Routebouwer gezocht

**
Asset developer
Objectenbouwer
1.686 posts
Routebouwer gezocht
« on: Sunday 24 September, 2017, 13:31:45 »
Beste mede forumleden ,

Ik heb al diverse pogingen gedaan om een traject te bouwen maar zonder succes ...
Toch zou ik graag een traject willen bouwen en misschien is daar iemand die met mij samen wil doen.

Klinkt vreemd maar er zitten wel wat eisen aan , namelijk :
*Goed in sporen leggen ( zo realistisch mogelijk )
*Scenery gezamenlijk bouwen ( blik op realisme )

Mijn gedeelte :
*Scenery ( zoals hierboven genoemd )
*Objectenbouw zoals ''Stations'' ect

Traject is bekend.

Mocht je serieus interesse hebben mag je mij een PM sturen.

« Last Edit: Sunday 24 September, 2017, 14:04:14 by etienne123 »

**
Route creator
5.974 posts
Re: interesse
« Reply #1 on: Sunday 24 September, 2017, 14:00:56 »
Hou mij ten goede GertNNRoute, maar jij had een vraag over een route bouwen door derden in dit board gesteld terwijl Frison een soortgelijke vraag in dit board had gesteld: http://forum.treinpunt.nl/index.php/topic,77765.0.html
Horen beide vragen niet in het Sub-board "Vragen over routebouw", of zie ik dat weer verkeerd? ;)
Wat ik  ermee wil zeggen is dat nu 2 soortgelijke vragen in aparte boards staan, mja daar hebben wij Mods voor om dat eventueel te verplaatsen mocht het niet goed staan, anders hebben die weinig te doen  ;D

Groeten trainsxp

TreinPunt.NL Administrator
6.148 posts
Re: Routebouwer gezocht
« Reply #2 on: Sunday 24 September, 2017, 14:04:45 »
Je hebt helemaal gelijk Teun, beide topics staan nu in hetzelfde board :)
"De moeilijkheid is niet om geld te verdienen, maar om het te verdienen met iets wat de moeite waard is om je leven aan te wijden."

**
Asset developer
Objectenbouwer
1.686 posts
« Reply #3 on: Sunday 24 September, 2017, 14:08:50 »
Als we jou niet hadden , dan liep dit helemaal in uit de hand Trainsxp ;)

Scenario maker
150 posts
« Reply #4 on: Sunday 24 September, 2017, 14:40:22 »
Om welk traject gaat het, als ik vragen mag?

**
Asset developer
Objectenbouwer
1.686 posts
« Reply #5 on: Sunday 24 September, 2017, 15:48:39 »
Ik ga niet gelijk vertellen om welk traject het gaat.
Dat bespreek ik dan wel met de gene die serieus wil samenwerken.

En wordt dan wel besproken via PM of andere manieren zoals bv Skype ..

293 posts
« Reply #6 on: Sunday 24 September, 2017, 17:55:33 »
Zou leuk zijn in de jaren 1890/1920, maar das een wens van mij.
Ben benieuwd welke route het gaat worden!   ;D
Het zijn de Dwarsliggers die de Sporen recht houden.....( met uitzondering van Bochten )

**
Asset developer
Objectenbouwer
1.686 posts
« Reply #7 on: Sunday 24 September, 2017, 18:05:49 »
Zou leuk zijn in de jaren 1890/1920, maar das een wens van mij.
Ben benieuwd welke route het gaat worden!   ;D

Helaas , maar dat is ook ver voor mijn tijd ;)
Zou wel mooi zijn als er een route gemaakt zou worden in de jaren 80/90 ....

Spoorweg Nostalgist
266 posts
« Reply #8 on: Wednesday 27 September, 2017, 20:37:21 »

Zou wel mooi zijn als er een route gemaakt zou worden in de jaren 80/90 ....

Mijn route Het Achterland is zwaar gestoeld op deze periode.
Nu nog een objectenbouwer zoeken die een set pictogrammen uit de NS tijd wil maken... ;) Zie derde scan.
Chris heeft al het bijpassende stationsnaambord gemaakt wat trouwens erg mooi staat op je Waterstaat station..

1.705 posts
« Reply #9 on: Wednesday 27 September, 2017, 20:48:44 »
Nu nog een objectenbouwer zoeken die een set pictogrammen uit de NS tijd wil maken... ;) Zie derde scan.

Op zich een fluitje van een cent, en ik wil dat ook wel even doen, maar ik denk dat je wel betere afbeeldingen zal moeten verzorgen. Deze zijn niet echt mooi als ik het zeggen mag.
"Gelukkig heb ik er geen verstand van en dat wil ik graag zo houden"

**
Route creator
5.974 posts
« Reply #10 on: Wednesday 27 September, 2017, 21:22:49 »
Deze grote niet goed? ;) Zie  knipsel
Of moet het scherper?

