken uiteindelijk.

Hebben anderen dit al eens geprobeerd en zo ja hoe hebben jullie dit qua signalering etc. aangepakt?
Gezien er geen ETCS oid in Train Sim zit zal er iets anders gebruikt moeten worden..

Leuke screenshots allemaal. Ik zit ze aandachtig te bekijken en veel screenshots zien er erg mooi uit. 8)
Heb zelf van te voren iig goed naar bijv. jouw Fictiva gekeken hoe die in elkaar steekt  :P

**
TreinPunt.NL Vriend
CXX Valleilijn
233 posts
« Reply #31 on: Friday 26 August, 2016, 15:49:59 »
Je zou kunnen kijken naar cabineseinborden voor je binnenste sporen, en de buitenste weer ATB. En gewoon op sein blijven rijden. Dat kan met 200 km/h nog wel.
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel. 8)

53 posts
« Reply #32 on: Friday 26 August, 2016, 20:22:12 »
Ziet er geweldig mooi uit MarkA ;) :o

109 posts
« Reply #33 on: Saturday 27 August, 2016, 11:33:45 »
Des Hollands

Veldorp is het begin- en eindpunt van een sprinterlijn. Twee maal per uur en drie maal in de spits, vertrekt er een sprinter in de richting van Domberdingen, met eindbestemming Indermeer.

Het is een tweesporig station aan de rand van het dorp. Voor het station ligt nog een rangeerspoor, waar de laatste avond trein neergezet kan worden en weer als eerste sprinter kan worden gebruikt.

Op deze lijn rijden voornamelijk DDAR rijtuigen in combinatie met een 1700 loc. Echter zijn er in de spits ook vijf en zes baks SGMm te vinden en zolang ze nog niet met pensioen gaan de Mat ’64 plan V.

Tijdens de rit richting het volgende station op de sprinterlijn, passeer je na ongeveer 2,5 km De Ginkel. Deze rivier is niet voor de scheepvaart, maar wordt voornamelijk door kleine bootjes gebruikt en om te zwemmen. Je passeert de rivier doormiddel van een enkelsporige dubbele boogbrug.

Hier rijd een ochtendsprinter richting Veldorp.

En op een zomerse avond rijd er een DDAR met 1700 loc in de richting van Bosseveld.

Een kleine 6 kilometer ten noordoosten van Veldorp ligt Bosseveld. Het dorp ligt  niet direct aan de spoorlijn maar hier een klein stukje vandaan. Vanaf het station kun je de eerste huizen wel zien staan. Net voor het station ligt een meer met daarachter de grote kers van Bosseveld.

Op deze foto zijn de twee perrons van Bosseveld goed te zien. Op de achtergrond is de kerk nog te zien.

Op deze foto is het binnenrijden van Bosseveld vanuit de cabine te zien.

Tijdens openmonumentendag grijpen treinspotters de kans op de trein vanuit de kerktoren op de foto te kunnen zetten.

Onderweg voor je vanuit Bosseveld na ruim 4 kilometer Domberdingen binnenrijd rij je nog een stukje langs de Ginkel. Waarna je via een bocht op de stad afgaat.

Nadat je onder de snelweg bent doorgegaan, rijd je tussen de huizen door richting het station.

Op het station is er plaats voor 6 treinen. Vanaf het station vertrekken de sprinters in de richting van Veldorp en Indermeer. Deze rijden ieder half uur vanaf spoor 4a en b.

Vanaf spoor 1a vertrekt ieder kwartier een intercity in de richting van Den Laper en Vissenden.

Op spoor 1b en 10 vertrekken ieder kwartier de stoptreinen van Veolia richting Toos. Van waaruit de een nog doorrijd en de ander weer terugkomt naar Domberdingen. Op spoor drie vertrekt zes maal per dag een InterCity International richting Evelstadt. Deze dienst wordt doorgaans door een enkele ICE-T gereden, maar kan in het hoogseizoen ook door een dubbele worden vervangen.

Niet ver van het station af ligt Domberdingen Woud. Hier staan voornamelijk de ICE’s opgesteld en de VIRM’s om makkelijk te kunnen wisselen tussen treinlengtes. Daarnaast is er een wasstraat en ook ruimte voor Veolia om haar materieel te stallen.