1.705 posts
« Reply #11 on: Wednesday 27 September, 2017, 21:26:09 »
Nee, niet echt. Ik moet zeggen dat ze moeilijk te vinden zijn, maar onderstaande wil ik wel een poging wagen. ;)

1.705 posts
« Reply #12 on: Wednesday 27 September, 2017, 21:58:05 »
Resultaat is wel acceptabel denk ik.
Morgenochtend is de hele serie beschikbaar, ze zijn al klaar maar moeten nog even naar RW worden gezet ;)

O ja, en de maat is dus niet rechthoekig maar vierkant (18 x 18 cm)

Spoorweg Nostalgist
266 posts
« Reply #13 on: Wednesday 27 September, 2017, 22:02:47 »
@Frison

De gescande pictogrammen zijn transfers in schaal 1:87 (H0) en zijn nu zo een dertig jaar oud. De originele afmeting van die borden is 50 x 50 cm en hadden een dikte van 2cm. De radius van de hoeken is mij niet bekend. De de omcirkelde afmeting op het knipsel is de afmeting van de foto en dus niet van de borden! Dus let op!

1.705 posts
« Reply #14 on: Wednesday 27 September, 2017, 22:09:24 »
OK, dat veranderd de zaak want deze afbeeldingen zijn geheel niet geschikt om op formaat 50 x 50 te maken.

Ik zal morgen even proberen (ze zijn nu 18 x 18) om in RW te schalen en kijken wat er dan van de afbeelding over zal blijven.

Wordt verveogd dus ;)

**
Asset developer
Objectenbouwer
1.686 posts
« Reply #15 on: Wednesday 27 September, 2017, 23:23:24 »
Het is gewoon lastig om van die periode objecten te maken omdat je geen goeie foto's hebt ..
De enige manier is om ze dan zelf te maken met photoshop bv ...

Objecten maken met dit soort textures ben ik persoonlijk niet zo van ... als de kwaliteit mij niet aanstaat , begin ik er ook niet aan.
Wat je eventueel wel kan doen is even kijken bij Belgische borden ... die hebben nog wel van die oude pictogrammen op borden.

Misschien een idee...

4.904 posts
« Reply #16 on: Thursday 28 September, 2017, 01:10:22 »
Met een programma als illustrator moet dit goed te doen zijn. Alleen de tijd ervoor vinden...
Daarnaast lijk het overigens at de stickers voor modelspoor die je laat zien al veel details missen en foutjes hebben.
Iemand het NS pictogrammen memo spel uit 1989 liggen???

Edit: ah hier zijn ze dus: http://www.nicospilt.com/index_pictogrammen2.htm
« Last Edit: Thursday 28 September, 2017, 01:15:06 by jor[D]1 »

**
Rolling stock developer
1966 was een goed jaar
426 posts
« Reply #17 on: Thursday 28 September, 2017, 01:14:56 »
Op de site van Nico spilt staan borden die ik ook gebruikt heb voor station Zevenaar en Amsterdam CS. De kwaliteit is goed genoeg voor mij maar dat is voor iedereen verschillend. In de volgende link even op "Pictogrammen (stilstaande versie)" klikken.

http://www.nicospilt.com/index_pictogrammen.htm

Voor Belgische borden komt de onderstaande link van pas  ;).

https://go4neleindestege.files.wordpress.com/2012/04/pictogrammen-nmbs.jpg
« Last Edit: Thursday 28 September, 2017, 01:18:23 by Marc D. »

1.705 posts
« Reply #18 on: Thursday 28 September, 2017, 09:28:59 »
Bedankt voor de link heren, die zien er een stuk beter uit.  8)

Ik zal straks even een setje maken.

**
Asset developer
Objectenbouwer
1.686 posts
« Reply #19 on: Thursday 28 September, 2017, 10:10:54 »
Kijk dat is tenminste beter .. .. daarmee kan je het wel doen denk ik Frison.
Suc6!!

4.904 posts
« Reply #20 on: Thursday 28 September, 2017, 11:19:59 »

4.904 posts
« Reply #21 on: Thursday 28 September, 2017, 11:27:57 »
Tsja, heb je dan de ingang, dan is de uitgang ook zo gemaakt.
(Heb bij deze alleen geen effectje eroverheen gedaan).
Mocht je deze textures willen geef even een gil. Rest moet ook wel te tekenen zijn.
« Last Edit: Thursday 28 September, 2017, 11:29:30 by jor[D]1 »

1.705 posts
« Reply #22 on: Thursday 28 September, 2017, 11:32:42 »
Voorlopig heb ik de aangegeven pictogrammen gebruikt en die staan nu ter beschikking.

Is er door die of gene behoefte aan de betere versie zoal hier boeven staat aangegeven, dan hoeft er alleen maar 1 texture bestand te worden aangepast.