Als de sprinter weer na een korte stop vertrekt Vanaf station Domberdingen komt deze na 3 kilometer aan op Domberdingen Noord. Dit station ligt midden tussen de oude havenpanden. Na het station rijd je direct de Titanusbrug over De Krapel op. Het station ligt doordat het direct de brug op gaat, ruim boven het maaiveld.

Het station ligt op een dijk, waardoor het verkeer via een tunnel onder het station, makkelijk naar de andere kant kan komen. Door deze ligging is hiermee de gezellige en in de zomer drukbezochte kade goed te bezoeken.

De intercity raast met 100 km/u door dit station heen en duikt voor je het weet de Krapel over.

De schipper vond het met dit druilerige weer een leuk idee om een plaatje te schieten van de passerende VIRM.

De brug is ook voor veel spotters een mooie plek op de treinen op de gevoelige plaat te zetten.

Na dit station houd de scenery tot dusverre op. Het spoor ligt nog wel tot twee stations, het sprinter station Amderle-Bankhoeven en daarachter het grote station Workeldam. Op dit station kruisen 3 spoorlijnen elkaar, en is het dus altijd druk. De sporen en stations liggen er al, evenals de bovenleidingsprotalen en de seinen zijn aanwezig. De scenery langs de route en op de stations moet nog wel gemaakt worden, maar dat zal zeker vanzelf gebeuren.

Owin

39 posts
« Reply #34 on: Saturday 27 August, 2016, 11:42:14 »
Ziet er echt gaaf uit, Owin!

Routebouwer/ Scenario programmeur (ofzoiets)
1.003 posts
« Reply #35 on: Saturday 27 August, 2016, 14:47:43 »
Ik ook maar eens! :) De straten van Bovenkarspel Flora zijn ook weer druk bereden en de DDM is ook weer tot leven op TS2016 gekomen :D
TREINSPOTKANAAL EN GAMEKANAAL SAMENGEVOEGD:
Geen Video's of weinig video's op kg klep meer
DutchRouteChannel:
 https://www.youtube.com/channel/UC0r4fl9lwKi7Wmu_5qw8Z1g

Een nieuwe Facebpookgroep voor TS2016 fanaten:
https://www.facebook.com/groups/551285945024977/

SUPERVIRM,

Bouwer Stadsdienst Emmen|Omsi 2
90 posts
« Reply #36 on: Monday 29 August, 2016, 09:50:13 »
Heeft iemand station Groningen

want ik wil de route Groningen-Veendam-Stadskanaal-Ter Apel maken

Alvast bedankt

5.797 posts
« Reply #37 on: Monday 29 August, 2016, 12:10:11 »
Misschien is dit wat om te beginnen: http://forum.treinpunt.nl/index.php?action=downloads;sa=details;lid=5411 (klik aldaar op het plaatje wat er zoal inzit)

Groeten trainsxp

Bouwer omgeving Westerhaak
131 posts
« Reply #38 on: Monday 29 August, 2016, 17:53:31 »

Nieuwe (kleine) update. Ook het zwembad is voorzien van een laagje water. En ja, ik zag te laat dat de parasol half in huis staat... :P

Grtz,
Remy.

Af en toe passieve streams van de bouw van Westerhaak. Ik reageer dan enkel op de chat. ;)
Website Westerhaak

**
TreinPunt.NL Vriend
2.928 posts
« Reply #39 on: Monday 29 August, 2016, 18:24:10 »
 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D 8) 8) 8) 8)

131 posts
« Reply #40 on: Tuesday 30 August, 2016, 23:29:11 »
Ondertussen, ten noorden van Westerhaak...

TreinPunt.NL Moderator
249 posts
« Reply #41 on: Wednesday 31 August, 2016, 00:01:59 »
Leuke screenshots hierboven  :D

Heeft iemand station Groningen

want ik wil de route Groningen-Veendam-Stadskanaal-Ter Apel maken

Alvast bedankt
Tussen de objecten van Frison kun je in ieder geval Groningen Europapark al vast vinden.

Voor specifieke objecten zou je tzt een objectbouwer kunnen vragen, echter verwachten deze (terecht) wel dat je echt al een heel groot deel van je route ook daadwerkelijk hebt gebouwd en van scenery hebt voorzien, succes!
--

Voor mijn route doorgewerkt aan het buiten gebied en twee dorpjes aan het bouwen; beide voorzien van een eenvoudig sprinter station. De tweede is nog een erg vroege WIP  :P

131 posts
« Reply #42 on: Wednesday 31 August, 2016, 08:07:45 »
Op je foto van 'tunnel panneren' even je grond textures aanpassen. Er zweven nog wat grasjes in het rond. :P

Verder, bijzonder gaaf!