[edit]
Inmiddels heb ik de teksten verwijderd van de pictogrammen, zoals jor[D]1aangeeft, deze horen er niet op.
[/edit]
« Last Edit: Thursday 28 September, 2017, 12:00:49 by Frison »

2.955 posts
« Reply #23 on: Thursday 28 September, 2017, 18:25:19 »
Nice 8)

Spoorweg Nostalgist
266 posts
« Reply #24 on: Thursday 28 September, 2017, 19:55:26 »
Ik kan (nog) geen 3D objecten bouwen, maar ik kan wel 2D NS bordjes reproduceren die je als texture kan gebruiken voor een 3D object.
Dit doe ik in het SVG bestandsformaat, dus hoe groot je het ook schaalt het blijft scherp.

Hieronder een verwijzing naar twee items die voor welk bedrijf dan ook heel belangrijk zijn... ;)
Ik heb voor het gemak even een screenshot gemaakt en gepost.

Krachten bundelen en samenwerken? We doen het voor elkaar toch? Talent zat hier op ons forum!
Het onderwerp van het topic verloopt, maar voor een jaren 70, 80 en halverwege jaren 90 route is het toch leuk als we de juiste beeldvorming van die tijdsperiode kunnen weergeven in ons virtuele landschap.

Sikkenbaas  8)

1.705 posts
« Reply #25 on: Thursday 28 September, 2017, 20:03:27 »
Dat ziet er goed uit, maar een .svg bestand is niet bruikbaar voor een texture ;)
.svg is een vector bestand wat je altijd om zal moeten zetten naar b.v. een .tif bestand.

Desalniettemin goed om te weten dat er meerdere members goed met een grafisch pakket uit de voeten kunnen.  8)

Tussen (), ik lees geen reactie op je bordjes, mag ik aannemen dat die zo goed zijn? ;)

Spoorweg Nostalgist
266 posts
« Reply #26 on: Thursday 28 September, 2017, 21:42:29 »
@Frison

Mijn pogingen met de 3D software Blender, 3Dcrafter en met de student versie van 3DS Max hebben me inderdaad geleerd dat je een Scalable Vector Graphics bestand niet als texture kan gebruiken. Ook heb ik geleerd dat het omgaan met dit soort software een aanslag is op mijn gezondheid en mijn PC configuratie... Maar wat ik bedoelde met samenwerken is dat ik mijn 2D creaties als hapklare textures wil aanleveren zodat een gewillig persoon daar een 3D lichaam aan kan programmeren en die wil loslaten in de TS wereld. Ik kan immers SVG bestanden exporteren als BMP, die je dan weer kunt converteren. Of heb ik het mis?

Ik kon ooit aardig met AutoCAD uit de voeten, maar die kennis is gaan slijten na het veranderen van mijn baan.

Over je borden niets dan lof! Je hebt iets gecreëerd en herschapen wat ooit gemeengoed was en verdwenen is. Er is zoveel historisch NS materieel voor TS beschikbaar en daarom vind ik het belangrijk dat deze pronkstukken in hun originele virtuele habitat hun diensten kunnen draaien. Maar er is helaas weinig scenery uit deze periode beschikbaar, terwijl ik denk dat er wel behoefte aan is. Zeker onder de wat oudere hobbyisten op dit forum zoals ondergetekende. Ik denk dat Gert het met mij eens is en daar de kern ligt van zijn verzoek tot met maken van een route die 2,3 4 decennia terug ligt.

Jeugdsentiment!

Ik hoor het wel of mijn betoog gehoor krijgt!

Sikkenbaas  8)

1.705 posts
« Reply #27 on: Thursday 28 September, 2017, 22:21:54 »
Ik begrijp je verhaal.  ;D

Als jij dit soort afbeeldingen maakt en je wil er een 3D object achter plakken, kan en mag je dat altijd vragen. Met dit soort kwaliteit afbeeldingen  is het extra leuk om objecten te maken.

We zitten nu wel Gert zijn afdeling te vervuilen, maar je weet me vast ook wel op TP en elders te vinden, toch?  ;)

O ja, en je vector bestanden kan je het beste naar een .tif bestand exporteren, daar kan Railworks uitstekend mee uit de voeten.
Trouwens in het door jou genoemde tijdperk heb ik zeer veel van de NS gebruik gemaakt, dus ook weer leuk om te zien.

**
Asset developer
Objectenbouwer
1.686 posts
« Reply #28 on: Thursday 28 September, 2017, 22:53:53 »
Graag ontopic  !!

Zolang er maar iets nuttigs uitkomt , waar men wat aan heeft vind ik het geen probleem Frison.
En zeker niet als mensen gaan samenwerken of hulp bieden als het gaat om iets moois creëren voor RW / Routebouwers.

Ik zeg , lekker bezig!