Grtz,
Remy.

Waarom ook niet
1.529 posts
« Reply #43 on: Thursday 01 September, 2016, 15:48:41 »

Op je foto van 'tunnel panneren' even je grond textures aanpassen. Er zweven nog wat grasjes in het rond. :P

Verder, bijzonder gaaf!

Grtz,
Remy.

De heks ook al in Panneren langs geweest :o. Dan moet ik een heksenradar installeren op mn route zodat ze daar ook niet kan toveren :P
« Last Edit: Friday 02 September, 2016, 14:51:46 by bryan2004 »

TreinPunt.NL Moderator
249 posts
« Reply #44 on: Thursday 01 September, 2016, 23:05:39 »
Haha ja dat is een heel vervelend terugkomend issue met mijn default ground texture  :P

Ga binnenkort eens kijken of ik dit snel op de hele route kan aanpassen, nu moet ik het waar het nodig is steeds met de hand doen, en dat wil je nog wel eens vergeten  ::)
« Last Edit: Thursday 01 September, 2016, 23:09:15 by MarkA »

131 posts
« Reply #45 on: Friday 02 September, 2016, 00:08:48 »
Hmm, mijn default ground texture heeft het niet. Blij dat ik daarvoor gekozen heb. Maar zoals ik al zei, leuke screenies!

Grtz,
Remy.

5.797 posts
« Reply #46 on: Friday 02 September, 2016, 07:56:46 »
MarkA,
Ben je in de route al ergens aan het painten geweest?
Zo niet of heeel sporadisch dan zou je dat in het RouteProperties.xml bestand kunnen wijzigen naar de grond textures van SAD als je de Altenburg Wildau v.3.11 route hebt en gebruik maakt van zijn assets.
Die heeft standaard een strak gemaaid grasveld. :)
« Last Edit: Friday 02 September, 2016, 08:02:41 by trainsxp »

TreinPunt.NL Moderator
249 posts
« Reply #47 on: Friday 02 September, 2016, 16:02:54 »
Ja helaas, wel, akkers, sand langs het water etc., beton etc...  Als daardoor alles weer gras wordt ben ik wel ff bezig :-X

Weet jij toevallig of ik ook gewoon een specifieke paint kan vervangen waar die gebruikt is? Zoals we dat met rails kunnen via RWTools, dan zou ik gewoon Green Grass door Grass Lawn kunnen vervangen en is het weg  ::)

Ik zoek even verder iig, net gezien dat het spul ook door de rails zit soms dus een oplossing moet er komen...

5.797 posts
« Reply #48 on: Friday 02 September, 2016, 19:23:54 »
Nee, naar mijn weten kan dat niet omdat dit word weggeschreven naar de map terrain.
En daar zitten alle zg. tiles in die gebruikt en even groot zijn kwa data.
Heb er eens een bekeken maar daar kan niemand wat van maken, dus RW_Tools ook niet. ;)
Ja, je kunt wel wijzigingen in een textures bestand aanbrengen, mja dan praat je al meteen over een eigen textures bestand.
Want breng je wijzigingen aan in een originele textures bestand dan heb jij dat maar een ander niet, en je kunt/mag dat ook niet meesturen bij een mogelijke release, het word immers overschreven bv. bij een TS update en zitten de gebruikers met missing .....

TreinPunt.NL Moderator
249 posts
« Reply #49 on: Thursday 08 September, 2016, 00:44:24 »
Inmiddels met de hand bezig het grass door grass lawn te vervangen, dit is sneller dan eerst ander gras en dan met de hand al het beton, boerderijen en zand terug painten...

Ook heb ik een oplossing gevonden voor 200km/h op de binnenste sporen van het 4 sporige gedeelte; namelijk LZB.
Na testen merk je hier met een NL trein helemaal niks van en mag je met de ATB ingeschakeld ook gewoon 140, rijd je met ICE 3M dan heb je op dit stuk cabinesignalering wat 200km/h toelaat en ook de remcurves aangeeft. Tis geen ETCS maar je moet roeien met de opties die je hebt  ;)

Ik ben bezig geweest met de  sporen en seinen, het oudere gedeelte (waar alleen de sporen van lagen) weggegooid en het veel netter aangelegd.

Hier twee (WIP) screenshots rondom de plaats waar het nieuwe 4 sporige gedeelte aansluit op het het oude dubbelspoor stuk.  Er moet nog veel scenery bij natuurlijk maar het begin er is  :P

131 posts
« Reply #50 on: Thursday 08 September, 2016, 01:20:49 »
NAIS, MarkA!

Ik ben ook nog eventjes bezig geweest, en zo is de wisselstraat ten noorden van Westerhaak Centraal nu ook gereed. De helft van de seinen hangt/staat nu, de rest komt morgen wel een keer. :P

Ook zie je in de laatste screen nog een beginnetje van een klein bedrijfje, wat ketelwagens moet gaan ontvangen.

To be continued dus. :)

Grtz,
Remy.

TreinPunt.NL Moderator
249 posts
« Reply #51 on: Friday 09 September, 2016, 21:50:50 »
Dank je   :)

Inmiddels de Oost zijde van de aansluiting ook klaar. Meteen maar even de sporen lekker gevuld ;)

TS2017 / Omsi 2 speler
298 posts
« Reply #52 on: Sunday 18 September, 2016, 18:18:07 »
Een nieuw begin met een nieuwe stad. Welkom op Station Poterdam. Dit is een fictieve route Poterdam - Scheken.
Volg mij op: Twitch, Youtube en Twitter

TreinPunt.NL Moderator
249 posts
« Reply #53 on: Sunday 18 September, 2016, 18:19:50 »
Van het weekend tijd kunnen vinden om een paar KM van scenery te voorzien; hier de resultaten  :)

**
TreinPunt.NL Vriend
De trein!!
1.648 posts
« Reply #54 on: Saturday 24 September, 2016, 19:45:37 »

Druk aan het bouwen aan de Velsertunnel (klik voor grote versie).
Volg me op mijn Twitch Kanaal en abonneer je op mijn YouTube kanaal!

131 posts
« Reply #55 on: Tuesday 04 October, 2016, 12:39:08 »
Ook weer even bezig geweest met wat stadse scenery in de route Omgeving Westerhaak.

Grtz,
Remy.

« Reply #56 on: Thursday 06 October, 2016, 12:14:49 »
Hallo Treinpunters,

Na een lange tijd niks te hebben gedaan op het gebied van Train Simulator, heb ik de draad toch maar weer eens opgepakt. Hierbij dus een screen (WIP) van een traject waar ik mee bezig ben. Dit is station Sittard (in een heel erg WIP stadium) Om teleurstelling te voorkomen open ik geen topic voor de route. Natuurlijk omdat er eigenlijk nog niks ligt  ::) en omdat dat in het verleden toch wel heel vaak fout ging.  :-\ mijn excuses daarvoor  :-[

Ik ben me ga verdiepen in Limburg. Omdat er naar mijn weten nog geen route in Limburg is. Ohja, er is nog geen bovenleiding omdat ik Michael's set ga gebruiken.  ;) Feedback is natuurlijk altijd welkom  8)

gr Lorenzo

**
TreinPunt.NL Vriend
2.928 posts
« Reply #57 on: Friday 07 October, 2016, 15:36:47 »
Eindelijk Zuid Limburg! 8)

131 posts
« Reply #58 on: Tuesday 18 October, 2016, 14:25:26 »
Kleine update. Politiebureau Westerhaak, met DDAR binnenkomend uit het zuiden. En een detailfoto van de ingang van het bureau.

Grtz,
Remy.

227 posts
« Reply #59 on: Wednesday 02 November, 2016, 16:35:29 »
Omdat binnenkort de Hoekse Lijn sluit en ik praktisch me hele leven al langs de lijn woon ben ik bezig met het nabouwen van de lijn. Inmiddels liggen alle sporen al op het emplacement van Rotterdam Centraal. Je rijd in ongeveer 33 minuten van Hoek van Holland Strand naar Rotterdam Centraal. Dit is even lang als in het echt. De materieel keuze zal redelijk beperkt zijn (SGM, SLT, Plan V/T). Het is de bedoeling om de scenario's waarheidsgetrouw te houden door de echte diensten te gebruiken zoals de spitstrein naar Vlaardingen Centrum, de Sprinter naar Maassluis West en de opening van het strandseizoen (veel materieel keuze).

Foto 1: Hoek van Holland Strand
foto 2: Vlaardingen Centrum
foto 3: Vlaardingen Oost
Foto 4: Rotterdam Centraal
Foto 5: Rotterdam Centraal